• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Metropolia aż do Pruszcza Gdańskiego

Katarzyna Moritz
8 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Więcej SKM-ek do Pruszcza Gdańskiego to tylko początek zmian. Przy dworcu ma powstać tzw. węzeł integracyjny typu Park&Ride i Bike&Ride. Więcej SKM-ek do Pruszcza Gdańskiego to tylko początek zmian. Przy dworcu ma powstać tzw. węzeł integracyjny typu Park&Ride i Bike&Ride.

Już niebawem mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego będą mogli dojechać do Gdańska w 12 minut. SKM zwiększa liczbę połączeń do tego miasta, stając się realną konkurencją dla autobusów. To dopiero początek zmian, dzięki którym Pruszcz ma stać się częścią Trójmiasta.



Obecnie na trasie Gdańsk - Pruszcz Gdański kursuje w dni robocze tylko 16 pociągów (po osiem w obu kierunkach). Od poniedziałku 12 października będzie ich dwukrotnie więcej. W godzinach szczytu, czyli w godz. 6-8 oraz 15–17, pociągi do i z Pruszcza będą kursowały co około 30 minut. A wszytko w ramach promocyjnej taryfy - bilet normalny z Gdańska Głównego do Pruszcza będzie kosztował 2 zł, z Wrzeszcza 3 zł, a z Oliwy 4 zł.

- Oferta SKM oznacza nową jakość podróżowania dla mieszkańców nieodległego przecież Pruszcza. Miasto to stanie się w pełnym tego słowa znaczeniu Pruszczem Gdańskim, a nawet Trójmiejskim – podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM.

Zwiększenie ilości SKM to dopiero początek zmian. W czwartek pomiędzy gminą Pruszcz Gdański a Urzędem Marszałkowskim zostanie podpisana umowa współpracy, której celem jest integracja lokalnego transportu zbiorowego w Trójmiejskim Obszarze Metropolitalnym, przy wykorzystaniu potencjału SKM. Co to oznacza dla pasażerów?

- Ma zmniejszyć się ruch samochodowy na drodze do Pruszcza i podnieść jakość usług SKM. Ponadto dzięki porozumieniu w pociągach PKP Przewozy Regionalne na odcinku Cieplewo-Pruszcz Gdański-Gdynia będzie honorowany bilet Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Co za tym idzie, od 13 grudnia pasażerowie będą mogli korzystać nie tylko z 16 par SKM-ek, ale też 76 pociągów w ramach biletu - zapowiada Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego.

Ponadto przy dworcu w Pruszczu Gdańskim do 2012 roku utworzony zostanie tzw. węzeł integracyjny typu Park&Ride i Bike&Ride. Powstaną tam strzeżone parkingi z preferencyjnymi opłatami dla osób korzystających z transportu kolejowego. Pojawią się także skorelowane połączenia autobusowe do dworca.

Zmiany jednak kosztują. W celu zwiększenia ilości kursujących pociągów, Pruszcz Gdański przekaże w tym roku na ten cel 92 tys. zł, natomiast w 2010 r. - 100 tys. zł. Dzięki temu Pruszcz stanie się udziałowcem spółki SKM, podobnie jak samorządy Gdańska, Gdyni i Sopotu.

Opinie (219) 7 zablokowanych

  • Do Pruszcza może być (1)

    Byle nie do Wejherowa.

    • 17 14

    • Tam też już za kilka lat tylko LECHIA będzie.

      • 1 1

  • Jak dla mnie,pozytywne zmiany (1)

    Najpier moze o tym ze Pruszcz dzieki temu ze jest gmina ,a nie dzielnica Gdanska tylko ZYSKUJE,tak to Gdansk by pln toczul do siebie, i kolejna melina by sie tworzyla.A SKM bardzo dobrze,to daje komfort i napewno odniesie sukces

    • 16 3

    • NAUCZ SIE PISAĆ ...

      • 0 1

  • Pojawią się także skorelowane połączenia autobusowe do dworca. . .
    tak samo skorelowane jak sławne door to door na pętli na Chełmie...

    • 11 1

  • Wielkie Trójmiasto (1)

    Pruszcz - Gdańsk- Sopot i tego trzeba się trzymać !

    • 23 16

    • Mama Cię chyba za dużo po głowie biła jak byleś mały ;)

      • 1 2

  • Nie teraz pierwsze skrzypce chce grac Rudziński on go wygryzie

    • 3 0

  • świetna wiadomość!

    komunikacja podstawą rozwoju!

    • 16 0

  • Może jeszcze tramwaj? (1)

    Oczywiście bombardier :)

    • 7 12

    • znam lepsze

      • 0 0

  • "...pojawią się skorelowane połączenia autobusowe do dworca." (1)

    hm....... to jest chyba słaby punkt tego projektu, np. w USA takie parkingi buduje się przy dworcach i wtedy to ma sens.

    • 0 8

    • "pojawią się TAKŻE skorelowane połączenia [...]"

      Jak już coś cytujesz w cudzysłowiu, to dokładnie.

      Jest wyraźnie napisane, że przy dworcu powstaną parkingi strzeżone jako element systemu P+R, a TAKŻE skorelowane połączenia autobusowe.

      Nie tylko tam w dalekim USA myślą...

      • 4 0

  • a niepełnosprawny też dojedzie???

    Najpierw spotka barierę w Pruszczu - same schody, potem przeskoczy dziurę między peronem a kolejką skm.
    W Gdańsku znowu dziura - później zepsuta winda.
    I jak żyć panie Staszewski. Jak żyć?
    Gdańsk jako żyć Europy.

    • 14 3

  • plany plany plany (3)

    Wszystko pięknie, oby wypaliło. Bo do tej pory podróżowanie na trasie Gdańsk - Pruszcz - Gdańsk przypominało drogę przez mękę. Żeby jeżdzić pociągiem, trzeba było bilety łączone kupować. SKM-ek jak na lekarstwo, mimo, że pruszcz od gdańska rzut beretem. Samochodem - 40 min w korku przy wjeździe do pruszcza. Jaja pełne. Mieszkania tańsze, tak jest. Mieszkałem 2 lata i kilka miesięcy i stwierdziłem, że Pruszcz to wioska jest totalna. Nadmieniam, że nie jestem z trójmiasta, więc mogę się wypowiedzieć w miarę obiektywnie. Jakby nie Mach, w centrum miasta do tej pory chyba pasłyby się krowy (z całym szacunkiem dla krasul). Jeden przejazd przez tory!!!!!!!!!! Ciężko więc tu mówić moi zdaniem o jakimś zarządzaniu. A te skm-ki nieszczęśne to powiem tylko tyle: NARESZCIE! O ile ludziom będzie się chciało chodzić na PKP, bo nie każdy ma blisko.

    • 15 8

    • (2)

      Gdyby nie Mach, to by kto inny zabudował centrum.
      Co do wiaduktu - wkrótce rozpocznie się budowa drugiego.
      A co do zarządzania - no cóż, ktoś w końcu zbudował faktorię na bagnach, ściągnął tam teatr wybrzeże, utwardza drogi w tempie dla Gdańska nieosiągalnym, wyburza rudery... Burmistrz ma swoje potknięcia, ale za skoncentrowanie się na przyszły rok na budowie drugiego wiaduktu i za zauważenie SKMki ma wielkiego plusa.

      • 9 0

      • (1)

        NIE MOZNA PORÓWNYWAĆ TEMPA ROBÓT W WIELKIM MIESCIE DO TEMPA ROBÓT W MIASTECZKU jakim jest pruszcz.

        • 0 5

        • Oświeć mnie proszę - jaką drogę wybudowano w Gdańsku od zera w ciągu ostatnich 5 lat?
          A, jedną WZkę - faktycznie, wielki postęp...

          Prawda jest taka: w Gdańsku nie ma żadnego tempa robót.

          • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane