- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (173 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (326 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (217 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Mieszkańcy chcą powrotu bezpośrednich autobusów do centrum Gdańska
Spotkanie urzędników z mieszkańcami ws. zmian w komunikacji miejskiej po uruchomieniu tramwaju na Morenę nie przyniosło żadnego przełomu. Tematem "alternatywnego połączenia" Kokoszek i Jasienia z centrum zająć ma się specjalna komisja, ale mieszkańcy cały czas domagają się powrotu starego układu linii autobusowych.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Zwiększyliśmy częstotliwość linii 167 w soboty i niedziele z taktu 30- do 20-minutowego. Wydłużyliśmy trasę linii 168 do Wrzeszcza i zwiększyliśmy jej częstotliwość w weekendy do co 20 minut. Linie 167 i 168 wieczorami jeżdżą na wspólnym odcinku co 15 minut (wcześniej co 30). Uruchomiona została linia 955, która docelowo zastąpiona zostanie przez 155 z Łostowic [być może już na przełomie października i listopada, po oddaniu do użytku mostu nad Potokiem Kozackim; Trasę W-Z pokona ul. Leszczynową
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Dodatkowo od poniedziałku (28 września) zwiększona zostaje częstotliwość kursowania linii 167 i 168 w godzinach szczytu do 15 minut (obecnie 20 minut), co da na wspólnym odcinku takt 7,5-minutowy.
Także linia 955 ma wkrótce zyskać wyższą częstotliwość - co 20 minut (obecnie co 30 minut) i funkcjonować w weekendy.
Rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl
Ułatwieniem dojazdu do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma być natomiast wydłużenie do Karczemek linii 157, co pozwoli na dotarcie do przystanku Matarnia
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Zmiany mają objąć także samą pętlę Siedlce
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Biuro, które projektowało pętlę przygotuje trzy warianty możliwości zmian na pętli. Mamy świadomość, że tramwaje od Siedlec do Śródmieścia stoją na światłach i do końca października sprawimy, by mogły jechać krócej - zapewnia Grzelak.
Jednym z wariantów na pętli ma być poszerzenie płyty przesiadkowej dla przesiadek autobus-tramwaj lub zmiana lokalizacji przystanku autobusowego, tak by tłum z tramwajów i autobusów nie wpadał na siebie wzajemnie.
Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę
Dodatkowo urzędnicy chcą powołać zespół do wypracowania nowego alternatywnego połączenia Kokoszek, Karczemek i Jasienia z centrum miasta. W jego skład wchodzić mają przedstawiciele rad dzielnic oraz lokalni działacze społeczni.
Te propozycje jednak nie zadowoliły przybyłych na spotkanie mieszkańców, którzy praktycznie jednogłośnie domagali się przywrócenia autobusów do Śródmieścia, a nie do pętli Siedlce, gdzie trzeba przesiąść się na tramwaj.
- Po spotkaniu 1 września z urzędnikami opracowaliśmy 20 argumentów, w których zawierają się wszystkie nasze bolączki związane z nową organizacją komunikacji miejskiej. Najważniejszy z nich to brak dojazdu z naszych dzielnic do centrum. Nas nie interesują alternatywne rozwiązania! Nie żądamy obwodnicy czy tramwaju, ale przywrócenia tego, co było, nawet ze starą częstotliwością - apeluje Danuta Bociewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Dzielnicy Kokoszki. - Wszystkie dzielnice miasta mają dojazd bezpośrednio do centrum - tramwajem, autobusem lub jednym i drugim - nawet mała Olszynka, podczas gdy nas jest ok. 20 (z Kokoszek i Jasienia), a w dodatku mamy droższe bilety.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza otrzymanie korespondencji, ale nie był w stanie w jakikolwiek sposób się do niej odnieść. Padła jedynie deklaracja, że urzędnicy to uczynią wkrótce drogą pisemną.
- Przystanki przy dworcu nie są przystosowane dla osób starszych i wózków dziecięcych. Przystanki autobusowe mają chociaż windy. Na Siedlcach nie ma ochrony przed złymi warunkami atmosferycznymi - dach nie chroni przed deszczem, śniegiem, a nawet słońcem. Po co nam 167 co 20 minut w weekendy, skoro jeździ i tak pusty. Może lepiej zlikwidować te kursy i wydłużyć linie do centrum? - proponuje jedna z mieszkanek.
- Moja mama ma 80 lat i do tej pory wsiadała w autobus na Jasieniu i wysiadała w centrum miasta. W tej chwili musi się przesiadać, co w jej wieku nie jest łatwe. Dotąd taka podróż kosztowała 3 zł, a teraz trzeba kupić bilet godzinny za 3,60 zł - dodaje inna mieszkanka.
Czytaj też: Artykuł z 31 sierpnia: Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców
Urzędnicy tłumaczą, że obecne rozwiązanie i tak jest lepsze, bo choć pętla jest niewygodna, to łatwiej się na niej przesiąść niż przy dworcu.
- Jeżeli pani mama jechała dalej np. w kierunku Wrzeszcza, to i tak musiała przejść przez tunel przy dworcu, który jest słabo przystosowany dla osób starszych czy niepełnosprawnych. Natomiast jeżeli chodzi o bilety, to faktycznie podwyżka dotknęła grupę osób, która rzadko jeździ komunikacją miejską tj. poniżej 28 przejazdów miesięcznie [28 biletów jednorazowych za 3 zł równe jest cenie biletu miesięcznego na wszystkie linie, ważnego od poniedziałku do piątku - dop. red.] - odpowiada zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej.
Jednocześnie w toku dyskusji zwrócono uwagę, by nie przywiązywać się do obecnej pętli, ponieważ jest to rozwiązanie tymczasowe dla mieszkańców dzielnic zachodnich.
- To jest etap pośredni [w rozwoju systemu komunikacyjnego - dop. red.]. Za dwa-trzy lata powstanie duża pętla w rejonie ul. Nowej Warszawskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?
Zdaniem ZTM podobne protesty były także, gdy wprowadzono zmiany na Chełmie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
- Model przesiadkowy na węzłach został wprowadzony, aby pasażerowie mogli jechać tramwajem, który szybciej i sprawnie dowiezie ich do centrum. Według prognoz za dwa-trzy lata sytuacja drogowa na ul. Kartuskiej ulegnie pogorszeniu. Kilka lat temu również były protesty, gdy skracaliśmy linie autobusowe do nowych węzłów, ale późniejsze badania wykazały, że nowy układ pasażerom pasuje - przekonuje Zomkowski.
Miejsca
Opinie (312) 2 zablokowane
-
2015-09-29 12:28
,,Według prognoz za dwa-trzy lata sytuacja drogowa na ul.Kartuskiej ulegnie pogorszeniu "
Owszem, ulegnie pogorszeniu ale tylko z winy ZTMu bo juz teraz sporo ludzi przesiada się na auta przez te niedogodne zmiany w komunikacji. Jeszcze podobno w przyszłości gdy powstanie węzeł na Ul.Nowej Warszawskiej autobusy ominą dzielnicę Zabornia która zostanie bez jakiegokolwiek połączenia komunikacji miejskiej, idealne rozwiązanie, starsi ludzie nie będą mogli nigdzie pojechać bo nie dadzą rady przejść kilometra do tramwaju. Jeżdżą służbowymi autami i nie mają pojęcia jak to wszystko działa, proponuję pojeździć przez miesiąc na lini Karczemki-Jasień-Zabornia-Siedlce-Centrum, zobaczymy czy będą dalej tak zachwyceni tymi zmianami, szczerze w to wątpię. Wystarczy raz przejechać się na tej trasie w godzinach szczytu aby usłyszeć bardzo ,,dobre" zdanie na temat tych absurdalnych zmian.
- 14 0
-
2015-09-29 14:14
Mam bekę ze zwiększonej częstotliwości jazdy 167 i 168 (2)
Teoretycznie miały jeździć co 7 minut. Praktycznie ... więcej ich stoi w korku na dole. Na Jasieniu czekałem dzisiaj 20 minut na autobus, a żeby było śmieszniej przyjechał KRÓTKI 168 załadowany po brzegi. Brawo. Na szczęście autobusem jeżdżę tylko raz na jakiś czas. Teraz na tej trasie rower to podstawa, ale co będzie zimą? Oby nie była zbyt śnieżna.
- 16 0
-
2015-09-29 19:15
no fakt nie czuć tej "wzmożonej częstotliwości"
W ogóle nie czuję tej zwiększonej częstotliwości kursów tych autobusów(tłok jakby większy). Nie wiem jak oni to zrobili/wymyślili. Uwierzę tylko jak zobaczę poprzednie rozkłady jazdy i obecne. Mam kartę miejską a często chodzę piechotą(ja nie wiem za co płacę?).
- 7 0
-
2015-09-30 20:08
167 i 168 jeżdżą parami co 15 - 20 minut !
Autobus nie jeździ co 7 minut a jadą niemal zawsze dwa na raz co 15-20 minut. Doświadczam tego codziennie rano, jak i wracając po południu.
- 0 0
-
2015-09-29 14:49
domagamy się konsultacji!!!!!!
niech nas (mieszkańców) ZTM zapyta o zdanie, z jakich połączeń korzystaliśmy, z jakich chcemy korzystać, co nam nie pasuje.
a nie zmieniają wszystko tak jak im się widzi.- 8 0
-
2015-09-29 15:33
213
Przywrócić 213 do centrum miasta.
- 3 0
-
2015-09-29 16:27
ja nigdzie nie jezdze bo nie mam jak i czym
- 0 0
-
2015-09-29 19:37
174 !!!
Przywrócić 174 na poprzednią trasę.
- 3 0
-
2015-09-29 20:18
POWRÓT AUTOBUSÓW DO CENTRUM!
Nie obchodzi mnie dojazd na morene tramwajem! chce normalnie dojeżdzać do gdańska głównego,przez to ze jest tak wielka zmiana to muszę dwukrotnie sie przesiadac a kto mi odda pieniadze i czas co?!!!!!!
- 7 0
-
2015-09-29 20:20
168!!!
Musi jechać z Gdańska głównego do gdańska głównego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 1 3
-
2015-09-29 20:41
a ja mam to wszystko w d*pie jeżdze bez biletów codziennie a z kanarami jestem na podanie renki a nie biletu (1)
podają ręke na cześc i idą dalej
- 2 7
-
2015-09-29 21:10
renki
to sprawa dla ich pracodawców, jeżeli to prawda. Nie jest to powód do dumy i chwały, że się jeździ bez biletu.
- 6 1
-
2015-09-29 20:44
niech to zmienią mój znajomy pare dni temu na tej niby pętelce złamał noge i karetka go zabierała
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.