• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko: pirs i biurowiec mają już szklaną elewację

Maciej Korolczuk
2 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Sprzed budowanego biurowca Alpha znika już rusztowanie. Budynek ma być gotowy w połowie roku.
  • Biurowiec Alpha na gdańskim lotnisku.
  • Biurowiec Alpha na gdańskim lotnisku.
  • Biurowiec Alpha na gdańskim lotnisku.
  • Biurowiec Alpha na gdańskim lotnisku.
  • Biurowiec Alpha na gdańskim lotnisku.

W listopadzie zawisła na nim wiecha, a już pod koniec lutego sprzed oszklonej elewacji biurowca Alpha na gdańskim lotniskuMapka rozpoczęła się rozbiórka rusztowania. Wewnątrz trwają też prace wykończeniowe, by już pod koniec maja budynek mógł uzyskać zgodę na użytkowanie. Po sąsiedzku na ukończeniu są też prace przy szkleniu nowej części terminalu. Pirs ma być z kolei gotowy do końca tego roku.



Czy planujesz w tym roku lecieć samolotem?

Biurowiec Alpha jest pierwszym z kompleksu biurowców Airport City powstających w sąsiedztwie portu lotniczego. Budowa weszła właśnie w ostatnią fazę przed planowanym na połowę roku oddaniem go do użytku.

- Po ustąpieniu zimy wznowiono prace instalacyjne oraz wykończeniowe balustrad i żwiru na dachu. Na zewnątrz rozpoczął się też demontaż rusztowania elewacyjnego - informuje Agnieszka Michajłow, rzecznik prasowy lotniska w Gdańsku.
Intensywne prace toczą się też wewnątrz budynku, m.in. w garażu wymalowano już miejsca postojowe. Wznowiono też prace przy izolacji jego stropu, by wiosną wokół budynku mogły rozpocząć się prace nad zagospodarowaniem terenu. Kontynuowane są też prace wykończeniowe - w łazienkach trwa montaż blatów, luster i ścianek oraz sufitów. Gotowa jest już ceramika ścienna, zamontowano większość witryn aluminiowych w hallach windowych. Na ostatniej prostej są też prace związane z wykończeniem sufitów w hallu wejściowym, gdzie trwa też montaż dwupiętrowej ściany dekoracyjnej, która ma być wizytówką wejścia głównego. Gotowe są już drzwi obrotowe.

Kamień węgielny na budowie Airport City



- Obecnie trwa przygotowanie budynku do odbiorów ze strażą pożarną i sanepidem - dodaje Michajłow.
Wykonawcą wartych 81 mln zł prac jest Hochtief Polska. Budowa biurowca Alpha potrwa do połowy roku.

  • Nowa część terminalu, tzw. pirs już ze szklaną elewacją.
  • Rozbudowa lotniska. Budowa nowego pirsu
  • Z nowego terminalu pasażerowie będą korzystać od początku 2022 r.
  • Z nowego terminalu pasażerowie będą korzystać już pod koniec tego roku.
  • Z nowego terminalu pasażerowie będą korzystać już pod koniec tego roku.
  • Z nowego terminalu pasażerowie będą korzystać już pod koniec tego roku.
  • Z nowego terminalu pasażerowie będą korzystać już pod koniec tego roku.

Pasażerowie w terminalu na początku 2022 roku



W ekspresowym tempie postępują też prace przy pirsie, a więc nowej części terminalu T2, przeznaczonej do obsługi pasażerów non-Schengen.

Gdy jesienią odwiedziliśmy z kamerą teren budowy, trwały prace przy montażu dachu. Po pięciu miesiącach nowy terminal zyskał już szklaną elewację. Tym samym pirs powoli staje się wizualnie spójną bryłą z dotychczasowym terminalem.

W tym przypadku wykonawca - firma Doraco - ma nieco więcej czasu na wykończenie i wyposażenie budynku, bo pasażerowie mają się w nim pojawić po nowym roku (wykonawca ma termin umowny do końca tego roku i na początku 2022 rozpoczną się odbiory).

