- 1 Czemu śmieci rozsypano obok śmieciarki? (30 opinii)
- 2 Licznik przy światłach na skrzyżowaniu (88 opinii)
- 3 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (202 opinie)
- 4 Jarmark św. Dominika startuje w sobotę (122 opinie)
- 5 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (112 opinii)
- 6 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (472 opinie)
Marcin Horała będzie odpowiadał za Centralny Port Komunikacyjny
Gdyński poseł PiS Marcin Horała będzie pełnomocnikiem rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego - zapowiedział w poniedziałek premier Mateusz Morawiecki. Horała będzie odpowiadał za realizację największej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce.
Marcin Horała zastąpi zajmującego się tym dotychczas wiceministra infrastruktury, Mikołaja Wilda. Poseł z gdyńskiej Chyloni jest w Sejmie RP drugą kadencję. Wcześniej był radnym PiS w Gdyni, kandydował też na prezydenta miasta.
W poprzedniej kadencji Sejmu dał się poznać jako przewodniczący sejmowej speckomisji ds. wyłudzeń podatku VAT. To była trampolina w jego karierze. Szybko stał się pomorskim liderem PiS, co znalazło też odzwierciedlenie w wynikach wyborów. Podczas gdy cztery lata temu wszedł do Sejmu z nieco ponad 10 tys. głosów, w tym roku - już jako nr 1 na liście - zdobył poparcie ponad 86 tys. osób w regionie gdyńsko-słupskim.
Centralny Port Komunikacyjny - sztandarowy projekt PiS
Centralny Port Komunikacyjny "Solidarność" to projekt PiS ogłoszony jeszcze w poprzedniej kampanii wyborczej. W jego ramach w Baranowie, między Warszawą i Łodzią, ma powstać ogromny węzeł integrujący transport lotniczy, kolejowy i drogowy. Docelowo nowy Port Lotniczy Solidarność będzie w stanie obsłużyć 45 mln pasażerów rocznie. Do portu lotniczego dojedzie też kolej, którą w ciągu maksymalnie 2,5 godziny będzie można dojechać do największych miast w kraju.
Szacuje się, że inwestycja stworzy ok. 150 tys. nowych miejsc pracy. Koszt budowy ma sięgnąć 30-35 mld zł. W ramach całej koncepcji przebudowana zostanie też bowiem autostrada A2, wybudowana autostradowa obwodnica Warszawy oraz 1,6 tys. km linii kolejowych.
Inwestycja ma zakończyć się w 2027 roku.
Opinie (582) ponad 50 zablokowanych
-
2019-11-25 10:42
W CPK chodzi o pokazówkę. Nie można go zwyczajnie nie budować a w TVP nadawać że budowa trwa tylko zewnętrzni wrogowie sabotują? Oszczędzimy dziesiątki miliardów a wyborcy PiS dostaną swoją porcję sieczki :-)
- 20 3
-
2019-11-25 10:42
Nareszcie..
Bedzie sprawniej wyjechec z tego kraju i nie wracac.
- 8 5
-
2019-11-25 10:42
same łemki na niego głosowaly,co z tego ze była komisja ,jak i tak g*wno stwierdziła,a co do tego łemka to może skoczyć z tej trampoliny do basenu pustego lub portowego
- 18 5
-
2019-11-25 10:45
tyn port jak autobusy do każdej wsi,chodniki i obwodnice,tylko pieniądze przejebią na premie
- 17 3
-
2019-11-25 10:48
Czyżby kolejny Gawron. hehhehe.
- 21 4
-
2019-11-25 10:49
a on ma jakies pojecie w tej kwestii ?
...
- 16 2
-
2019-11-25 10:50
As nad asy.
Kiedy baza okretow podwodnych w Radomiu?
Kto jej wodzem? Antek pewnie.- 21 3
-
2019-11-25 10:51
To się horala nachapie.
Wystarczy, że jak w Misiu pozatrudnia wszelkiej maści konsultantów i jest ustawiony z kumplami do końca życia i jeden dzień dłużej.
- 21 4
-
2019-11-25 10:52
Bareja wiecznie żywy!
CPL nie ma i na razie nie będzie, ale stanowiska z wierchuszki obsadzone i pewnie za niezłą kasę. Czy Horała zna się na tym segmencie? "Nie, ale bardzo szybko się uczę" jak kandydat do pracy w filmie "Konsul".
- 22 4
-
2019-11-25 11:00
a co z portem lotniczym Gdynia-Kosakowo? (2)
- 13 4
-
2019-11-25 11:18
Mają mu obniżyć rangę (1)
Do poziomu portu niecentralnego niekomunikacyjnego.
- 5 0
-
2019-11-25 13:03
i nielotnego
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.