• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy protestują przeciwko tramwajowi, urzędnicy zdejmują ich plakaty. Dlaczego?

Ewa Palińska
5 sierpnia 2024, godz. 15:00 
Opinie (280)

W niedzielę mieszkańcy ul. Getta Warszawskiego natknęli się na urzędniczki GZDiZ zdejmujące plakaty będące elementem ich antytramwajowej akcji protestacyjnej

Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka od lat sprzeciwiają się poprowadzeniu ich ulicą trasy tramwajowej. Elementem akcji protestacyjnej są rozwieszone na płotach banery, z hasłami wymierzonymi m.in. w prezydent Gdańska. W niedzielę urzędniczki usunęły część plakatów, ale GZDiZ zapewnia, że powodem ich działania nie była treść, a fakt, że wisiały niezgodnie z prawem.





Antytramwajowy protest mieszkańców trwający od lat



Czy uważasz, że wieszanie plakatów i banerów to dobry sposób na akcję protestacyjną?

Antytramwajowy protest mieszkańców ul. Bohaterów Getta Warszawskiego trwa od kilku lat, a  działania aktywistów nieustannie przybierają na sile.

O co chodzi? Mieszkańcy przekonują, że ich ulica jest zbyt wąska na poprowadzenie nią linii tramwajowej, a budowa i następnie eksploatacja trasy zagrozi stabilności stojących przy niej kamienic.



Miasto nie liczy się ze zdaniem mieszkańców?



Od dawna postulują, by trasa tramwajowa Gdańsk Południe - Wrzeszcz (Nowa Politechniczna) "wpinała się" w tramwaj jadący al. Grunwaldzką na skrzyżowaniu z ul. Do Studzienki, a nie z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego.

Mieszkańcy tej ulicy ze stowarzyszenia "Dolina Królewska" wskazują też, że planowanej inwestycji brak konsultacji społecznych. Odmawia się im dostępu do informacji publicznej oraz ogranicza dostęp do dokumentacji projektu.

  • Napisy na ulicach i plakaty/banery to główny kanał komunikacji, jakim mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego protestują przeciwko przeprowadzeniu przez ich ulicę linii tramwajowej.
  • Napisy na ulicach i plakaty/banery to główny kanał komunikacji, jakim mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego protestują przeciwko przeprowadzeniu przez ich ulicę linii tramwajowej.
  • Napisy na ulicach i plakaty/banery to główny kanał komunikacji, jakim mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego protestują przeciwko przeprowadzeniu przez ich ulicę linii tramwajowej.
  • Napisy na ulicach i plakaty/banery to główny kanał komunikacji, jakim mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego protestują przeciwko przeprowadzeniu przez ich ulicę linii tramwajowej.
  • Napisy na ulicach i plakaty/banery to główny kanał komunikacji, jakim mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego protestują przeciwko przeprowadzeniu przez ich ulicę linii tramwajowej.
  • Napisy na ulicach i plakaty/banery to główny kanał komunikacji, jakim mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego protestują przeciwko przeprowadzeniu przez ich ulicę linii tramwajowej.

Mieszkańcy wieszają protestacyjne banery - miasto je zdejmuje



Magistrat systematycznie odpiera zarzuty, ale stowarzyszenie "Dolina Królewska" się nie poddaje. Na ulicy pojawiły się m.in. plakaty z wymierzonymi w miasto oraz jego prezydent hasłami. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zdecydował się je stamtąd usunąć.

- Skandal! Wczoraj [w niedzielę, 4 sierpnia - dop. red.] na ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego pojawili się niemili goście - relacjonuje Stowarzyszenie "Dolina Królewska" w mediach społecznościowych. - Kierowniczka jednego z wydziałów Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wraz z orszakiem zaaresztowała kilkadziesiąt wykonanych przez mieszkańców banerów informujących o skandalicznych nieprawidłowościach w działaniach władz miasta. Ekipa prezydent Dulkiewicz oprócz tego, że unika debaty publicznej, nie przeprowadza wymaganych konsultacji społecznych, dezinformuje społeczeństwo w sprawie tej inwestycji, to dodatkowo knebluje usta protestującym mieszkańcom. Tak wygląda w rzeczywistości polityka społeczna władz Gdańska - miasta "wolności" i "demokraci". Wstyd!
Mieszkańcy zarzucali też miastu, że powodem usunięcia banerów były hasła wymierzone bezpośrednio w prezydent Aleksandrę Dulkiewicz.

GZDiZ: Banery zdjęto, bo zawieszono je niezgodnie z prawem



Gdański Zarząd Dróg i Zieleni dementuje, jakoby powodem usunięcia banerów były hasła bezpośrednio wymierzone w prezydent Gdańska. Uzasadnienie działań jest inne.

- W związku z umieszczeniem banerów na terenach należących do miasta bez wymaganej zgody zostały one usunięte wyłącznie z terenów miejskich z uwagi na brak możliwości ustalenia właściciela i wezwania go do uiszczenia opłaty lub ściągnięcia - wyjaśnia Patryk Rosiński z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Aktualnie znajdują się w siedzibie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i osoba odpowiedzialna za ich powieszenie ma możliwość ich odebrania. Treść banerów nie miała wpływu na podjęte działanie. Natomiast umieszczający je nie zastosował się do przepisów Uchwały Rady Miasta Gdańska Nr LV/1389/22 z dnia 27 października 2022 r. w sprawie ustalenia stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych.


Natychmiastowa reakcja Stowarzyszenia: "Będziemy się podnosić i malować jeszcze ładniejsze"



Reakcja Stowarzyszenia Dolina Królewska na zdejmowanie banerów była natychmiastowa. Jeszcze tego samego dnia, w ubiegłą niedzielę, w mediach społecznościowych opublikowano wezwanie do pracy nad nowymi banerami.

- Jesteśmy świeżo po stracie plakatów naszego protestu - czytamy na stronie wydarzenia. - Dziś Gdański Zarząd Dróg i Zieleni usunął nasze plakaty. Nasze słowa oburzenia i wezwania Miasta Gdańsk do rozsądku zostały po prostu schowane. W niedziele będziemy się podnosić i malować jeszcze ładniejsze! Zapraszamy wszystkich, którzy mają ochotę kreatywnie spędzić czas!

Opinie (280) 3 zablokowane

  • W miastach, w kraju robią z nami co chcą ...

    Pozorna demokracja a tak naprawdę g***o do gadania mamy. Sami tak wybraliśmy to nie powinniśmy się dziwić. A to dopiero początek. Grunt, że wszyscy są uśmiechnięci, reszta nieistotna ...

    • 20 3

  • Jak latami stoi wrak na ulicy, to miasto nie może go usunąć, ale, by zerwać baner "gupia ola", to nie ma przeszkód?

    To co robią władze miasta jest obrzydliwe - by umożliwić postawienie deweloperowi dwóch wieżowców na "Do Studzienki" niszczą spokojną ulicę BGW. To są standardy mafijne. Bo miejsce na tramwaj na "Do Studzienki" jest, także na szeroki łuk, ale wtedy nie zmieści się wieżowiec, który obiecali urzędnicy deweloperowi.

    • 27 4

  • Jak się mieszka w centrum miasta, to chyba normalne, że po ulicy jeździ tramwaj. (8)

    Jeszcze lepsi są ci z Klonowej. Nie chcą tramwaju dojeżdżającego do dworca, bo stracą miejsca parkingowe przed swoimi sklepikami.

    • 167 189

    • A najlepiej ze wasko. Nie widxieli tramwajow we wrocku

      • 21 16

    • Przejdź się kiedyś Bohaterów Getta i zobacz jak bardzo ta ulica jest wąska (4)

      Poprowadzenie tam dwóch trakcji to absurdalny pomysł. Nie wspominając o tym, że wyciętoby wszystkie drzewa upiększające tę ulicę.

      • 43 17

      • (2)

        Jest za wąska na tramwaj, ale wystarczająco szeroka, by parkować tam samochody i zachować przejazd.

        • 28 12

        • Trakcje można przecież poprowadzić całością Do Studzienki (1)

          • 16 4

          • I co to da? Przecież ta linia ma zredukować liczbę aut na drogach a nie stać w korkach razem z autami.

            • 9 9

      • Za tramwajem na BHW!

        Pojedź sobie do Amsterdamu to zobaczysz tramwaj w wąskiej uliczce zabudowanej starymi kamienicami. Jakoś nikomu to nie przeszkadza. Aha - zapomniałem dodać, że wszystko w terenie podmokłym. I nic się nie zawala. I jeszcze jest piękne i interesujące dla turystów.

        • 13 29

    • Nie zgadzam się z argumentami mieszkancow, ale...

      Ale sposób w jaki traktuje ich miasto jest skandaliczny i w najbardziej przejrzysty sposób pokazuje sposób działania rządzącej ekipy. Brak przejrzystości, nietolerowanie sprzeciwu, brak konsultacji, realizacja swojego widzimisię, choćby nie wiem jak było durne. A na koniec zrywanie plakatów, które stały się jedyna linia obrony mieszkańców. Władze Gdańska działają jak zorganizowana grupa przestępczą, a brak sprzeciwu mieszkańców (przy urnach wyborczych) tylko umacnia ich w przekonaniu, że mogą robić co chcą.

      • 30 7

    • zamilcz, przestępco z urzędu miasta!

      • 3 3

  • Mieszkańcy nie mają prawa głosu (1)

    Miasto Gdańsk nie jest dla ich mieszkańców, stało się miastem developerów i pseudo Władz Miasta.

    • 30 4

    • Niebawem prezydentem zostanie Michał B z BGW

      Będzie git XD

      • 0 2

  • Tym co najgłośnie krzyczą zaproponować zamianę lokali. (2)

    Będę mieszkać w ciszy i spokoju na peryferiach miasta. Przeszkadzają inwestycji drogowej to wysiedlić rekompensując straty a wolne lokale sprzedać.

    • 10 24

    • Ciebie wysiedlić i to bez rekompensaty!!

      • 1 2

    • Super pomysł. Wolałbym mieszkać obok tramwaju we Wrzeszczu, a nie na Jasieniu i dojeżdżać codziennie w ogromnych korkach. Z chęcią się zamienię. Pomieszkacie trochę w innych częściach tego super miasta i perspektywa się zmieni.

      • 0 0

  • Wychodzi na to, że już nic ne można budować.

    Jakąkolwiek ulicą by nie puścili tego tramwaju będą protesty

    • 6 18

  • Inwestycja potrzebna całemu miastu (2)

    Stoi bo banda przewrażliwionych Januszu boi się tramwaju.

    • 7 29

    • (1)

      inwestycja nikomu niepotrzebna!! ewentualnie tylko słoikom!

      • 0 2

      • Czyli 60% ludności miasta, która płaci tu podatki. ;)

        • 0 0

  • Moze w koncu ci hiPOkryci pojda w odstawke (1)

    • 13 1

    • Czyżby smutny PISowiec? :(

      • 1 1

  • Tramwaj można poprowadzić prosto "Do Studzenki", "konieczność" wynika z chęci zawłaszczenia wlotu ulicy pod bloki (34)

    W miejsce DT Jantar ma powstać wieżowiec - obiecany deweloperowi przez urzędników, to jedyny powód dlaczego nie chcą puścić tramwaju do końca "Do Studzienki"

    • 220 47

    • (4)

      Propaganda dredziarza działa. Jantar jest poza pasem drogowym, więc może zostać zburzony pod nową zabudowę niezależnie od wariantu. Nawet jakby tramwaj był prosto, to i tak nie wejdzie w teren Jantaru.

      • 26 9

      • Po prostu Strefa i Rowerowa Nekropolia nadają jednym tonem (1)

        I za jedne pieniądze

        • 13 5

        • Nich jeszcze ktoś napisze że to pisowcy. Ależ macie nawalone w tych urzędniczych głowach.

          • 2 0

      • (1)

        No, ale mówią, ze wąsko to Jantar można zburzyć i będzie szeroko. Jeszcze na klomb z różami wystarczy...

        • 3 5

        • A Jantar nie ma czasowego pozwolenia?

          • 3 0

    • (2)

      dojedzie Do Studzienki i potem tak jak na diabelskim młynie przekręci sie w stronę Wrzeszcza?

      • 12 4

      • Byłoby jak na Hucisku XD (1)

        z czym masz problem?

        • 7 8

        • Na Hucisku jest znaczne wzniesienie do pokonania na łuku? Gdzie?

          • 12 4

    • No cóz... taka kolej rzeczy. Gdzieś ten tramwaj będą musili poprowadzić. Jak nie wy, to inni będą protestować.

      W tej sytuacji protesty tylko będą wykorzystywane do publikacji artykułów na tym portalu i może kliku innych tylko po to żeby zobaczyć kilka reklam przed filmikiem. Jesteście skazani na te tory pod oknami, tak jak ja jestem skazany na hałas, turystów, i darcie się po nocach i głośną muzykę z kubów w Głównym Mieście (co niektórzy nazywają je starówką). Jak pytałem się przedstawicieli miasta Miasta co można w tym temacie zrobić, to usłyszałem tylko, że miasto się zmienia, a jak się nie podoba to trzeba się wyprowadzić gdzie indziej. I w tej sytuacji jest dokładnie tak samo. Podczas budowy popękają Wam ściany, a i tak nie zatrzymacie tej budowy. Niestety ta linia jest w większym interesie miasta dla dobra ogółu i skomunikowania poszczególnych dzielnic Gdańska niż dobro małej grupy mieszkańców. I nawet jak wykryjecie jakieś mini aferki z deweloperem na działce gdzie stoi Jantar, to i tak rozejdzie się to po kościach. Taka jest dla Was smutna prawda.

      • 31 7

    • (12)

      Wielokrotnie było powtarzane, dlaczego łuk w relacji Do Studzienki - Grunwaldzka (w stronę Oliwy) nie może powstać.

      • 19 10

      • Musicie się uśmiechać, nawet na siłę bo tak wam już tylko zostało po waszym trafnym wyborze.

        • 13 2

      • (6)

        I Ty w to "wzniesienie" uwierzyłeś?

        • 7 5

        • a mam wierzyc trobie? anonimowi w sieci pieprzacemu o o biecanym wiezowcu? (5)

          dlaczego?

          • 8 7

          • (4)

            Nie musisz mi wierzyć. Popatrz sobie sam na skrzyżowanie Grunwaldzkiej z Hallera. Tam nie ma takiego wzniesienia, ale jest dużo węziej, niż na skrzyżowaniu Do Studzienki z Grunwaldzką.

            • 3 5

            • Nie jestem chłopem aby na chłopskie oko oceniać problemy inżynieryjne. (2)

              Od tego są fachowcy. Nie leczę się również sam, mam od tego lekarzy.

              • 7 5

              • (1)

                I masz rację, ze to inżynierowie powinni zrobić, ale czy oni pokazali Ci jak wyglądałyby oba rozwiązania?

                • 1 0

              • Pokazali.

                Były trzy projekty, najlepszy był przez BGW.

                • 1 5

            • Nie ma takiego skrzyżowania Grunwaldzka - Hallera. Taki właśnie z ciebie "ekspert" od transportu. Wiadomo, lepiej się znasz niż wszyscy inżynierowie po studiach, bo "na chłopski rozum" przebija wszystkie analizy

              • 0 0

      • Z Hallera w Grunwaldzką tramwaj skręca w prawo i w lewo choć, od ściany Opery do ściany Sądu jest 3,8 mm na ekranie komputera, a z Do Studzienki jest o centymetr więcej.

        • 6 0

      • (2)

        Łuk z Do Studzienki w Grunwaldzką rzekomo nie może powstać, a niecałe 2 tygodnie temu p. Koprowski na tych samych łamach śmiało prezentował wizualizację, jak to tramwaj wdrapuje się pod górę i pod kątem 90 stopni spod Galerii Bałtyckiej na wiadukt nad torami. Więc może jednak da się i ta w kółko powtarzana argumentacja sprzed lat o skrzyżowaniu z Grunwaldzką nie jest aktualna? Czy też są podjazdy równe i równiejsze?

        • 12 1

        • Są podjazdy po których jeżdżą samochody i te po których nie jeżdżą.

          • 0 3

        • Tramwaj z Klonowej najpierw wjedzie na wyplaszczenie wiaduktu, a następnie skręci na płaskim w stronę Zaspy

          • 0 1

    • m

      • 0 1

    • Mieszkańcy ul. Do Studzienki (3)

      Drodzy Państwo, kamienice od Grunwaldzkiej do również mają drewniane stropy i popękane ściany. Dlaczego sąsiedzi z Bohaterów Getta żądają spokoju dla siebie a zgniłe jajo w postaci tramwaju chcą wrzucić nam, którzy OD LAT mieszkamy przy jednym z najbardziej ruchliwych skrzyżowań w Gdańsku???? Bardzo to niefajne.

      • 22 7

      • (1)

        Dokładnie to napisałam, że egoiści byle nie u mnie, i chcą innym zrobić kongo pod oknami, a głupki ich popierają - admin skasował po minucie.

        • 8 7

        • Skoro to inni chcą tramwaju, to niech mają u siebie.

          • 0 0

      • W gruncie rzeczy to Ci mieszkańcy życzą Wam lepiej niż sami sobie życzycie. Po zbudowaniu tego tramwaju będziecie mieszkać tak jak ludzie na wysepce przy Galerii, z obu stron ruch i znikąd spokoju. Osobiście bardzo mi się podobają te kamienice, które mają ocaleć, ale to prawda, że to nie jest najlepsze miejsce do mieszkania i będzie tylko gorzej.

        • 7 1

    • Pół ul do studzienki wykwaterowanie bo niby tramwaj na tam jechać i co

      • 14 1

    • Ulica Do Studzienki jest bardziej klimatyczna od Bohaterów GW (2)

      Nie dla burzenia Do Studzienki!
      Nie dla tramwajów na Do Studzienki!

      • 9 15

      • "Nie" dla całego tego pomysłu z tramwajem (1)

        są setki powodów, żeby go nie robić i kilka żeby go zrobić

        • 13 3

        • Jest tylko jeden powód żeby go nie robić

          Mieszkańcy będą musieli przejść aż 200m od parkingu do drzwi.

          • 3 4

    • Nie jedyny

      Kamienica Politechniczna 9 jest w prywatnych rękach więc tu jest kolejna odpowiedź ponieważ aż do Traugutta jest przygotowana rezerwa drogowa. Ktoś musiał nieźle posmarować w UM

      • 18 0

    • duch Adamowicz wisi nad Gdańskiem... to chyba coś w rodzaju dziedzictwa Tego Miasta (1)

      • 1 0

      • To jest ta cała

        Realizacja testamentu Pawła Adamowicza

        • 0 0

  • Gdańska buta i arogancja

    Mieszkaniec jest potrzebny do płacenia podatków i opłat za parkowanie, a jak się Czujesz czymś nie zgadza to należy go potraktować z buta tak jak ten plakat.

    • 25 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane