• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mercedesy albo Solarisy dla Gdańska

Michał Stąporek
20 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:04 (20 stycznia 2011)
Mercedes Conecto w barwach MPK Lublin. Mercedes Conecto w barwach MPK Lublin.
Po Gdańsku jeździ już ponad 40 sztuk modelu Urbino 18. Po Gdańsku jeździ już ponad 40 sztuk modelu Urbino 18.

ZKM Gdańsk wybiera nowe przegubowce: albo kupi Mercedesy po 1,068 mln za sztukę, albo Solarisy po 1,149 mln. W sumie będzie osiem nowych pojazdów.



W gdańskim ZKM-ie otwarto właśnie koperty z ofertami w przetargu na osiem nowych, niskopodłogowych przegubowców. O kontrakt z największym gdańskim przewoźnikiem walczą dwie firmy: Evobus Polska i Solaris Bus & Coach.

Pierwsza z nich zaoferowała Mercedesy 628 Conecto G, z których każdy kosztuje 1 mln 68 tys. zł, a całość 8 mln 547 tys. zł. Z kolei Solaris proponuje model Urbino 18 (w Gdańsku jeździ ich już ponad 40 sztuk) po 1 mln 149 tys. zł za sztukę, a wszystkie za 9 mln 196 tys. zł.

Autobusy Urbino 18 są nieco większe od Mercedesów. W przygotowanej dla Gdańska ofercie mieszczą 158 pasażerów, w tym 46 na miejscach siedzących. W zaoferowanym ZKM-owi modelu Conecto G zmieści się 145 osób, w tym 43 na miejscach siedzących.

Niższa cena nie oznacza automatycznego zwycięstwa Mercedesa, ponieważ na ostateczną ocenę wpływ mają tez parametry techniczne autobusów.

- Kryteria oceny oferty, to 60 proc. cena i 40 proc. dane techniczne. Jednym z warunków było wyposażenie pojazdów w silniki spełniające normy EEV, czyli najwyższe możliwe normy czystości spalin i hałasu - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik prasowy ZKM Gdańsk.

Przypomnijmy, że niebawem do Gdańska przyjedzie 14 Mercedesów, w tym cztery przegubowe Conecto G, które ZKM zamówił po przetargu rozstrzygniętym w październiku. Wtedy Mercedes pokonał Solarisa i Solbusa.

Opinie (199) ponad 20 zablokowanych

  • Tylko MAN

    • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    158 osób wejdzie?

    Jak na moje oko (oczywiście jak dacie na linie 154/254/275) to wejdzie w nie conajmniej 220 osób

    • 1 0

  • Bierzcie Merca to wydoi ostatni grosz z Gdańska za serwisowanie i części drogie jak Hu, hu które pewnie trzeba będzie jeszcze

    sprowadzać - nie chodzi mi że zaraz ale po patrzcie przyszłościowo a nie to lepsze bo ma ładny znaczek celownik

    • 0 0

  • Mała statystyka M-sedesa

    Mercedes-Benz O 345 znany także jako Conecto, tą nazwę zyskał jednak dopiero w 2002 roku. Jest to średniopodłogowy autobus stwożony dla miast i linii podmiejskih. Ze względu na wysokość podłogi we wnętżu jest jeden stopień wejściowy. Od początku rodzina Conecto jest produkowana w fabryce Mercedes-Benz w Turcji. Jest to rodzina autobusuw stwożona głuwnie z pżeznaczeniem dla Turcji oraz państw Europy Wshodniej. Od 2007 roku są dostępne w spżedaży autobusy Conecto,z Turcji w których zlikwidowano stopień wejściowy i dodano klimatyzację. Mają one oznaczenie "Mercedes-Benz 628"(po liftingu). Dostępne są dwie wersje tego modelu, obie mają seryjne tylne dżwi. Model krutki może pomieścić pasażeruw na 26 miejscah siedzącyh i 68 stojącyh; w autobusie pżegubowym (Conecto G) liczby te wynoszą odpowiednio 41 i 107.

    • 1 0

  • Obce chwalicie swego nie znacie? Solaris Urbino 18

    Niskopodłogowy przegubowy autobus z serii Solaris Urbino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania. Obecnie produkowane są modele trzeciej generacji. Obok modelu podstawowego zasilanego silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin Euro 4, produkowane są modele spełniające ostrzejsze normy Euro 5 bądź EEV oraz zasilane gazem CNG lub z napędem hybrydowym drugiej generacji.

    • 1 0

  • Historia POkazała że przetargi robi się tak że określone parametry podsyła producent i dziwnym sposobem ą one później wyłonione właśnie w wygranym projekcie.

    • 0 0

  • nie wiem dlaczego

    przez 3 miesiace oferta oby producentów ma sie zmienic na tyle ze wygra inna firma niz za pierwszym razem?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane