• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Majaland: inwestor spotkał się z mieszkańcami

Michał Stąporek
1 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Podczas spotkania z mieszkańcami inwestor parku Majaland zaprezentował atrakcje, które znajdą się pod gołym niebem. Podczas spotkania z mieszkańcami inwestor parku Majaland zaprezentował atrakcje, które znajdą się pod gołym niebem.

- Nie protestowalibyśmy przeciwko budowie Majalandu, gdyby nasza dzielnica od lat nie była zaniedbywana komunikacyjnie - przekonują mieszkańcy Osowej po czwartkowym spotkaniu z przedstawicielem inwestora i gdańskimi urzędnikami.



Przypomnijmy:



  1. Po raz pierwszy o planie budowy parku rozrywki Majaland w Osowej informowaliśmy w marcu 2020 r.
  2. 12 czerwca br. miasto poinformowało, że wydało pozwolenie na budowę tej wartej 20 mln euro inwestycji.
  3. Informacja wywołała sprzeciw mieszkańców, którzy obawiają się hałasu i zakorkowania dzielnicy.

Park rozrywki Majaland w Gdańsku



Park rozrywki Majaland ma powstać przy ul. Meteorytowej w OsowejMapka, tuż przy węźle Owczarnia na obwodnicy Trójmiasta. Na terenie o powierzchni ok. 5,5 ha ma powstać hala z całorocznymi atrakcjami (ok. 10 tys. m kw.) oraz instalacje pod gołym niebem, wykorzystywane sezonowo.

Majaland powstanie przy ul. Meteorytowej, na działce o powierzchni ok. 5 ha, przy zjeździe z węzła Owczarnia na obwodnicy. Majaland powstanie przy ul. Meteorytowej, na działce o powierzchni ok. 5 ha, przy zjeździe z węzła Owczarnia na obwodnicy.
Wśród atrakcji mają się znaleźć rollercoaster (w hali, a nie pod gołym niebem), fontanna, ścianka wspinaczkowa, plac zabaw, wodny plac zabaw, trzy karuzele, plac nauki ruchu drogowego.

Inwestorem parku są belgijskie firmy Momentum Capital i Plopsa Group (mają już jeden taki obiekt w Kownatach w zachodniej Polsce, drugi budują pod Warszawą), prace budowlane prowadzi firma CFE Polska. Roboty mają się zacząć we wrześniu. Inwestycja szacowana jest na ok. 20 mln euro, czyli ok. 90 mln zł.

Spotkanie inwestora Majalandu z mieszkańcami dzielnicy



Kilkanaście dni po tym, jak urzędnicy poinformowali o wydaniu pozwolenia na budowę i niemal natychmiastowej krytycznej reakcji mieszkańców Osowej, odbyło się spotkanie w tej sprawie z inwestorem.

Spotkanie inwestora z mieszkańcami Osowej odbyło się 30 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdańsku. Spotkanie inwestora z mieszkańcami Osowej odbyło się 30 czerwca w Urzędzie Miasta w Gdańsku.
O co pytali mieszkańcy?

Wielkość Majalandu - czy będzie rozbudowywany?



Nie jesteśmy przeciwko Majalandowi, jesteśmy za nowymi atrakcjami, które sprawią, że Osowa nie będzie tylko sypialnią. Ale inwestycjom w atrakcje muszą towarzyszyć inwestycje w transport i komunikację. Pod tym względem czujemy się zapomniani i z zazdrością patrzymy choćby na południe Gdańska, gdzie powstaje tramwaj na Warszawskiej, powstała al. Adamowicza. W Osowej żadna nowa droga nie powstała od 10 lat - Bartosz Stefański.
Mieszkańcy chcieli wiedzieć, czy w przyszłości obiekt może być większy niż w obecnym pozwoleniu na budowę. Wiadomo bowiem, że właściciel terenu, na którym powstaje Majaland (Belgowie jeszcze nie sfinalizowali transakcji kupna), będzie chciał sprzedać także sąsiednie działki.

- Inwestor nie odpowiedział jednoznacznie na postawione wprost pytanie, czy nie rozbuduje obiektu ponad to, na co obecnie ma pozwolenie - zauważa Bartosz Stefański, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Osowa.
- Będziemy chcieli wystąpić do miasta o zmianę planu zagospodarowania na sąsiadującym z tym projektem terenie, by uniemożliwić rozbudowę tego obiektu w przyszłości - informuje Karol Ważny, miejski radny z Osowej.
Podczas spotkania inwestor deklarował, że spodziewa się ok. 250-300 samochodów z gośćmi dziennie. Jednak parking, jaki zaplanował, może przyjąć znacznie więcej aut. Oficjalnie ma on pomieścić ich 778, w tym 19 autokarów.

Hałas z parku Majaland



Podczas spotkania poinformowano, że parking przy centrum Majaland ma generować hałas na poziomie ok. 60 dB, ale poza terenem parku oddziaływanie ma być na poziomie ok. 45 dB.

- Badania dotyczące hałasu, które przeprowadziliśmy, wpisują się w takie samo natężenie dźwięków, jak w otaczającym park ruchu miejskim, nie będzie więc głośniej - przekonywał Adam Ołdziejewski, dyrektor CFE Polska Sp. z o.o.
- Przedstawicielka wydziału środowiska tłumaczyła, że nie szacuje się hałasu wytwarzanego przez dzieci czy gości centrum rozrywki. Takie analizy robi się dla dróg i instalacji przemysłowych - podkreśla Karol Ważny.
Taki rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty, nie powstanie w Gdańsku. U nas ta konstrukcja będzie mniejsza i znajdzie się w zamkniętej hali. Taki rollercoaster, jaki działa w parku Majaland Kownaty, nie powstanie w Gdańsku. U nas ta konstrukcja będzie mniejsza i znajdzie się w zamkniętej hali.
- Rollercoaster powstanie w hali, więc jest szansa, że ewentualne krzyki jego pasażerów nie będą dokuczliwe. Natomiast poza halą, zgodnie z pokazaną wizualizacją, stanie m.in. około 6-metrowa atrakcja w formie kręcącego się młota. To może generować hałas. Obawiamy się także charakterystycznych dla parków rozrywki dźwięków dobiegających z głośników zainstalowanych na słupach na terenie parku. Trudno przypuszczać, by budowa 2,5-metrowych wałów ziemnych wokół Majalandu uchroniła nas przed nimi - tłumaczy Bartosz Stefański.

Ruch w okolicy parku Majaland



Mieszkańcom po raz pierwszy zaprezentowano analizę ruchu, którą inwestor wcześniej zamówił w biurze projektowym.

ANALIZA KOMUNIKACYJNA MAJALAND GDAŃSK (plik PDF)

- Zdaniem Tomasza Wawrzonka z GZDiZ obecna propozycja rozbudowy połączenia ul. Meteorytowej z rondem na Owczarni jest wystarczająca do obsługi tej inwestycji, ale każda nowa inwestycja w okolicy, jak np. rozbudowa centrum handlowego Renk, będzie wymagała nowych analiz i być może nowych inwestycji - podkreśla Karol Ważny.
Zakres robót drogowych finansowanych przez Majaland (ok. 1 mln zł):

  • przebudowa wlotu ul. MeteorytowejMapka do ronda przy ul. WodnikaMapka z wyspą dzielącą i chodnikiem oraz przebudową skrzyżowania z ronda jednopasowego na rondo turbinowe,
  • budowa odcinka chodnika o długości ok. 250 m.b.,
  • przebudowa odcinka ul. Meteorytowej,
  • budowa odcinka ul. GalaktycznejMapka o długości ok. 130 m.b.,
  • budowa i uruchomienie oświetlenia wraz z docelowym zasilaniem zgodnie z warunkami wydanymi przez GZDiZ,
  • budowa odwodnienia,
  • usunięcie wszelkich kolizji z infrastrukturą techniczną wynikających z prowadzonych robót,
  • odtworzenie i urządzenie zieleni,
  • tymczasowa organizacja ruchu na czas prowadzenia robót,
  • docelowa organizacja ruchu.

  • Zakres prac drogowych, jakie mają zostać zrealizowane bezpośrednio przy parku rozrywki Majaland.
  • Zakres prac drogowych, jakie mają zostać zrealizowane bezpośrednio przy parku rozrywki Majaland.


"Osowa to nie tylko Majaland"



Czy podzielasz obawy mieszkańców Osowej o komunikację w ich dzielnicy?

Bartosz Stefański z zarządu dzielnicy Osowa zaznacza, że analizę wykonano wyłącznie na potrzeby budowy Majalandu. Jego zdaniem miasto nie patrzy na sytuację całościowo, nie uwzględnia innych planowanych inwestycji.

- Tymczasem wiemy, że w najbliższym czasie rozbudowane zostanie centrum handlowe Renk, firma Torus wybuduje centrum dystrybucyjne, powstaje też plan zagospodarowania, dzięki któremu w Osowej będą mogły powstać mieszkania dla 6-8 tys. osób, kolejne osiedle na kilkaset mieszkań powstanie już za granicą Gdańska, na terenie gminy Żukowo - wylicza Bartosz Stefański. - Ci wszyscy ludzie będą korzystali z już zatkanych dróg w Osowej i węzła Owczarnia.
Obecni podczas spotkania miejscy urzędnicy (m.in. zastępca prezydenta Alan Aleksandrowicz) przypomnieli o rozwiązaniach zapisanych w miejskich dokumentach planistycznych - studium i planie transportowym. To m.in. analiza możliwości rozbudowy Spacerowej o buspas i sprawdzenie, czy da radę dołożyć do niej drogę rowerową.

- Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska za chwilę zleci kilkuwariantową koncepcję budowy buspasa na ul. Spacerowej. W mojej ocenie (i rady dzielnicy) warto iść w kierunku dwóch buspasów, aczkolwiek to może prowadzić do większej wycinki zadrzewienia. Nowa Kielnieńska jest przedmiotem wniosku o decyzję środowiskową, który będzie procedowany przez Urząd Miasta. Równocześnie poszukiwane są środki zewnętrzne na to zadanie - wylicza Karol Ważny.
- Miasto postanowiło odłączyć projektowaną ulicę Nową Kielnieńską od całości projektu, jakim jest Droga Zielona. Z pewnością pomoże to o wiele szybciej uzyskać decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Miasto ma nadzieję znaleźć na nią środki z rządowego programu "ostatniej mili", finansującego budowę dojazdów do najważniejszych dróg krajowych. A Nowa Kielnieńska ma właśnie połączyć obwodnicę Trójmiasta i Trasę Kaszubską - relacjonuje Bartosz Stefański.
Wiadomo także, że na pewno powstanie ul. Meteorytowa w kształcie jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu, która w przyszłości ma być poszerzona o jeszcze jedną jezdnię z dwoma pasami.

Zdaniem mieszkańców Osowej te inwestycje, choć potrzebne, nie rozwiążą problemów komunikacyjnych dzielnicy.

- Czego potrzebujemy, by dzielnica się nie zatkała? Częstszych kursów PKM, nowego przystanku Gdańsk Kukawka, na którego budowę można pozyskać fundusze z budżetu państwa, autobusu, który łączyłby różne części dzielnicy, kładki nad obwodnicą i jej poszerzenia - kończy Bartosz Stefański.

Spotkanie ws. Majalandu (2 opinie)

Osowa. Wiadomo więcej w sprawie Majalandu - odbyło się spotkanie z przedstawicielem inwestora.Radni miejscy, dzielnicy oraz osoby zainteresowane sprawą budowy parku rozrywki Majaland w Osowej, spotkały się w środę, 30 czerwca, z przedstawicielem inwestora. W dyskusji uczestniczył również Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent ds. inwestycji. Miejscem spotkania był Urząd Miejskie w Gdańsku.
Osowa. Wiadomo więcej w sprawie Majalandu - odbyło się spotkanie z przedstawicielem inwestora.Radni miejscy, dzielnicy oraz osoby zainteresowane sprawą budowy parku rozrywki Majaland w Osowej, spotkały się w środę, 30 czerwca, z przedstawicielem inwestora. W dyskusji uczestniczył również Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydent ds. inwestycji. Miejscem spotkania był Urząd Miejskie w Gdańsku. Zobacz więcej

Opinie (344) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (5)

    Lepszym miejscem bylaby okolica np Przejazdowa.

    • 41 23

    • Raczej Będzieszyn. Tuż przy bramkach A1.

      • 9 2

    • (1)

      Tam masz przelotówkę i rafinerię ! Totalna klapa dla części jeszcze rolnej !!!

      • 6 4

      • No i co ze jest rafineria? Terenu przy trasie na wawe wbrod.

        • 5 3

    • taak Lubiszewo albo Miszewko... kto tam pojedzie...

      • 7 1

    • Bardzo zła lokalizacja.

      Taki obiekt powinien powstać na obszarach niezaludnionych, np okolice Wiślinki

      • 9 6

  • Lokalizacja jest słaba. Takie rzeczy buduje się w dobrze skomunikowanych miejscach (12)

    Węzeł Owczarnia ma słaba przepustowość. To powinno powstać poza miastem np koło A1 albo S7.

    • 129 35

    • (3)

      tak, ale ludziom z zascianka nie przetlumaczysz, w gdansku planuje sie jak w Kazachstanie

      • 23 15

      • (2)

        kacper zaplanuj pucowanie kuwety

        • 7 8

        • zostaw biedaka - on jest słynny bo ma słynne nazwisko

          • 7 2

        • Nie zera nic nie zrobią dobrze , ale dulkiewicz i swp Adamowicz zwyczajnie tego nie potrafią. Nie potrafią

          • 1 1

    • (3)

      Głupoty pleciesz, a Zator Energylandia to myślisz, że jest przy autostradzie 4o pasmowej?

      • 16 11

      • jest w szczerym polu a nie przy zakorkowanej ulicy

        • 18 4

      • (1)

        Odwiedź Energylandie w wakacje w weekend lub np. 15.08 przy ładnej pogodzie, korek kilka kilometrów przed Parkiem się zaczyna - totalny paraliż dla lokalsów.

        • 12 2

        • Gdzie Rzym, a gdzie Krym

          To jak porównywać brzozę z sekwoją

          • 3 1

    • przy takim podejściu ludzi to ch..a nowego powstanie - ewnetualnie wkolejny wielki jezusek bo na to przyzwolenie jest zawsze i wszedzie , a jak się księzulek uprze to i tak wybuduje mimo protestwów i sprzeciwów bo ma gdzies opinie ludzi

      • 6 5

    • Totalnie popieram. Tym bardziej, że mieszkańcy powiedzieli, iż od strony Zukowa będzie się zabudowywać. Dojazd do tego parku to nie tylko bedzie obwodnica, ale cale Kaszuby będą jechały od storny Chwaszczyna i Banina via Barniewice co tez obciąży drogi sąsiedniej gminy( a Banino i tak nie raz juz stoi w korku). Serio powinno być to wszystko bardziej przemyslane. Dodatkowo jakoś wątpię by auta stawiano na tym parkingu... trzeba sie liczyć z tym, że część będzie stawiana gdzie popadnie po dzielnicy byle nie płacić za parking. Powinni to umiejscowić bliżej bramek z Autostrada a nie na środku obwodnicy, gdzie stłuczka wystarczy by stanęło cale Trójmiasto.

      • 6 3

    • każda lokalizacja w pobiliżu każdego węzła obwodnicy jest słaba, bo już dzisiaj węzły nie mają dobrej przepustowości

      racja, taki park powinien być gdzieś z dala obwodnicy

      • 1 0

    • Ale przy A1 jedzie Szadółkami...

      • 0 2

  • Większy plac zabaw (2)

    Większy plac zabaw, atrakcja dla okolicznych mieszkańców.

    • 24 26

    • Żart? (1)

      A stać kogoś na chodzenie na taki plac zabaw za 100zł od osoby️

      • 3 3

      • Roczny 200, kupujesz ze zniżką 30 zł przed sezonem

        Poniżej 50 gr dziennie, no zdziercy...

        • 1 3

  • Osowa (86)

    Kupili tam mieszkania bo było tanio, ale kosztem tego daleko do centrum i ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. Teraz narzekają, że mają słabą komunikację miejską. Trzeba było wydać więcej na mieszkanie i zamieszkać bliżej, a nie na końcu świata. Sami mieli świadomość tej lokalizacji.

    • 241 276

    • Ale głupi przykład podałeś (33)

      Chcesz mieszkać w centrum i wdychać spaliny za większą kasę to twoja sprawa.Co nie zmienia faktu że Osowa powinna mieć normalne drogi w 21wieku.No chyba że wymagam za dużo... Bez odbioru

      • 64 47

      • (30)

        Jak kupujesz mieszkanie, to sprawdzasz jak wygląda okolica. No chyba, że patrzysz tylko na mapę w internecie, a jedyne co cię obchodzi, to niska cena. Chytry traci dwa razy.

        • 45 49

        • (10)

          A niemądry nie odzywa się publicznie, bo się kompromituje.

          • 42 28

          • (3)

            No to się nie odzywaj :)

            • 24 26

            • (2)

              Piszę o tobie. Trudności z percepcją?

              • 15 19

              • (1)

                Póki co, to ty niczego mądrego nie napisałeś.

                • 16 12

              • I vice versa.

                • 7 16

          • Ale to nie on jest płaczkiem w necie (5)

            Widziały gały co brały

            • 16 3

            • (3)

              no widziały i co mamy teraz być ukarani? w imię czego, że będzie ci lepiej, bo Polak Polakowi Polakiem? ulży ci, bo mi będzie gorzej? co za ludzie....płacę takie same podatki do miasta tak jaki i ty (o ile w ogóle masz swoje mieszkanie), więc oczekuje, że miasto coś będzie robiło tam gdzie mieszkam, to aż tak wiele?

              • 12 2

              • Przyczyniasz się do podniesienia kosztów miasta na infrastrukturę

                Więc pośrednio Twoja oszczędność kończy się na większym wydatku wszystkich podatników.

                A jak wszyscy tracimy bo Ty chciałeś oszczędzić, wiesz jak to się nazywa? :P

                • 1 7

              • wątpię, że płacisz takie podatki ja ja (1)

                w innym wypadku mieszkał byś w Centrum :D

                • 0 3

              • O no tak bo w centrum mieszka sama arystokracja.
                Zapraszam na Osowę zobaczyć jakie stoją tu domy....tak tak, tutaj sama biedota mieszka.

                • 4 2

            • mieszkam tam od urodzenia

              • 2 0

        • Kompletnie nie rozumiesz niczego (5)

          Miasto to żywa tkanka. Ludzie mają prawo mieszkać tam, gdzie chcą. To nie mieszkańcy wydają pozwolenia na budowę, a Urząd Miasta. Wobec tego magistrat winien dostosować infrastrukturę do rozwijającego się miasta. Jeżeli w danej części mieszka duża liczba mieszkańców to należy zapewnić im warunki do funkcjonowania i życia. Miasto to my.

          • 57 11

          • (1)

            "To nie mieszkańcy wydają pozwolenia na budowę, a Urząd Miasta." Dokładnie, więc ten protest i chęć zablokowania inwestycji jest i**otyczny i nie powinien mieć miejsca.

            • 19 27

            • Bo?

              • 16 8

          • (1)

            Tak tak, miasto powinno zmienić plan zagospodarowania bo ktoś kupił tanio działkę na granicy strefy mieszkalnej i przemysłowej.

            • 17 11

            • Nie o to, chłopcze, chodzi. Najważniejszą sprawą tej lokalizacji będzie totalny paraliż komunikacyjny. Nie zauważyłeś, że Meteorytowa nie zostanie połączona ze Słowackiego? Ona skończy się w Majlandzie. Zero alternatywnych wyjazdów z tego czegoś.

              • 20 15

          • wiadomo, Wam się należy :D

            każdy powinien też móc sr*ć tam gdzie chce!

            • 0 2

        • (11)

          Całkowicie nietrafiony argument. Dlaczego w bardzo mocno rozrastającej się dzielnicy (nie osadzam tu, czy to dobrze, czy źle) nie może też proporcjonalnie rozrastać się też infrastruktura drogowa? W centrum może, według Ciebie, a tam wyżej już nie?

          • 28 3

          • Niekoniecznie drogowa (7)

            I dlatego właśnie zaplanowano i zbudowano przystanek PKM Osowa

            • 5 8

            • (4)

              Sam przystanek nie zawiezie ludzi do pracy i szkół.

              • 14 4

              • sam przystanek nie dowiezie. Do celów podróży zawieźć może np. zelektryfikowana PKM (3)

                ze zwiększoną prędkością i częstotliwością połączeń, autobus na buspasie i wiele innych sposobów- nie tylko terenochłonny samochód prywatny.

                • 11 5

              • Wykazujesz wyjątkowo naiwne myślenie. (1)

                • 3 3

              • Naiwne to jest myślenie, że otyłość da się wyleczyć popuszczaniem pasa

                • 1 1

              • Chybiony argument, bo zbiorkom w Gdańsku jest coraz gorszy, PKM raczej likwiduje połączenia niż wprowadza nowe, a te które zostają czasem działają a czasem nie. Jak chodzi o autobusy, to jest z roku na rok coraz gorzej (pozdrowienia dla Lisickiego - jak tam loża na Stadionie za GAiTowe pieniądze?). Żeby ludzi przeganiać do zbiorkomu, to on musi najpierw przyzwoicie działać - a w Gdańsku nie działa (i przy tej ekipie działać nie będzie).

                • 12 1

            • PKM jest drogie, jeździ rzadko i kończy jeździć o 20. (1)

              I jest w kiepskiej lokalizacji.

              • 17 3

              • Może to po prostu Twoja lokalizacja jest kiepska

                • 3 11

          • (2)

            wskaz mi miejsce w Gdańsku a nawet w Polsce gdzie infrastruktura drogowa rozwija się tak prężnie jak mieszkaniówka, to nie jest problem tylko Gdańska a całego kraju. Niestety mamy co mamy, miasta sprzedają deweloperom działki nie inwestując w infrastrukturę nie tylko drogową ale choćby kanalizacje deszczowa. Powinno zostać stworzone prawo tak by zmuszało deweloperkę do współuczestnictwa w tych przedsięwzięciach. Budujesz bloki buduj drogi lub dokładaj do budowy dróg. Tylko wtedy mieszkanka na krańcu Gdańska już niebyły by tak atrakcyjne cenowo

            • 10 2

            • to nie kupujcie mieszkań w słabej okolicy (1)

              inwestorzy nie będą budować jak nie będzie popytu :)

              • 1 2

              • No to powiedz gdzie kupować mieszkania?

                • 1 1

        • Mieszkam 30 lat w Osowej

          Póki nie było bloków to nawet przez obwodnicę przejeżdżało się sprawniej gdzie były światła. Żałosne, że przez ten czas nawet nie zrobiono chodnika i nie nalano świeżego asfaltu na Kielnieńskiej tylko systenatycznie znikają kolejne drzewa. Problemem nie jest ilość mieszkańców naszej dzielnicy a gigantyczna ilość aut jadących codziennie od strony Chwaszczyna :(

          • 21 0

      • a tych spalin w centrum to jest tak dużo więcej niż w Osowej haha (1)

        • 1 1

        • No jest. Mieszkałem w Oliwie w okolicy Grunwaldzkiej...mam porównanie.

          • 1 0

    • Ja mieszkam w centrum i komunikacja jest tragiczna (4)

      Wybrałem się wczoraj na próbę w podróż komunikacja. Miałem do obskoczenia urząd miejski na Nowych Ogrodach i na Partyzantów. Całość zajęła mi 3 godziny, z czego w urzędach siedziałem łącznie 30 minut. Samochodem załatwiłbym to w max 1,5h.
      Nigdy więcej nie skorzystam z komunikacji, wolę już jechac uberem albo autem flotowym

      • 29 16

      • to bardzo ciekawe (3)

        z nowych ogrodów masz tramwaj pod galerię bałtycką. Jeździ co parę minut, a czas to jakieś max 15 minut. Więc skąd wziłąeś 2,5 godziny?

        • 18 14

        • Wczoraj był spadek napięcia sieci tramwajowej. Bym powiedział "miał pecha, czasem się tak zdarza", ale w Gdańsku awarie tramwajów to prawie codzienność, i dopóki GAiT ma monopol to będzie tylko gorzej, bo nie musi się starać. Dlatego ja też wybieram auto, jedyną konkurencję dla GAiT.

          • 19 4

        • 23 minuty 12... Plus spacerek, plus opóźnienia

          • 1 1

        • Oczywiście, sama podróż tramwajami i czekanie na ich przyjazd nie zajmuje długo

          Ale niestety nie posiadam zdolności teleportacji.od bałtyckiej do urzędu musisz zrobić niezły spacerek, do przystanków musisz dojść do domu z przystanku też musisz dojść, do tego bilet kosztuje 3,80, co daje cenę takiej podróży 11 zł z groszami, samochodem cenowo wychodzi podobnie,a masz oszczędność czasu i wygodę

          • 3 1

    • To jest dzielnica Gdańska, a nie Kartuzy. (1)

      Bezsensowny komentarz. Kupili mieszkania na Żoliborzu, a mogli kupić pod Pałacem Kultury, a teraz chcieliby mieć ulicę dojazdową, jacyś nienormalni.

      • 36 15

      • Nie bardziej, niż ty, chłopaku.

        • 4 15

    • tak się składa, że (9)

      kiedyś to nie była część Gdańska a wioska z własną stacją kolejową. Miasto wciągnęło to w swoje granice aby zbierać haracz z podatków, ale pod względem infrastruktury jak była wioską tak jest nadal.

      • 26 11

      • pamiętam jak w latach 90-tych protestowali przeciwko nowej ulicy

        i tak już tam zostało

        • 21 12

      • Byłeś? Widziałeś ? Chyba nie...

        • 12 3

      • A co było na na zaspie czy przumorzu? (1)

        Pola

        • 9 1

        • Zważywszy, że Zaspa buduje się od 1973

          a Przymorze miało największy okres rozbudowy w latach 60. i 70., to faktycznie w 90-tych pola były głównie na przumorzu.

          • 2 2

      • Wioska również była w Sopocie, (4)

        Ba! Wioską była cała Gdynia, wioską była też Żabianka i wiele innych dzielnic. Ludzie czy wy naprawdę jesteście tak ograniczeni? Osowa już od dawna nie jest tylko obrzeżami, ale bardzo liczną dzielnicą Gdańska. Ciężko się z tym pogodzić? Za komuną też wciąż tęsknisz?

        • 24 4

        • 16114 mieszkańców (3)

          Tuż za Jasieniem i Orunią Górną. Jak ja uwielbiam megalomanię...

          • 2 3

          • To dużo

            • 0 1

          • Megalomanię? (1)

            W sensie, że to jest jakoś mało mieszkańców jak na dzielnicę? A w ciągu kilku najbliższych lat ta liczba wzrośnie do 25000 przynajmniej, bo deweloperzy już działki mają i już budują? Wówczas możliwe, że Osowa będzie już w pierwszej trójce najliczniejszych dzielnic Gdańska.

            • 4 1

            • Gdańsk Południe ponad 70tyś mieszkańców, mogę się założyć że w ciagu paru lat spokojnie licząc ta przekroczy 100tyś a infrastruktura tak jak na Osowej pamietająca wieś Łostowice i nadal nie widać aby miasto robiło cos w kierunku poprawy tego problemu. Kolejne zapowiedzi kolejne zlecenia projektowe i tak juz wiele lat.

              • 1 1

    • Centrum

      Kupili tam mieszkania bo myśleli, że super inwestycja, ale kosztem tego że jako sąsiadów mają same mieszkania na wynajem. Teraz narzekają, że w okresie letnim nie da się mieszkać bo imprezy są do białego rana. Trzeba było kupić mieszkanie dalej od centrum i przy okazji zaoszczędzić. Sami mieli świadomość tej lokalizacji.

      • 28 11

    • Tanio to było 20 lat temu

      • 27 3

    • Odpowiedź

      Bogacz się odezwał

      • 4 3

    • (5)

      Tańsze mieszkania w Osowej? Spoko, że masz jakiekolwiek pojęcie. Poza Centrum, Osowa to 3 najdroższa dzielnica także gratulacje znajomości tematu.

      • 33 6

      • Osowa (2)

        Nie mam pojęcia skąd takie ceny nas Osowej. Przecież to zad*pie

        • 9 13

        • Jakbyś pomieszkał, to byś zrozumiał. Nie ma takiej drugiej dzielnicy w Gdańsku. (1)

          Wiadomo, że to się zmienia i się rozrasta, ale my wszyscy się znamy.

          • 7 6

          • tęskno Ci za wsią gdzie wszyscy się znają co? :D

            • 2 4

      • Bzdura (1)

        9 od końca po średniej cenie transakcyjnej. Wiesz ile dzielnic jest w Gdańsku?

        • 1 2

        • Bzdura, Osowa się ceni

          • 2 2

    • (1)

      Komunikacja miejsca zawsze była słaba na Osowie, więc to nie argument. Radziliśmy sobie z tym. Problemem jest brak przepustowości dróg, po których jeżdżą nie tylko Osowianie ale gnają i rano i po południu mieszkańcy Chwaszczyna, Bojana i ościennych. A tam teraz się buduje.

      • 13 2

      • I to nie zwolni, teraz tam deweloperka robi co chcę, bo tam to już całkiem jest wolna amerykanka, jak w Baninie. Zero prawa, tylko kasa deweloper, a potem się bliźniaki i szeregowce zapadają.

        • 3 1

    • Mieszkam na Osowej, która nie jest tania dzielnicą mieszkaniową. Jeśli już piszesz takie głupoty to się zastanów.

      • 21 6

    • Pomysl odrobinę.

      Bo wszyscy mieszkańcy Osowy i okolic pracują w centrum Gdańska...

      • 4 3

    • puknij sie w czoło

      • 0 1

    • No, w mieście blisko 100czni

      Super

      • 1 1

    • (1)

      Gdyby wszyscy mieszkali w centrum to bylaby katastrofa. Centrum jest przeludnione. Dziekuj tym ludziom za to, ze tam nie mieszkaja.

      • 4 3

      • centrum jest przeludnione? :D

        w Centum powinno się budować wysoko i gęsto.

        • 0 1

    • i mówi to..

      biurwa z mazur, czy innego interioru po uszy załadowana w kredytach , w cywilizowanym świecie ten kto jest później jest gościem, nic dziwnego, że mieszkańcy osowej życzą sobie takich inwestycji jak chociażby zostały poprowadzone na ujeścisko...centrum gdańskiego wysypiska śmieci...

      • 1 4

    • Miasto zaplanowało tam osiedla, i jeśli urzędnicy którzy planowali, nie przewidzieli odpowiednich dróg to świadczy ,że się na to stanowisko nie nadają. To tylko świadczy jakich mamy urzędników nie myślących. To po co miasto pozwoliło tam budować.

      • 6 1

    • Tanio? (6)

      Właśnie sprzedałem 45 metrów za 410 000 zł w starym niewyremontowanym bloku. Takie ceny są w Osowie. ;)

      • 7 1

      • Właśnie przegrałeś życie (4)

        • 1 1

        • (3)

          Przegrałem? Boli? 190 000 na czysto w ciągu kilku lat.

          • 0 1

          • ja zrobiłem 500 000 w rok :) (2)

            • 0 2

            • (1)

              A ja 1 000 000 i co

              • 0 1

              • A ja cztery

                • 0 1

      • ano niskie

        • 0 1

    • (1)

      Osowa akurat NIGDY tania nie była.

      • 7 4

      • Jak miałaby być tania? Wszędzie tereny zielone, 2 jeziora, TPK, centrum 20 minut autem. To jest dzielnica willowa.

        • 9 5

    • Takie bzdury to może pisać (1)

      tylko ktoś kto mieszka w kurniku. Tanio to było na Przymorzu. A ludzie kupowali domy w Osowej aby mieć ciszę i spokój!

      • 10 2

      • jak chcesz mieszkać na wsi to się nie denerwuj, że nie ma infrastruktury

        • 1 3

    • Bredzisz , kupiłem świadomie , podobała mi się okolica parku krajobrazowego i bliskość obwodnicy

      Do centrum Gdańska prawie wcale nie jeżdżę , nie mam takiej potrzeby , skoro miasto przez lata wydaje pozwolenia na kolejne zabudowy i bierze od inwestorów podatki , to powinno zapewnić budowę dogodnych dojazdów .

      • 5 0

    • Jak ja lubię takie pier....

      Po pierwsze, mieszkania na Osowej, to nie żadna taniocha, więc argument, że ktoś przyoszczędził, to niech teraz płacze, jest z brudnego palca.
      Po drugie zrównoważony rozwój miasta polega na tym, że albo pozwalamy budować tak, żeby ci ludzie się nie podusili w wąskich gardłach komunikacyjnych albo nie pozwalamy budować. Niestety, Gdańsk jest jak taki spasiony półgłówek, który koniecznie chce zjeść ciastko i mieć ciastko.

      • 5 0

    • Jakbyś sam w Sea Tower mieszkał

      • 0 0

    • Ale pierdoly piszesz / nie jestem mieszkanka Owsowy ale wiedz o tym ze nie każdy chce mieszać w centrum.

      • 0 0

    • Kupili nie dlatego, że "tanio", a dlatego, że była to niegdyś "sypialnia Gdańska"

      Cisza i spokój, jeziora i bliskość lasu. Niestety pobudowały się blokowiska, a teraz do tego jeszcze ten park rozrywki. :( Problemy komunikacyjne to nie tylko długi czas dojazdu do centrum, ale sznury samochodów przewalające się przez dzielnicę generujące hałas i zanieczyszczające powietrze.
      Problem parku rozrywki w Osowej to nie tylko problem tej dzielnicy, ale wszystkich mieszkańców Trójmiasta, którzy do pracy muszą dojeżdżać obwodnicą. Fragment Osowa-Owczarnia-Matarnia już teraz jest wystarczająco zakorkowany.
      ps. szkoda, że załączonym w opracowaniu do analizy posłużono się danymi z miesięcy październik, kwiecień, marzec w parku Kownaty. Dane z lipca i sierpnia zostały celowo pominięte na potrzeby przeforsowania tezy autora.

      • 0 0

  • Czy będzie rozbudowany? (3)

    Jasne że tak! Dlatego wybrali te działki....

    • 53 4

    • A na terenie ogródków działkowych naprzeciwko,ktore miasto planuje zlikwidować zrobią parking albo park rozrywki bis

      • 5 1

    • (1)

      Inwestor nie odpowiedział jednoznacznie na to pytanie :) :) :)

      • 7 1

      • Czyli odpowiedział :)

        Nie odpowiadając. Ale pewnie jak zwykle znajdą się zaklinacze rzeczywistości, którzy będą udowadniać, że czarne jest białe.

        • 5 0

  • Mieszkańcy Osowej głosowali na Dulkiewicz to teraz niech nie marudzą na park rozrywki, tor gokartowy i sortownie śmieci. (7)

    Obwodowa z Owczarni do zjazdu Spacerowa już jest codziennie zakorkowana super inwestycja dobije ten fragment Obwodnicy

    • 68 39

    • Ja nie głosowałem na dulkiewicz (1)

      • 7 1

      • Jedna jaskółka wiosny nie czyni.

        A 80% głosowało:)

        • 6 1

    • Na Forum Osowa wypowiadali się mieszkańcy Osowej że im hałas czy smród spalin nie przeszkadza. (1)

      • 3 3

      • Codzienna porcja komentarzy bez twoich "przemyśleń", to dzień stracony:)

        • 2 2

    • Ktoś opisał że na Osowej jakiś as w czerwcu do sprzątania sklepu spożywczego używa spalinowej dmuchawy do liści

      Tylko na Osowej to jest możliwe

      • 7 1

    • Nie głosowałem na Olę i jestem z tego dumny.

      • 4 2

    • Węzełek Owczarnia

      spowalnia już teraz ruch na obwodnicy, Obwodnica i dojazdy ledwo dyszą, infrastruktury brak, a inwestorzy opowiadają o rodzajach atrakcji w parku?.A może zadbać w końcu o tą dzielnicę.Bus pasy na Słowackiego, fajnie , ale tego inwestor nie zbuduje. Po zatwierdzonej inwestycji mieszkańcy mają dalej z miastem się 'bujać'?, robią to od wielu lat w tej kwestii .

      • 1 0

  • (1)

    Dobra lokalizacja to tereny stoczni gdańskiej.

    • 26 27

    • A to akurat prawda

      • 4 0

  • Spacerowa już dawno powinna być rozbudowana

    Tam są wieczne korki nie chodzi nawet o dojazd na Osowa ale o wydostanie się z Gdańska

    • 67 11

  • ten park rozrywki dla dzieci wygląda bardzo biednie, nic nowego (3)

    • 49 9

    • Dziwne (1)

      W Kownatach do identycznego walą tłumy

      • 1 1

      • Nie identycznego,

        popatrz na obrazki i znajdź różnice.

        • 1 1

    • Zeczywiscie,żadna rewelacja!!!! Wybudować w okolicy przejazdowa i coś w rodzaju euro disneylandu pod Paryżem a nie odpustowe badziewie!!!dojazd idealny!!!

      • 1 1

  • idźcie protestować i narzekać do UMGdańsk, oni Was olewają notorycznie, a teraz to UMGdańsk (2)

    chce sprzedać ziemie obok Was, bo bedzie mieć stały dochód z podatków od gruntów itd i biznes się będzie kręcić i znowu Was osowianie mają w d... bo kasa ważniejsza, czyli do kogo powinniście iść z protestem? Do ludzie, którzy chcą inwestować?? oj chybe nie e

    • 42 14

    • Jeszcze na osiedlowej grupie Oli bronią (1)

      jak niepodległości. To się nazywa syndrom sztokholmski

      • 4 2

      • :)

        tam to mogą wybudować bezfiltrową spalarnię opon. Byle się nazywała ***** ***, to wszystko będzie ok.

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane