- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (262 opinie)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (70 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (322 opinie)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (204 opinie)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (50 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (66 opinii)
Lotos przełamał monopol na lotnisku
Czy trójmiejski port lotniczy stanie się bardziej konkurencyjny? To możliwe, na razie dzięki konkurencji spadną w nim ceny... paliwa lotniczego.
Do tego momentu firma przygotowywała się blisko dwa lata: w tym czasie budowano bazę z czterem zbiornikami o łącznej pojemności 400 m szesc. Inwestycja pochłonęła kilka mln zł.
Dotychczas, podobnie jak na pozostałych polskich lotniskach (poza Wrocławiem), dostarczaniem paliwa do samolotów zajmowała się wyłącznie firma Petrolot, której udziałowcem są Lot i PKN Orlen.
- Dziś przełamaliśmy ten monopol, który sprawiał, że ceny paliwa lotniczego są wyższe w Polsce nawet o kilkadziesiąt procent niż w Europie Zachodniej - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy Grupy Lotos. - Liczymy, że niższe ceny zachęcą przewoźników do tankowania właśnie w Gdańsku, a może w przyszłości - nawet do zakładania tu swoich baz. Ponadto wierzymy, że spowoduje to uruchamianie nowych połączeń właśnie z gdańskiego lotniska.
Z inwestycji Lotosu zadowolone są też władze lotniska.- Wszyscy wspólnie pracujemy nad rozwojem lotniska i dzięki takim właśnie inwestycjom w infrastrukturę, jak baza paliwowa Lotos Tank, stajemy się jeszcze bardziej atrakcyjni dla linii lotniczych oraz właścicieli małych samolotów - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. - Uważam, że korzyść odczują także pasażerowie pod postacią dalszego rozwoju siatki połączeń z Gdańska.
Czy tak się rzeczywiście stanie, przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy, gdy linie lotnicze będą informować o swoich nowych połączeniach na sezon letni.
Miejsca
Opinie (119) 9 zablokowanych
-
2009-11-04 12:46
więcej konkurencji, (2)
to radośc konsumencji;)
- 3 0
-
2009-11-04 14:06
(1)
Ktoś powyżej mi odpisał, że paliwa są podobne, więc i ceny też, nie tak jak jabłka. Wg. tej osoby też nie miałbyś racji.
- 0 0
-
2009-11-04 14:10
to nie ja ustalam zasady i ceny,
bardzo sprawnie robi to rynek i sądze, że nasza działalnośc powinna się ograniczyc do unikania monopolu.
- 1 1
-
2009-11-04 12:56
szkoda tylko że przy budowie 10+ (1)
służby bhp nie dbają o to żeby w firmach podwykonawczych był porządek i dbano o pracowników.
Niedawno poszedłem ze skargą do BHP 10+ a om mnie olał.
Twierdząc że to sprawa wewnętrzna firmy ZBIIS.
Tylko tyle że to firma nastawiona jest na wyzysk a ich BHP-owiec to rodzina więc gdzie mam udać się po pomoc.
JA NIGDY NIE BĘDĘ TANKOWAŁ NA LOTOS BO LUDZIE TO LUDZIE NAWET W FIRMACH PODWYKONAWCZYCH.- 4 1
-
2009-11-04 18:59
Tak słyszałem o tej firemce NIC DOBREGO
kierownictwo a zwłaszcza BHP to patałachy.
Obsadzili firmę rodzinką i doją chłopaków i śmieją się z LOTOSU OCHRONA bo czy trzeźwy czy nie robić trzeba.- 1 0
-
2009-11-04 13:54
bo urzad ochrony konsumentow spi (1)
dziwie sie ze go jeszcze utrzymuja podatnicy
- 2 0
-
2009-11-04 14:12
czy ja wem
kilka razy potrzebowałem porady z ich strony i uzyskałem szybką i rzetelną odpowiedź, dzięki której mogłem dochodzić swych racji.
- 0 1
-
2009-11-04 15:55
nie rozumiem ? (3)
Zbudowali zbiorniki na 400m3 a do jednego samolotu tankuja 8 000 m3 ? To te zbiorniki faktycznie "gignatyczne "
- 0 3
-
2009-11-04 15:57
sorry, juz sie wszystko zgadza (2)
Nie zauwazylem "litry" ok ok, w koncu jeden litr to dm3 a nie m3. Juz się wszystko gadza :)
pozdra- 0 1
-
2009-11-04 17:21
Ale o co chodzi?
- 0 0
-
2009-11-04 18:19
z matematyką za pan brat
:D
- 1 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2009-11-04 17:35
ważka zdejmij kominiare
i idź do stolarni :D
- 0 0
-
-
2009-11-04 17:20
Nie pozostaje nam nic innego ,jak sie przesiasc na samolociki
- 1 0
-
2009-11-04 17:22
O co ci chodzi ,ale o co ci chodzi?
- 0 0
-
2009-11-04 17:35
czad!
- 0 0
-
2009-11-04 18:38
No teraz to samoloty będą spadać jak gruszki z drzewa.
- 0 1
-
2009-11-04 21:30
samolot nie tankuje na zapas (3)
paliwo lotnicze tankuje sie na dany przelot + rezerwa na dolot do najblizszego lotniska w przypadku zlych warunkow pogodowych (lub innych komplikacji):
"Liczymy, że niższe ceny zachęcą przewoźników do tankowania właśnie w Gdańsku"
tak czy inaczej kazdy samolot odlatujacy tankuje tyle ile musi a nie tyle ile moze pomiescic w zbiornikach- 0 1
-
2009-11-04 23:06
(2)
To jest prosty rachunek. Więcej paliwa w baku oznacza większe zużycie na trasie. Ilość spalonego paliwa do Gdańska X cena paliwa w Londynie - Ilość spalonego paliwa X cena paliwa w Gdańsku. Jeśli jesteś na minusie to tankujesz całość w Londynie, jeśli na plusie to tankujesz po połowie. Wolny rynek sam ureguluje cenę, monopolista będzie kalkulował kto u niego będzie musiał zatankować.
- 1 0
-
2009-11-05 09:05
(1)
paliwo tankuje sie na dany przelot ze wzgledow bezpieczenstwa, w przypadku awaryjnego zrzutu paliwa nie trzeba go zrzucac za dlugo, samolot to nie samochod zeby tankowac na zapas
- 0 0
-
2009-11-05 10:16
Są normy bezpieczeństwa, a tylko w sytuacji awaryjnego lądowania samolot zrzuca paliwo. Jeśli dwa lotnistka są w miarę blisko siebie możliwe jest zatankowanie na lot w dwie strony i spełnienie tej normy.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.