- 1 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (59 opinii)
- 2 Trójmiejskie mola, których już nie ma (82 opinie)
- 3 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (64 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (175 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (73 opinie)
- 6 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (219 opinii)
Lotos Kolej przejmie Orlen KolTrans. Centrum logistyki kolejowej w Gdańsku
Nie dojdzie do sprzedaży kolejowej spółki Orlenu - Orlen KolTrans. Ma nastąpić jej konsolidacja z gdańską spółką Lotos Kolej. W ramach fuzji PKN Orlen z Grupą Lotos w Gdańsku powstanie centrum kompetencji związane z logistyką kolejową. Centrum zbudowane ma być wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności - w tym przypadku jest to Lotos Kolej.
Wodorowa lokomotywa i inne atrakcje
- Ponieważ w zdefiniowanym w decyzji Komisji terminie żaden z potencjalnych inwestorów nie wyraził chęci nabycia aktywów kolejowych, Orlen nie jest zobowiązany do sprzedaży tych aktywów do inwestora - informuje biuro prasowe PKN Orlen.
Centra kompetencyjne w ramach aktywów Lotosu
Po połączeniu Grupy Lotos z PKN Orlen w planach jest powstanie centrów kompetencyjnych, opierając się na aktywach Lotosu:
- zajmujące się zielonym wodorem, powstanie nowa spółka,
- paliwami żeglugowymi - powstanie nowa spółka,
- serwisowanie morskich farm wiatrowych w oparciu o Lotos Petrobaltic,
- logistyka kolejowa w oparciu o Lotos Kolej,
- oleje bazowe w oparciu o Lotos Oil,
- rafineria procesingowa.
Jaka przyszłość czeka pracowników Lotosu po fuzji z PKN Orlen?
- PKN Orlen po połączeniu z Grupą Lotos planuje prowadzenie licznych działań integracyjnych oraz maksymalizację wartości podmiotów poprzez wykorzystanie najlepszych praktyk obowiązujących w ramach grupy. W połączonej grupie koncern będzie dążył do optymalnego wykorzystania kompetencji, a jedną z istotnych synergii jest właśnie optymalizacja logistyki pierwotnej (przede wszystkim kolejowej, do terminali) produktów rafineryjnych. Zgodnie z przedstawioną w maju 2021 r. strukturą nowego podmiotu jedno z centrów kompetencji zlokalizowanych w Gdańsku ma być związane z logistyką kolejową. Ma ono zostać utworzone poprzez konsolidację obszaru logistyki kolejowej wokół podmiotu mającego największe kompetencje, doświadczenie i skalę działalności. W tym przypadku będzie to Lotos Kolej - informuje biuro prasowe Orlenu.
Logistyka kolejowa ważna dla Orlenu
Orlen twierdzi, że obszar logistyki surowcowo-paliwowej jest jednym z kluczowych obszarów występowania synergii pomiędzy PKN Orlen a Grupą Lotos, a Orlen w obszarze logistyki konsekwentnie realizuje strategię wzmocnienia tych kompetencji, opierając się na własnych aktywach.
Paliwo po 4 zł. Do Sejmu trafił projekt obniżki podatków od paliwa
- Przede wszystkim upatrujemy oszczędności w obszarze: optymalizacji logistyki kolejowej paliw do terminali z uwzględnieniem dwóch lokalizacji oraz doboru optymalnych tras, optymalizacji wielkości składów pociągowych czy optymalizacji wykorzystywanego taboru kolejowego. Tego typu działania przekładać się będą na wymierne oszczędności. O szczegółach będziemy informować na późniejszym etapie procesu transakcyjnego - wyjaśnia PKN Orlen. - Już teraz Lotos rozwija obszar logistyki kolejowej i realizuje projekty dotyczące zakupu dwóch lokomotyw i 324 wagonów do transportu intermodalnego. Poprzez częściowe zastąpienie transportem kolejowym transportu drogowego ładunków intermodalnych będzie można ograniczyć emisję zanieczyszczeń czy poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu.
Lotos Kolej jednym z liderów przewozów kolejowych
Lotos Kolej to drugi największy przewoźnik kolejowy w Polsce pod względem pracy przewozowej i lider na rynku pod względem przewozów towarów niebezpiecznych. Aktualnie mająca siedzibę w Gdańsku spółka eksploatuje ponad 120 lokomotyw i ponad 4 tys. wagonów, świadcząc usługi dla spółek Grupy Kapitałowej Lotos i dla klientów zewnętrznych. Spółka oferuje również usługi obsługi bocznicy kolejowej, wynajmu i serwisu technicznego taboru kolejowego oraz czyszczenia cystern kolejowych.
Miejsca
Opinie (65) 1 zablokowana
-
2021-11-22 08:03
(2)
To może na stacje też nie będzie kupca. I nie trzeba będzie ich sprzedawać?
- 30 2
-
2021-11-22 10:11
wielu chętnych nie ma
- 2 0
-
2021-11-23 10:18
Po kiego grzyba stacje?
Będziesz na nich prąd tankować?
- 0 1
-
2021-11-22 08:04
Trzeba być niezłym tumanem (2)
Żeby połączyć Orlen z lotosem oddając 1/3 majątku.... Takie rzeczy tylko w krainie mlekiem i miodem płynącej prawych i sprawiedliwych.
- 62 6
-
2021-11-22 11:46
Lotos to dziecko Orlenu
Stworzone przez delegowanych do Gdańska inżynierów (tylko, bo kto nie inżynier to inni się z nim nie bawili w te klocki) aby po latach dojrzałości wrócić do "mamusi i tatusia" a inżynierowie zostali. Nieźle się obłowili przez lata inwestycji i teraz cieszą się życiem emeryta choć różnie się potoczyły losy jednostek. Były porzucone żony i dzieci w zamian za młodsze i nowe dzieci. Pieniądz robi szkody w mózgu od zawsze. Żadnego tumanizmu tu nie widzę lecz kontynuację zamiarów z PRL-u
- 0 5
-
2021-11-22 14:51
Tuman z Ciebie straszny, ze nie znasz ekonomii. Tylko konsolidacje obecnie na swiecie pozwalają byc konkurencyjnym
Gdybysmy tego nie zrobili za chwile by nas przejęł koncerny zagraniczne, wiem ze PO to boli
- 1 3
-
2021-11-22 08:05
Miejsca pracy i technologia w Gdańsku (2)
Moi mili, technolodzy kolei, maszyniści automatycy i wszelkie wysokie stanowiska związane z koleją będą dalej rozwijać ten rynek na Pomorzu... Kto by pomyślał o niesławnej fuzji w ten sposób.. Czas wprowadzić pierwsze lokomotywy na wodór od Lotosu a przyszlosc dla Gdańska będzie niczym rozwój Dubaju ... Czuway!
- 15 42
-
2021-11-22 16:11
Ty to się znasz na wszystkim.
Omnibus normalnie...
- 2 0
-
2021-11-24 14:07
ziomale Kalksteina zachęcają ,czy przejmą ?
- 0 0
-
2021-11-22 08:05
Dzięki tej niepotrzebnej transakcji my dostaniemy premie (2)
I premie wypłacimy naszym kolegom. Na tym to polega !!!!
Za całość zapłacą losie na stacjach benzynowych.
A telewizja reżimowa poinformuje ze taniej się nie da- 33 5
-
2021-11-22 08:35
czyli nic nowego... (1)
Ale chyba lepszy swoj zlodziej niz zagraniczny...
- 0 7
-
2021-11-22 10:12
ten swój złodziej wyprowadza kasę do swoich mocodawców w Moskwie
- 2 2
-
2021-11-22 08:24
(8)
Nastepna decyzja polityczna. My straciny, PIS zyska kolejne stolki. Nic tylko dziekowac piecesplusom
- 24 6
-
2021-11-22 08:34
sam se podziekuj... (7)
Obecna sytuacja to "sukces" wytezonej, systematycznej i ofiarnej pracy obecnej opozycji. Ofiary sa, a jakze, po stronie wyborcow...
- 4 7
-
2021-11-22 09:04
(2)
No tak, wina Tuska...
- 5 0
-
2021-11-22 10:14
Becia pod broszkę..bla bla bla (1)
A Panu Naczelnikowi Kaczyńskiemu to nigdy prawa jazdy nie zabrali
- 2 1
-
2021-11-24 14:10
Mature też dowieżli z Kc pzpr , jak Tadeuszowi święcenia z Kijowa ?
- 0 0
-
2021-11-22 09:34
o widac mamy piosego wyborce, nie pracujacy, ale socialu sie trzyma zebami
- 2 0
-
2021-11-22 09:43
(1)
Przez ostatnie sześć lat.. Wystarczy nie kraść... A tu skuces, prześcigną sukces tylko szkoda, że w kieszeni inflacja zjada mi więcej niż przez ostatnie 25 lat.
- 2 0
-
2021-11-24 14:11
To Glapa czyje ineTeresa reprezentuje , tych od 447 ?
- 0 0
-
2021-11-24 14:08
Ni kto nie słucha suwerena , czy ony leży & ........
- 0 0
-
2021-11-22 08:42
zatem Lotos Kolej
pójdzie na sprzedaż, tylko jako większa firma.. żeby 'zachęcić' kupców na inne aktywa GLSA, bo inaczej z fuzji nici....
- 15 4
-
2021-11-22 08:42
Czyli co? Paliwo po 10zł za litr? (1)
- 13 4
-
2021-11-22 14:52
PO 10 to moze byc jak Pelo by rządziło
- 1 2
-
2021-11-22 08:45
(4)
No i przyszedł niestety ten czas kiedy wyrzucę kartę lojalnościową Lotosu. Szkoda bo to była nasza gdańska firma ale nie będę zasilał kasy na obajtkowe pensje i inne pisowskie cele. Wrócę do Shella i BP. Tak tak ja wiem że one biorą paliwa z dzisiejszego Lotosu ale niech chociaż zyski stacji benzynowych nie idą do kasy pisu. Będę miał trochę dalej na stacje ale przy moich potrzebach pojadę dalej
- 16 11
-
2021-11-22 11:50
Jeśli masz takie małe potrzeby (1)
to zdążysz na pieszo dojść, zaoszczędzisz przy okazji:(
- 0 0
-
2021-11-23 07:47
dlaczego "na pieszo" po prostu pieszo
- 1 0
-
2021-11-22 22:13
sprzedaj auto (1)
i wsiądź do tramwaju zasilisz miasto PO
- 0 0
-
2021-11-23 07:52
Auta nie sprzedam bo czasami mi się przydaje a do tramwaju wsiądę jak będę miał taką potrzebę .Co do PO w Gdańsku to masz rację będę ich popierał i jeżeli poprzez kupno biletu tramwajowego zasilę kasę miasta to tym bardziej to zrobię
- 1 0
-
2021-11-22 08:54
(3)
i tak najlepsze paliwo to Shell V-Power, produkowane oczywiście w najnowocześniejszej rafinerii w Europie, w Gdańskim Lotosie, te wszystkie Vervy Orlenowskie to zwykły szlam z przestarzałej technologicznie rafinerii w Płocku, przeznaczonej głównie do przerobu zasiarczonej, brudnej rosyjskiej ropy
- 16 9
-
2021-11-22 09:52
(1)
Shell dodaje swoje dodatki a z Orlenu też bazę bierze, dlatego V-Power kosztuje więcej niż regular na Lotosie czy Orlenie
- 4 1
-
2021-11-24 14:14
oRzlen bez narodowych to z siatkami plasTiNgowymi by poszoł , do Baćki i stalinowskiego KGBmena .
- 0 0
-
2021-11-22 13:32
Człowiek z branży
Drogi głąbasie lotos używa tej samej zasiarczonej rosyjskiej brudnej ropy jak to nazwałeś
- 3 3
-
2021-11-22 10:02
lotos serwis (3)
A co z lotos serwis? Co stanie się z tą spółką?
- 3 2
-
2021-11-22 10:19
Zniknie po tym jak przejmie ją Orlen Serwis.
Ujawnione publicznie informacje na temat centrów kompetencyjny pozostałych po Lotosie nie przewidują istnienia jakiegoś centrum serwisowego w Gdańsku
- 6 0
-
2021-11-22 13:51
w serwisie pracują fachowcy więc nie będą mieć problemów ze znalezieniem innego zajęcia w PL (1)
- 1 0
-
2021-11-24 14:17
Bez pryncypałów z wykształceniem hiSterycznym i geograficznym orAz wszechstronnym po KUL itp?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.