- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (448 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (35 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (161 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (190 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Mieszkańcy Oruni dłużej poczekają na tunele pod torami
O około pięć miesięcy opóźnią się prace nad projektem inwestycji, w ramach której powstać mają trzy przejścia dla pieszych i przejazd dla aut przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św.Wojciech-Lipce. Oferty, które złożono na wykonanie prac, przekraczały bowiem zaplanowany budżet. Teraz urzędnicy chcą, by projekt powstał do maja 2021 roku - w najbliższych dniach zostanie ogłoszony kolejny przetarg.
- Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
- Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
- Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej.
- Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
- Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury - mówi Aneta Niezgoda.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r. Oferty złożone w przetargu poznamy pod koniec lipca. W tym miejscu warto przypomnieć, że według pierwotnych planów miejskich urzędników, projekt inwestycji miał powstać do końca 2020 roku. W związku z tym jednak, że w ogłoszonym na początku roku przetargu złożono zbyt wysokie oferty, został on unieważniony.
Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM
Pieniądze na inwestycję z Unii Europejskiej
Co ważnie, zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".
W Gdyni przetarg na projekt
W Gdyni też pojawi się wygodniejszy przejazd przez tory. Wiadukt w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i Unruga
Tunel na Puckiej coraz bliżej
W planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
Opinie (84) 5 zablokowanych
-
2020-06-18 21:13
Budżet się nie dopiął, bo pomniejszony o rydwan!
Rydwanica zadbała o siebie, nie o miasto...
- 7 0
-
2020-06-18 22:24
Jeżeli 5 rok czekamy na naprawę wind do tramwaju w śródmieściu miasta, na Oruni nie może być lepiej.
- 5 0
-
2020-06-19 00:23
(1)
nielepiej puscic pociag w tunel? moze drozej ale bardziej przyszlosciowo..
- 6 1
-
2020-06-19 00:27
A czy w Gdańsku w urzędzie ktokolwiek myśli przyszłościowo?
Jedynie co mogą zaoferować przyszłościowego w ich mniemaniu to zatrzymywanie pociągu na czerwonym świetle żeby przepuścić pieszych...ot takie myślenie przyszłościowe
- 1 1
-
2020-06-19 08:30
Idzie to jak po grudzie ....
Brak motywacji, czy co ???
- 1 0
-
2020-06-19 09:12
Miasto (Gdynia) czeka na inicjatywę PKP?? (1)
Przecież PKP z gruntu nie jest zainteresowaniem wydawaniem pieniędzy na tunel, którym będą się poruszać ... samochody. Gdyby poruszały się pociągi, to co innego.
A tak opuści się szlabany, pociągi przejadą i dopiero wtedy jadą samochody.
Gdynio! Trzeba się samemu zabrać do roboty i naciskać na PKP! Wiecie ile lat ludzie czekają na ten przejazd?- 0 0
-
2020-06-19 11:19
PKP jest zainteresowane podnoszeniem prędkości
a to wymaga likwidacji takich kwiatków jak kolizyjne przejazdy. Kwestią strategiczną jest również decyzja, w jakim miejscu powinny powstać nowe przejazdy. Z punktu widzenia portu, rozwiązaniem jest Północna, potrzeby kolei zaspokoi Pucka. Co z punktu widzenia ruchu samochodowego i potrzeb portu jest bardzo słabym rozwiązaniem.
Niestety, kierunek zachodni nie jest objętym priorytetami a PKP ma duże problemy z wydajnością przerobu kasy, która spłynęła na nią z Unii.
Kwintesencją działań "miasta" jest opinia prominentnego przedstawiciela magistratu "Gdynia nie jest zainteresowana powstaniem drogi czerwonej"... Czyli magistrat liczy na to, że port i kolej rozwiążą problem a miasto "przy okazji" się zoptymalizuje.
Jednak brak wspólnego interesu portu i kolei raczej nie rokuje optymistycznie i pokazuje na potrzebę istnienia siły, która zmityguje "wysiłki" w bardziej społecznie oczekiwanym kierunku.
A tymczasem w Wejherowie i w Rumi powstają kolejne tunele.
To też demobilizuje gdyński magistrat, bo ktoś załatwia za nich problemy a ludzie "najwyżej pojadą do Rumi"...- 0 0
-
2020-06-19 11:14
moze w 2030 sie doczekamy
- 0 0
-
2020-06-19 11:27
Co wy w tym Gdańsku?!
Farby nie macie?!
;)- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.