- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (455 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (46 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Mała-duża zmiana ważnego skrzyżowania nad morzem
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił opracowanie koncepcji przebudowy najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w pasie nadmorskim Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II . Drogowcy chcą, by między Przymorzem a al. Hallera można było przez nie przejechać w obu kierunkach po dwóch pasach.
Jest nadzieja, że wkrótce się to zmieni. I wcale nie mowa tu o budowie planowanego Zielonego Bulwaru (inwestycja budzi kontrowersje, a szanse na jej realizację maleją także ze względu na wysokie koszty, wynoszące ok. 2 mld zł), lecz o przebudowie skrzyżowania. W ubiegłym roku pisaliśmy o możliwej w tym miejscu budowie ronda, ale tego rozwiązania drogowcy nie biorą pod uwagę.
- Rondo nie jest najlepszym pomysłem. Jest tam zbyt duże natężenie pieszych, poza tym zależy nam na głównej relacji, a więc jeździe na wprost. Ta przy skrzyżowaniu o ruchu okrężnym byłaby zależna od relacji bocznych. Można by było tego uniknąć przy budowie ronda większego, ale tam nie ma na to miejsca - tłumaczą urzędnicy.
Drogowcy chcą, by kierowcy przejeżdżając przez skrzyżowanie mieli do dyspozycji więcej miejsca.
- Chcemy, by w obrębie skrzyżowania Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II powstały dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zdradza Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ. - Są do tego uwarunkowania środowiskowe. Chcemy wykorzystać rowy odwadniające po obu stronach jezdni, tylko trzeba sprawdzić, jak i czy w ogóle zaingerujemy w ujęcia wody. Zleciliśmy już opracowanie koncepcji, która ostatecznie rozstrzygnie nasze wątpliwości.
Gdyby z opracowania wynikły pozytywne wnioski i inwestycja została zrealizowana, na Czarnym Dworze powstaną dodatkowe pasy do jazdy na wprost - zarówno w kierunku Przymorza, jak i tunelu. Optymalnie miałyby po 3,5 m szerokości, ale mogą być też o pół metra węższe. Jak mówi dyrektor GZDiZ, dwa pasy do jazdy na wprost powinny w znacznym stopniu odkorkować obie jezdnie i poprawić czasy przejazdu między Hallera a Obrońców Wybrzeża.
- Za skrzyżowaniem Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II korek nie trzyma ani w kierunku tunelu, ani w stronę Przymorza. Zarówno przy Obrońców Wybrzeża, jak i przy Hallera ruch rozchodzi się w trzech relacjach: w lewo, na wprost i w prawo. Gdyby i tu były takie korki jak po obu stronach skrzyżowania z al. Jana Pawła II, wszelkie doraźne rozwiązania nie byłyby skuteczne.
Miasto wygospodarowało już środki na analizę zleconą Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Po jej opracowaniu drogowcy poznają odpowiedź, czy, kiedy i za ile powstaną dodatkowe pasy.
Wydaje się, że drogowcy są mocno zdeterminowani, by ulżyć zarówno kierowcom korzystającym z tunelu, jak i mieszkańcom Przymorza, Zaspy czy Brzeźna, którzy po jego otwarciu najbardziej odczuwają jego negatywne skutki.
- To skrzyżowanie niweczy cały "efekt tunelu". Musimy coś z tym zrobić - dodaje Kotłowski.
Opinie (327) 4 zablokowane
-
2018-05-15 22:02
Sopot zrobił tunel bo był zbyt atrakcyjny teren na ulicę w rejonie Monciaka
Gdańsk woli kasę wydać na projekt tunelu pod Pachołkiem. A w mieście zamiast tuneli poszerzają ulice. Urbaniści z Gdańska.
- 5 0
-
2018-05-15 22:31
To oznacza kontynuację budowy "drogi zielonej" - autostrady, która odetnie Gdańszczan od plaż..
Aby dojść do plaży trzeba będzie przekroczyć 4-pasmową autostradę, poprowadzoną przez najlepsze tereny miasta, na styku zabudowań osiedlowych i pasa nadmorskiego (zieleń, parki, las i plaża). Większego kretyństwa świat nie widział! Jak rozpieprzyć swoje piękne, nadmorskie miasto, zabetonować, wyasfaltować i wciskać kit mieszkańcom, że to dla ich dobra... Ludzie! Mieszkańcy Gdańska! Przejrzyjcie na oczy! UM Gdańska niszczy Wasze miasto!!! Skórwysyny z UM Gdańska myślą, że w ten kretyński sposób spowodują zmniejszenie korków... : /
- 6 3
-
2018-05-15 22:37
W końcu!
Tylko podczas robót puśćcie normalnie ruch a nie wszystkie pasy zamknięte...
- 1 2
-
2018-05-16 11:10
"Nad morzem"?
A nie taniej było budować nad lądem?
- 1 2
-
2018-05-16 12:25
Dwa pasy w każdą stronę powinny być od skrzyżowania z Hallera aż do Dąbrowszczaków. Inaczej nic się nie zmieni. I tak na skrzyżowaniu Czarny Dwór / Jana Pawła II zawsze będzie się blokowało, ale 2 pasy powinno choć trochę rozładować. No i należałoby odciążyć Jana Pawła II łącząc Hynka z Hallera, tak aby cały ruch nie wpadał w Jana Pawła II
- 4 1
-
2018-05-16 15:28
słabe rozwiazanie
Takie rozwiazanie na niedługo pomoze, dwa pasy powinny byc w obie strony do samej ulicy Obr. Wybrzeza i wowczas problem sie skonczy tym bardziej ze jest tam miejsce gdzie to zrobic.
- 2 1
-
2018-08-27 01:56
A co dadzą dodatkowe pasy?
Jedyne konkretne rozwiązanie to wiadukty lub tunele-albo na wprost albo do skrętów w Al. jp ii. dodatkowe pasy nie zmienią kolizji jadących na wprost z tymi skręcającymi. A za chwilę i tak dodatkowe pasy schodzą w jeden więc zamiast przed skrzyżowaniem kierowcy będą stać za skrzyżowaniem. Kto naiwny zjedzie z pasa środkowego na lewy z zamiarem jazdy dalej prosto ul.Czarny Dwór? Będzie musiał czekać na wpuszczenie z powrotem. Bez sensu. Podobnie w kierunku od strony Przymorza.
- 1 0
-
2018-09-21 16:47
Przed wyborami .
Zawsze obiecują ,n.p w Brzeźnie nad morzem kilkadziesiąt lat temu wykopano dziurę w której miał być odbudowany przedwojenny budynek .Do dnia dzisiejszego nic się nie zmieniło a przed każdymi wyborami obiecano że wreszcie tak się stanie.
- 1 0
-
2019-10-22 15:00
a skrzyżowanie obrońców wybrzeża i kołobrzeskiej
tam jest syf , bo przy korku , nie ma szans praktycznie na wjechanie w czarny dwór z Obrońców Wybrzeża , bo cały czas nadjeżdżają samochody od jagielońskiej, wciskają się na potęgę, kołobrzeska nonstop stoi a jeszcze teraz ten wieżowiec, to już armagedon, w tym miejscu będzie bo nie ma planu poprawy ruchu tam ,
Dodatkowo przejście do parku Regana to zaczyna być ruletka tuż obok hotelu i baraków - idityzm organizacyjny w kluczowym miejscu- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.