- 1 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (217 opinii)
- 2 Hałas stoczniowych imprezowni nieco zelżał (118 opinii)
- 3 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (759 opinii)
- 4 Kultowa "Górka" i widok na morze (114 opinii)
- 5 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (53 opinie)
- 6 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (20 opinii)
Metropolia aż do Pruszcza Gdańskiego
Już niebawem mieszkańcy Pruszcza Gdańskiego będą mogli dojechać do Gdańska w 12 minut. SKM zwiększa liczbę połączeń do tego miasta, stając się realną konkurencją dla autobusów. To dopiero początek zmian, dzięki którym Pruszcz ma stać się częścią Trójmiasta.
Obecnie na trasie Gdańsk - Pruszcz Gdański kursuje w dni robocze tylko 16 pociągów (po osiem w obu kierunkach). Od poniedziałku 12 października będzie ich dwukrotnie więcej. W godzinach szczytu, czyli w godz. 6-8 oraz 15–17, pociągi do i z Pruszcza będą kursowały co około 30 minut. A wszytko w ramach promocyjnej taryfy - bilet normalny z Gdańska Głównego do Pruszcza będzie kosztował 2 zł, z Wrzeszcza 3 zł, a z Oliwy 4 zł.
- Oferta SKM oznacza nową jakość podróżowania dla mieszkańców nieodległego przecież Pruszcza. Miasto to stanie się w pełnym tego słowa znaczeniu Pruszczem Gdańskim, a nawet Trójmiejskim – podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM.
Zwiększenie ilości SKM to dopiero początek zmian. W czwartek pomiędzy gminą Pruszcz Gdański a Urzędem Marszałkowskim zostanie podpisana umowa współpracy, której celem jest integracja lokalnego transportu zbiorowego w Trójmiejskim Obszarze Metropolitalnym, przy wykorzystaniu potencjału SKM. Co to oznacza dla pasażerów?
- Ma zmniejszyć się ruch samochodowy na drodze do Pruszcza i podnieść jakość usług SKM. Ponadto dzięki porozumieniu w pociągach PKP Przewozy Regionalne na odcinku Cieplewo-Pruszcz Gdański-Gdynia będzie honorowany bilet Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej. Co za tym idzie, od 13 grudnia pasażerowie będą mogli korzystać nie tylko z 16 par SKM-ek, ale też 76 pociągów w ramach biletu - zapowiada Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego.
Ponadto przy dworcu w Pruszczu Gdańskim do 2012 roku utworzony zostanie tzw. węzeł integracyjny typu Park&Ride i Bike&Ride. Powstaną tam strzeżone parkingi z preferencyjnymi opłatami dla osób korzystających z transportu kolejowego. Pojawią się także skorelowane połączenia autobusowe do dworca.
Zmiany jednak kosztują. W celu zwiększenia ilości kursujących pociągów, Pruszcz Gdański przekaże w tym roku na ten cel 92 tys. zł, natomiast w 2010 r. - 100 tys. zł. Dzięki temu Pruszcz stanie się udziałowcem spółki SKM, podobnie jak samorządy Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Opinie (219) 7 zablokowanych
-
2009-10-08 10:57
tak tak
i pewnie kolejki będą kursować do następnych wyborów... czyli za rok ... już przestaną..... hahahah
- 3 1
-
2009-10-08 11:12
wczoraj z podroz z Gdyni do Pruszcza PKP = 2 godziny!!!!
PKP sprywatyzowac dziadostwom!!! a pomysl z SKMa dobra alternatywa!!!
- 2 1
-
2009-10-08 11:17
Polglowki (2)
to Pruszcz bedzie placil za te przeajazdy nie Adamowicz, pseudointeligenci. Wracac do pracy lajzy a nie na trojmiescie siedzicie i sie madrzycie
- 2 5
-
2009-10-08 11:21
BARTEK ZAŁÓŻ SOBIE SIADEŁKO W ROWEŻE, ULŻYSZ SOBIE,ROZŁADUJESZ I BEDZIESZ SPOKOJNIEJSZY,A JAK NIE TO BEDZIEMY SZUKAĆ INNEGO SPOSOBU BYŚ TU NIE BYŁ WULGARNY.
- 0 0
-
2009-10-08 14:19
sam polglowek
no tak tak burmistrz Pruszcza !!! przeciez Ciole ma wybory za rok nie adamowicz !!!!!!
- 1 0
-
2009-10-08 11:29
inwestować w gdańsk,orunie,nowy port a nie w pruszcz barany wy gamonie jedne..................
- 2 5
-
2009-10-08 11:29
Ach jaki cymes (4)
A obok likwiduje się linię kolejową Pruszcz Gd-Łeba, bo jeszcze nikt nie wpadł na to, że w Kolbudach i Straszynie ludzie też mieszkają...
Nowa jakość podróżowania zdezelowanymi EN57, dobre he he...
Może zamiast Park&Ride Bike&Ride Ride&Ride Walk&Ride i innych angielskich tytułów, kolej by powstawiała szybki w zabytkowe wiaty przy zejściach podziemnych na dworcu w Pruszczu, który notabene wygląda tak jakby tam stacjonowała Krasnaja Armia...- 9 1
-
2009-10-08 11:49
(3)
Chyba połączenie się likwiduje a nie linię. Myśl trochę leszczu
- 1 1
-
2009-10-08 12:19
Leszczu? licz się ze słowami chłopczyku... (2)
Byłeś widziałeś w jakim stanie jest ta linia? połączeń nie ma już z 15 lat, a linia jest w stanie śmierci technicznej...
- 0 0
-
2009-10-08 15:29
(1)
No, ale to efekt decyzji sprzed 15 lat. Kto wtedy mógł pomyśleć, ze Straszyn czy Kolbudy tak się rozbudują, a dojazd stamtąd do Gdańska będzie taką męczarnią...
- 0 1
-
2009-10-09 13:47
wtedy nikt się nie męczył
i nie myślał....i tu jest pies pogrzebany.
- 1 0
-
2009-10-08 11:30
a adamowicz się śmieje i gra na automatach.
- 1 2
-
2009-10-08 11:31
200 tys w 2 lata?
to jakieś kpiny? Sam Sopot dał ostatnio 2 mln
- 1 0
-
2009-10-08 11:39
Mało kto bedzie jezdził z pruszcza
z pruszcza sie jezdzi autobusami albo samochodami- dworzec za daleko itp.
- 2 0
-
2009-10-08 12:03
A jaka częstotliwość...
Weekendy??? W dzień powszedni moje nogi tam są rzadko, częściej w Soboty i Niedziele....
- 1 0
-
2009-10-08 12:13
Nareszcie (1)
Będą pociągi jak w Scotisch Royal Train z oparciami lotniczymi i stolikami i z drzwiami rozsuwanymi na guzik a zamiast renomy, będzie chodził pan konduktor i sprzedawał bilety i dodatkowo pan z wózkiem z kawą i Ciastkami i zamiast eny refreshment usłyszę kawa ciasteczka. Pociąg oczywiście będzie poruszał się od 120 - do 180 km/h. W toalecie rozsuwanej automatycznie na przycisk a w środku 8 przycisków z przyciskiem dla pań do bidetu i przyciskiem dla specjalnego kosza dla pań. W kibelku włączy się automatycznie muza a po zamknięciu kibelka breez będzie rozpylany automatycznie. Z Lęborka do Gdańska pociąg będzie jechał około 20 min a nie jak obecnie 1,5 h. Te i inne wizje są do zrealizowania, ale Kolej musiała by zainwestować w nowe Tory, potem składy pociągów. Zrobić obrotowe bramki na perony i to już powinno się robić przy okazji wymiany nowych peronów ale tego nikt nie zaplanował. Cieszy nas ekspansja pkp czy też SKM i plany rozwoju. Faktem jest, że dużo do zrobienia jest, ale zamiast się chwalić zróbcie coś konkretnego np pochwalcie się wymianą torów na odcinku i zakupem nowego składu zmianą kontroli biletów by to robił konduktor a nie renoma. I nie że kara 300 zl rozstrzelanie albo Bóg wie co tylko zakup normalnie biletu.Chyba że PKP i SKM wychodzi z założenia, że wozi Przestępców bandytów K...wy i złodzieji . Mentalność wśród Managerów Dyrektorów PKP i SKM musi się zmienić. Proponuje by popracowali u swoich kolegów za granicą taki staż robili na dzień dobry zanim zostaną Dyrektorami przewozów.
- 8 2
-
2009-10-09 13:53
świetna
opinia!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.