• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą ciszy po rozbudowie ważnej ulicy

Patryk Szczerba
14 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (164)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa dni zwężenia Estakady Kwiatkowskiego
Mieszkańcy ul. Podgórskiej chcieliby ochrony przed hałasem, który ich zdaniem wzrósł po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego. Mieszkańcy ul. Podgórskiej chcieliby ochrony przed hałasem, który ich zdaniem wzrósł po rozbudowie ul. Kwiatkowskiego.

Po remoncie jest ciszej czy głośniej? Część mieszkańców uważa, że głośniej i chce ustawienia ekranów przy przebudowanej ul. KwiatkowskiegoMapka w Gdyni. Urzędnicy twierdzą, że po remoncie jest ciszej, bo jest nowa, lepsza nawierzchnia i brak zatorów. Ale godzą się na badania akustyczne, które dadzą odpowiedź czy dopuszczalny poziom hałasu jest przekroczony.



Czy jesteś za budową ekranów akustycznych w miastach?

Przypomnijmy: rozbudowę i poszerzenie ul. Kwiatkowskiego, na odcinku od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, wykonywała od lutego 2021 roku firma Strabag. Przebudowaną ulicę udostępniono kierowcom na początku wakacji 2022 roku.

Przebudowa ul. Kwiatkowskiego: co wykonano?



Od tego czasu w każdą ze stron można jechać dwoma pasami, a do tego - oprócz pasów dla kierowców - powstały buspasy. Są też nowe chodniki oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m.

Ul. Kwiatkowskiego: więcej o przebudowie

W ramach inwestycji przebudowane zostało także skrzyżowanie z ul. PodgórskąMapka. I to właśnie mieszkańcy budynków przy tej ulicy skarżą się, że nie pomyślano o nich i po rozbudowie ulicy zwiększył się hałas w ich mieszkaniach.

Ekrany akustyczne rozwiązaniem sytuacji?



O pomoc zwrócili się do gdyńskich radnych. Uważają, że rozwiązaniem mogłyby być ekrany akustyczne.

- Z informacji przekazanych przez mieszkańców wiem, że pomiar hałasu został przeprowadzony w tym rejonie 5-6 lat temu. Zwracam uwagę na fakt wzrostu poziomu hałasu, wynikający z poszerzenia ul. Kwiatkowskiego - podkreśla Danuta Białooka-Kostenecka, radna Prawa i Sprawiedliwości.
Władze miasta odpowiadają, że wykonana w czerwcu 2022 roku mapa hałasu wykazuje jedynie niewielkie przekroczenie norm hałasu przy budynku Podgórska 12Mapka.

Urzędnicy: po przebudowie może być ciszej



Badania zostały przeprowadzone przed zakończeniem rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, która zdaniem urzędników, polepszyła sytuację.

- Mapa nie uwzględnia zastosowania w czasie budowy tzw. cichej nawierzchni oraz upłynnienia ruchu w jej następstwie - twierdzi w odpowiedzi na interpelację Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.

Będzie dodatkowy pomiar hałasu w okolicy



Na pytanie, czy normy hałasu nadal są - jak twierdzą mieszkańcy - przekroczone po przebudowie, odpowiedź ma dać dodatkowy pomiar.

- W celu przesądzenia, czy po przebudowie przekroczenia hałasu nadal występują, konieczne jest wykonanie pomiarów hałasu, co nastąpi w ciągu najbliższych 6 miesięcy - wskazuje wiceprezydent.
Nawet jeżeli wykonane badania potwierdzą przemyślenia mieszkańców, nie oznacza to, że ekrany powstaną.

- Budowa ekranu akustycznego jest jedną z wielu, ale nie jedyną techniczną możliwością ograniczenia hałasu, a ostateczna decyzja co do zastosowania konkretnego rozwiązania, najlepszego z punktu widzenia dbałości o przestrzeń publiczną oraz względy ochrony środowiska, następuje w drodze analizy wielkości ewentualnego przekroczenia oraz rodzaju i lokalizacji obiektów podlegających ochronie - kończy Michał Guć.

Przejazd ul. Kwiatkowskiego we wrześniu

Opinie (164) 8 zablokowanych

  • Mnie

    tam kościelne dzwony nie przeszkadzają. To ja tak daję czadu. Trzeba wstać i podreptać do kościółka.

    • 8 11

  • To na wieś się wyprowadzić!!!

    Aaaaa,to gdynia,więc są już na wsi

    • 11 12

  • Nic sie nie zmienilo tylko droga szersza ktos Chex zarobic

    • 12 2

  • Opinia wyróżniona

    Tak to jest jak się buduję autostradę w mieście (9)

    O ile dobrze jest mieszkańcom Pogórza i Kosakowa, bo to głównie dla nich powstały aż 5 pasów, to dla Gdynian został tylko smród i hałas. Brawo, za egoistyczne nastawienie

    • 104 189

    • Jaka autostrada? (1)

      Normalna miejska ulica. Zdziczeli tam na tym Pogórzu.

      • 52 25

      • nasze autostrady maja tylko po dwa pasy

        ta ma aż cztery!

        • 1 1

    • Tak to jest jak mieszkańcom miasta (1)

      marzy się mieszkanie na wsi, cisza, spokój i koguta pianie - droga wolna!

      • 43 19

      • Kwiatkowski nie wierzyłby w to co dzisiaj dzieje się w naszych miastach... nie tylko Gdyni

        głupi zarządcy miast mianują po kolesiostwie dyrektorów a ci również bez wiedzy idą na każde ustępstwa biznesu budowlanego... i efekty widać. Budowanie poszerzanie tylko jednej nitki w mieście do 10m od bloków bez żadnych drzew, parków itd zawsze musi się tym skończyć... nie istnieją żadne plany 20-30 letnie co do rozbudowy miast... w Gdyni mamy 2 drogi na krzyż i tyle, wszystko co głupi samorząd jest w stanie z siebie wydać to kolejne rondo, skrzyżowanie i co najwyżej remont jakiegoś odcinka...

        • 2 0

    • Autostrade to ty masz w głowie

      • 26 18

    • (3)

      Jasne, lepiej niech tam stoją w korku i smrodzą

      • 19 8

      • To w Gdyni nie ma komunikacji miejskiej? (1)

        A może to mieszkańcy wiosek okolicznych do pracy jadą?

        • 19 18

        • Sweet summer child

          Skąd pomysł, że mieszkańcy Gdyni nie jeżdżą do pracy samochodem?

          • 0 4

      • Pytam

        A jak można inaczej skoro ktoś dołożył 3 zestawy świateł na tym odcinku?

        • 13 6

  • (2)

    Podczas remontu ulicy zredukowano zieleń i poziom hałasu wzrósł. Zwłaszcza przy ulicy Perłowej.

    • 23 7

    • Jakaś k bzdura (1)

      Hałas był mniejszy bo samochody stały w korku, teraz jadą i jest głośniej.
      Czyli tak jak było przed remontem.
      Wszystko wam przeszkadza!

      • 8 8

      • A co, mieszkasz tam?

        • 3 3

  • Masakra!!! (3)

    Drobnomieszczństwo. Na wieś mieszkać a nie w mieście! Hałas był jest i jeszcze długo będzie w miastach. Ponad to tuż obok jest port.... BTC też nich osłonią bo hałas....

    • 23 11

    • (2)

      Oho, Panisko się odezwało! "Jestem z miasta! To widać, słychać i czuć!" Ludzie mają prawo do spokoju i przestrzegania norm hałasu, po to zostały ustanowione, żeby dało się w miastach żyć! A jak Władze miasta nie zajmują się problemem to należy im przypomnieć o obowiązkach! Brawo mieszkańcy, walczcie o swój spokój!

      • 9 5

      • (1)

        Mieszkam w centrum od urodzenia , mam pod oknem skrzyżowanie i światła, ciągły ruch i warkot samochodów, ale k...a wiem, że mieszkam w mieście i centrum. Najpierw płakano tam na Obłużu, że dziury na drodze, teraz droga zrobiona to hałas . Nawiedzeni jesteście, ale tak to jest jak brakuje dostepu do psychiatrii.

        • 6 5

        • urodziłeś się w mieście, a skąd pochodzą Twoi rodzice/dziadkowie?

          pewnie ze wsi, więc taki z Ciebie mieszczanin jak z koziej d*** trąba. To, że Tobie hałasy nie przeszkadzają nie oznacza, że innym także. Tak trudno zrozumieć, że są osoby, które odczuwają to inaczej niż Ty? Masz prostolinijne myślenie typu "Ja lubię bigos, to inni też powinni lubić"

          • 3 1

  • Sposób na hałas?

    To bardzo proste. Trzeba zamieszkać jak najdalej od ludzi. Drzewa, ani zwierzęta nie jeżdżą samochodami, nie smrodzą spalinami. To ludzie są przyczyną hałasu.

    • 24 4

  • Opinia wyróżniona

    Zero zmian, wtedy sty w korku i smrodzily

    Teraz jadą w miarę płynnie. Hałas był większy gdy była stocznia, port I migi na babich dilach. Teraz to oaza spokoju.

    • 137 18

  • Chcą i to

    by było na tyle... Tak już POzostanie.

    • 6 4

  • Opinia wyróżniona

    Rozbudowa tego odcinka do pięciu pasów była błędem. (49)

    Teraz poziom hałasu jest pięciokrotnie większy. To tylko uzmysławia jak ważne jest ograniczenie ruchu samochodowego na rzecz poruszania się indywidualnie rowerem i przewożenie towarów rowerami cargo.
    Powinno tam być więcej szykan, żeby uspokoić ruch samochodów spalinowych, a docelowo go zlikwidować.

    • 56 238

    • Akurat

      • 27 6

    • (4)

      proszę o podanie konkretnych badań które potwierdzają pięciokrotne zwiększenie hałasu
      a hasło przewożenie rowerem cargo towaru... to chyba chcesz tylko o wodzie z kranu żyć....

      • 56 6

      • Troll i tyle

        Choć trzeba przyznać, że nawet całkiem nieźle próbuje.

        • 25 2

      • rowerami cargo (wspomaganymi elektrycznie) można przewozić ładunki do 800 kg (2)

        w wielu dobrze zarządzanych miastach coraz częściej stosuje się takie rowery do rozwiązywania tzw. problemu ostatniej mili - czyli zaopatrzenia sieci lokalnych sklepów i lokali gastronomicznych.

        • 4 23

        • Chyba meleksem. 800 kilo na rowerowe koła no ludzie..

          • 8 1

        • W Gdyni spokojnie na zasadzie ostatniej mili można by utworzyć terminal przeładunkowy gdzieś pod Pruszczem, ładować wszystko na rowery cargo i dowozić do portu, taką mam koncepcję.

          • 7 2

    • Jak to dobrze (11)

      że ci ekoterroryści uważani są za nieszkodliwych błaznów i nikt nie realizuje ich chorych postulatów

      • 42 11

      • Niestety - tak dobrze nie jest...

        • 6 3

      • Likwidacja ruchu samochodowego na Kwiatkowskiego to co najwyżej postulat tego trolla

        Żaden z ruchów miejskich w Gdyni tego nie postuluje.

        • 15 3

      • Wiele miast świata - w tym Paryż, Nowy Jork i Londyn wyraźnie stawia na radykalną poprawę komfortu, bezpieczeństwa (7)

        i skali ruchu pieszego i rowerowego kosztem zwężania ulic i likwidowania wielu miejsc do parkowania samochodów.

        • 5 20

        • Rzecz w tym, że my mieszkamy w nieco innym klimacie (3)

          Tu przez większość roku wieje i leje, a zimą mrozi i śnieży. Więc weźcie sobie te rowerki i jedźcie do Paryża, a normalnym ludziom w Polsce dajcie spokojnie żyć!

          • 19 4

          • Powiedz to mieszkańcom Sztokholmu, bo biedacy nie wiedzą nawet że się nie da :D (1)

            "Normalni ludzie w Polsce" muszą cierpieć przez następne pasy i parkingi dla łamag, które nie potrafią przebyć 3km do pracy bez samochodu...

            • 4 12

            • To jedz do sztokholmu

              • 9 1

          • leje i snieży?

            Nie pamiętam kiedy padało, o śniegu nie wspomnę. Jest listopad i wczoraj było 15 stopni. Nie widzisz zmian klimatu?

            • 2 7

        • Gdynianka

          I wszystkie te miasta posiadają metro.

          • 11 1

        • Spokojnie damy radę

          W Gdyni też jest dziesięć linii met..., a nie, poczekaj...

          • 2 1

        • Paryż, Nowy Jork, Londyn i Gdynia

          Unia metropolii świata haha

          • 4 2

      • No niestety

        Coraz więcej inwestycji jest pod dyktando raktywistów i/lub jajościsków. Mimo, że ci ostatni stanowią mniej niż 2% podróżujących.

        • 1 0

    • He, he, he

      Ale troll.

      • 17 3

    • tak, jasne. Przedtem przecież był tylko jeden pas.

      Ale dzban.

      • 15 3

    • Ale masz zryty beret

      Inte komusze teorie i twoja spoleczna słusznisc. Oblecha

      • 9 2

    • Komuchu wez sobie zaloz jakas wioske typu amisze (3)

      I wynies sie z tego miasta. Nikt nie potrzebuje twoich absurdalnych rad

      • 13 9

      • Komuniści w Moskwie mocno poszerzali ulice i tworzyli specjalne pasy do jazdy dla członków nomenklatury (2)

        Komuniści bywali mocno zarażeni samochodozą tak samo jak obecni pseudoantykomuniści wypowiadający się na tym portalu.

        • 4 9

        • Samochodoza i blachosmrod (1)

          Slownik lajkrarza

          • 7 4

          • Może być Januszerka i szrot.

            Na jedno wychodzi :)

            • 2 4

    • Twoj wpis jest błędem. (1)

      Skoro ty innym mowisz jak mają żyć to i ja poradzę tobie. Zamieszkaj w pustelni i nie układaj ludziom życia koleżko.

      • 15 6

      • To może nie układaj życia innym kolejnymi pasami dla swojego widzimisię?

        • 1 6

    • (4)

      Już widzę te "rowery cargo" dowożące towar do Biedronki.

      • 23 3

      • (2)

        Czemu nie, tysiąc rowerów da radę.

        • 2 8

        • A skąd weźmiesz tysiąc osób? (1)

          • 9 1

          • Chenghis Khan

            Nepalczycy Mongołowie i da sie

            • 1 4

      • Jak wiezie rowerem Cago paletę z wodą mineralną i paletę piwa.

        Na innym rowerku chłodnię z lodami, drugą z mięsem i wędlinami itd.

        • 8 2

    • Ile palet towaru zmieścisz na rowerze cargo? (3)

      Jaki wpływ na cenę produktu będzie miał fakt, że dostarcza go kilkudziesięciu pracowników zamiast jednego kierowcy tira? Ile przestrzeni miejskiej zajmą te rowery?

      • 15 1

      • Rowery cargo wspomagane elektrycznie mogą przewozić ładunki do 800 kg bez problemu (2)

        jak już wyżej wspomniałem, w wielu dobrze zarządzanych miastach służą do rozwiązywania problemu tzw. ostatniej mili, czyli w centrów logistycznych dowożą towary do małych i średniej wielkości sklepów w centrach miast. Dzięki temu handel w tych gęsto zabudowanych dzielnicach centralnych może pozostać konkurencyjny w stosunku do tzw. wielkopowierzchniowych obiektów handlowych budowanych zwykle na peryferiach. Przewaga rowerów cargo w stosunku do tradycyjnych "dostawczaków" o ładowności od o,8 do 1,5 tony polega m.in. na tym, że mogą parkować na chodnikach, nie blokując ruchu innych pojazdów. Na temat szczegółów można dowiedzieć się z internetu googlając "cyclelogistics".

        • 1 20

        • Hahahha tona na dwoch rowerowych kolach czy tam trzech

          Ale fajnie by wygladalo hamowanie kolo estakady ludzie skad se biora tacy szalency w tym miescie

          • 10 1

        • Na tym właśnie polega problem z tzw. rowerowymi metropoliami

          Że chodniki są zawalone szrotem bardziej niż w tych straszliwych polskich miastach, tylko jest to inny szrot.

          • 3 2

    • Rowery cargo, no nie mogę (4)

      Przepraszam ale ten fragment sprawia, że myślę o żółtych papierach

      • 21 3

      • Ten gość trolluje (2)

        I tyle. Jakby miał coś wspólnego z jakimś ruchem miejskim, to by nie pisał o "pięciokrotnym zwiększeniu hałasu", bo przecież każdy z buspasów generuje dużo mniejszy hałas niż pas ruchu dla samochodów - oraz na początku były dwa pasy, a nie jeden. I napisał coś o komunikacji miejskiej, bo przecież po coś te buspasy wybudowano.

        • 7 1

        • Samochody stały w korkach to wolno jechały, teraz zapierd...... (1)

          • 3 7

          • im większa prędkość samochodów (lekceważenie limitów prędkości przez kierowców na szerokiej ulicy)

            tym większy hałas emitowany przez ruch drogowy poza godzinami szczytu. Proste jak konstrukcja cepa.

            • 2 10

      • dla siebie?

        • 0 0

    • ironia szyta bardzo grubymi nićmi, ale da się zidentyfikować tekst pisany przez zarażonego samochodozą (2)

      Tworzenie w mieście tras pseudoszybkiego ruchu nie ma sensu. Uspokajanie i redukowanie skali ruchu może odbywać się na wiele różnych sposobów: nie tylko przez tworzenie szykan czy szerokich progów spowalniających. Tak czy inaczej konsekwentne wdrażanie programu promowania rozwiązań redukujących potrzebę korzystania z samochodu przez np, wdrażanie programu uwalniania kolejnych placów i ulic miasta od parkujących i jeżdżących samochodów ma sens.

      • 3 8

      • Dla kogo piszesz te bzdury?

        • 2 3

      • Konieczne jest wdrożenie programu odcięcia pacjentom szpitala na Srebrzysku dostępu do internetu.

        • 0 1

    • To wsiadaj na rower cargo i zap..z towarem do Szperka.

      • 8 2

    • Zlikwidowac to ciebie a nie ruch samochodow

      • 6 3

    • Gdynianka

      Zapraszamy na wieś, droga wolna, nikt nie zmusza do mieszkania w mieście.

      • 2 3

    • i żeby bryczki wóciły

      • 1 0

    • tak szeroka ulicę planował już Wenda w Kwiatkowskim...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane