• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy o wznowieniu Mevo. W czwartek pierwsze warsztaty

Maciej Korolczuk
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo. Kiedy Mevo się podniesie? M.in. na takie pytanie mają dać odpowiedź warsztaty z mieszkańcami i trwający dialog techniczny z firmami zainteresowanymi przejęciem i ponownym uruchomieniem Mevo.

W czwartek w siedzibie Obszaru Metropolitalnego przy Długim Targu 39/40 odbędą się warsztaty z mieszkańcami dotyczące wznowienia działalności roweru metropolitalnego Mevo. Choć liczba miejsc jest ograniczona do 50, to wciąż można dopisać się do listy uczestników. Jeśli liczba chętnych będzie wyższa, odbędzie się kolejne spotkanie. Wstęp wolny.



Czy zamierzasz wziąć udział w konsultacjach społecznych ws. Mevo 2.0?

Konsultacje społeczne to obok trwającego dialogu technicznego pierwszy krok do przygotowania przetargu na wyłonienie nowego operatora Mevo 2.0. Pierwsze spotkanie z mieszkańcami i użytkownikami poprzedniego systemu (ze względu na problemy operatora spółki NB Tricity zawieszonego pod koniec października) odbędzie się w czwartek w siedzibie Obszaru przy Długim Targu 39/40.

- Zanim przygotujemy założenia i warunki do przetargu na wznowienie systemu roweru metropolitalnego Mevo, chcemy porozmawiać z mieszkańcami i użytkownikami o tym, jak ma wyglądać system w przyszłości. Zależy nam na opiniach dotyczących przede wszystkim: modelu systemu, rodzajów rowerów, sposobów wypożyczania, funkcjonalności aplikacji - mówi Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego Gdańsk, Gdynia, Sopot.
Liczba miejsc w warsztatach jest ograniczona do 50, ale organizatorzy zachęcają wszystkich zainteresowanych do zapisów. Jeśli zgłoszeń będzie więcej niż przewidzianych miejsc, wówczas zostanie zorganizowane kolejne spotkanie.

Można też zgłaszać swoje sugestie dotyczące wznowienia Mevo na adres: mevo@metropoliagdansk.pl

Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin. Warsztaty z mieszkańcami mają potrwać ok. dwóch godzin.

Warsztaty w formule "world cafe"



Czwartkowe spotkanie ma potrwać ok. dwóch godzin. Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, w których zastanowią się nad kształtem Mevo 2.0.

- Konsultacje będą się odbywały w ramach warsztatów przeprowadzanych według metody "world cafe". Polega ona na tym, że uczestnicy analizują dany temat, pracując jednocześnie w małych grupach. Każde zagadnienie jest analizowane przy osobnym stoliku, uczestnicy po omówieniu jednego zagadnienia przesiadają się do innego stolika, by przeanalizować wszystkie aspekty danego tematu - wyjaśnia Alicja Mongird.
Na jakie pytania będą musieli odpowiedzieć uczestnicy warsztatów?:

  • KOSZTY (Ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Różnicowanie taryfy - rower elektryczny i normalny, czy powinna być różnica opłat elektryk/zwykły? Czy jesteś w stanie, czy możesz płacić więcej za elektryka? Ile więcej jesteś w stanie zapłacić? Jaka powinna być różnica między jednym a drugim? Opłaty przy rowerach rozładowanych?)
  • ABONAMENT (Ile czasu powinno być w ramach abonamentu? Czy byłbyś skłonny podpiąć kartę płatniczą?)
  • CEL PODRÓŻY (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? Czy elektryk pozwala na dojazdy dalej? Czy przed Mevo używałeś swojego roweru? Czy po Mevo przestałeś używać swojego? Czy tylko Mevo, czy przesiadkowo (węzły komunikacyjne)? Jeżeli się przesiadasz, to na co, czy PKM, SKM, czy autobus, tramwaj? Czy udało się kogoś wyciągnąć z samochodu? Z jakiego środka transportu się przesiadłeś?)
  • SPOSÓB PORUSZANIA PO MIEŚCIE (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? Czy byłbyś zainteresowany zwykłym Mevo? Jak wygląda twoja podróż do pracy/szkoły, czy jeździsz sam? Jakie korzyści ze zwykłego, a jakie z elektrycznego?)
  • OCENA MEVO (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? Co można poprawić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania baterii? Czy byłbyś skłonny korzystać z rozproszonych punktów ładowania? Co w aplikacji było dobre, intuicyjne, a co można by poprawić? Rezerwacje - plusy i minusy)

Rower metropolitalny Mevo funkcjonował w 14 gminach obszaru od 26 marca do 28 października 2019 roku. W tym czasie ponad 167 tys. zarejestrowanych użytkowników wypożyczyło 1224 rowery ponad 2 mln razy.

Początek spotkania przy Długim Targu 39/40 o godz. 17. II piętro, sala 209.
Rejestracja: https://forms.gle/grLZFUQ3n2h55tef7

Miejsca

Opinie (275) ponad 10 zablokowanych

  • Albo elektryczne albo nic (2)

    Zwykły rower można kupić za kilka stówek. Szkoda kasy na taki projekt bo nie jest atrakcyjny. Jedynie budowa stacji ładowania w terenie ma sens. Oczywiście z ładowaniem indukcyjnym. Jeżeli ma to być forma komunikacji a nie rekreacji to taka zmiana może wypalić.

    • 2 7

    • ;......................

      • 0 2

    • Nie rozumiem hejtu. Wszystko na temat w 2 zdaniach.

      • 1 0

  • utopione miliony, zignorowane postulaty specjalistow w fazie przygotowania, w końcu spektakularna klapa systemu

    i oni teraz proszą o opinie.........

    • 10 0

  • Tzw grupy konsultacyjne to fajna sprawa, ale nie na tym etapie. Tu raczej wygląda to na krok w kierunku rozmycia odpowiedzialności. Potem będzie "bo użytkownicy tak chcieli". To inwestor ma dane i powinien dokonać analiz dotyczących wskazanych pytań, to inwestor/wykonawca powinien wypracować model i dopiero na finiszu przetestować.
    A tu mamy kaskę której nie musieliśmy zarobić, pobawimy się trochę w zarządzanie projektem, a potem jakoś to będzie.

    • 9 0

  • Trzymajcie tych ludzi z daleka od naszych pieniędzy.

    • 11 0

  • W Krakowie Wavelo jakoś działa (2)

    To znaczy zimą akurat nie ale jeszcze parę dni temu widziałem rowery w ruchu i na stacjach. Jestem w Krakowie kilka razy w roku i jakoś nie słyszałem o problemach z rowerami. Lepszy projekt? A może po prostu lepsze władze, które zajmują się bardziej miastem a mniej polityką?

    • 3 2

    • Wavelo umarło (1)

      Poczytaj. Przypadek jeszcze gorszy jak z Mevo bo tam rowery przegrały z hulajnogami, a w Trójmieście zainteresowanie rowerami po prostu przerosło operatora.

      • 1 1

      • Sprawdziłem. Nadal działa.

        • 0 0

  • czy naczelny doradca Karnowski też weźmie udział?

    • 9 0

  • Te warsztaty to tragedia.

    Nie pospolite ruszenie tylko specjaliści, ale prawdziwi specjaliści a nie pseudo i powiedzmy sobie szczerze przede wszystkim chodzi o bilans ekonomiczny a nie jakieś życzeniowe 100 zł na rok i wszystkie rowery elektryczne.

    Ja się pytam gdzie jest sławny gdański oficer rowerowy i dlaczego on nad tym nie panuje.

    Podpowiem jakie będą odpowiedzi

    " koszty ile jesteś w stanie zapłacić za wypożyczenie roweru? "

    Jak najmniej czyli może być 100 zł za rok z darmową godziną dziennie

    " cel podróży (Jak jeździsz rowerem - do pracy czy rekreacyjnie? "

    Do pracy i rekreacyjnie, nie mam swojego roweru.

    " sposób poruszania po mieście (Czy korzystasz z hulajnóg po zawieszeniu Mevo? Czy przesiadłeś się na hulajnogi? Który rower byś wybrał - zwykły czy elektryczny? "

    Korzystam ze wszystkiego co można współdzielić, wolę elektryczny.

    " ocena mevo (Pomijając dostępność, czy poruszanie się Mevo było wygodne? Jak można udoskonalić? W jaki sposób zaangażować użytkowników w system ładowania. "

    Poruszanie wygodne, potrzeba więcej rowerów w tym także bez wspomagania, będą chętni do ładowania jak będzie to opłacalne.

    Co takie odpowiedzi dają ?
    Nic nie dają.

    • 5 0

  • Może zapytajmy tych ludzi, czemu to padło?

    Ten projekt to tak wielkie rozmycie odpowiedzialności, że szok. Bo właściwie kogo zapytać, albo kto odpowiada za fiasko? Jako mieszkańcy i podatnicy, nie mamy nawet do kogo się zwrócić. Zabrakło nawet słowa przepraszam. Masakra.

    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Podpisanie-umowy-roweru-metropolitalnego-Mevo-n124708.html
    +
    - Skrupulatnie testujemy ze specjalistami wszystkie funkcjonalności systemu. Będzie on funkcjonował przez 6,5 roku, chcemy być pewni, że spełni oczekiwania użytkowników mówi Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

    Według Wikipedii prezesem Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego jest Aleksandra Dulkiewicz.

    Wydaje mi się, że to nie mieszkańcy mają mieć warsztaty, tymi min. Pan Glaser i Dulkiewicz, wystarczyło by żeby odpowiedzieli czemu ich skrupulatne testy i analizy zawiodły po całości?

    • 6 0

  • Olek (1)

    Mam swuj rower elektryczny

    • 0 0

    • "swujego" słownika nie masz?

      • 1 0

  • Nie róbcie żadnych konsultacji, tylko po prostu zapytajcie jak to zrobic Prezydenta miasta Gdyni dr.Wojciecha Szczurka. Ten geniusz ludzkości bezbłednie rozwiazujacy wszystkie problemy , i ten problem rozwiaze w mig i bezbłednie.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane