- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (255 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (22 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (104 opinie)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (304 opinie)
Marszałek zamawia pięć elektrycznych pociągów
Województwo pomorskie szuka dostawcy pięciu 5-członowych tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi będą kosztowały ok. 133 mln zł. Kontrakt z wykonawcą może zostać rozszerzony o kolejnych pięć pojazdów. Część z nich jeździć będzie po linii PKM.
Warto wspomnieć, że spółka PKM otrzymała niedawno 85-procentowe unijne dofinansowanie wartej ok. 73,1 mln zł inwestycji. Elektryfikacja powinna nastąpić w ciągu najbliższych kilku lat.
Nie tylko cena będzie ważna
Władze samorządowe ogłosiły właśnie przetarg na dostawę pięciu 5-członowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia kontraktu o kolejnych maksymalnie pięć sztuk pociągów. Pojazdy będą posiadały:
- co najmniej 195 stałych miejsc siedzących
- minimum 30 rozkładanych miejsc siedzących
- 20 miejsc do przewozu rowerów
- licznik pasażerów w każdych drzwiach
- klimatyzację
- wi-fi.
- i będą rozpędzały się do 160 km na godz.
O wyborze wykonawcy zadecyduje aż sześć kryteriów. Najważniejszym będzie cena (60 proc.), potem wskaźnik niezawodności technicznej pojazdów (10 proc.), termin dostawy dwóch pierwszych pojazdów (9 proc.), okres gwarancji i wskaźnik długości niskiej podłogi (po 8 proc.), termin dostawy trzeciego i czwartego pojazdu (5 proc.).
Chętni mogą składać oferty do 10 maja.
Pierwsze pociągi mają pojawić się na pomorskich torach jeszcze w tym roku. Jeżeli zamawiający skorzysta z prawa opcji, to dodatkowe pojazdy będą musiały zostać dostarczone do końca września 2020 roku.
Zgodnie z szacunkami, zakup pięciu pierwszych składów pochłonie ok. 133 mln zł, z kolei przy zakupie 10 sztuk cena wzrośnie do 205 mln z netto. Około 85 proc. tych kosztów zostanie dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
Opinie (147) ponad 10 zablokowanych
-
2018-04-04 06:27
co wy chcecie jeśli w UM asy nie pracują.
przesłali wiele lat- 4 0
-
2018-04-04 06:29
5 sztuk hahajhahahahhahahhahahahha
- 5 1
-
2018-04-04 06:36
jak kupimy będziemy na przedostatnim miejscu w kraju :)
teraz jesteśmy na ostatnim pod względem posiadanego taboru.
Urzędzie Marszałkowski porażka- 9 1
-
2018-04-04 06:41
czopki to jednak fajne chłopaki :)
- 1 1
-
2018-04-04 12:11
Chwila
ale dlaczego część ma jeździć w PKM?
polregio pomorskie to najgorszy tabor w całej Polsce dla samego regio pomorskiego powini kupić 20 nowych składów albo je chociaż zmodernizować tak jak te nowe ezt- 4 1
-
2018-04-04 14:45
dlaczego skm-ka do wejherowa robi dłuzsze postoje w chyloni i rumii ? te miasta to nie barcelona.nikt nie wsiada a one czekają ch... wie za czym
- 3 1
-
2018-04-04 14:47
ja mam czarny pas w sztacheto-kendo
- 1 1
-
2018-05-07 00:45
3000V wstydu
Ani słowa o niezbędnej ilości drzwi. A przecież wiemy doskonale, że 2 pary na stronę wagonu to za mało. Pamiętam, kiedy likwidowano poniemiecki tabor 800V, na narzekania niezadowolonych pasażerów dot. za małej ilości drzwi i za dużej odległości od peronu. PKP obiecywał , że to krótki stan przejściowy. Ten stan trwa ponad 40 lat! Lepszymi pociągami podróżują murzyni z Soweto.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.