• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mgła w Rębiechowie

ms, IAR
3 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Mgła na lotnisku w Rębiechowie zatrzymała w Trójmieście kilka samolotów rejsowych. Mgła na lotnisku w Rębiechowie zatrzymała w Trójmieście kilka samolotów rejsowych.

Lotnisko w Rębiechowie sparaliżowane przez mgłę, która uniemożliwia starty i lądowania.



Ok. godz. 9 na płycie lotniska stały trzy samoloty - do Londynu, Kopenhagi i Warszawy. Pasażerowie lecący do Wielkiej Brytanii weszli do samolotu już dwie godziny wcześniej i cały czas oczekiwali na odlot. Piloci i obsługa lotniska cały czas czekają na ustąpienie mgieł.

Rano z Gdańska odleciała tylko jedna maszyna - o 5.40 do Warszawy. Mimo złej pogody trwają odprawy na kolejne loty - m.in. do Frankfurtu.

Mgła spowodowała kłopoty nie tylko z odlotami. Do Trójmiasta nie wyleciały dwa samoloty z Okęcia. Oczekiwane są przyloty samolotów m.in. z Wielkiej Brytanii. Na razie jednak obsługa lotniska w Rębiechowie nie jest w stanie określić czy wylądują w Gdańsku.
ms, IAR

Opinie (299) ponad 10 zablokowanych

  • pierwszy (6)

    Ale mgła od rana... ciekawe jak długo.

    • 0 0

    • podobno do 2012 (3)

      dopiero przed euro się rozpogodzi

      • 0 0

      • (2)

        Rząd obiecał że do 2012 zlikwiduje mgłę i jej przyczyny

        • 0 0

        • na wesoło

          hehe dobre ;) ale się uśmiałam :) pozdrowienia dla autorów

          • 0 0

        • no co wy

          po prostu zwyczajwo postawią tabliczki- "utrudnienai w ruchu na odcinku 1000 km".

          • 0 0

    • (1)

      jeszcze stoi... sobie nie polataja bogacze

      • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • zadupie (20)

    nie wiem, czy zarząd lotniska nie choruje na jakąś schizę. Tu się mówi o polskiej bramie na świat a z drugiej strony mgła, która jest dosyć częstym zjawiskiem - paraliżuje ruch lotniczy.
    Z czym Panowie do ludzi... ?

    • 0 0

    • (18)

      No dokładnie.
      Zamiast sypnąć groszem, na kolejne lotnisko - w Babich dołach - to oni chcą 'reanimować trupa' - i pompować kapitał w Rębiechowo.

      W XXI wieku, paranoja sięga zenitu...

      • 0 0

      • bombardier

        przecież doskonale wiesz, że oni nie potrafią racjonalnie myśleć tylko życzeniowo i politycznie:))

        Te unijne pieniądze - zdaje się 400 przekazać dla GDY-KOS. to efekty by były, żadnych mgieł objazdów korków i innych dupereli.

        Zamknęli jeszcze na dodatek ludziom drogę Słowackiego to już nawet nie zgroza, ale śmiech w XXI wieku

        • 0 0

      • Masz rację.... (3)

        Pewnie. Sypnąć groszem na lotnisko w Babich Dołach bo tam z pewnością nie będzie mgły :) Co za pier..lenie !!!!

        • 0 0

        • Drogi Czytelniku (1)

          nie pier89e tylko - statystyka - proszę przytocz dane z obserwacji meteorologicznych - ile dni w roku mgła przykrywa lotnisko w Gdańsku a ile w Gdyni i zastanów się wtedy czy jeszcze raz napisałbyś, że jest to pier...

          • 0 0

          • dzisiaj by nam to g*wno dało...

            • 0 0

        • zadupie???

          A co wy mozecie wiedziec?Na mgle nie ma rady wiec do kogo pretensje! A co do lotniska to mieszkam niedaleko i nie narzekam. Dojazd nie jest zly a na zadupiu to chyba sami mieszkacie!A co moze lepiej mieszkac w bloku na zatloczonym osiedlu?Jeden wielki kociol, obok same ulice, halas i zero spokoju! Nie , dziekuje!

          • 0 0

      • Paranoja? Ekonomia się kłania. (12)

        Jak już sypać groszem, to na lepsze pomoce nawigacyjne w obecnym porcie, które podniosą kategorię lotniska. Przy obecnej, kategorii 1, minimalna widzialność do lądowania to RVR 800m.
        Przy najlepszej, kategorii 3c, można lądować przy RVR równym zero (0).
        I napewno koszt instalacji takich pomocy nawigacyjnych jest niższy, niż uruchomienie nowego lotniska cywilnego.
        A wtedy mgły nie byłyby straszne.

        • 0 0

        • Dokładnie tak ;)

          Ale spróbuj to wytłumaczyć szczurkowym klakierom, jak grochem o ścianę ;D wg nich na EPOK mgły sie nie zdarzają, niekorzystne wiatry też nie. Dodam jeszcze, że gdyby mgły były tak powszechnym zjawiskiem na EPGD, to nie byłoby to czwarte lotnisko w kraju i nie byłoby na plusie - a przecież jest! Nie trzeba do niego dokładać, w przeciwieństwie do niektórych portów regionalnych. Niektórzy nie potrafią zrozumieć, że każda działalność człowieka obarczona jest ryzykiem niepowodzenia (takim jak mgła), nelezy je oszacowac i stwierdzić, czy mimo występowania takich dni jak ten przedsięwzięcie jest oplacalne. A najwidoczniej jest. Prort lotniczy Kosakowo najwyraźniej nie, bo od dobrych 3 lat jedyne co powstaje w tym temacie to propagandowe artykuły ;D

          • 0 0

        • (10)

          Drogi Tomaszu!
          Widzę, że temat znasz dość dobrze... ale.. jako ekspert powinieneś wiedzieć, że różnica poziomów pomiędzy dwoma progami drogi startowej na gdańskim lotnisku wynosi ok 10m - a to powoduje, że nigdy na naszym pięknym lotnisku nie zobaczymy IIIc kat. ILS. To popierwsze... II kat. którą przy pewnych nakładach finansowych (nie aż tak dużych w skali wydatków lotniska) możnaby zainstalować - dużo nie pomoże - bo mgła jeśli już pojawia się w Rębiechowie to i tak zazwyczaj jest lepsza niż minima II kat. ILS... Tak więc aby zainstalować w Gdańsku ILS kat 3c trzeba by zniwelować bardzo precyzyjnie cały teren pod pas startowy - w tym miejscu nie zgodzę się z Tobą co do niższych kosztów... Po drugie - powinieneś również wiedzieć, że gdańskie lotnisko otoczone jest podmokłymi polami i łąkami, na których mgła powstaje znacznie częściej niż w innych częściach Trójmiasta. Zgoła inaczej jest w Kosakowie - gdzie w 90% przypadków podczas, gdy Rębiechowo zasnute jest mgłą - w Kosakowie jej nie ma. Dlaczego? Otórz bliskość morza tu pomaga - wiatr szybciej rozwiewa mgłę... Kolejny punkt... Droga startowa w Gdyni nie ma tkich różnic poziomu i tu właśnie niższym niż w Gdańsku kosztem, możnaby pokusić się o instalację ILS kat 3c...
          Pozdrawiam i czekam na kolejne sensowne argumenty - dlaczego nie otwierać lotniska w Gdyni

          • 0 0

          • Ohohoho (4)

            Może podaj jakiekolwiek źródło tych rewelacji. I wytłumacz mi proszę, co stoi na przeszkodzie instalacji IIIa lub IIIb? Bo chyba zdajesz sobie sprawę, że IIIc to system na warunki 0-0, bez RVR i DH. Ile jest wg ciebie takich dni w roku w Rębiechowie?

            • 0 0

            • ^- (1)

              zainstalujmy nawet IIIc tylko ile maszyn i załóg jest do tego przystosowana/ przeszkolona ? to że będzie u nas super ILS nie zmienia faktu, że wiele nie wyląduje...
              a'propos między progiem 29 a 11 jest 12 m różnicy (informacyjnie).

              • 0 0

              • informacyjnie - np. większość załóg i samolotów LOT jest przystosowana...

                • 0 0

            • Ohoho

              źródłem tych nie rewelacji a informacji zwyczajnych jest anex 14 ICAO i specyfikacja techniczna ILS IIIkat. które dość precyzyjnie określają warunki jakie muszą być spełnione do instalacji tego systemu aby było możliwe lądowanie w warunkach 0/0...

              • 0 0

            • mike rotch

              Co do ilości takich dni jak dziś w roku - jest ich na tyle mało, że 14 się nie uzbiera. Nie zmienia to jednak faktu, iż za każdym razem gdy taki się trafia jest straszny lament i sensacja w mediach, że jak to tak może być. I powtórze jeszcze raz nie dla czyiś ambicji czy kompeksów, a dla wygody tych wszystkich, którzy dziś utkneli w Gdańsku - przydałoby się drugie alternatywne lotnisko w Trójmieście...
              A cokolwiek byś nie pisał o możliwościach ulepszenia lotniska w Rębiechowie to wiedz, że 12m różnicy między progami to za dużo na IIIkat. a bez niej nigdy nie unikniemy chaosu jak dziś.

              • 0 0

          • Po co nam 2 lotniska, jak EPGD po otwarciu nowego terminalu i tak nawet nie zbliżymy się do maksymalnej przepustowości?

            Trójmiasto i okolice to około 1 mln mieszkańców, ruch spada, przewoźnicy się wycofują. A raczej wątpię byśmy nagle mieli nagły wysyp połączeń.

            Co u nas lata? Wizzair, Ryan, Eurolot, Lot i Lufa i SAS, parę czarterów + rodzimy Ajirfors Łan, więc po kiego grzyba nam drugie lotnisko, dzisiaj rano na EPOK również było g*wno widać.

            A wiatr, który zgodzę się rozwiewa mgłę, to potrafi tam tak dawać, że będzie efektownie, ale tylko dla spotterów...

            Nie mamy takiego obłożenia, żeby trzeba było koniecznie zapewniać ciągłość połączeń 24h na dobę.

            Jedyny argument dla powstania tego lotniska ma prezydent, bo bliżej stamtąd do jego letniej posiadłości...

            • 0 0

          • Ekspert (3)

            Twój Stary ( :) )
            Ekspertem nie jestem, a jedynie miłośnikiem tematu. Wiem może trochę więcej, niż ci którzy tematem się nie interesują, ale na pewno nie wszystko.
            Nie wiedziałem na przykład tych szczegółów które przytoczyłeś.
            Przy dzisiejszej widoczności (która według serwisu http://weather.noaa.gov/weather/metar.shtml na R29 utrzymywała się na poziomie około 250m) to może niewiele by dało, ale gdyby Porty zainwestowały w same tylko światła nawigacyjne w osi pasa, to już nie raz sytuację by poprawiło. Jak zapewne wiesz, to by pozwoliło obniżyć granicę RVR o 200m, co w wielu przypadkach by wystarczyło aby maszyna mogła usiąść.
            Podniesienie do kategorii 2 też byłoby ekonomicznie uzasadnione.
            Czy wyżej jest potrzeba?
            Ci, którzy mieli lecieć odwołanymi rejsami powiedzą, że tak...

            P.S. Nie neguję, że lokalizacja lotniska w Kosakowie mogłaby być lepsza. Nie od dziś wiadomo, że wybór Rębiechowa nie był najszczęśliwszy, właśnie ze względu na mikroklimat.
            Ale skoro jest, to trzeba zrobić coś, żeby był bardziej przyjazny, zarówno pasażerom, jak i przewoźnikom.

            • 0 0

            • (2)

              Tomaszu
              I tu z Tobą się zgodzę. Inwestycja w oświetlenie centralnej, strefy przyźemnienia itd w Gdańsku byłaby jak najbardzej wskazana. Ale przy dzisiejszej mgle nadal nie wiele by pomogła. Niestety w okresie między listopadem a marcem jeśli taka mgła się u nas trafia jest ona i tak za gęsta na IIkat. Ale przy oświetleniu centralnej - przynajmniej więcej załóg decydowałoby się na start. Dziś nawet z tego większość zrezygnowała. Informacje o tym, że najczęściej, gdy w Gdańsku mgła - w Kosakowie brak - też nie są przeze mnie wyssane ze "szczurzego ogona" a pochodzą od kontrolujących póki co wojskowych w kosakowie. Tak więc gdyby zapytać dziś tych wszystkich ludzi w terminalu czy jest potrzeba otwarcia drugiego alternatywnego lotniska dla Trójmiasta - odpowiedź była by jedna. Tak więc nie ma tu co mieszać polityki, jakiś wydumanych kompleksów, a należy pomyśleć o naszej - wszystkich mieszkańców Trójmiasta i okolic - wygodzie...

              • 0 0

              • (1)

                taniej wyjdzie zmiana mikroklimatu w Rebiechowie. Mozna tam wokol cos wybudowac. Juz nie mowie ze domy mieszkalne, bo ludzie by tam nie wytrzymali cala dobe. Ale jakies fabryki, albo magazyny. Dwie pieczenie na jednym ogniu. Zamiast budowac drugie lotnisko, to za te pieniadze stworzyc miejsca pracy w fabrykach (i nie mowcie mi ze na lotnisku pracuje wiecej ludzi, niz mozna wytworzyc miejsc pracy za te 400 baniek)

                • 0 0

              • rotfl

                ta... jeszcze taniej będzie zabetonować wszystko w promieniu 5km od lotniska, następnie na tym betonie ustawić 168 986 sztuk "farelek" i ogrzewać/rozgrzewać mgłę...

                • 0 0

    • a może dla bezpieczeństwa co? zadupie to ty jesteś ze swoimi poglądami !!!

      • 0 0

  • To juz ta pora na mgly... (4)

    • 0 0

    • (3)

      najśmieszniejsze jest to - że kazdy widzi, że tam są mgły i to miejsce na lotnisko jest b.nietrafione... ale.. nikt z tym nic nie zrobi. A nawet podobno Rębiechowo ma pompować więcej kapitału w to miejsce, zamiast wspomagać budowę znacznie lepiej położonego lotniska w Gdyni, (babie doły ,przyp bomb.)

      Należy podjąć szybkie decyzje, bo przez zawiść, może stracić cały region!

      • 0 0

      • (2)

        przestań bo szkoda czytać, żal d..ę ściska

        • 0 0

        • (1)

          Jak brak argumentów rzeczowych - zaczynają się argumenty 'ad hominem'.

          Ludzkiej natury nie przeskoczysz..

          • 0 0

          • bombardier...

            ekspert od wszystkiego i od niczego, Twoja ksywka byłaby tu na miejscu, gdybyś wiedział, że nie jest to tylko producent tramwajów, ale także samolotów, spamerze jeden.

            • 0 0

  • Brak naprowadzania? (10)

    Większość lotnisk posiada specjalne instrumenty naprowadzające samoloty na pas, które w sytuacjiach takie jak ta powinny bezpiecznie wyprowadzic samolot na wskazay kurs na londyn czy gdzies tam... trzeba bedzie w niego zainwestować:)

    • 0 0

    • to sie nazywa ILS (Instrument Landing System) (9)

      i Gdansk posiada taki system, ale niestety najgorszej kategorii co sie wiaze z minimami do ladowania, czyli minimalnych warunkach w jakich samolot moze ladowac (chodzi tu o widocznosc do przodu oraz w pionie).
      A jesli chodzi o cytuje "...bezpiecznie wyprowadzic samolot na wskazay kurs na londyn czy gdzies tam..." to w tym przypadku chodzi o to ze przy starcie tez musi byc widocznosc taka czy taka i to nie ma zwiazku z zadnymi systemami. (nawet starty z najwiekszych lotnisk na swiecie paralizuje mgla)

      • 0 0

      • Dobrze by było koleś (8)

        abyś też napisał jakie systemy najnowsze amerykańskie odtatnio oddane (dwa w Polsce) ma Gdynia-Kosakowo:))

        • 0 0

        • Najnowsze systemy nawigacyjne TACAN (7)

          i właśnie oddawaną wieże naprowadzającą za ponad 12 mil.

          • 0 0

          • co ci tacan pomoże? (3)

            skoro pilot przy starcie musi widzieć cos za kabiną. proszę idź sprawdź i wszyscy miłosnicy szczura i kosakowa jaką macie dzisiaj biel na Babich Dołach.

            • 0 0

            • Ale za to lądować i ślepy może (1)

              a w Rębiechowie mają stare systemy naprowadzania.

              "miłosnicy szczura" zwłaszcza białych - chyba nawet takie stowarzyszenie jest powołane. Zapisz się:))

              • 0 0

              • stare systemy naprowadzania

                W Gdyni-Kosakowie mgły pojawiają sie tu bardzo rzadko, 2-3 raz w roku najwyżej, w odróżnieniu od Rębiechowa, które położone jest w niecce miedzy wzgórzami i mgły zalegają tu często wiosna i jesienią.

                Lotnisko w Gdyni znajduje sie tuz obok brzegu morskiego - to bardzo bezpieczne - przy ewentualnych awariach samolotu lądującego - nadlatuje on znad wody nie zagrażając okolicznym osiedlom.
                Ponieważ lotnisko istnieje już blisko 70 lat - w strefie hałasu - nie lokalizowano budynków mieszkalnych.

                • 0 0

            • biel to Ty masz z nienawiści,

              wystarczy zauważyć w jaki sposób się odnosisz do najlepszego prezydenta w Polsce!

              • 0 0

          • Szkoda słów na to Rębiechowo:((( (2)

            Niby takie cudowne lotnisko wychwalane przez Adamowicza, a wciąż nie ma nowoczesnego naprowadzania np. radarowego pomagającego lądować i startować, które obecnie jest standardem w innych zagranicznych lotniskach. A ma go wojskowo-cywilne lotnisko w Gdyni:))

            Prośba o jak najszybsze włączenie do eksploatacji i budowę nowoczesnego terminalu Gdynia-Kosakowo!

            • 0 0

            • nowoczesny terminial (1)

              tylko w gańsku

              • 0 0

              • Taaaaaaaaaaak

                tylko gdzie masz TLS, ALS i 3C:)))), o TACAN nie wspominając:)))

                • 0 0

  • (3)

    a ja myślałem że w XXI wieku samoloty mogą lądować zarówno w nocy jak i we mgle. Chyba istnieje coś takiego jak podczerwień chociażby?? czy się mylę?

    • 0 0

    • (1)

      Nie, nie mylisz się... Ale to wszystko ze względów bezpieczeństwa... w sumie sam nie wiem dlaczego? Parę razy leciałem Wizzairem gdzie kapitanem był jakiś pan Atilla cośtam i lądował tak, jakbyśmy pier*dzielneli w ziemię - myślałem że zgubi podwozie. A jak leciałem skyeurope to samolot pięknie wylądował. Po zatrzymaniu kapitan powiedział że wylądował autopilot.
      Byłem w szoku!
      Więc nie wiem czemu teraz nie pozwalają latać "na przyrządach".

      • 0 0

      • brak kategorii pilotow

        Pilot musi mięć odpowiednią kategorie na rożne minimum. I jak nawet sprzęt lotniskowy oraz pokładowy samolotu pozwalają na to, pilot nie zawsze ma uprawnienie z tego korzystać. Żeby to uprawnienie mięć, trzeba się dodatkowo szkolić i ćwiczyć odpowiednia ilość godzin na symulatorze, co wiąże się z kosztami. A nie każda kompania ma na to budżet i t.d.

        • 0 0

    • mylisz się...

      • 0 0

  • piąte plenum komisji zenum (2)

    niektóre latają, inne nie...

    ale z innej beczki: spróbujcie sprawdzić na stronie lotniska (bo nie mówie o dodzwonieniu się tam - mission impossible) rozkład lotów na jutro; albo co przyleciało dziś rano... info tajne! Nie da sie! Ale strona ladnie wygląda...

    • 0 0

    • w oryginale było:
      "Trzydzieste plenum spoldzielni ZENUM"

      • 0 0

    • proszę bardzo

      dzisiejsze przyloty:
      http://www.airport.gdansk.pl/#/schedule/arrival

      dzisiejsze odloty:
      http://www.airport.gdansk.pl/#/schedule/departure

      • 0 0

  • bezpieczeństwo przede wszystkim (1)

    niestety mgła potrafi sparaliżować nawet te wspaniałe nowoczesne lotniska w Londynie. nocą można lądować, bo światła są widoczne, we mgle już nie. zasada jest taka, że jeśli cokolwiek może zagrozić życiu pasażerów to się nie leci. w samolocie nawet jak wysiądzie jedno urządzenie to samolot nie poleci, bo tak są restrykcyjne zasady bezpieczeństwa w lotnictwie. dlatego jest tak mało katastrof lotniczych. nie dlatego ze komuś nie chce się lecieć we mgle. uświadomcie sobie w końcu ze tu chodzi o nasze tyłki! liniom lotniczym nie opłaca sie opóźniać i odwoływac lotów! ale dla naszego bezpieczenstwa to robią! to ze jeden z drugim jedzie pół niesprawnym samochodem i mu się udaje przeżyć to nie dotyczy to ruchu lotniczego!

    • 0 0

    • BRAWO POPIERAM

      • 0 0

  • Tam zawsze są mgły (8)

    Mgła jak cholera to fakt, a w Rębiechowie zawsze jest kilka razy mocniejsza bo to tereny działek :D tam prawe zawsze są jakieś mgły, kiepsko ulokowali te lotnisko, troche bez myślnie!

    • 0 0

    • Za komuny nie myśalano (4)

      więc pobudowali go w miejscu chyba najgorszym. Czas przenieść to lotnisko do Pruszcza Gd., a Międzynarodowym zrobić BD w Gdyni

      • 0 0

      • i uruchomić lotnisko na Zaspie (3)

        Po wyburzeniu falowców zrobi się dużo miejsca

        • 0 0

        • Mają też ponoć przedłużyć pas startowy do końca molo w Brzeźnie/Zaspie

          • 0 0

        • Na Zaspie nie ma falowców (1)

          więc łatwiej będzie.

          Dlaczego przenoszono to lotnisko z Zaspy?? Tu nigdy nie ma mgieł:)))

          • 0 0

          • dziś z szóstego piętra nie było widać ziemi ;p

            • 0 0

    • Trzeba było na Zaspie zosta - tam mgieł by nie było :P

      No masz racje, Zaspa była najlepszym rozwiązaniem,
      A tak zadupie tylko, ale nic straconego - pas startowy jeszcze jest więc się wyrówna i dawaj!

      • 0 0

    • buhahaha (1)

      a niby gdzie te lotnisko miałoby byc???? zastanow sie co ty piszesz

      • 0 0

      • Nie w miejscu gdzie są łąki dokoła i lasy, bo to zawsze równa się mgłą, są miejsca, które by spełniały takie wymogi, ale w tamtych czasach nikt o tym nie myślał najwyraźniej...

        • 0 0

  • (4)

    A propo's mgieł pozdrawiam wszystkich, którzy jadą przez miasto jeden za drugim z włączonym tylnym światłem przeciwmgielnym.
    Życzę rozumu na święta.

    • 0 0

    • a co masz do tych ludzi (3)

      Tobie brakuje rozumu koleszko malinowy

      • 0 0

      • po 1 Kiedy widoczność spada do ok. 50-100 m warto włączyć przednie światła przeciwmgłowe,(ale nie w mieście na oświetlonej ulicy), reflektory pod warunkiem że mają osobny włącznik. Tylne światła przeciwmgłowe włączamy bowiem dopiero wtedy, gdy widoczność spadnie poniżej 50 m i wyłączamy je od razu kiedy tylko widoczność przekroczy 50 m, w przeciwnym razie oślepialibyśmy kierowców jadących za nami. Jadąc w mieście poprzedzający nas pojazd jest około 2 do 3 metrów przed nami.
        po 2 widoczność dzisiaj nie była ograniczona do 50 m (polecam słupki kilometrowe przy drodze)
        po 3 świadczy to o kulturze i poszanowaniu innych kierowców
        po 4 Rysiek nie rób rażących błędów ortograficznych
        po 5 ten który napisał ten post o "oświetlonych" kierowcach miał po prostu racje

        • 0 0

      • jak możesz mieć pretensje (1)

        do ludzi którzy w dzisiejszej mgle zapalają przeciwmgłowe, pewnie potrafisz ocenić czy to już jest 50 czy może 60 lub100 m jak pełno jest półgłówków co w normalnych warunkach jeżdżą oświetleni jak choinki

        • 0 0

        • oczywiscie ze mozna ocenic np po wspomnianych slupkach kilometrowych a jazda w miescie na przeciwmgielnych hmm sorry zostawiam bez komentarza

          • 0 0

  • A na Babich Dołach nie ma mgły (16)

    Niech lądują na Babich! Tam zawsze jest dobra pogoda! Rębiechowo to najgorsze miejsce na lotnisko w całej Polsce! Mgły i niskie chmury to tam normalka! Zawsze na jesień i zimę te same problemy! Rębiechowo nie przyjmuje bo pogoda kiepska! Teraz widać jak potrzebne jest lotnisko w Babich!

    • 0 0

    • (3)

      Ale co tam, Rębiechowo się rozbuduje, zrobi sobie kosmodrom do pionowego startu sputników pod dyrekcją psa lunarnego Łajka, i będzie git.

      hehe.. hehehe :)

      • 0 0

      • bombardier ale ty wiesz, ze Lotnisko w Kosakowie i tak zawsze będzie drugie no nie? (2)

        • 0 0

        • (1)

          To czy będzie pierwsze czy drugie - to nie ma znaczenia. Zadecydują o tym przewoźnicy - którzy będą brali pod uwagę opinie pilotów i logistyków.

          A drugie sobie może być - nie obchodzą mnie etykietki, nalepki, wlepki

          • 0 0

          • bombardier powiedz mi jedno proszę bez napinki...

            Czy naprawdę jesteś taki głupi i wierzysz w to, że jak w całej Polsce będą mgły i mrozy i zamknięte lotnisko, to u was będzie świecić słoneczko i będzie wszystko cacy? Czy ty nie widzisz głupolku że dzisiaj zamglone było całe Trójmiasto, na czele z twoja Gdynią i Kosakowem ich.. by był, a nie cudowne lądowania w Gdynii???

            • 0 0

    • w Kosakowie kolego w Kosakowie !!!!!!!! (1)

      • 0 0

      • Kosakowo to nazwa gminy, lotniska chca wybudowac w miasteczku Babie doły, zaraz za trojmiastem

        • 0 0

    • fajnie się czyta to wasze ujadanie

      • 0 0

    • Mieszkam w Babich Dołach (1)

      mgła taka że strach mi iść krowe wydoić, bo bydło niespokojne, a juz 11 godzina jest.

      • 0 0

      • padłem

        ;p

        • 0 0

    • dzieki najwiekszemu myslicielowi naszych czasów panu prezydentowi... (3)

      ...Wojciechowi Szczurkowi u nas nie ma mgieł, ON juz wczesnie przewidział to i wszystkie inne szczescia , które mnie jako mieszkańca Gdyni spotykają. To wszystko dzieki NIEMU!! mieszkamy w edenie...

      • 0 0

      • (2)

        Niestety zaszłości historyczne dają o sobie znać.
        W dwudziestoleciu międzywojennym Gdańsk blokował polski tranzyt windując cła 'bo tak'
        ("wojna celna")

        Teraz Gdańsk blokuje Gdyńskie pomysły.

        No brawo. A może zamiast blokować, tak dla odmiany - wesprzecie sąsiadów? Oj.. nie chce się, co?

        • 0 0

        • (1)

          Jak to Gdynskie ? przeciez lotnisko powstaje w miejscowosci Babi Doły. To jest wielki sukces naszego kochanego wojta JERZEGO WŁUDZIKA i calej gminy Kosakowo !

          • 0 0

          • naszego kochanego wojta JERZEGO WŁUDZIKA

            To dlaczego kochany wójt jeszcze nie wysiedlił pieniaczy (opłacanych z P.L.Rębiechowa) i sołtysa (wąchali). Jeszcze za pieniądze gminny chcą chucpę w postaci referendum (PO-lityczne)organizować.

            • 0 0

    • Pozdrawiam Niska chmuro :) Niemasz pojecia oczym pisszesz to nie pisz

      • 0 0

    • lotnisko w Gdyni = zenada... (1)

      hahaha jeszcze tego brakowało żeby na gdyńskim zadupiu zrobili normalne lotnisko skoro już jedno jest i to 20k od Gdynii i to w zupełności wystarcz , a co do Babich Dołów - mgly zdarzaja sie wszedzie Babie Doly nie sa pod specjalna powloka chroniacą od mgly -pozdrawiam Gdynie...zenada

      • 0 0

      • Słuchaj...
        Zabójstwa zdarzają się wszędzie - i w Iraku, i Cambridge. Ja jednak bym wolał mieszkać w akademickim Cambridge niż Bagdadzie - resztę sobie sam dopowiedz. To proste.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane