- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Gdańsk przesuwa budowę przejścia przy dworcu
Prace przy budowie naziemnego przejścia dla pieszych przy Dworcu Głównym nie ruszą w tym roku. Miasto postanowiło przesunąć je na przyszły rok, by nie powodować dodatkowych utrudnień w centrum Gdańska. Te z pewnością będą niemałe, gdy w przyszłym miesiącu rozpocznie się budowa naziemnego przejścia przy Bramie Wyżynnej.
Terminu nie udało się utrzymać i według ostatnich zapowiedzi (z sierpnia ubiegłego roku) inwestycję przesunięto na połowę 2021 r.
- Z uwagi na konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego w trybie unijnym rozpoczęcie robót możliwe będzie w połowie 2021 roku, a zakończenie w 2022 roku. Obecnie jednak trudno jest określić dokładną datę ich ukończenia. Harmonogram realizacji będzie jednym z elementów umowy z wykonawcą robót - mówiła wówczas Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Dziś już wiadomo, że na nowe przejście w tym roku nie ma szans.
W lipcu po drugiej stronie Huciska rozpoczną się bowiem kilkumiesięczne roboty związane ze zwężeniem i przebudową Wałów Jagiellońskich i budową naziemnego przejścia dla pieszych między Bramą Wyżynną a Forum Gdańsk. Już na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej miasto zapowiadało, że utrudnienia z pewnością będą odczuwalne, ale nie ma lepszego momentu na przeprowadzenie większości prac niż wakacje.
Lato pod znakiem remontów dróg w Gdańsku
W związku z tym DRMG, która ma prowadzić inwestycję przy dworcu, postanowiła przesunąć o kilka kolejnych miesięcy przetarg na wyłonienie wykonawcy przejścia na Podwalu Grodzkim. Nikomu nie trzeba tłumaczyć, co by oznaczało jednoczesne rozkopanie głównej arterii w dwóch newralgicznych miejscach. Rozdzielenie obu inwestycji ma pomóc w uniknięciu trwającego wiele miesięcy paraliżu w centrum Gdańska.
- Planujemy ogłoszenie przetargu na budowę przejścia pod koniec 2021 roku, a same prace budowlane na 2022 rok - dodaje dziś Agnieszka Zakrzacka.
Przypomnijmy, że inwestycja zakłada budowę naziemnego przejścia dla pieszych w osi ul. Elżbietańskiej i hotelu Central o szerokości 8 metrów, wraz z przejazdem rowerowym, szerokim na 2 metry. Ponadto powstanie też nowa sygnalizacja świetlna, a pasażerowie komunikacji miejskiej będą korzystać z wydłużonych do 25 metrów peronów tramwajowych (łącznie krawędź peronowa będzie miała 120 m długości).
Na nowych peronach pojawią się też nowe i wygodniejsze wiaty przystankowe. Obecne są mało komfortowe, bo wymianę pasażerów utrudniają np. boczne ścianki podtrzymujące zadaszenie, przez co na wąskich peronach jest jeszcze mniej miejsca. Pasażerowie narzekają też, że na przystankach wiat i ławek jest zbyt mało, na co zwrócił uwagę w swojej ostatniej interpelacji radny Mateusz Skarbek.
Planowana przebudowa zakłada też korektę istniejącej drogi rowerowej od strony budynku dworca oraz budowę miejsc postojowych "Kiss & Ride", stanowisk dla taksówek oraz koperty dla osób niepełnosprawnych. Infrastrukturę przystankową uzupełnią z kolei dwustronne tablice informacji pasażerskiej.
W lipcu ruszy budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej (17 opinii)
Opinie (312) 9 zablokowanych
-
2021-06-30 10:49
Po co? (3)
Ja tego nie kumam. Po co budować naziemne przejścia, jak podziemne też dobrze służą? Wiecie jakie będą korki w mieście. Już to widać po wybudowanym przejściu na starym mieście.
- 9 7
-
2021-06-30 12:10
I nie skumasz. Bo to jest poza logiką.
