• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Marszałek zamawia pięć elektrycznych pociągów

bra
3 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po elektryfikacji nowe pociągi będą wykorzystywane także na linii PKM. Obecnie kursują po niej wyłącznie składy spalinowe. Po elektryfikacji nowe pociągi będą wykorzystywane także na linii PKM. Obecnie kursują po niej wyłącznie składy spalinowe.

Województwo pomorskie szuka dostawcy pięciu 5-członowych tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi będą kosztowały ok. 133 mln zł. Kontrakt z wykonawcą może zostać rozszerzony o kolejnych pięć pojazdów. Część z nich jeździć będzie po linii PKM.



Jak oceniasz lokalny tabor przewoźników kolejowych?

O planach zakupowych województwa dotyczących nowego taboru kolejowego pisaliśmy na początku roku. Nowe pociągi mają kursować po zelektryfikowanych już trasach, a w przyszłości wozić pasażerów także na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która również ma zostać zelektryfikowana.

Warto wspomnieć, że spółka PKM otrzymała niedawno 85-procentowe unijne dofinansowanie wartej ok. 73,1 mln zł inwestycji. Elektryfikacja powinna nastąpić w ciągu najbliższych kilku lat.

Nie tylko cena będzie ważna



Władze samorządowe ogłosiły właśnie przetarg na dostawę pięciu 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia kontraktu o kolejnych maksymalnie pięć sztuk pociągów. Pojazdy będą posiadały:

  • co najmniej 195 stałych miejsc siedzących
  • minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących
  • 20 miejsc do przewozu rowerów
  • licznik pasażerów w każdych drzwiach
  • klimatyzację
  • wi-fi.
  • i będą rozpędzały się do 160 km na godz.


O wyborze wykonawcy zadecyduje aż sześć kryteriów. Najważniejszym będzie cena (60 proc.), potem wskaźnik niezawodności technicznej pojazdów (10 proc.), termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów (9 proc.), okres gwarancji i wskaźnik długości niskiej podłogi (po 8 proc.), termin dostawy trzeciego i czwartego pojazdu (5 proc.).

Chętni mogą składać oferty do 10 maja.

Pierwsze pociągi mają pojawić się na pomorskich torach jeszcze w tym roku. Jeżeli zamawiający skorzysta z prawa opcji, to dodatkowe pojazdy będą musiały zostać dostarczone do końca września 2020 roku.

Zgodnie z szacunkami, zakup pięciu pierwszych składów pochłonie ok. 133 mln zł, z kolei przy zakupie 10 sztuk cena wzrośnie do 205 mln z netto. Około 85 proc. tych kosztów zostanie dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
bra

Opinie (147) ponad 10 zablokowanych

  • co wy chcecie jeśli w UM asy nie pracują.
    przesłali wiele lat

    • 4 0

  • 5 sztuk hahajhahahahhahahhahahahha

    • 5 1

  • jak kupimy będziemy na przedostatnim miejscu w kraju :)
    teraz jesteśmy na ostatnim pod względem posiadanego taboru.
    Urzędzie Marszałkowski porażka

    • 9 1

  • czopki to jednak fajne chłopaki :)

    • 1 1

  • Chwila

    ale dlaczego część ma jeździć w PKM?
    polregio pomorskie to najgorszy tabor w całej Polsce dla samego regio pomorskiego powini kupić 20 nowych składów albo je chociaż zmodernizować tak jak te nowe ezt

    • 4 1

  • dlaczego skm-ka do wejherowa robi dłuzsze postoje w chyloni i rumii ? te miasta to nie barcelona.nikt nie wsiada a one czekają ch... wie za czym

    • 3 1

  • ja mam czarny pas w sztacheto-kendo

    • 1 1

  • 3000V wstydu

    Ani słowa o niezbędnej ilości drzwi. A przecież wiemy doskonale, że 2 pary na stronę wagonu to za mało. Pamiętam, kiedy likwidowano poniemiecki tabor 800V, na narzekania niezadowolonych pasażerów dot. za małej ilości drzwi i za dużej odległości od peronu. PKP obiecywał , że to krótki stan przejściowy. Ten stan trwa ponad 40 lat! Lepszymi pociągami podróżują murzyni z Soweto.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane