- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (256 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Marynarka Wojenna chce kupić... lokomotywy
Dwie nowe lokomotywy spalinowe i 12 wagonów zamierza kupić Komenda Portu Wojennego Gdynia. Mają one zastąpić wysłużone lokomotywy z 1956 roku, które wraz ze starymi wagonami obsługują Punkt Bazowania Hel. To oddział, który odpowiada między innymi za zaopatrzenie jednostek Marynarki Wojennej.
Jak wynika ze specyfikacji, nowe maszyny mają dysponować m.in. mocniejszymi silnikami. Stare lokomotywy korzystają z jednostek o mocy 40 koni mechanicznych, nowe mają posiadać silniki o mocy co najmniej 74,7 KM. Być może następczynie będą również cięższe, bo maksymalna masa własna może wynosić 10 ton, czyli o ponad trzy tony więcej niż waży WLS40.
Poza lokomotywami Marynarka Wojenna chce również kupić 12 czteroosiowych wagonów platform. Mają mieć minimum pięć metrów długości powierzchni ładunkowej i ładowność minimum pięć ton. Komenda Portu Wojennego w Gdyni czeka na oferty do 30 maja br.
- Zakup nowych lokomotyw podyktowany jest wyeksploatowaniem obecnie używanych. Wyprodukowano je bowiem w 1956 roku. Obecnie jeżdżą po torowisku o długości kilkunastu kilometrów, które łączy kompleksy wojskowe Punktu Bazowania Hel - wyjaśnia kmdr ppor. Radosław Pioch, rzecznik dowódcy 3. Flotylli Okrętów.
Zamówienie ma zostać zrealizowane do 18 listopada br., a kryteriami przy wyborze oferty są w 90 proc. cena i w 10 proc. gwarancja. Ta ostatnia ma wynosić od 24 do maksymalnie 60 miesięcy.
Miejsca
Opinie (103) 2 zablokowane
-
2016-05-15 11:53
Ciekawe,kto miałby zbudować te lokomotywy.W Polsce od lat jedynym producentem lokomotyw wąskotorowych jest firma Energo-Mechanika ze Strzelc Opolskich mająca w ofercie lokomotywy dla górnictwa WLP 85 i WLP50,więc chyba tylko te maszyny wchodzą w grę.Są to wprawdzie lokomotywy górnicze,ale można je przekonstruować do pracy na normalnej kolei wąskotorowej,gdyż zakres zmian będzie niewielki.
- 13 1
-
2016-05-15 12:37
WTF ....? (1)
"nowe mają posiadać silniki o mocy co najmniej 74,7 KM.."
Ale o co chodzi? a jak będzie 74,6KM to źle?
Co to za ustawka?
Oooo Antoni już to prześwietli...- 10 3
-
2016-05-16 09:20
O to,ze silnik ma miec moc min. 74.7KM i prawdopodobnie jest to podyktowane wyliczona teoretycznie masa ktora bedzie musiala ta zabawka ciagnac...
- 0 0
-
2016-05-15 14:00
Każdy kolejarz patrząc na obręcze kół i główki szyn widzi,że ta kolej jest używana tylko na Dzień Dziecka w jednostce. Nic dziwnego,że od 1956 roku jest sprawna.
- 11 2
-
2016-05-15 14:07
Ależ te lokomotywy pasują do naszych okretów
- 7 1
-
2016-05-15 15:07
arsenał
uzbrojone w głowice jądrowe
- 2 1
-
2016-05-15 15:10
Przeciez te ciuchcie to kupje macierewicz na spolke z duda
- 1 3
-
2016-05-15 15:34
Lokomotywy dla MW
Chcą , wyraźnie opóźnić wyjście Ślązaka w morze...!
- 3 1
-
2016-05-15 16:00
Po co w Helu???
coś tu kogoś mocno poszarpało, ten news już był na innych stronach, ale już tu na forum ktoś napisał- przecież na Helu marynarka wojenna zwinęła się, a do formacji wzdłuż brzegu morza, dojazd dla ciężarówek jest dogodny- Macierewicz faktycznie ma jakieś fale magnetyczne wokół głowy. Ktoś musi znowu zarobić , więc nowe po staremu ale to nie powódź to zalane w myśl tego motta mogą znowu wciskać - lud...to kupi))))
- 4 2
-
2016-05-15 17:57
To chyba jakiś żart ......
...
- 1 1
-
2016-05-15 18:52
Wynajac lokomotywe z PKP to nie łaska?
Tylko kupowac za miliony?
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.