- 0 1
-
2021-06-30 12:14
Przejścia podziemne to siedziba meneli i bezdomnych. Nie każdy lubi chodzić tam, gdzie śmierdzi moczem.
Dodatkowo przy przejściach naziemnych nie trzeba marnować pieniędzy na oświetlenie, sprzątanie, odnawianie ścian i konserwacje wind.
- 1 1
-
2021-07-01 22:32
Niech zgadnę: zdrowy i bezdzietny? Ewentualnie poruszający się tylko samochodem? Spróbuj pomyśleć, jak przejdziesz tunelem mając problemy z nogami albo jadąc z dzieckiem w wózku.
- 0 0
-
2021-06-30 10:56
Znowu lewacka mniejszość zadecydowała
26% do 59%... A potem narzekanie, że korki są, a tramwaj jedzie 17km/h średnio. No ale lewica to stan umysłu. Pozdrawiam cieplutko!
- 10 6
-
2021-06-30 11:02
Porażka
Przestańmy się cofać do średniowiecza, odwołajcie tą Dukiewicz i ekipę, bo robi się niezły dym!
- 8 2
-
2021-06-30 11:08
Po co więcej ławek na przystanku przy dworcu ?
Tam tramwaj przyjeżdża co chwilę.
- 4 3
-
2021-06-30 11:11
(1)
Dżesika z Brajanem kupili sobie samochód i przejścia niepotrzebne .Ludzie jak szczury do podziemi.A tak na marginesie to Brajan chce przez śródmieście 100 jechać
- 5 9
-
2021-06-30 11:21
Przykro że taki los Cię spotkał brajanie
- 2 3
-
2021-06-30 11:29
Ja (1)
Ja to bym zrobił od Pruszcza do Gdyni jeden pas dla samochodów i jeden pas ruchu dla busów, reszta ładne ławeczki z palet, strefa relaksu, jakieś hamaki, kubły z zielenina, jakies podesty dla artystow. To jest dopiero jakość życia w mieście
- 7 1
-
2021-06-30 12:37
A co w Chwaszczynie tego nie macie?
Tylko wieczne korki
- 0 1
-
2021-06-30 11:29
Przejściem podziemnym przejdę na drugą stronę bezstresowo w minutę. Ile minut będę czekał na światłach?
- 10 5
-
2021-06-30 11:30
zablokowana sygnalizacja świetlna (1)
Gdańsk chce budować przejścia , a nie może uwolnić od foli czarnej sygnalizacji świetlnej przy Trakcie Ś W przez którą tworzą się korki na Oruni .
- 7 1
-
2021-06-30 12:35
Ty to się znasz hahaha korki od czerwonej fali
Pewnie chciałbyś mistrzu intelektu zieloną falę zawsze gdzie jedziesz
- 0 2
-
2021-06-30 12:07
Miasto powinno być dla ludzi, nie dla samochodów (4)
Mam nadzieję, że budowa tych przejść to dopiero początek zmian Gdańska na lepsze.
- 2 11
-
2021-06-30 12:12
Tak, tak. Bo samochodami jezdżą ufoludki. (1)
- 1 3
-
2021-06-30 12:30
Jeżdżą głównie d**ile
- 1 3
-
2021-06-30 15:08
Komuch z fenianu
Bujaj sie na wies
- 1 0
-
2021-06-30 16:26
Nie zapominajcie
Właściciele samochodów płacą duże podatki itp. Wmawianie że walczymy z samochodami to znaczy że mamy za dużo kasy?Ja korzystałem z komunikacji przez wiele wiele lat i ciągle awarie,tłok zapaszek, opóźnienia i drogo Nie jestem właścicielem samochodu ale popieram wlascicieli
- 2 1
-
2021-06-30 12:08
Proponuję jeszcze zerwać asfalt na Alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej. (1)
Pod spodem jest ładna kostka bazaltowa. Jak już cofamy się do średniowiecza to nie zatrzymujmy się wpoł drogi.
- 9 4
-
2021-06-30 13:41
W Urzędzie Miejskim niech chodzą
w walonkach
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.