- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (419 opinii)
- 2 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (46 opinii)
- 3 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (255 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (158 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (55 opinii)
- 6 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (59 opinii)
Mieszkańcy osiedla skarżą się na wysoki pobór prądu
Mieszkańcy osiedla Lawendowe Wzgórza skarżą się na nagły wzrost odczytów poboru prądu. W jednym z mieszkań licznik pokazał za styczeń zużycie w wysokości 500 kWh, chociaż normalnie było na poziomie 150 kWh miesięcznie. Energa przekonuje, że urządzenia działają sprawnie, a rachunki nie odbiegają od normy.
Od kilku tygodni na forum osiedla Lawendowe Wzgórza wśród mieszkańców toczy się dyskusja na temat zawyżonych rachunków za prąd, głównie w styczniu. Poniżej prezentujemy tylko kilka z kilkudziesięciu wpisów na ten temat.
Dwie osoby z tego osiedla napisały również do redakcji Trojmiasto.pl.
Stany licznika pana Łukasza:
- 230 kWh za 47 dni (maj - lipiec) = 4,89 kWh/dzień
- 343 za 67 (lipiec - wrzesień) = 5,11
- 402 za 54 (wrzesień - listopad) = 7,44
- 488 za 63 (listopad 2020 - styczeń 2021) = 7,74
Jak informują przedstawiciele Energi, licznik we wskazanym miejscu zamontowany został w grudniu 2019 roku, jako fabrycznie nowe urządzenie w nowym lokalu mieszkalnym i od tamtego czasu nie był wymieniany.
Mniejsze zużycie niż dla przeciętnej trzyosobowej rodziny
- Analiza zużycia energii elektrycznej wykazuje tendencję wzrostową od momentu montażu licznika. W skali roku zużycie jest jednak niższe niż przeciętne zużycie, przyjmując, że jest to około 2500 kWh dla trzyosobowego gospodarstwa domowego, korzystającego z kuchni gazowej i bez ogrzewania elektrycznego. Obecnie, w ujęciu dobowym, nie odbiega ono znacząco od przeciętnego zużycia dla gospodarstwa domowego - mówi Krzysztof Kopeć, dyrektor biura prasowego Grupy Energa.
Inni mieszkańcy osiedla skarżyli się na jeszcze wyższe wzrosty.
- U nas w mieszkaniu zużycie prądu plasuje się na poziomie 150 kWh za miesiąc, a za styczeń licznik pokazuje zużycie w wysokości 500 kWh - mówi pani Anna.
W tym przypadku Energa tłumaczy, że różnica wzięła się z szacunkowego rachunku za grudzień.
- Większy rachunek za styczeń wystawiony na podstawie odczytu rzeczywistego wynika z tego, że grudniowy rachunek wystawiony został na podstawie szacunku, który był zaniżony w stosunku do faktycznego zużycia - tłumaczy Katarzyna Dziadul z biura prasowego Grupy Energa. - Szacowanie przeprowadzane jest w przypadkach, w których inkasent z przyczyn od siebie niezależnych nie może pozyskać odczytu z licznika, np. w przypadku problemu z wejściem na klatkę schodową. Zazwyczaj przyczyną wzrostu zużycia energii elektrycznej mogą być nie tylko wahania sezonowe, ale też zmiana stylu życia, częstsze przebywanie w domu, zakup dodatkowego sprzętu AGD.
Sprawdzenie licznika może kosztować 150 zł
Czytelnicy zaznaczają, że w listopadzie i grudniu pobór był normalny, dopiero w styczniu okazał się dwa lub trzy razy większy, a w lutym znowu spadał do standardowego poziomu.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania układu pomiarowego, istnieje możliwość przeprowadzenia badania na życzenie odbiorcy - dodaje Krzysztof Kopeć.
Skorzystanie z tej opcji może mieć jednak pewne konsekwencje.
- Jeśli przy przeglądzie wyjdzie, że licznik jest sprawny, to dodatkowo zleceniodawca zostanie naliczony za usługę 150 zł - zaznacza pani Anna.
Tak wygląda montaż nowych liczników na Przymorzu
Na profilu FB Dawne Przymorze pojawił się z kolei wpis o "fachowym" zamontowaniu przez pracowników Energi nowych liczników w bloku przy ul. Śląskiej 76
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-03-29 11:01
Ale takie odlecone wskazania zużycia są w całym Gdańsku
I to co najmniej od jesieni. Reklamowałem - stwierdzili że przez kowid nie spisywali odczytów tylko coś tam zgadywali. Ostatecznie skorygowali fakturę o 1/3. Czyli jak ktoś się nie zbuntuje, to go wyruchają baz masełka, oszuści.
- 10 0
-
2021-03-29 22:51
(1)
A mi stałe przysyłają rachunek na 2 -giego każdego miesiąca a ja mam emeryturę 15-go i wielokrotnie im pisałam żeby mnie rozliczali na 15-go ale są głusi, zamiast tego zaraz mi maile od windykacji przysyłają /rachunek jakiś 100 zł/ i nie szkoda im wtedy kasy? Jak ja płace systematycznie przez przelew! Taka dobra firma, szkoda gadac
- 3 2
-
2021-03-29 22:59
Dziadek sie nie denerwuj bo sie zaczniesz jąkać, jak chcesz na 15go to nie pisz im smsem tylko wsiadz w autobus i podjedz zlozyc oficjalnie pismo. Niech ci dadza kopie z pieczatka ze przyjeli i jak ci jeszcze raz wyslanna drugiego to z tym do sądu. Teraz takie czasy, ze smsem sie nie zalatwi, zbieraj papiery, dowody itepe. Wyjm z szuflafy jak beda potrzebne.
- 2 2
-
2021-03-29 12:54
Mieszkam przy Jaworzniakow i też jest nie tak
Po wymianie licznika na inny zauważyłem wzrost rachunku o 150 zł czyli ok 350zl gdzie płaciłem ok 200-220 i od tego właśnie momentu rachunek zatrzymał się na tej kwocie. Pytanie się nasuwa takie jak działał licznik to po co go wymieniać. Zauważyłem także że po jakimś czasie wymieniono od razu jednego dnia 80-90% liczników
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.