• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko w Gdyni: ruszają wyburzenia, po nich prace budowlane

Michał Sielski
3 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Terminal na lotnisku w Gdyni powinien stanąć w pierwszym kwartale 2012 roku, a więc jeszcze przed Euro 2012. Terminal na lotnisku w Gdyni powinien stanąć w pierwszym kwartale 2012 roku, a więc jeszcze przed Euro 2012.

Tuż po festiwalu Open'er na lotnisko w Babich Dołach wjadą buldożery, by wyburzyć wojskowe hangary. Wszystko po to, by gdyńskie lotnisko mogło zacząć działać przed Euro 2012.



Część hangarów zniknie od razu po festiwalu, reszta w późniejszym terminie. Część hangarów zniknie od razu po festiwalu, reszta w późniejszym terminie.
Przetarg na wyburzenie sześciu z 18 stojących na terenie lotniska hangarów jest już rozstrzygnięty. Za nieco ponad 1 mln zł zrobi to firma Krisbud ze Słupska. W schronach od dawna nie stacjonują bowiem wojskowe myśliwce, a znajdują się one w świetle planowanej infrastruktury.

Co ciekawe, wyburzone hangary i tak się przydadzą - a właściwie materiał, z którego były zbudowane. - Wykorzystamy go podczas budowy dróg i parkingów na lotnisku - mówi Zbigniew Wawrzyniak, dyrektor ds. inwestycji Portu Lotniczego Gdynia-Kosakowo.

Czy za 30 lat lotnisko Gdynia-Kosakowo będzie obsługiwało 1,5 mln pasażerów rocznie, jak planują władze spółki?

Gotowa jest także dokumentacja projektowa i budowlana terminalu General Aviation, zaprojektowanego przez warszawską firmę ATI - Architektura Technika Inwestycje. Oznacza to, że budynek portu lotniczego może być gotowy w 2012 roku. Trwa już nawet wyłanianie wykonawcy dokumentacji technicznej zintegrowanego systemu bezpieczeństwa na lotnisku.

- Na razie wszystko idzie zgodnie z  planem, nie mamy żadnych opóźnień - podkreśla Zbigniew Wawrzyniak.

Lotnisko w Gdyni ma być uzupełnieniem dla rozbudowywanego portu lotniczego w Gdańsku. W planach na najbliższe 30 lat jest obsługa nawet 1,5 mln pasażerów rocznie. Na początku skupi się jednak na obsłudze samolotów prywatnych, cargo i ewentualnie roli zapasowego lądowiska dla Rębiechowa. Pierwsze regularne linie mają się tu pojawić za 10-15 lat.

- Chcemy, aby terminal był gotowy na przełomie marca i kwietnia 2012 roku. Wtedy uda się nam przyjąć część gości, przylatujących do Trójmiasta na Euro 2012 - mówi Janusz Stateczny, prezes zarządu portu lotniczego Gdynia-Kosakowo.

Inwestycja pochłonie ok. 100 mln zł, a pieniądze wyłożą udziałowcy spółki - gminy Kosakowo i Gdynia.

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • Gdynia wybudujcie sobie jeszcze starowke bo sasiedzi maja a wy nie;) (2)

    • 7 5

    • przypominam, że zabytkowe śródmieście Gdyni wybudowano przed wojną (1)

      natomiast "zabytkowe" gdańskie kamienice zbudowano za Gomułki.

      • 1 3

      • Raczej za Bieruta

        Ale i tak zostało dość prawdziwych zabytków aby Gdańsk nie musiał podawać odkrycia na dworcu muru z 1926 roku jako sensacji archeologicznej na miarę Indiany Jonesa.

        • 4 2

  • warto by rozpisac konkurs czyim imieniem nazwiemy lotnisko ;) (1)

    • 0 3

    • Geniusza moreny czołowej...

      tow. Szczurka

      • 2 0

  • szkoda ze openera nie bedzie juz,a tak bylo fajnie po amerykansku;)

    • 2 1

  • Oj marudy lepiej budować ECS?

    • 5 2

  • jak zwykle artykuł o BD, to pożywka dla "eXpertów z Gdańska" (2)

    Tymczasem po przejęciu władzy przez PO w województwie tyle się miało zmienić na dobre i wygodę w naszych realiach. M.in. Szybka Kolej Miejska miała znacznie zwiększyć częstotliwość kursowania, o nocnych kolejkach w czasie największego muzycznego festiwalu w Polsce nie wspomnę. Miały być także wyremontowane tory i przystanki na jubileuszowy Opener tak aby było wygodniej i kulturalniej. Widać jakimś dziwnym sposobem w tym temacie wszyscy mają b. małą pamięć. A to takie - mogłoby się wydawać codzienne i proste - udogodnienie, czyli od czasu, kiedy festiwal w Babich Dołach nabrał obecnego rozmachu. Co roku powtarzała się ta sama historia przed imprezą organizatorzy muszą ściągać z całego woj. wątpliwej jakości tabor autobusowy i inne. A ten jako jedyny w Polsce ma renomę, markę w całym świecie i do tego zbiera najwyższe trofea. No ale ma jeden problem jakiś taki niepolityczny mało kibicowski, nie pasuje do "nakrywek":)) Więc po co remontować tam tory poprawiać jezdnie ze środków państwowych czy unijnych.
    A może przy okazji i lotnisko Gdynia-Kosakowo by się załapało i wykorzystało infrastrukturę. U nas premiuje się mosty które są znikąd donikąd a jak przyjdzie wybudowana droga po 20 latach trzeba go już remontować. Jedyne pożytek dotychczasowy z niego im. sławnego polaka a właściwie watykanisty.

    Kto by się zajmował z tych wielkich ludzi do wyższych celów jakimś tam terenem niewykorzystanego a doskonale uzbrojonego lotniska. Im się to i tamto należy a co podatnik zapłaci. Najgorsze jest to, że jak czytam te posty to jestem przekonany, że młodzi ludzie ten zły nawyk a nawet niegospodarność wysysają z mlekiem matki. Tymczasem zamiast wypisywać tu androny poczytaliby jak dochodziła do bogactwa np. Szwajcaria.
    Jeden z drugim nie zastanowił się w swym małym ptasim móżdżku, że budowa tego "zaplecza" Portu Lotniczego to tylko jakaś tam faza budowy celem jakiegoś zaczątku, ponieważ główni hamulcowi ne będą rządzić w tym kraju wiecznie. A to następnie jakby znalazł dla rozwoju PPP w Polsce, dziś są obostrzenia w ustawie o finansach publicznych. Rząd i samorządy obawiają się, że zobowiązania, które zaciągałyby w związku z projektami i koncesjami, odbiłyby się negatywnie na poziomie deficytu sektora publicznego - jak wyjaśnia a nawet paraliżuje MF. Prawo w tym zakresie nie jest do końca jasne i pod uwagę bierze się raczej negatywne konsekwencje. Dlatego też rząd i samorządy nie widzą podstawowych korzyści w realizacji takich przedsięwzięć. Ważna jest też infrastruktura około lotniskowa i możliwości w tym miejscu kooperacji, logistyki, turystyki i innych korzyści.
    Na szczęście mamy na miejscu mądre władze w Gdyni, ale i w Kosakowie, a nawet w Rumi, Redzie,...
    Więc jest nadzieja:))

    • 8 4

    • Bla, bla, bla co ty bredzisz... (1)

      Propunuje panie Jarząbek, zapytać swojego prezydenta Szczurka ile Gdynia ma udzaiłów w SKM. Powiem ci tyle samo co 10 krotnie mniejszy Pruszcz. Wiec nie żal się cwoku czemu nie ma wyremontowanych przystanków, tabor się sypie.
      Gdynia tylko korzysta na krzywy ryj, wojtek ma w D... inicjatywy aglomeracyjne (patrz bilet). W Gdyni jest marazm, nic sie nie dzieje, bo te ciotki z UM Gdynia nie potrafią napisać wniosków o dofinansowanie !!!
      Tylko nie pisz ze rozbudowa PRLowskiego wezła wzgórze to sukces bo ja tej propagandy nie łykam.

      • 2 3

      • chłopie, ty Rębiechowo pomyliłeś z Redłowem

        jeśli nawet nie wiesz ile do spółki Gdynia zapłaciła za SKM"Wzgórze" ? A zapytaj swojego prezydenta ile zapłacił za Politechnikę, Oliwę, Zaspę, a za Śródmieści nawet nie uregulował spraw własnościowych(pewnie to też załatwi za niego unia:)) - to samo co było z Portem Gazowym:))

        "inicjatywy aglomeracyjne (patrz bilet)" z której choinki się urwałeś - pewnie tej z ogrodu oliwskiego:)) Najpierw zapoznaj się z faktami a następnie osiołku dyskutuj. Już do PL nawet nie sięgam bo by było jeszcze bardziej śmiesznie.

        • 2 1

  • hahahahahaha

    2 lotniska obok siebie oj puknijcie sie w głowe włodarze!!!

    • 2 6

  • Gdanszczanie osmieszaciesie na tym forum

    te komentarze swiadczą o Waszym kompleksie Gdynia, normalni ludzie takie informacje olewają a Gdynia i tak wybuduje lotnisko nie pytając o waszą zgodę.

    • 8 3

  • Mam takie wrażenie że Gdynia jest bardziej przygotowana na euro,jak sądzicie? Was nie pytam.

    • 5 1

  • prezes (1)

    lotniska nie ma jeszcze ale prezes juz jest

    • 2 2

    • No i bardzo dobrze,od czegoś trzeba zacząć

      • 1 0

  • A ja się cieszę (1)

    i mam nadzieję,że W.Szczurek spowoduje bankructwo Rębiechowa.
    Będę mogła wreszcie spać przy otwartym oknie.

    • 0 6

    • jest sznsa, ze zbankrutuje Rębiechowo, Gdynia, Kosakowo i szczurek, hehehe

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane