• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Między drzwiami SKM, a magicznym słowem

Michał Sielski
17 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na niektórych przystankach obsługa nie widzi ostatnich drzwi pociągów SKM. Na niektórych przystankach obsługa nie widzi ostatnich drzwi pociągów SKM.

71-letni mężczyzna został przytrzaśnięty drzwiami, gdy próbował z rowerem wejść do SKM. Pociąg ruszył, a mieszkającego w Gdyni Szkota uratował przypadkowy pasażer. Władze SKM przeprosiły dopiero po naszej interwencji.



Byłeś kiedyś świadkiem sytuacji przytrzaśnięcia pasażera przez drzwi SKM?

Do zdarzenia doszło ponad miesiąc temu. Małgorzata Olszewska wraz z mężem Jardineem Simpsonem wsiadała do pociągu SKM w Gdyni Głównej. Weszła z rowerem do przedziału na końcu pociągu, a po niej próbował zrobić to jej mąż. Nie zdążył.

- Pociąg ruszył, drzwi się zamknęły, częściowo zakleszczając mojego męża. Ma on 71 lat, problemy z biodrem, a jazda na rowerze jest elementem terapii. Gdyby nie pomoc i szybka reakcja przypadkowego pasażera, który otworzył drzwi i zaczął machać, by pociąg się zatrzymał, sytuacja mogłaby skończyć się tragicznie - relacjonuje pani Małgorzata.

Gdy ochłonęła, poszła na czoło pociągu, bo nikt z obsługi nie pofatygował się, by sprawdzić czy coś się stało. Kierownik pociągu dał sygnał dźwiękowy, a tyłu składu nie widział. Na przystanku Gdynia Główna to niemożliwe, bo peron "zakręca" w lewo i pociąg jadący w stronę Wejherowa jest tak ustawiony, że to bardziej pasażerowie muszą się pilnować.

Nasza czytelniczka wysłała do SKM pismo z prośbą o wyjaśnienie procedur, jakie obowiązują przy odjeździe pociągu. Zapytała też o rekompensatę za straty i stres. Na odpowiedź czekała miesiąc, a gdy ją zobaczyła, nie wierzyła własnym oczom.

- Dowiedziałam się, że mam przedstawić bilet, jako dowód zawarcia umowy oraz dokumentację medyczną, potwierdzającą obrażenia. To chyba jakiś żart. Bilet na szczęście zachowałam, ale dokumentacji żadnej nie mam. Nie chodziło mi przecież o odszkodowanie, a zwykłe "przepraszam" i poprawę bezpieczeństwa, by kolejny taki przypadek nie skończył się tragicznie - dodaje gdynianka.

Poprosiliśmy o SKM o ustosunkowanie się do tej sytuacji.

SKM przeprasza

Pismo podróżnej zatytułowane "zażalenie" zostało przez nas odczytane jako roszczenie odszkodowawcze, dlatego w odpowiedzi prośba PKP SKM o przedstawienie dokumentacji medycznej była podyktowana procedurami naszego ubezpieczyciela, który w takiej sytuacji zawsze wnioskuje o takie dokumenty. To standardowe konieczne działanie, dokumentacja i bilet na przejazd są podstawą do wypłacenia przez firmę ubezpieczającą PKP SKM ewentualnego odszkodowania pasażerowi. Działamy w interesie pasażera i mamy obowiązek poprosić podróżnego o taką dokumentację ponieważ gdybyśmy tego nie uczynili miałby on utrudnioną sytuację w związku z dochodzeniem swych roszczeń.

Do zatrzymania pociągu dochodzi zawsze w miejscu wyznaczonym wskaźnikiem zatrzymania czoła pociągu (W32). Jest to miejsce z którego kierownik pociągu ma możliwość dokładnego upewnienia się czy wszyscy pasażerowie zakończyli wysiadanie i wsiadanie. Przed każdorazowym zamknięciem drzwi automatycznych, po wcześniejszym upewnieniu się przez kierownika pociągu o braku przeszkód do zamknięcia drzwi, podaje on dźwiękowy sygnał zabraniający wsiadania lub wysiadania o czym informują właściwe piktogramy wewnątrz i na zewnątrz składu pociągu. Następnie po około 2-3 sekundach kierownik pociągu zamyka drzwi i upewniwszy się, że nie ma przeszkód do jazdy, podaje sygnał do odjazdu maszyniście i pociąg rusza.

Dla bezpieczeństwa podróżnych PKP SKM wprowadza na taborze zabezpieczenia, które uniemożliwiają maszyniście ruszenie pociągiem nawet z 5 cm szczeliną w drzwiach automatycznych. Zostaną one również zainstalowane w 21 zmodernizowanych pociągach, które będą obsługiwały naszych podróżnych od maja 2013 roku.

Pragnę przeprosić Podróżną i Podróżnego za zaistniałą sytuację i jednocześnie poinformować, że procedura postępowania przy zamykaniu drzwi automatycznych jest szczegółowo powtarzana na wszystkich szkoleniach kierowników pociągów. Niemniej jednak zwrócimy jeszcze większą uwagę na tą ważną czynność wykonywaną przez osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo naszych Podróżnych.

Marcin Głuszek, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • niech podziekuje Nowakowi on jest od kolei i PKP:)

    • 0 0

  • ... (2)

    Kolejne super śledztwo Komisarza Redaktóra "s".
    W tekście jest napisane, że pasażerka pytała o rekompensatę za straty i stres. A teraz wszyscy czule współczują, że przecież biedna staruszka chciała tylko usłyszeć przepraszam.

    I tak dzielny redaktór S uratował starszą panią. Brawo!!! BRAWO!!!

    • 0 3

    • rekompensata to również "przepraszam"

      które nie przyszło dyrekcji skm do głowy

      • 3 0

    • Mam nadzieję panie pff, że kiedyś taka sytuacja sz.p. spotka, wtedy pośmiejemy się razem z pańskiej głupoty...

      • 0 0

  • Hamulec

    • 2 0

  • Kolejny artykuł...

    Na zasadzie "co byście bez nas zrobili". Kto jeźdźi SKMką to wie, że siedząc na ogół w kanarówie, można byłoby napisać nie jedną książkę :) a wy znów musieliście napisać o jakiejś pitole, której dziennie jest naście. Radziłbym poćwiczyć nad sensem merytorycznym artykułów, bo później znów trzeba pisać w komentarzach ' Nanieśliśmy już poprawki, dziękujemy. Redakcja'

    • 2 0

  • dyzurny pociągu MUSI wyjść na peron aby widzieć cały skład, od tego jest !!!

    "Na przystanku Gdynia Główna to niemożliwe, bo peron "zakręca" w lewo i pociąg jadący w stronę Wejherowa jest tak ustawiony, że to bardziej pasażerowie muszą się pilnować."

    PASAŻERA NIE OBCHODZI CZY PERON ZAKRĘCA CZY JEST KWADRATOWY

    • 8 0

  • Żałosne. Ale cóż, to nadal polska kolej,

    pomimo tego że częściowo samorządowa. Stara, dobra polska kolej, dla której pasażer jest tylko przeszkodą w działalności. Gdyby nie pasażerowie, to do dopiero byłyby wyniki!

    • 6 0

  • Szkot w prl-owskiej SKM-ce (1)

    Pewnie w Szkocji kolej jest dla pasażerów?

    • 1 0

    • Fakt, niestety tutaj dla paru cwaniaków którzy chcą się na pasażerach dorobić...

      • 0 0

  • SKM- porażka (1)

    cyrki jakie dzieją się w SKM to masakra.. w nocy z soboty na niedziele czekam sobie na SKM w oliwie.. w internecie notatka o komunikacji zastepczej, a na peronie o zastepczej komunikacji autobusowej.. tylko nikt nie pomysli o tym ze ludzie zwyczajnie nie wiedza skad ta komunikacja zastepcza odjezdza.. ja nie jestem w 3city wiec nie wiem no ale czekali tez ludzie z gdyni i oczywiscie tez nie wiedzieli bo niby skad czlowiek ma wiedziec skoro wczesniej nie mial takiej sytuacji... przydalaby sie jakas informacja skad konkretnie komunikacja odjezdza.. tak ciezko to zamiescic? stoje na oliwie i nie wiem co zrobic.. jedna osoba na przystanku autobusowym a reszta na peronie czeka na SKM bo Pani w kasach udzielila im informacji ze ona nie wie nic o komunikacji zastepczej i ze SKM jedzie normalnie ... oczywiscie nie przyjechala ani SKM ani autobus.. po jakis 20min podjechal autobus ktory jechal w kierunku przymorza..pracowika SKM pytamy kiedy pojedzie w strone sopotu na co pan powiedzial nam ze zaraz.. i tak sobie czekalismy do 4.08 na kolejna skm ktora sie oczywiscie jeszcze spoznila... Pani w okienku juz potem nie chciala nic mowic oczywiscie nikt za nic nie odpowiada nikt nie wie do kogo sie zwrocic i w ogole.. jakis cyrk... no i spedzilam sobie jakies niecale 2h na peronie SKM a ze mna jakies 12 osob...

    • 8 0

    • kup samochod. Sam bedzzieszs sobie rozkladem

      • 0 1

  • (1)

    tytuł mnie rozwalił XD

    • 0 0

    • mnie rozwala twój podpis, skm. Czy to oznacza - Sadyści Kombinują Mamonę ???

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane