- 1 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (37 opinii)
- 2 Jadowite pająki w porcie w Gdańsku (168 opinii)
- 3 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (96 opinii)
- 4 Za grób w Gdańsku zapłacisz więcej (137 opinii)
- 5 Kopał kobietę po głowie, nie trafił do aresztu (251 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (17 opinii)
Magazyny na drodze ważnego przejścia. Ogrodzenia nie będzie
Czy planowane połączenie między kładką nad obwodnicą w rejonie węzła Karczemki i przystankiem PKM Kiełpinek zostanie zagrodzone? Prywatny właściciel gruntów zapewnia, że uwzględni w swojej inwestycji magazynowo-biurowej przewidzianą przez urzędników infrastrukturę. Niezbędne będą jednak korekty w gotowym projekcie.
Wówczas przedsięwzięcie było na etapie poszukiwania wykonawcy dokumentacji projektowej, którym ostatecznie w przetargu prowadzonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska została wybrana firma Nevora Projekt z Gdańska z ofertą na kwotę ok. 103 tys. zł.
Chodnik i droga rowerowa na gruncie prywatnym
I choć prace budowlane jeszcze nie ruszyły, to projekt będzie wymagał już poprawek. Planowane połączenie pieszo-rowerowe wyznaczono bowiem przez prywatny grunt, na którym będzie realizowana zabudowa magazynowo-biurowa.
- Może warto wrócić do tematu chodnika i ścieżki rowerowej prowadzącej do przystanku Kiełpinek PKM? Okazuje się, że trasa może zostać przegrodzona nową inwestycją prywatną - napisał do nas pan Krzysztof, czytelnik Trojmiasto.pl, wskazując jednocześnie na projekt warszawskiej spółki LCP Properties.
Warszawska firma faktycznie zabiega już o pozwolenie na budowę "Multiparku". Będą to docelowo trzy hale magazynowe wysokiego składowania z możliwością podziału na niezależne moduły oraz powierzchnie biurowe do aranżacji własnej przez najemcę.
Nowe przejście do Nowej Warszawskiej najwcześniej za ponad rok
Przejście zapisane w miejscowym planie zagospodarowania
Wprowadzenie w ten teren ogólnodostępnego powiązania pieszo-rowerowego niekoniecznie jest zatem "na rękę" inwestorowi, który z racji funkcji logistycznej preferowałby zamknąć teren dla osób postronnych.
W planie zagospodarowania przestrzennego z 2016 r. zawarto zapis o zalecanej lokalizacji ciągu pieszo-rowerowego, choć sam przebieg nie został szczegółowo sprecyzowany - ustalono jedynie tzw. zalecaną lokalizację. Jego usankcjonowanie wyłącznie na poziomie planu nie gwarantuje jednak jeszcze pełnej dostępności.
- Działka, przez którą przebiega planowany ciąg pieszo-rowerowy, faktycznie należy do prywatnego przedsiębiorcy, który zlecił już przeprojektowanie pierwotnych rozwiązań - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Dopiero po otrzymaniu zaktualizowanej dokumentacji, miasto będzie mogło rozważyć kolejne kroki.
Dzielnice - wizje przestrzeni. Jak połączyć parking, park i szkołę na Kokoszkach?
Niezbędne uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia
Jako "kolejne kroki" należy tutaj rozumieć zarówno sprawy związane z ogłoszeniem przetargu na roboty budowlane, jak i wydzieleniem z terenu przyszłych magazynów przestrzeni dla pieszych i rowerzystów.
- Prowadzimy rozmowy z miastem w celu znalezienia optymalnych rozwiązań formalno-prawnych, w kontekście korzystania z terenu przewidzianego pod realizację przyszłego ciągu pieszo-rowerowego - mówi Magdalena Kowalewska, dyrektor operacyjna w LCP Properties w Polsce. - Jednym z kluczowych aspektów tego projektu jest fakt, że ciąg będzie ogólnodostępny, przez całą dobę. Oznacza to, że mieszkańcy i turyści będą mieli nieograniczony dostęp do nowej trasy, co z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość życia i mobilność w mieście. Tego typu działania to stały element naszej polityki zrównoważonego rozwoju.
Kiedy należy spodziewać się realizacji nowego chodnika i drogi rowerowej? Miasto obecnie nie podaje terminów, zaś prywatny inwestor przewiduje rozpoczęcie prac budowlanych w obrębie obiektów magazynowo-biurowych jeszcze w bieżącym roku.
Miejsca
Opinie (96) 2 zablokowane
-
2023-07-24 17:51
Opinia wyróżniona
Trasa potrzebna, widać, że mocno skracałaby dojście pomiędzy przystankiem, a kładką. Tylko pytanie, dlaczego przez prywatny teren została zaprojektowana? Domyślam się, że wszystkie działki są do siebie "przyklejone" i nie dałoby się inaczej, jednak teraz jest problem, który chyba każdy wcześniej przewidział.
- 16 0
-
2023-07-25 10:43
Do władz Gdańska
W pierwszej kolejności z projektu budowy trasy bajpasu Kartuskiego (PKM) został zlikwidowany przystanek Karczemki, następnie zlikwidowano połączenie autobusowe z Kokoszek do przystanku PKM Kiełpinek (na PKM można dojechać tylko na Jasień, gdzie przy zbyt obciążonych składach, już na Kiełpinku nie można wsiąść do kolejki). Od momentu uruchomienia PKM nie można się doczekać realizacji ścieżki ułatwiającej dojście do przystanku, a teraz okazuje się, że przejście owszem zaplanowano ale na gruncie prywatnym... PKM miała być ułatwieniem dla mieszkańców, niestety wygląda to tak, jakby mieszkańców Kokoszek to założenie nie dotyczyło..
- 4 0
-
2023-07-25 20:22
"uregulowanie prawne ogólnodostępnego przejścia"
Służebność - prawo przechodu.
Znane od setek lat.- 0 0
-
2023-07-27 07:32
Zabudujmy wszystko
Przynajmniej dwa razy dziennie od 3lat korzystam z tego - póki co jeszcze - dzikiego przejścia. Może dzikie, bo po trawie, czasem po błocie ale przynajmniej jest zielono i choć trochę przyjemniej, niż na betonowym chodniku. Zabudujmy wszystko. Jeszcze trochę i na talerzu będzie pół pustaka leżało, bo teraz tylko kasa i beton się liczą. Co za ciemna masa wydaje pozwolenia na budowę w tym mieście.....
Ścieżka pieszo rowerowa w tym miejscu TAK, ale kolejnym magazynom w tym rejonie mówię zdecydowanie NIE!- 0 0
-
2024-01-08 12:00
Jakieś wieści?
Jakieś nowiny co się dzieje w tym temacie? Będzie ten chodnik i skrót do pom?
- 0 0
-
2024-03-18 07:15
Teren ogrodzony
Do redakcji, teren został ogrodzony przez prywatnego właściciela, miasto nie zrobiło nic w tej wielokrotnie poruszanej sprawie. Podziękujemy przy urnach.
- 1 0
-
2024-03-26 07:36
No i zagrodzone
Czy coś miasto ustaliło odnośnie przejścia? Cały teren został ogrodzony i nici z planów przejścia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.