• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Międzytorze w Gdyni: jest nowy właściciel części terenów

Michał Brancewicz
15 lipca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wyburzenia przy Jumpcity i Airspace
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.
  • Tereny na Międzytorzu kupione przez Robyg. W tym miejscu będą mogły powstać budynki mieszkalne i usługowe.

Deweloper Robyg nabył dwa budynki i grunt o powierzchni 2,3 ha w Gdyni przy ul. Wendy 7/9Mapka. Jest to obszar tzw. Międzytorza. Na zakupionym terenie powstać może osiedle na około 600 mieszkań.



Międzytorze powstanie:

Międzytorze ma stać się nową częścią śródmieścia Gdyni. Na 14-hektarowym obszarze, między terenem portu, torami kolejowymi i ul. Jana z Kolna planowana jest wielofunkcyjna zabudowa: mieszkaniowa, biurowa i usługowa oraz tereny rekreacyjne.


  • W 2015 roku zapadła decyzja, że teren Międzytorza zagospodaruje deweloper Semeko wspólnie z należącą do grupy PKP spółką Xcity Investment.
  • W 2017 roku powstał miejscowy plan dla tego miejsca.
  • W 2019 roku po raz ostatni pisaliśmy stricte o Międzytorzu, gdy UOKiK badał wniosek w sprawie utworzenia spółki celowej.
  • Na początku 2020 roku informowaliśmy, że Gdynia rezygnuje z poszerzenia ul. Władysława IV, która miała stanowić dojazd dla przyszłych mieszkańców Międzytorza.

Od tego czasu, jeśli poruszany był temat Międzytorza, to w kontekście różnych działań inwestycyjnych w okolicy tego miejsca.

Czytaj też:

55-metrowy budynek może stanąć na granicy Międzytorza


Trójmiasto w Budowie. Św. Piotra - nowa część Śródmieścia Gdyni



Od sześciu lat wciąż trwają bowiem przygotowania do realizacji tego przedsięwzięcia zakrojonego na szeroką skalę. Na stronie Semeko czytamy, że planowane zakończenie inwestycji ma nastąpić na 100-lecie Gdyni, czyli w 2026 roku. Wartość inwestycji szacowana jest na ponad 700 mln euro, czyli ok 3 mld zł.

Koncepcja zabudowy Międzytorza przez Semeko i PKP. Koncepcja zabudowy Międzytorza przez Semeko i PKP.
Deweloper, pytany o postępy w przygotowaniach, odsyła jednak do spółki PKP.

Niewykluczone zatem, że to inny inwestor jako pierwszy rozpocznie zabudowę Międzytorza. 8 lipca spółka Robyg Marina Tower złożyła wniosek o rozbiórkę budynków przy ul. Wendy 7/9.

- W maju 2021 nabyliśmy grunt o powierzchni 2,3 ha położony w Gdyni. Jest to nasza pierwsza działka w tym mieście. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego na działce powstać może zabudowa mieszkaniowo-usługowa - informuje Anna Wojciechowska, dyrektor marketingu i sprzedaży Robyga. - Na zakupionym przez nas terenie powstać może osiedle na około 600 mieszkań, a maksymalna wysokość zabudowy to 55 metrów, czyli 17 kondygnacji naziemnych. Jesteśmy w tej chwili na wczesnym etapie projektowym, za wcześnie więc aby zdradzać więcej szczegółów.
Na razie wiadomo jedynie, że projekt powstanie w pracowni BJK Architekci.

Opinie (247) 6 zablokowanych

  • Tereny zdobywane wielkim trudem i wysiłkiem przez naszych Ojców i dziadków dla potrzeb i rozbudowy (4)

    wszelkich dziedzin Gospodarki Morskiej jak Port , Stocznie ,Magazyny itd. leżące na przybrzeżnej części Miasta , często były "wyrywane" morzu i jego wodom ! , była to b. ciężka i trudna praca ludzi jak i koni - tak ! - koni , to głownie przy ich pomocy budowano gdyński Port i miasto !!! . Koni o których już od dawna mówi się ,że powinny mieć swój Pomnik w Gdyni ! . Dziś lekką ręką i bezmyślnie ekipa rządząca miastem pozbywa się tych terenów zezwalając na betonowanie i stawianie bloków ! Mam pytanie - a jak pojawi się koniunktura i potrzeba ponownego uruchomienia i rozbudowy Portu to gdzie ??? , Panie Prezydencie Szczurek ! - myśli pan ,że nastąpi to u pana po sąsiedzku na Wiczlinie ? , jestem przekonany ,że nieodległa historia bardzo żle oceni pańskie decyzje i działania .

    • 51 6

    • (1)

      to nie jest teren portu, dzbanie.

      • 1 11

      • Już nie jest. A dzięki komu?

        Więc wyzwiska to kieruj do siebie...

        "W 2003 r., na wniosek Rady Miasta Gdyni, ówczesny wiceminister infrastruktury (najwyraźniej o małej wyobraźni) pozbawił port gdyński 181 ha, m.in.: terenów Dalmoru, 44 ha na t.zw. międzytorzu i dalszych kilkudziesięciu w okolicach elektrociepłowni oraz od strony Oksywia. Port został więc okrojony prawie ze wszystkich stron co pozbawiło go możliwości terytorialnego rozwoju."

        • 12 1

    • Ok też uważam, że w Gdyni należy się pomnik dla wielkiego padającego od przepracowania konia

      Nie wiedziałem natomiast, że inwestor kupił ten teren od miasta? jeśli tak to dlaczego to było utajnione i nawet publicznie nie podano kwoty zakupu ?
      I jeszcze jedno pytanie. Dlaczego gmina Gdynia ma budować drogi w tym kolejowe do portu i PKP ? Na dodatek mając z tego miasta wiceministra ds. Infrastruktury ? Czyżby minister zamiast pracować zajmuje się li tylko polityką i czeka na prezenty od podatników gdyńskich?

      • 0 5

    • Każdy, kto mieszka kilkadziesiąt lat w tym mieście, widzi jego upadek.

      Stoczenie się jak brzydkiej panny bez posagu, który przepił ojciec łachudra. Jak na ironię, w najnowszej "Angorze" znalazł się artykuł sponsorowany ojców tego bałaganu ( z cudzym autografem) o cudownej kurortowej Gdyni, w której łatwo znaleźć pracę W której rewelacyjnie żyje się warszawiakom. Tekst jak splunięcie w twarz. Bo gdynianom żyje się źle. Zwłaszcza po ostatnich podwyżkach za parkowanie i po likwidacji parkingów.
      Miasto było czyste i piękne, budowane z pietyzmem. Dziś jest niebezpieczne dla ludzi idących po chodnikach ( rowerzyści), niedostępne dla inwalidów. Panowie, którzy gmerają w sprawach miasta znajdą się w erracie książki o mieście. Wenda, Kwiatkowski, Cegielska przewracają się w grobach.

      • 6 1

  • zakupia chatę przy porcie a potem będą krzyczeć, że im port hałasuje i pyli...

    guciek z kucykiem naślą na port sanepidy bo warsiafce będzie hałas przeszkadzał w netfliksie...jprd , to sa tereny portowe i okołoportowe...jak w Misiu, przenieście port ..do Zakopanego, przeciez polski port nie musi się rozwijać, mamy Rotterdam

    • 36 3

  • (7)

    W Robygu pracują bardzo mądrzy ludzie z ogromnym doświadczeniem i już wiadomo, że ta inwestycja będzie ogromnym sukcesem. Mieszkania będą sprzedane jeszcze przed wbiciem pierwszej łopaty na placu budowy.

    Wystarczy przejrzeć stronę Robygu. Doświadczeni ludzie, którzy wiedzą co robią.

    "Eyal Keltsh
    Wiceprezes Zarządu robyg s.a.

    Jest absolwentem Wydziału Ekonomii i Rachunkowości Uniwersytetu w Hajfie. Pan Keltsh ma ponad 25-letnie doświadczenie na rynku deweloperskim w Europie Środkowej i Wschodniej. W latach 1994-2008 pan Keltsh był dyrektorem wielu spółek grupy Kardan Investment. Od 2000 roku jest dyrektorem Nanette Real Estate Group. W maju 2009 roku Pan Keltsh został powołany na stanowisko członka zarządu w robyg s.a.

    Oscar Kazanelson
    Przewodniczący Rady Nadzorczej robyg s.a.

    Oscar Kazanelson jest absolwentem Szkoły Inżynierskiej Givaataim w Izraelu. Pan Kazanelson ma ponad 40 lat doświadczenia na rynku deweloperskim w Izraelu i krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

    W latach 1992-2012 był związany z Olimpia Real Estate i Olimpia Holding Ltd. spółką giełdową zajmującą się działalnością deweloperską w Izraelu i Europie Środkowo-Wschodniej. W tym okresie Olimpia wybudowała i dostarczyła kilka tysięcy mieszkań oraz ponad 100 000 mkw. pwierzchni handlowej i biurowej. Jako akcjonariusz, Dyrektor Zarządzający, a później Przewodniczący Rady Nadzorczej Oscar Kazanelson odpowiadał za całość działań inwestycyjnych - rozwój, marketing, sprzedaż, budowy i finansowanie.

    W 2000 roku założył Nanette Group spółkę notowaną od 2006 roku na londyńskim AIM, w której pełnił funkcję Prezesa Zarządu. Nanette Group była jednym z głównych akcjonariuszy Grupy ROBYG do 2015 roku. Od 17 października 2007 r. jest Przewodniczącym Rady Nadzorczej robyg sa."

    • 27 10

    • a dlaczego nie o trzeciej nodzie tego biznesu? (2)

      Zbigniew Okoński
      W latach 19731987 pracował w PHZ Navimor, w 1988 roku dyrektor handlowy norweskiej firmy Vico A.S., w 1990 dyrektor firmy Comfort SA w Gdańsku. Z listy Komitetu Obywatelskiego Solidarność Przymorze radny miasta Gdańska w kadencji 19901994. Od lutego do grudnia 1991 w rządzie premiera Jana Krzysztofa Bieleckiego podsekretarz stanu i wiceminister w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. Następnie dyrektor przedsiębiorstwa B&T International. Od 1992 (14 lipca złożył mandat radnego miasta Gdańska) do 1995 I zastępca ministra w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą (odpowiedzialny za stosunki z krajami byłego ZSRR i Dalekiego Wschodu), jednocześnie prezes Rady Nadzorczej Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych SA i prezes Rady Nadzorczej Banku Rozwoju Eksportu SA, w 1992 roku również dyrektor handlowy w przedsiębiorstwie B&T International. Od 1 III do 22 XII 1995 minister obrony narodowej, podał się do dymisji na dzień przed zaprzysiężeniem na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Aleksandra Kwaśniewskiego. W latach 19961997 doradca dyrektora generalnego, następnie dyrektor do spraw koordynacji handlowych i członek zarządu Elektrimu SA. W 1998 roku członek zarządu i zastępca dyrektora generalnego spółki Elektrim-Volt SA. Od 1998 do 2007 również wiceprezes Prokom Investments SA (odpowiadał za sektor nieruchomości, współautor projektu Miasteczko Wilanów), a od 2001 prezes zarządu Fundacji Ryszarda Krauzego. Od 2007 roku prezes zarządu grupy deweloperskiej Robyg SA. W latach 20112013 prezes zarządu Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

      • 8 1

      • (1)

        Nie ma tak ogromnego doświadczenia w rynku deweloperskim jak ci powyżsi panowie.

        • 3 0

        • prezes nie musi miec doswiadczenia na rynku

          prezes musi miec odpowiednie kontakty i przykrycia.

          • 6 0

    • czyli miasto będzie nasze (1)

      mieszkania wasze

      • 5 0

      • mieszkania?

        Moze za 30 lat.

        • 2 0

    • (1)

      To brzmi jak jakas komórka Mosadu, dla kogo oni tak.naprawdę budują te budynki, czyżby zabezpieczają bazę mieszkaniową dla swoich

      • 8 0

      • Kucyk i Mosad? Brzmi nieźle!

        • 6 0

  • Piękny obrazek ale ROBYG znany jest z beznadziejnych bloków byle taniej ,wyżej i gęściej (2)

    Z takiej wizualizacji pozostanie ZERO a ROBYG płaci i taki projekt zostanie zrealizowany a nie bajdy o pięknej zabudowie

    • 24 1

    • Ten obrazek to wizje Semeko Ale już dawno nieaktualne

      • 2 0

    • nie każde mieszkanie może spełniac Twoje warunki, tj. być drogie, piękne i spełniać Twoje estetyczne zachcianki, bogaczu z pisu ;)

      • 0 0

  • (1)

    mieszkania czy apartamenta dla turystow .w tym gdynia jest najlepsza

    • 16 2

    • Dla turystów z nad Jordanu

      • 3 1

  • Będzie przaśnie, ale na własnym

    Gdy szukaliśmy z żoną mieszkania przyglądaliśmy się ofertom różnych developerów. Robyg odpadł dość szybko. Mają duży problem z funkcjonalnością wnętrz (mieszkania są słabo ustawne) oraz egzotyczne zapisy w umowach. Potrafią np. zapisać w umowie, że... balkon jest własnością Wspólnoty (częścią wspólną) a nie lokatora. Absurdów prawnych i dziwnych ograniczeń dla lokatorów jest więcej. Robyg z naszego widzenia to droga przez mękę, ale jeżeli ktoś chce to niech u nich kupuje.

    • 22 4

  • już widzę hasła Robygu

    Prestiżowe Apartamenty w Sercu Gdyni !!! Inwestuj w Apartamenty klasy Premium w Mieście z Morza i Marzeń !!! Apartamenty Inwestycyjne w Ścisłym Centrum Gdyni !!! Mieszkaj z Widokiem na Morze i Port !!!

    • 30 2

  • deweloperka (5)

    Wielu z komentujących narzeka na deweloperów i prowadzone przez nich inwestycje. Pewnie jest w tym wiele prawdy ale chciałbym dodać, że takie zgody na budowlankę a nie inne daje urząd miasta. Można by było przecież zobowiązać dewelopera do działania na rzecz miasta. Poza tym gdyby nie działalność deweloperów to tak naprawdę Gdynia wyglądałaby jak całkowita wiocha. Miasto nie robi nic dla polepszenia infrastruktury i prowadzi jedynie działania zmierzające do "zabicia" wszystkiego co znajduje się w centrum poprzez realizację chorych projektów

    • 110 12

    • taka wladze sobie wybraliscie.

      • 10 1

    • I w końcu jak wiele polskich miast Gdynia straci prawa miejskie (3)

      • 4 2

      • po 89 tylko Wesoła stała się dzielnicą Warszawy (2)

        więc straciła prawa miejskie. O jakich innych wielu miastach mówisz że straciły te prawa?

        • 2 0

        • Trzymam kciuki, zedy Gdynia stala sie dzielnica Rumii, na pewno byloby tu lepiej niz teraz.

          • 5 1

        • A to Polska powstala w 1989?

          Brawo, kolego!

          • 0 0

  • (1)

    I bardzo dobrze będzie porządek tam jest strasznie

    • 1 23

    • Tam jest prawdziwa Gdynia a nie słoikowo która szczury teraz za szekle bezczelnie wyprzedaja

      • 6 0

  • HAHA ale drogi są nie wydolne i będzie jeszcze gorzej HAHA

    Pozdrawiania dl okupujących - no chyba, że na pod wynajem na wakacje hehe, blisko z buta wszędzie :)

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane