- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (358 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (100 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (60 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (26 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (237 opinii)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (358 opinii)
Jest nowy dyrektor gdyńskiego urzędu. Transfer ze Słupska
Łukasz Kobus zostanie nowym dyrektorem Urzędu Miasta Gdyni. 39-letni gdynianin taką samą funkcję pełnił ostatnio w Słupsku. - Chcę, żeby urząd stał się bardziej dostępny dla mieszkańców i działał sprawnie i skutecznie - mówi sekretarz miasta. Formalnie obejmie tę funkcję 1 czerwca.
Co wiadomo na temat stanowisk w Gdyni?
- Minęły dwa tygodnie od momentu zaprzysiężenia nowej prezydent Gdyni Aleksandry Kosiorek.
- Od tego momentu znamy dwóch nowych wiceprezydentów.
- To Bartłomiej Austen, który będzie odpowiadał za inwestycje i Oktawia Gorzeńska, odpowiadająca za edukację, która zacznie pracę w czwartek.
- Wiadomo też, że raczej nie dojdzie do koalicji z KO w radzie miasta.
Tym samym upadła koncepcja podzielenia się kompetencjami w ramach kolegium prezydenckiego i oddania stanowisk przedstawicielom KO, którzy w radzie miasta posiadają 13 mandatów. Rozmowy Aleksandry Kosiorek z kandydatami na dwa wakujące stanowiska trwają.
![Znamy dwóch nowych wiceprezydentów Gdyni](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3722/150x100/3722951__c_499_192_6497_4547__kr.webp)
![Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3730/150x100/3730897__c_283_571_6127_4289__kr.webp)
Rafał Klajnert do maja sekretarzem miasta
W ostatnim czasie udało się obsadzić inne ważne stanowisko w magistracie. Chodzi o funkcję sekretarza miasta, które jeszcze kilka dni pełni Rafał Klajnert. Mimo że wszyscy wiceprezydenci pod koniec kwietnia zostali odwołani przez urzędującego jeszcze Wojciecha Szczurka - to on pozostał na stanowisku.
Przypomnijmy, że Klajnert na fotel dyrektora gdyńskiego urzędu trafił z Gdyńskiego Centrum Sportu w 2019 roku, gdy na emeryturę przeszedł nieżyjący już Jerzy Zając. Tam również był szefem po tym, gdy zwolniło się miejsce dyrektora po Marku Łucyku, który po wyborach w 2018 roku został wiceprezydentem Gdyni ds. rozwoju.
W czerwcu pożegna się ze stanowiskiem.
Łukasz Kobus nowym dyrektorem UM w Gdyni
Nowym dyrektorem Urzędu Miasta w Gdyni zostanie Łukasz Kobus. Przez ostatnie lata zasiadał na stanowisku sekretarza miasta Słupska. Wcześniej pracował m.in. w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku, rejonowych sądach w Trójmieście oraz jako sekretarz gminy Kolbudy.
Absolwent I ALO związany z Gdynią
39-letni Łukasz Kobus zna jednak miasto dobrze, bo urodził się w Gdyni. To absolwent I Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego, który skończył studia w zakresie prawa administracyjnego.
Żonaty, z dwójką dzieci, jak sam mówi, cieszy się, że wraca do rodzinnego miasta, które zna i czuje jego rytm.
- Propozycja objęcia stanowiska pojawiła się w połowie maja. Wyszła ze strony pani prezydent. Zobaczyliśmy wspólnie możliwość współpracy. Wracam do miasta, gdzie się urodziłem, w którym wychowałem i które znam, jak żadne inne - mówi Łukasz Kobus.
Zdradzając technikalia opowiada, że jego przejście między jednostkami samorządowymi będzie "automatyczne". 31 maja akta nowego sekretarza powędrują do Gdyni i w ten sposób pozostanie ciągłość zatrudnienia w samorządzie.
Jaki plan na najbliższe miesiące?
- Najważniejszym zadaniem będzie sprawienie, żeby urząd stał się bardziej dostępny i przyjazny dla mieszkańców. Chcę, żeby funkcjonował jak kiedyś, gdy mieszkałem w Gdyni, kiedy magistrat był stawiany za wzór w innych miastach - dodaje Kobus.
Niewykluczone, że jednym z pierwszych działań zapowiadanej reformy struktury będzie zlikwidowanie konieczności rezerwacji wizyt w urzędzie przez internet.
Konkursy na stanowiska w UM w Gdyni
Dodajmy, że w ostatnich dniach Aleksandra Kosiorek ogłosiła, że W Urzędzie Miasta uruchomione zostaną konkursy na dwa stanowiska:
- naczelnika w Wydziale Komunikacji Społecznej i Informacji,
- na zwalniający się etat radcy prawnego obsługującego wydział gospodarki nieruchomościami.
Powodem jest przejście urzędników na emeryturę.
![Gdynia wczoraj i dziś](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3293/405x405/3293610__kr.webp)
Gdynia wczoraj i dziś
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (159) 9 zablokowanych
-
2024-05-22 13:35
Opinia wyróżniona
W porównaniu do tego jak urząd działał (5)
Między 1998 a 2010 to teraz jest dramat! Wtedy wszysko dawało się ogarnąć szybko i sprawnie
- 102 13
-
2024-05-22 21:32
Proszę wyprowadzić urząd w miejsce z parkingiem dla aut. UM generuje zbędny w tym miejscu ruch. (1)
- 0 2
-
2024-05-22 22:26
Parking Centralny z windą 30m. od urzędu, pusty jak łeb Svencjusza ale grzyby nie ogarniają
- 12 0
-
2024-05-22 17:22
czyli miażdzyca zaatakowała w 2010tym...
- 4 1
-
2024-05-22 16:24
wspaniała była ta walka na łokcie z januszami o numerek jak na poczcie o ósmej
Nie to co teraz, że się umawiam na konkretną godzinę w Rivierze, jak zwierzęta normalnie
- 14 4
-
2024-05-22 14:43
Do prawdy tak wspaniale było?
Trzy tygodnie walki z komuchem z kliki byłym kierownikiem wydziału rejestracji pojazdów bo pokazałem papiery auta z Austrii a oni tylko z niemiec widzieli...
- 2 7
-
2024-05-22 13:36
Opinia wyróżniona
Dostęp do Urzędu (21)
Zlikwidować tę salę widzeń na parterze Urzędu. Urzędnik jest dla nas. Chcę takiego samego dostępu jak wcześniej.
- 135 31
-
2024-05-23 09:08
Byłem w urzędzie żeby przejrzeć projekt budowy obok mnie
Na dole mogłem normalnie usiąść, dokumentacja elektroniczna normalnie widoczna na monitorze, który po prostu był odwrócony w moją stronę
Nie wyobrażam sobie tego w starym układzie: wszystko na stojąco za ladą a do dokumentacji elektronicznej to sobie możesz zajrzeć jak dojrzysz monitor z dwóch metrów
Nie mówię już o tym,Na dole mogłem normalnie usiąść, dokumentacja elektroniczna normalnie widoczna na monitorze, który po prostu był odwrócony w moją stronę
Nie wyobrażam sobie tego w starym układzie: wszystko na stojąco za ladą a do dokumentacji elektronicznej to sobie możesz zajrzeć jak dojrzysz monitor z dwóch metrów
Nie mówię już o tym, że się normalnie umówiłem telefonicznie na godzinę a nie sterczałem w kolejce na ciasnym korytarzu z jakimś ormowcem co zawiadywał kolejką
Jak będę chciał sobie przypomnieć smak PRLu to pójdę sobie rano do przychodni na NFZ, chociaż nawet takich już dzisiaj mało- 8 0
-
2024-05-23 06:00
W każdej normalnej firmie
jest przestrzeń dla pracowników i przestrzeń w której przyjmuje / obsługuje się gości czy interesantów.
Jak wchodzisz do sklepu to nie ładujesz się na zaplecze
Całe te ajwaj pochodzi od urzędników, których uwiera że trzeba ruszyć de z pokoju a przede wszystkim przygotować wcześniej dokumentację, którą trzeba ze sobą zabrać na parter. Wcześniej nikt się tym nie przejmował, jak ktoś przyszedł to się dopiero grzebało w szafach a klient czekał stojąc za ladą- 17 5
-
2024-05-23 04:51
Czyli jakiego? Napisz dzbanie konkretnie o co ci chodzi?
O wysiadywanie na korytarzu w kolejce? O zżymaniu się na to że marnujesz w niej czas? O staniu w pokoju przy kontuarze?
- 11 1
-
2024-05-22 22:21
Tak
- 0 0
-
2024-05-22 17:22
Dostęp. Do urzędu
Do Urzędu przychodzi się załatwić sprawę a nie na wycieczkę po pokojach.
- 34 5
-
2024-05-22 14:03
(1)
Dlaczego mam latać po piętrach, szukając właściwych pokoi? Wolę salę obsługi mieszkańców!
- 40 8
-
2024-05-22 14:22
Mam rozwiązanie dla was obu / obojga - zostawcie salę obsługi, a jak ktoś chce niech lata i szuka.
- 9 2
-
2024-05-22 14:03
(5)
czyli chcesz stać nad głową urzędnika i zaglądać w jego kompa? zamiast spotkać na dole tam gdzie był bank - w cywilizowanych warunkach? widziałeś jak tam ludzie pracują u góry? jeden siedzi na drugim, przy rozwalającym się biurku na którym nie ma gdzie kubka z kawą postawić - tak, oni też mogą pić kawę.
- 39 9
-
2024-05-22 16:25
on po prostu lubi sobie posiedzieć na krześle na korytarzu a potem stać przed ladą
- 14 1
-
2024-05-22 14:34
(3)
Kawę niech piją w domu!Do roboty teraz! Rozbestwił szczur urzędników, jak pańskie bicze!
- 12 48
-
2024-05-22 20:51
Bardzo współczuję takiego podejścia do ludzi
- 15 1
-
2024-05-22 18:52
Na emeryturze czy na bezrobociu jesteś?
Kodeks pracy miałeś kiedyś przed oczami?
- 15 1
-
2024-05-22 14:44
Kawę mogą pic w pracy, co więcej nie jedną. Mogą też jeść, wyjść na papierosa - tak i ty. ludzie jak każdy inny np. pracownik prywatnej firmy.
- 36 3
-
2024-05-22 14:02
wcześniej tzn. kiedy? (7)
Urzędnicy przyzwyczaili się do nowej jakości pracy i tak łatwo tego nie oddadzą.
- 10 6
-
2024-05-23 04:56
Gadki o "otwarciu" urzędu to dziecinada. (1)
Odkąd pandemia się formalnie skończyła, urząd jest przecież otwarty, wszystkie sprawy załatwić można na miejscu. A że w sali obsługi a nie na piętrach? A od kiedy to łażenie po pokojach to jakieś prawo człowieka albo choćby obywatela? To urząd określa miejsce załatwienia sprawy, a nie banda ruskich trolli których jedynym celem jest sianie zamętu w społeczeństwie i skłócanie ludzi.
- 16 3
-
2024-05-23 09:24
Tak, w banku też nie chodzisz po pokojach - obsługiwany jesteś w przystosowanej do tego sali/ przy okienku. Również do załatwienia kredytu umawiasz się z wyprzedzeniem - aby pracownik przyszedł przygotowany, miał dokumenty. tego wymagamy w banku - kultury, kompetencji, spokoju przy załatwianu spraw. W t-mobile równiez nie idziesz do pokoju
Tak, w banku też nie chodzisz po pokojach - obsługiwany jesteś w przystosowanej do tego sali/ przy okienku. Również do załatwienia kredytu umawiasz się z wyprzedzeniem - aby pracownik przyszedł przygotowany, miał dokumenty. tego wymagamy w banku - kultury, kompetencji, spokoju przy załatwianu spraw. W t-mobile równiez nie idziesz do pokoju pracownika, tylko w sali obsługi... Ale nie, do urzedu chcesz móc wparować kobiecie najlepiej na kolana i oceniać, czy piła tego dnia kawe, czy nie. Ma siedzieć na tyłku, najlepiej za minimalną krajową, ale przy tym być specjalistą najwyższej klasy - po szkoleniach, można takiej napluć w twarz jak poniosą emocje - a ona odpowie uprzejmością, bo pracuje za twoje podatki przecież, jest na twoich usługach. Najlepiej jeszcze jakby potrzeby fizjologiczne załatwiała w domu, w pracy to już nie wolno, jest urzędnikiem przecież - nie człowiekiem....
- 9 0
-
2024-05-22 20:50
(4)
A to komentarz urzędnika? Bo właśnie jako urzędnik bardzo chętnie wrócę do trybu przyjmowania mieszkańców jak dawniej, bez biegania po urzędzie i przyjmowania ludzi na korytarzu albo ciągłego proszenia straży o zgodę na wpuszczenie do urzędu
- 5 4
-
2024-05-23 07:28
U mnie w referacie przyjmujemy mieszkańców niezmiennie w pokoju
Dość mocno wpływa to na organizację pracy
- 5 0
-
2024-05-23 04:59
Zawsze możesz znaleźć sobie pracę gdzie indziej. Może jakaś kasa albo informacja kolejowa?
- 2 5
-
2024-05-22 21:19
No się nie dziwię (1)
Siedzisz sobie wygodnie za biureczkiem a klie.... wróć petent stoi jak ten ci*l za ladą, od razu wiadomo kto jest kto
- 4 7
-
2024-05-23 09:28
A czemu mam niewygodnie siedzieć? i czemu nie mogę zejść do wyremontowanego, wygodnego dla mieszkańców i pracowników pokoju 27, gdzie w cywilizowany sposób, przygotowany, z odpowiednimi dokumentami dla "petenta" przyjdę na umówioną godzinę? co w tym złego? "z bomby" tez tam można przyjść - jeden telefon i za 5 minut jestem na dole.
- 6 0
-
2024-05-22 13:59
z deszczu pod rynnę - a miało być lepiej! (16)
Obsadzenie stanowiska sekretarza nie może nastąpić w drodze powierzenia pełnienia obowiązków. Tak wynika z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych - jedyną dopuszczalną formą zatrudnienia sekretarza jest tryb konkursowy. Niedopuszczalne test także przeniesienie z innego samorządu. Na to są przepisy.
Druga sprawa, jak napisał ktoś na fb- od dziś w UM pracuje pan ŻT - naboru również nie było - posadkę dostał, na BIP brak info o wynikach konkursu.
To dopiero kolesiostwo!!!- 77 9
-
2024-05-23 12:03
no to wyszlo jak zwkle
nikt nic nie wie, koledzy przyjda i zamieszaja a potem ten sam s... powszedni jak bylo do tej pory. Piggy nadaje sie do rzadzenia tak jak jej rowerowe grono poplecznikow
- 2 1
-
2024-05-23 10:26
Czyli bez zmian...
95% urzędników zatrudnionych w UMG, za wyjątkiem stanowisk na parterze, to nie są ludzie z przypadku. Dbają o to kadry. Jeżeli nie masz układów - siedzisz na dole, chyba, że wpadniesz w oko, dasz się zauważyć jakiemuś naczelnikowi lub naczelnik to idziesz w inne miejsce.
Nie jest łatwo dostać się do Urzędu od razu na wyższe piętro, ale te osoby, którym się udało - siedzą i nie marudzą- 2 5
-
2024-05-23 08:48
POstkomunistow przepisy nie obowiązuje, rozumują jak chcą
dlatego m.in prof. Czarnek grilluje tumanow na komisji
- 1 1
-
2024-05-22 23:28
Tak jak w Kosakowie.... (2)
Żona przewodniczącego rady gminy (opcja nowej wójt) , bez konkursu - bo rzekomo na zastępstwo - od razu zatrudniona za fajną pensję w urzędzie. Pierwsza decyzja o zatrudnieniu w urzędzie.... A sorry. Jeszcze wicewójt który jeszcze przed formalną nominacją szarogensił się w urzędzie z dostępem do dokumentów. Ale lud wybrał....
- 5 2
-
2024-05-23 07:24
Fajna pensja w urzędzie?! (1)
Skąd ty czerpiesz informacje xD
- 6 0
-
2024-05-23 11:12
bo są
pensje i pensje. A kiedy jeszcze nic nie umiesz i nie masz wykształcenia to nawet te 4000 to dużo
- 1 1
-
2024-05-22 21:13
Podobnie jak Bień, pseudokomendant straży miejskiej. Harcerz, który wygrał w niemym konkursie z długoletnimi funkcjonariuszami policji, sm itp. Człowiek, który napisał koncepcję nie mając pojęcia co to jest straż miejska i jakie ma zadania i uprawnienia. Dzięki jego działaniom dwóch funkcjonariuszy jest zawieszonych. Z kolegów z harcerstwa zrobił kierowników mimo, że nie spełniają kryteriów. A prywatnie Bień to przyjaciel Zmudy Trzebiatowskiego. Nie trzeba wcale daleko szukać.
- 9 2
-
2024-05-22 15:06
(1)
A to przypadkiem nie jest podkreślone, że sekretarz na ten moment pozostaje ten sam, a Kobus obejmuje funkcję dyrektora UM? Chyba, że proces rekrutacji na to stanowisko jest podobnie regulowany.
- 7 3
-
2024-05-22 21:34
Dyrektor = sekretarz. Prawo nie przewiduje stoanowiska dyrektora. To wymysl Szczurka ( tak mi powiedziano na rozmowie kwalifikacyjnej w sopocie przy okazji rozwiniecia tematu)
- 4 5
-
2024-05-22 14:19
(6)
Może być przeniesienie między jst na zasadzie porozumienia jednostek.
- 4 19
-
2024-05-22 15:53
Opinia wyróżniona
tak się małżonka tego pana znalazła w UM Słupsk na kierowniczym stanowisku (1)
- 55 2
-
2024-05-23 03:02
Blóndynka modelka z zdjęcia zasługuje na wioskę stanowisko.
- 1 1
-
2024-05-22 18:07
Nie może
Na inne stanowiska, w tym również wyższe ustawa to przewiduje, ale na stanowisko sekretarza już nie. W art.5 Ustawy są szczegółowo opisane warunki. Co więcej, nie można ogłosić nawet konkursu póki obecny sekretarz jest zatrudniony
- 15 0
-
2024-05-22 14:24
(2)
Nie, nie może. Radze poczytać przepisy.
- 15 1
-
2024-05-22 21:35
(1)
To sa wyjatki, o ktorych tez mozna przepisac. Stanowisko SN jest taki, ze mozna
- 0 7
-
2024-05-22 21:48
"W literaturze podkreśla się, że jedyną możliwość zatrudnienia na stanowisku sekretarza gminy stanowi wyłonienie kandydata w otwartym i konkurencyjnym naborze, zaś akt u.p.s. nie daje możliwości zatrudnienia, także czasowego, na stanowisku sekretarza na jakiejkolwiek innej podstawie przewidzianej w u.p.s., w tym poprzez awans wewnętrzny (art. 20
"W literaturze podkreśla się, że jedyną możliwość zatrudnienia na stanowisku sekretarza gminy stanowi wyłonienie kandydata w otwartym i konkurencyjnym naborze, zaś akt u.p.s. nie daje możliwości zatrudnienia, także czasowego, na stanowisku sekretarza na jakiejkolwiek innej podstawie przewidzianej w u.p.s., w tym poprzez awans wewnętrzny (art. 20 u.p.s.), przeniesienie do pracy w innej jednostce samorządowej (art. 22 u.p.s.) czy też przeniesienie w ramach reorganizacji wewnętrznej urzędu (art. 23 u.p.s.) - A. Rycak i in., Ustawa o pracownikach samorządowych. Komentarz, WK 2016, nt 13; M. Tomaszewska Komentarz do ustawy o pracownikach samorządowych Prawo urzędnicze. Komentarz, red. K. Baran, LEX 2014, nt 9. W związku z tym należy przyjąć, że pomimo, iż art. 5 u.p.s. nie odnosi się w żaden sposób do art. 22 u.p.s., niedopuszczalne jest przeniesienie na stanowisko sekretarza gminy osoby zajmującej to stanowisko w innej jednostce samorządu terytorialnego za zgodą pracownika i w trybie porozumienia pracodawców. Osoba ta może natomiast wziąć udział w naborze i jeśli zostanie w nim wyłoniona, może pracować w urzędzie gminy."
- 11 0
Wszystkie opinie
-
2024-05-22 13:35
Opinia wyróżniona
W porównaniu do tego jak urząd działał (5)
Między 1998 a 2010 to teraz jest dramat! Wtedy wszysko dawało się ogarnąć szybko i sprawnie
- 102 13
-
2024-05-22 14:43
Do prawdy tak wspaniale było?
Trzy tygodnie walki z komuchem z kliki byłym kierownikiem wydziału rejestracji pojazdów bo pokazałem papiery auta z Austrii a oni tylko z niemiec widzieli...
- 2 7
-
2024-05-22 16:24
wspaniała była ta walka na łokcie z januszami o numerek jak na poczcie o ósmej
Nie to co teraz, że się umawiam na konkretną godzinę w Rivierze, jak zwierzęta normalnie
- 14 4
-
2024-05-22 17:22
czyli miażdzyca zaatakowała w 2010tym...
- 4 1
-
2024-05-22 21:32
Proszę wyprowadzić urząd w miejsce z parkingiem dla aut. UM generuje zbędny w tym miejscu ruch. (1)
- 0 2
-
2024-05-22 22:26
Parking Centralny z windą 30m. od urzędu, pusty jak łeb Svencjusza ale grzyby nie ogarniają
- 12 0
-
2024-05-22 13:36
Opinia wyróżniona
Dostęp do Urzędu (21)
Zlikwidować tę salę widzeń na parterze Urzędu. Urzędnik jest dla nas. Chcę takiego samego dostępu jak wcześniej.
- 135 31
-
2024-05-22 14:02
wcześniej tzn. kiedy? (7)
Urzędnicy przyzwyczaili się do nowej jakości pracy i tak łatwo tego nie oddadzą.
- 10 6
-
2024-05-22 20:50
(4)
A to komentarz urzędnika? Bo właśnie jako urzędnik bardzo chętnie wrócę do trybu przyjmowania mieszkańców jak dawniej, bez biegania po urzędzie i przyjmowania ludzi na korytarzu albo ciągłego proszenia straży o zgodę na wpuszczenie do urzędu
- 5 4
-
2024-05-22 21:19
No się nie dziwię (1)
Siedzisz sobie wygodnie za biureczkiem a klie.... wróć petent stoi jak ten ci*l za ladą, od razu wiadomo kto jest kto
- 4 7
-
2024-05-23 09:28
A czemu mam niewygodnie siedzieć? i czemu nie mogę zejść do wyremontowanego, wygodnego dla mieszkańców i pracowników pokoju 27, gdzie w cywilizowany sposób, przygotowany, z odpowiednimi dokumentami dla "petenta" przyjdę na umówioną godzinę? co w tym złego? "z bomby" tez tam można przyjść - jeden telefon i za 5 minut jestem na dole.
- 6 0
-
2024-05-23 04:59
Zawsze możesz znaleźć sobie pracę gdzie indziej. Może jakaś kasa albo informacja kolejowa?
- 2 5
-
2024-05-23 07:28
U mnie w referacie przyjmujemy mieszkańców niezmiennie w pokoju
Dość mocno wpływa to na organizację pracy
- 5 0
-
2024-05-23 04:56
Gadki o "otwarciu" urzędu to dziecinada. (1)
Odkąd pandemia się formalnie skończyła, urząd jest przecież otwarty, wszystkie sprawy załatwić można na miejscu. A że w sali obsługi a nie na piętrach? A od kiedy to łażenie po pokojach to jakieś prawo człowieka albo choćby obywatela? To urząd określa miejsce załatwienia sprawy, a nie banda ruskich trolli których jedynym celem jest sianie zamętu w społeczeństwie i skłócanie ludzi.
- 16 3
-
2024-05-23 09:24
Tak, w banku też nie chodzisz po pokojach - obsługiwany jesteś w przystosowanej do tego sali/ przy okienku. Również do załatwienia kredytu umawiasz się z wyprzedzeniem - aby pracownik przyszedł przygotowany, miał dokumenty. tego wymagamy w banku - kultury, kompetencji, spokoju przy załatwianu spraw. W t-mobile równiez nie idziesz do pokoju pracownika, tylko w sali obsługi... Ale nie, do urzedu chcesz móc wparować kobiecie najlepiej na kolana i oceniać, czy piła tego dnia kawe, czy nie. Ma siedzieć na tyłku, najlepiej za minimalną krajową, ale przy tym być specjalistą najwyższej klasy - po szkoleniach, można takiej napluć w twarz jak poniosą emocje - a ona odpowie uprzejmością, bo pracuje za twoje podatki przecież, jest na twoich usługach. Najlepiej jeszcze jakby potrzeby fizjologiczne załatwiała w domu, w pracy to już nie wolno, jest urzędnikiem przecież - nie człowiekiem....
- 9 0
-
2024-05-22 14:03
(5)
czyli chcesz stać nad głową urzędnika i zaglądać w jego kompa? zamiast spotkać na dole tam gdzie był bank - w cywilizowanych warunkach? widziałeś jak tam ludzie pracują u góry? jeden siedzi na drugim, przy rozwalającym się biurku na którym nie ma gdzie kubka z kawą postawić - tak, oni też mogą pić kawę.
- 39 9
-
2024-05-22 14:34
(3)
Kawę niech piją w domu!Do roboty teraz! Rozbestwił szczur urzędników, jak pańskie bicze!
- 12 48
-
2024-05-22 14:44
Kawę mogą pic w pracy, co więcej nie jedną. Mogą też jeść, wyjść na papierosa - tak i ty. ludzie jak każdy inny np. pracownik prywatnej firmy.
- 36 3
-
2024-05-22 18:52
Na emeryturze czy na bezrobociu jesteś?
Kodeks pracy miałeś kiedyś przed oczami?
- 15 1
-
2024-05-22 20:51
Bardzo współczuję takiego podejścia do ludzi
- 15 1
-
2024-05-22 16:25
on po prostu lubi sobie posiedzieć na krześle na korytarzu a potem stać przed ladą
- 14 1
-
2024-05-22 14:03
(1)
Dlaczego mam latać po piętrach, szukając właściwych pokoi? Wolę salę obsługi mieszkańców!
- 40 8
-
2024-05-22 14:22
Mam rozwiązanie dla was obu / obojga - zostawcie salę obsługi, a jak ktoś chce niech lata i szuka.
- 9 2
-
2024-05-22 17:22
Dostęp. Do urzędu
Do Urzędu przychodzi się załatwić sprawę a nie na wycieczkę po pokojach.
- 34 5
-
2024-05-22 22:21
Tak
- 0 0
-
2024-05-23 04:51
Czyli jakiego? Napisz dzbanie konkretnie o co ci chodzi?
O wysiadywanie na korytarzu w kolejce? O zżymaniu się na to że marnujesz w niej czas? O staniu w pokoju przy kontuarze?
- 11 1
-
2024-05-23 06:00
W każdej normalnej firmie
jest przestrzeń dla pracowników i przestrzeń w której przyjmuje / obsługuje się gości czy interesantów.
Jak wchodzisz do sklepu to nie ładujesz się na zaplecze
Całe te ajwaj pochodzi od urzędników, których uwiera że trzeba ruszyć de z pokoju a przede wszystkim przygotować wcześniej dokumentację, którą trzeba ze sobą zabrać na parter. Wcześniej nikt się tym nie przejmował, jak ktoś przyszedł to się dopiero grzebało w szafach a klient czekał stojąc za ladą- 17 5
-
2024-05-23 09:08
Byłem w urzędzie żeby przejrzeć projekt budowy obok mnie
Na dole mogłem normalnie usiąść, dokumentacja elektroniczna normalnie widoczna na monitorze, który po prostu był odwrócony w moją stronę
Nie wyobrażam sobie tego w starym układzie: wszystko na stojąco za ladą a do dokumentacji elektronicznej to sobie możesz zajrzeć jak dojrzysz monitor z dwóch metrów
Nie mówię już o tym, że się normalnie umówiłem telefonicznie na godzinę a nie sterczałem w kolejce na ciasnym korytarzu z jakimś ormowcem co zawiadywał kolejką
Jak będę chciał sobie przypomnieć smak PRLu to pójdę sobie rano do przychodni na NFZ, chociaż nawet takich już dzisiaj mało- 8 0
-
2024-05-22 13:38
Gdyni brakuje kadry? (8)
Że trzeba z zapyziałego Słupska ściągać kolesia. Co to za omnibus.? Pani Kosiorek rozumiem że znajomości święta rzecz ale bez przesady.
- 78 46
-
2024-05-22 14:05
(2)
sam jestes zapyzialy, śledziuchu paskudny
- 5 15
-
2024-05-22 14:36
Czy trzeba tymi inwektywami rzucasz tumanie!
- 1 3
-
2024-05-22 14:42
betonoza, do budy!
- 1 3
-
2024-05-22 14:15
a to jakiś atut, że ktoś mieszka w Gdyni?
- 7 4
-
2024-05-22 14:25
Jak widać ma doświadczenie w samorządzie, więc wygląda na to, że tak: potrzeba nam ludzi kompetentnych.
I może tak trochę mniej jadu?- 16 9
-
2024-05-22 22:18
Palantów nigdy dość
Warto ściągać takich kmiotków, bo coraz mniej jest takich pajaców po odejściu ekipy szczura.
- 1 0
-
2024-05-22 22:22
Racja
- 0 0
-
2024-05-22 23:51
no weź....
Przecież Słupsk to kuźnia talentów i źródło intelektu. Po rządach Biedronia -matkobijcy _ nic mnie już nie zdziwi. Ewentualnie wyrok dla włodarzy miasta za aferę pedofilską w klubie miejskim....
- 1 0
-
2024-05-22 13:39
W końcu w Gdyni pokończyły się układy i układziki :)))))))))) Trzeba czyścić do samego końca. (13)
Przypominam że Szczurek był w przeszłości społecznym doradcą kaczyńskiego no to jak miało być dobrze w Gdyni ? :)))))
- 21 52
-
2024-05-22 13:52
(2)
A teraz co to ma być?!
Przecież mówili o transparentnych konkursach na stanowiska. Czyli nic nowego.- 15 2
-
2024-05-22 14:25
Bardzo "transparentnie" wciśnięto już ZZT do urzędu.
- 9 2
-
2024-05-22 21:16
Jeszcze wziela jakiegoś pacana
Od teczowego Biedronia. Wiazalem z ni a jakieś nadzieję. Ale widzę, że szemiot musiał zerwać stosunki z nia. Teraz PO ma na pienku z lewica.
- 1 0
-
2024-05-22 13:55
Teraz zaczną się nowe układziki, tylko że ze strony KO. Nie znasz pana Kobusa, nie wiesz skąd się wziął w Słupsku i dlaczego teraz wraca do Gdyni.
- 5 3
-
2024-05-22 14:04
Skończyły jedne, zaczęły drugie.
- 7 1
-
2024-05-22 14:06
Powiedz, ale tak szczerze: Naprawdę wierzysz w to co piszesz, czy ktoś Ci za to płaci? (1)
- 2 1
-
2024-05-22 14:23
Walczy w lepszej sprawie, w jego mniemaniu.
- 1 0
-
2024-05-22 18:24
(3)
Dokładnie, czyścić i zastępować swoimi. I wszystko transparentnie i w pełnej pokorze.
- 2 0
-
2024-05-22 21:37
(2)
Uwazasz to za transparentne ze w swoich podsumowaniach zapomniala wspomniec kto zostal mianowany Sekretarzem Miasta i dowiadujemy sie tego z dziennika bałtyckiego?
Albo ze tylnymi drzwiami wprowadzila zzt do urzedu dając mu stanowisko na zastępstwo zeby bylo szybko i bez konkursu?- 4 0
-
2024-05-22 21:44
Plus obsadzono stanowisko sekretarza bez obowiązkowego konkursu
- 2 0
-
2024-06-14 22:35
Urzędnicy w godzinach pracy
Wciąż komentują, więc nic się nie zmieniło.
- 0 0
-
2024-05-22 20:25
W odległej przeszłości. Dawno i nieprawda.
- 0 0
-
2024-05-22 22:19
To, że był doradcą prezydenta Kaczyńskiego, to raczej
atut.
- 0 1
-
2024-05-22 13:40
Niepotrzebnie ludzie głosowali na po ko (3)
Radni nie chcą współpracować a jedyne na czym im zależy to koryto.
- 40 12
-
2024-05-22 13:43
A na kogo mieli głosować? Co wyprawiał pochodzący z Gdyni horała widzieliśmy codziennie :)))))))))))
Trzeba tylko porozliczać całą grupę :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 11 5
-
2024-05-22 14:04
zapominasz, że to KO ma 13 radnych a GD tylko 7 :)
no i KO może się z łatwością dogadać z kolegami z SWS czyli +5 dla nich
- 6 3
-
2024-05-22 18:22
A co KO
Ma do tego , że Kasiorek zatrudnia swojego znajomego ? Chyba , że KO ma to wykorzystać jako przykład nepotyzmu. Dlaczego nie ma konkursu na stanowisko, miało być tak przejrzyście
- 3 0
-
2024-05-22 13:40
najazd lewactwa trwa,,,,,,,
- 22 16
-
2024-05-22 13:43
(2)
Hahaahah a miało być a POlitycznie..
- 24 12
-
2024-05-22 14:21
(1)
nie martw się, wróci PZPR/PIS to będzie znowu krystalicznie i uczciwie jak przez ostatnie 8 lat.
- 4 3
-
2024-05-22 20:28
PiS s Gdyni? Kiedy? Wtedy, jak Trzaskowski dziękował Gdyni za poparcie w wyborach?
- 1 0
-
2024-05-22 13:45
(3)
Zapowiada się niezła żenada pod rządami miss piggy
- 50 28
-
2024-05-22 14:26
Kermit już w urzędzie.
- 16 2
-
2024-05-22 18:14
Chyba Fiony
- 2 0
-
2024-05-22 18:57
może warto nauczyć siesię kulturu w necie.
- 3 0
-
2024-05-22 13:59
z deszczu pod rynnę - a miało być lepiej! (16)
Obsadzenie stanowiska sekretarza nie może nastąpić w drodze powierzenia pełnienia obowiązków. Tak wynika z przepisów ustawy o pracownikach samorządowych - jedyną dopuszczalną formą zatrudnienia sekretarza jest tryb konkursowy. Niedopuszczalne test także przeniesienie z innego samorządu. Na to są przepisy.
Druga sprawa, jak napisał ktoś na fb- od dziś w UM pracuje pan ŻT - naboru również nie było - posadkę dostał, na BIP brak info o wynikach konkursu.
To dopiero kolesiostwo!!!- 77 9
-
2024-05-22 14:19
(6)
Może być przeniesienie między jst na zasadzie porozumienia jednostek.
- 4 19
-
2024-05-22 14:24
(2)
Nie, nie może. Radze poczytać przepisy.
- 15 1
-
2024-05-22 21:35
(1)
To sa wyjatki, o ktorych tez mozna przepisac. Stanowisko SN jest taki, ze mozna
- 0 7
-
2024-05-22 21:48
"W literaturze podkreśla się, że jedyną możliwość zatrudnienia na stanowisku sekretarza gminy stanowi wyłonienie kandydata w otwartym i konkurencyjnym naborze, zaś akt u.p.s. nie daje możliwości zatrudnienia, także czasowego, na stanowisku sekretarza na jakiejkolwiek innej podstawie przewidzianej w u.p.s., w tym poprzez awans wewnętrzny (art. 20 u.p.s.), przeniesienie do pracy w innej jednostce samorządowej (art. 22 u.p.s.) czy też przeniesienie w ramach reorganizacji wewnętrznej urzędu (art. 23 u.p.s.) - A. Rycak i in., Ustawa o pracownikach samorządowych. Komentarz, WK 2016, nt 13; M. Tomaszewska Komentarz do ustawy o pracownikach samorządowych Prawo urzędnicze. Komentarz, red. K. Baran, LEX 2014, nt 9. W związku z tym należy przyjąć, że pomimo, iż art. 5 u.p.s. nie odnosi się w żaden sposób do art. 22 u.p.s., niedopuszczalne jest przeniesienie na stanowisko sekretarza gminy osoby zajmującej to stanowisko w innej jednostce samorządu terytorialnego za zgodą pracownika i w trybie porozumienia pracodawców. Osoba ta może natomiast wziąć udział w naborze i jeśli zostanie w nim wyłoniona, może pracować w urzędzie gminy."
- 11 0
-
2024-05-22 15:53
Opinia wyróżniona
tak się małżonka tego pana znalazła w UM Słupsk na kierowniczym stanowisku (1)
- 55 2
-
2024-05-23 03:02
Blóndynka modelka z zdjęcia zasługuje na wioskę stanowisko.
- 1 1
-
2024-05-22 18:07
Nie może
Na inne stanowiska, w tym również wyższe ustawa to przewiduje, ale na stanowisko sekretarza już nie. W art.5 Ustawy są szczegółowo opisane warunki. Co więcej, nie można ogłosić nawet konkursu póki obecny sekretarz jest zatrudniony
- 15 0
-
2024-05-22 15:06
(1)
A to przypadkiem nie jest podkreślone, że sekretarz na ten moment pozostaje ten sam, a Kobus obejmuje funkcję dyrektora UM? Chyba, że proces rekrutacji na to stanowisko jest podobnie regulowany.
- 7 3
-
2024-05-22 21:34
Dyrektor = sekretarz. Prawo nie przewiduje stoanowiska dyrektora. To wymysl Szczurka ( tak mi powiedziano na rozmowie kwalifikacyjnej w sopocie przy okazji rozwiniecia tematu)
- 4 5
-
2024-05-22 21:13
Podobnie jak Bień, pseudokomendant straży miejskiej. Harcerz, który wygrał w niemym konkursie z długoletnimi funkcjonariuszami policji, sm itp. Człowiek, który napisał koncepcję nie mając pojęcia co to jest straż miejska i jakie ma zadania i uprawnienia. Dzięki jego działaniom dwóch funkcjonariuszy jest zawieszonych. Z kolegów z harcerstwa zrobił kierowników mimo, że nie spełniają kryteriów. A prywatnie Bień to przyjaciel Zmudy Trzebiatowskiego. Nie trzeba wcale daleko szukać.
- 9 2
-
2024-05-22 23:28
Tak jak w Kosakowie.... (2)
Żona przewodniczącego rady gminy (opcja nowej wójt) , bez konkursu - bo rzekomo na zastępstwo - od razu zatrudniona za fajną pensję w urzędzie. Pierwsza decyzja o zatrudnieniu w urzędzie.... A sorry. Jeszcze wicewójt który jeszcze przed formalną nominacją szarogensił się w urzędzie z dostępem do dokumentów. Ale lud wybrał....
- 5 2
-
2024-05-23 07:24
Fajna pensja w urzędzie?! (1)
Skąd ty czerpiesz informacje xD
- 6 0
-
2024-05-23 11:12
bo są
pensje i pensje. A kiedy jeszcze nic nie umiesz i nie masz wykształcenia to nawet te 4000 to dużo
- 1 1
-
2024-05-23 08:48
POstkomunistow przepisy nie obowiązuje, rozumują jak chcą
dlatego m.in prof. Czarnek grilluje tumanow na komisji
- 1 1
-
2024-05-23 10:26
Czyli bez zmian...
95% urzędników zatrudnionych w UMG, za wyjątkiem stanowisk na parterze, to nie są ludzie z przypadku. Dbają o to kadry. Jeżeli nie masz układów - siedzisz na dole, chyba, że wpadniesz w oko, dasz się zauważyć jakiemuś naczelnikowi lub naczelnik to idziesz w inne miejsce.
Nie jest łatwo dostać się do Urzędu od razu na wyższe piętro, ale te osoby, którym się udało - siedzą i nie marudzą- 2 5
-
2024-05-23 12:03
no to wyszlo jak zwkle
nikt nic nie wie, koledzy przyjda i zamieszaja a potem ten sam s... powszedni jak bylo do tej pory. Piggy nadaje sie do rzadzenia tak jak jej rowerowe grono poplecznikow
- 2 1
-
2024-05-22 14:00
(1)
Nie wiem,czy to jest opłacalne dla Gdyni,sprowadzać dyrektora urzędu miasta że Słupska, przecież trzeba mu zapewnić mieszkanie służbowe o odpowiednio wysokim standardzie.
- 30 12
-
2024-05-22 21:38
Gostek jest tutejszy, ma mieszkanie, wiec bie dramatyzuj,kolego
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.