Kamień węgielny na budowie pirsu



- Poza samym szkleniem budynku obecnie trwają prace m.in. przy pokryciu dachu, montażu konstrukcji słupów i rygli przy fasadzie, izolacji termicznej i przeciwwilgociowej oraz przebudowie fasady istniejącego terminalu na połączeniu z nową częścią pirsu - wymienia rzecznik prasowy lotniska.
W kolejnych tygodniach przewidziane są roboty przy montażu podłóg, wykończeniu w węzłach sanitarnych i wykończeniu elewacji na rękawach i klatkach schodowych, którymi pasażerowie będą poruszać się w drodze do samolotu. Od połowy kwietnia rozpoczną się z kolei prace przy wewnętrznym układzie drogowym.

Koszt budowy pirsu to 255 mln zł.

Opinie (99) 2 zablokowane

  • pięknie się wstrzelili z biurowcem jak wszystkie corpo przechodzą na prace zdalną

    jak mawia Obajt...pieknie kur..pieknie

    • 18 10

  • Hallo hallo nieroby z u.m kiedy łaskawie miasto wyrmontuje obiecaną od kilku lat ulice budowlanych??? (1)

    • 12 3

    • Wówczas gdy

      skończysz PObierać zasiłak i gdzieś się zatrudnisz. Ps. Przecież i tak nie masz auta.

      • 3 1

  • Donice! (1)

    Pamięjcie o waszej specjalności-betonowych donicach wypełnionych piaskiem. Na każdym chodniku a nawet i jezdni nierzadko.

    • 10 1

    • Te donice chronią budynek przed wjazdem terrorysty w budynek

      • 1 0

  • Brak opcji:
    - nie latam samolotami

    • 10 1

  • Największa wtopa inwestycyjna w regionie (8)

    Z jednej strony mieli pecha bo pandemia ale z drugiej strony nienajlepsze decyzje. Ale za państwowe pieniądze jak widać wszystko można i nie ma co się doszukiwać racjonalności.
    Dwie inwestycje: rozbudowa terminala i biurowce w jednym czasie to brak antycypacji jakichkolwiek ryzyk. Biurowce to nierzetelna analiza rynku. I najważniejsze brak weryfikacji planów inwestycyjnych i dalsze brnięcie w to po wybuchu pandemii, kiedy już wiadomo było, że rynek biurowy przysiądzie zdecydowanie a rynek lotniczy będzie się odbudowywał latami .

    • 18 8

    • Pomijając sens budowy biurowców w ogóle to lokalizacja lepsza niż w centrum miasta. (4)

      Biurowce w Oliwie kompletnie zakorkowały centrum miasta, sparaliżowały ruch w okolicy i spowodowały zastawienie większości ulic i parkingów samochodami. Takie molochy tylko na peryferie.

      • 6 1

      • jak najbardziej jest sensowne budowanie innych obiektów (3)

        które w bilansie lotniska będą na niego zarabiać

        zwykle buduje się nie dla idei, tylko dla wynajmującego

        na 100% maja zapewnione jakieś umowy na wynajem

        • 3 1

        • na 100% to covid w branży biurowej dużo namieszał (2)

          zazwyczaj rozmowy z potencjalnymi najemcami zaczyna się przed zakończeniem budowy, tym nie mniej aktualnie fakty są następujące:
          - umowy najmu podpisuje się na okresy od 3 do 5 lat
          - od początku pandemii popyt na budynki biurowe znacznie zmalał, a w konsekwencji ceny mogą spaść
          - firmy wprowadzają hybrydowy model pracy, który będzie skutkować zwolnieniem powierzchni biurowe o 30%

          tak więc pytanie jest co z przed covidowych uzgodnień jest jeszcze aktualne

          • 1 1

          • nie masz pojecia - lub w Polsce sa jedynie amatorzy (1)

            na swiecie nie zaczyna się nawet budować, jesli nie ma się ok. 60% powierzchni wynajętej

            stad czasem szkielety wysokościowców, które nie wychodzą poza 1parter

            • 0 0

            • zgadza się, nie jestem pracownikiem lotniska i nie mam pojęcia czy i jakie mają umowy

              pisałem jedynie z perspektywy klienta będącego najemcą powierzchni biurowej jak również z perspektywy firmy, która chce się pozbyć własnych biur (przechodzi na najem).
              W naszym przypadku covid wywrócił całą strategię do góry nogami.
              Rozumiem, że u Was (zakładam, że jesteś pracownikiem lotniska stąd jesteś tak dobrze poinformowany) jest wszystko po startemu, macie farta.

              • 0 0

    • Budowa była zaplanowana od dawna... (2)

      ...a nie od "wczoraj". Teraz to wszyscy są mądrzy ale 1,5 roku temu szczekali że jeszcze nie ruszyły te budowy bo za ciasno i za biednie.

      • 6 0

      • to portal trolli, więc nie dziw się wpisom

        • 0 0

      • LOT też planował z wyprzedzeniem wykup Condora ....

        • 0 0

  • Od zawsze dużo latałem - ale od roku rządowe PiStolety każą siedzieć w domu - na dwoje babka wróżyła :)

    Albo pandemia potrwa dłużej i pozamykają lotnisko albo przez kilka lat będziemy dochodzić do stanu przed covidem.

    • 7 5

  • Eh, logika! (3)

    Z jednej strony wszyscy plują się na samochody prywatne a szczególnie diesle, z drugiej propaguje się środek transportu, który emiluje 5x więcej co2 i zanieczyszczeń w przeliczeniu na 1 pasażera niż diesel z lat 80!

    • 9 4

    • (2)

      Ale nie powoduje wypadków na drogach gdzie giną niewinni. Ani kroków w miastach zanieczyszczenie to nie jedyna rzecz

      • 1 4

      • Obejrzyj czasem "Katastrofa w przestworzach" na National Geographic. (1)

        Owszem, transport międzykontynentalny, przez morza i oceany, ratownictwo, towary łatwo psujące się, transport narządów do transplantacji - ok. Ale reszta? Szczególnie na liniach krajowych, gdzie pociąg bywa szybszy.

        • 2 0

        • I droższy niż lot Ryanairem :)

          • 0 0

  • szczepieniami i pandemia przejma wszystko

    nie szczepisz sie ? super masz mozg , a firmy powietrzne ? nie martwcie sie , przejmiemy wasze interesy zycia , grunt by majteczki byly na buzi

    • 5 1

  • czy te wszystkie banery z blyskawicami to nie jest przypadkiem

    łamapnie przepisow o ustawie odnosnie reklam ? przeceiz to jest FIRMA i oni na tym zarabiaja. Dlaczego miasto nie reaguje ? czyzby bralo lapowki ?

    • 11 1

  • (1)

    "...Ryanair mówi Wysokiemu Trybunałowi, że ograniczenia podróży są bezsensowne...
    ..Ryanair podniósł przed Wysokim Trybunałem, że ograniczenia podróży wprowadzone przez rząd w odpowiedzi na pandemię Covid-19 są bezsensowne, oburzające, zagmatwane i szkodliwe dla opinii publicznej i jej działalności....
    ...Linia lotnicza twierdzi, że międzynarodowe ograniczenia dotyczące podróży są niezgodne z prawem i stanowią nieproporcjonalną ingerencję w prawa linii lotniczej i jej pasażerów...
    ...W swojej skardze przeciwko An Taoiseach w Irlandii i prokuratorowi generalnemu domaga się różnych zarządzeń i oświadczeń, w tym nakazu uchylenia środków ogłoszonych pod koniec lipca... "

    • 4 1

    • Darmowa reklama

      Ryanair zawsze robi dużo szumu aby tylko o nich pisali w prasie i mieli w ten sposób bezpłatną reklamę. Tam każda jedna rzecz ma być po kosztach... coś o tym wiem jako były pracownik :)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane