• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotos przełamał monopol na lotnisku

Marzena Klimowicz-Sikorska
4 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
We wtorek pierwszy samolot zatankował paliwo z firmy Lotos. Konkurencja, a więc także spodziewany spadek cen, ma przyciągnąć do Gdańska nowych przewoźników. We wtorek pierwszy samolot zatankował paliwo z firmy Lotos. Konkurencja, a więc także spodziewany spadek cen, ma przyciągnąć do Gdańska nowych przewoźników.

Czy trójmiejski port lotniczy stanie się bardziej konkurencyjny? To możliwe, na razie dzięki konkurencji spadną w nim ceny... paliwa lotniczego.



Czy druga stacja paliw podwyższy atrakcyjność Rębiechowa?

We wtorek należąca do Grupy Lotos spółka Lotos Tank zatankowała pierwszy samolot na lotnisku w Rębiechowie. Należąca do linii Norwegian maszyna zatankowała 8 tys. litrów paliwa i udała się w 777-kilometrową podróż do Oslo.

Do tego momentu firma przygotowywała się blisko dwa lata: w tym czasie budowano bazę z czterem zbiornikami o łącznej pojemności 400 m szesc. Inwestycja pochłonęła kilka mln zł.

Dotychczas, podobnie jak na pozostałych polskich lotniskach (poza Wrocławiem), dostarczaniem paliwa do samolotów zajmowała się wyłącznie firma Petrolot, której udziałowcem są Lot i PKN Orlen.

- Dziś przełamaliśmy ten monopol, który sprawiał, że ceny paliwa lotniczego są wyższe w Polsce nawet o kilkadziesiąt procent niż w Europie Zachodniej - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos. - Liczymy, że niższe ceny zachęcą przewoźników do tankowania właśnie w Gdańsku, a może w przyszłości - nawet do zakładania tu swoich baz. Ponadto wierzymy, że spowoduje to uruchamianie nowych połączeń właśnie z gdańskiego lotniska.

Z inwestycji Lotosu zadowolone są też władze lotniska.- Wszyscy wspólnie pracujemy nad rozwojem lotniska i dzięki takim właśnie inwestycjom w infrastrukturę, jak baza paliwowa Lotos Tank, stajemy się jeszcze bardziej atrakcyjni dla linii lotniczych oraz właścicieli małych samolotów - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Uważam, że korzyść odczują także pasażerowie pod postacią dalszego rozwoju siatki połączeń z Gdańska.

Czy tak się rzeczywiście stanie, przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy, gdy linie lotnicze będą informować o swoich nowych połączeniach na sezon letni.

Miejsca

Opinie (119) 9 zablokowanych

  • więcej konkurencji, (2)

    to radośc konsumencji;)

    • 3 0

    • (1)

      Ktoś powyżej mi odpisał, że paliwa są podobne, więc i ceny też, nie tak jak jabłka. Wg. tej osoby też nie miałbyś racji.

      • 0 0

      • to nie ja ustalam zasady i ceny,

        bardzo sprawnie robi to rynek i sądze, że nasza działalnośc powinna się ograniczyc do unikania monopolu.

        • 1 1

  • szkoda tylko że przy budowie 10+ (1)

    służby bhp nie dbają o to żeby w firmach podwykonawczych był porządek i dbano o pracowników.
    Niedawno poszedłem ze skargą do BHP 10+ a om mnie olał.
    Twierdząc że to sprawa wewnętrzna firmy ZBIIS.
    Tylko tyle że to firma nastawiona jest na wyzysk a ich BHP-owiec to rodzina więc gdzie mam udać się po pomoc.
    JA NIGDY NIE BĘDĘ TANKOWAŁ NA LOTOS BO LUDZIE TO LUDZIE NAWET W FIRMACH PODWYKONAWCZYCH.

    • 4 1

    • Tak słyszałem o tej firemce NIC DOBREGO

      kierownictwo a zwłaszcza BHP to patałachy.
      Obsadzili firmę rodzinką i doją chłopaków i śmieją się z LOTOSU OCHRONA bo czy trzeźwy czy nie robić trzeba.

      • 1 0

  • bo urzad ochrony konsumentow spi (1)

    dziwie sie ze go jeszcze utrzymuja podatnicy

    • 2 0

    • czy ja wem

      kilka razy potrzebowałem porady z ich strony i uzyskałem szybką i rzetelną odpowiedź, dzięki której mogłem dochodzić swych racji.

      • 0 1

  • nie rozumiem ? (3)

    Zbudowali zbiorniki na 400m3 a do jednego samolotu tankuja 8 000 m3 ? To te zbiorniki faktycznie "gignatyczne "

    • 0 3

    • sorry, juz sie wszystko zgadza (2)

      Nie zauwazylem "litry" ok ok, w koncu jeden litr to dm3 a nie m3. Juz się wszystko gadza :)
      pozdra

      • 0 1

      • Ale o co chodzi?

        • 0 0

      • z matematyką za pan brat

        :D

        • 1 0

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • ważka zdejmij kominiare

      i idź do stolarni :D

      • 0 0

  • Nie pozostaje nam nic innego ,jak sie przesiasc na samolociki

    • 1 0

  • O co ci chodzi ,ale o co ci chodzi?

    • 0 0

  • czad!

    • 0 0

  • No teraz to samoloty będą spadać jak gruszki z drzewa.

    • 0 1

  • samolot nie tankuje na zapas (3)

    paliwo lotnicze tankuje sie na dany przelot + rezerwa na dolot do najblizszego lotniska w przypadku zlych warunkow pogodowych (lub innych komplikacji):
    "Liczymy, że niższe ceny zachęcą przewoźników do tankowania właśnie w Gdańsku"
    tak czy inaczej kazdy samolot odlatujacy tankuje tyle ile musi a nie tyle ile moze pomiescic w zbiornikach

    • 0 1

    • (2)

      To jest prosty rachunek. Więcej paliwa w baku oznacza większe zużycie na trasie. Ilość spalonego paliwa do Gdańska X cena paliwa w Londynie - Ilość spalonego paliwa X cena paliwa w Gdańsku. Jeśli jesteś na minusie to tankujesz całość w Londynie, jeśli na plusie to tankujesz po połowie. Wolny rynek sam ureguluje cenę, monopolista będzie kalkulował kto u niego będzie musiał zatankować.

      • 1 0

      • (1)

        paliwo tankuje sie na dany przelot ze wzgledow bezpieczenstwa, w przypadku awaryjnego zrzutu paliwa nie trzeba go zrzucac za dlugo, samolot to nie samochod zeby tankowac na zapas

        • 0 0

        • Są normy bezpieczeństwa, a tylko w sytuacji awaryjnego lądowania samolot zrzuca paliwo. Jeśli dwa lotnistka są w miarę blisko siebie możliwe jest zatankowanie na lot w dwie strony i spełnienie tej normy.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane