- 1 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (266 opinii)
- 2 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (59 opinii)
- 3 Będzie pył, nie będzie premii? (65 opinii)
- 4 "Mężczyzna z wężem" z zarzutami (131 opinii)
- 5 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (106 opinii)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (41 opinii)
Memling "spadł" z Dworca Głównego. Zamiast niego reklamy?
Folia z tryptykiem "Sąd ostateczny" Hansa Memlinga, która wisiała na oknie gmachu Dworca Głównego w Gdańsku przez blisko cztery lata, została ściągnięta. Zamiast obrazu wkrótce może pojawić się tam wielkoformatowa reklama.
Władze PKP, do których należy kompleks budynków dworcowych przyznają, że przyszedł czas na zarabianie na tak atrakcyjnej powierzchni reklamowej jaką są budynki PKP w Gdańsku Głównym. - "Sąd Ostateczny" wisiał już dostatecznie długo. Doszliśmy więc do wniosku, że dworzec trzeba oświetlić, a okna w końcu umyć. Ponieważ folia z tryptykiem wisiała przez tyle czasu za darmo, na zasadzie użyczenia, doszliśmy do wniosku, że czas by ta powierzchnia przynosiła spółce korzyści finansowe - mówi Adam Neuman, dyrektor PKP dworce kolejowe Gdańsk.
PKP nie wyklucza więc powieszenia tam... banerów reklamowych. - Nie wykluczamy tego, żeby w oknie, w którym wisiał "sąd", a także w innych miejscach pojawiły się reklamy. Chcemy by było to coś ze smakiem, kwintesencją Gdańska. Wszystko to będziemy uzgadniać z konserwatorem zabytków - dodaje dyrektor.
Muzeum Narodowe w Gdańsku o ściągnięciu folii z obrazem wiedziało już od dawna. - We wrześniu 2010 r. dostaliśmy pismo od PKP z trzymiesięcznym wypowiedzeniem umowy. W każdym razie nie walczyliśmy o to by folia została. Po pierwsze dlatego, że wisiała już bardzo długo, po drugie, wymagała by renowacji. Doszliśmy do wniosku, że trzeba poszukać nowych form promocji "Sądu Ostatecznego" - mówi Małgorzata Posadzka, rzecznik prasowy MN w Gdańsku.
Jeszcze nie wiadomo kiedy kompleks dworcowych budynków pokryje się reklamami. Na razie PKP prowadzi rozmowy z konserwatorem o tym jak miały by one wyglądać by wtapiały się w otoczenie zabytkowych budowli i nie "raziły" turystów i mieszkańców.
Miejsca
Opinie (196) ponad 20 zablokowanych
-
2011-01-11 08:42
przy okazji umyć cały dworzec
Myslałam, ze okna są po to, żeby wpuszczac światło, a nie żeby zawieszać reklamami, jeszcze darmowymi, jak się okazuje. Ani to ładne (kiczowate), ani pożytku żadnego.
- 0 0
-
2011-01-11 09:09
EX Kultura
2006-2010 Ładny dworzec, elewacja zewnętrzna jedna z najpiękniej zachowanych na całym świecie, "Sąd" innowacyjny pomysł reklamowania kultury w Gdańsku, dla turystów bardzo miłe zaskoczenie.
2011- ... Hłam... elewacja i kultura nic nie warta bo z okien buchać będzie szynka za 2.99
Gdańsk... stolica exkutury- 1 0
-
2011-01-11 09:13
i tak nic nie widac na tych obskórnych szybkach
niech powiesza reklamę, tylko koniecznie od wnętrza, tak jak sąd ostateczny, moze przynajmniej reklamodawca bedzie mył te szyby
- 2 0
-
2011-01-11 09:34
z gustem i klasa ,
to bedzie jak zniknie z dworca zapach uryny ...
- 1 0
-
2011-01-11 09:37
(1)
To jak dworzec zarabia na posiadanej przestrzeni widać od lat zarówno w głównym budynku dworca jak i w tunelu. Pomysł zawieszenia reklam na tym budynku jest skandaliczny i bezczelny. Pan dyrektor Neuman, najdelikatniej rzecz ujmując, nie zachwyca wyobraźnią i dalekowzrocznością.
Ciekawe co na to wszystko konserwa. Nie jestem optymistą skoro sąsiadujący z dworcem budynek jest tak zabytkowy, że nie można go przebudować, ale jednocześnie nie jest na tyle zabytkowy żeby nie mógł być od lat zasłonięty reklamami telefonów i butów.- 1 1
-
2011-01-11 09:42
jakieś argumenty przedstawisz?
- 0 0
-
2011-01-11 10:14
(2)
Typowo polskie myslenie - na wszystkim trzeba zarobic! Niedlugo bedziemy chodzic obklejeni reklamami, bo zaczna je drukowac na ubraniach!!!
A tak na marginesie - jakby zarobki w Polsce byly na godnym poziomie, to i reklam byloby mniej....- 3 2
-
2011-01-11 10:56
Tak naprawde to chodzimy obklejeni reklamami
Myslisz ze po co Puma robi wielkie loga np. na swoich bluzach?
- 1 0
-
2011-01-11 10:57
dworzec nie utrzyma się sam
- 1 0
-
2011-01-11 10:23
sztuka
jak moza sztuke przykryc tymczasowa reklamą ,jest tylko moze malo widoczna trzeba by to odswiezyc ale to sztuka kultura wyzsza a reklame do takowej trudno zaliczyc aczkolwiek nia jest, Obraz Memlinga trzeba umiec odebrac ,odczytac przekaz , to tez trudne dla niektorych osob wiec moze PKP powiesi cos latwiejszego w odbiorze co niema odruchu wymiotnego np obrazek Kaczora Donalda tak wspolgralby z kfc
- 0 0
-
2011-01-11 10:45
NIECH ZROBIĄ WITRAŻ !!
- 1 0
-
2011-01-11 11:19
Jakiś cwaniak powiesi sobie tam reklamę świetlną i będzie trzepał kasę.
....
- 1 0
-
2011-01-11 11:23
Przychody z takiej powierzchni wobec deficytu jaki generuje kolej to jak ...
"naszczał do morza". Reklama tylko zeszpeci elewację.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.