- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Mieszkańcy z osiedla Mieszkanie Plus czują się oszukani
Po dwóch latach mieszkańcy osiedla powstałego w ramach rządowego programu Mieszkanie Plus przy ul. Puszczyka na Kaczych Bukach w Gdyni doczekali się propozycji umów tzw. dojścia do własności wynajmowanych lokali. Mieszkanie, które dwa lata temu miało kosztować 548 tys. zł, dziś wyceniane jest na 1 mln 477 tys.
Jedno z takich osiedli, z wielomiesięcznymi opóźnieniami, powstało przy ul. Puszczyka na gdyńskich Kaczych Bukach. Mimo zapowiedzi realizacji tysięcy takich mieszkań jak do tej pory to jedyne takie osiedle, które powstało w Trójmieście.
Program przewidywał możliwość wynajmu mieszkań lub wynajmu, ale z możliwością tzw. dojścia do własności. Najpierw stawki czynszu miały być preferencyjne, by umożliwić zamieszkanie w nowych budynkach rodzinom, których nie stać na wynajem mieszkania na wolnym rynku.
Potem okazało się, że jednak będą to rynkowe stawki najmu. Ich wysokość miała być określona na podstawie wysokości nakładów inwestycyjnych, kosztu gruntu, kosztu budowy osiedla i jej finansowania.
Od wielu dni z polskich miast, gdzie udało się zbudować i przekazać lokale najemcom płyną sygnały o drastycznych podwyżkach tych czynszów. W odpowiedzi na falę oburzenia stawki czynszów zostały zamrożone do końca 2025 r. - czynsz oraz kaucja nie będą podlegać waloryzacji o wskaźnik inflacji.
Drastyczna zmiana stawek przy dojściu do własności
O problemach ze zmianą stawek umożliwiających dojście do własności dotąd nie było mowy, bo PFR Nieruchomości, odpowiadający w imieniu rządu na realizację programu, nie przygotował dotąd dla mieszkańców umów w tym zakresie.
Tymczasem właśnie to stało się problemem dla rodzin, które na mieszkanie z dojściem do własności zdecydowały się w Gdyni. Po dwóch latach od otrzymania pierwszej umowy wreszcie doczekali się oni propozycji umowy dotyczącej dojścia do własności.
Jednak aktualizacja proponowanych stawek ich zszokowała.
- Podczas podpisywania umowy ponad dwa lata temu koszt mojego mieszkania - M3, rozłożony na raty na 30 lat, wynosił 548 tys. zł. Według obecnie otrzymanej umowy mieszkanie to po rozłożeniu na 360 rat wyniesie mnie 1 mln 477 tys. zł - mówił Paweł Szyszko, mieszkaniec osiedla, podczas spotkania zorganizowanego przez trójmejskich posłów KO Agnieszkę Pomaską i Tadeusza Aziewicza. - Gdzie tu jest pomoc dla nas? Gdzie jest realizacja programu socjalnego?
Na Kaczych Bukach powstaną kolejne osiedla
Warto przy tym dodać, że mieszkania lokatorom zakwalifikowanym do najmu z dojściem do własności przekazywane były w stanie surowym - konieczne było wykończenie i wyposażenie lokalu. Osoby, którym lokale zostały po prostu wynajęte, były już wykończone i wyposażone.
- Wielu z nas otrzymało akceptację dojścia do własności, po czym, kiedy nie zgodziliśmy się na wyższe stawki, otrzymaliśmy odmowę - opowiadał Paweł Szyszko. - W tej sytuacji tym bardziej zastanawiamy się, dlaczego przygotowanie umów trwało aż 2,5 roku. Żądamy przywrócenia stawek do zapowiadanego, obiecanego poziomu.
Mieszkanie Plus. Co dalej z mieszkańcami z Kaczych Buków?
Pomaska: Czy rząd chce zarobić na programie Mieszkanie Plus?
- To wygląda tak, że PFR i rząd próbują zarobić na mieszkańcach i osobach, które miały otrzymać pomoc - skomentowała sytuację posłanka Agnieszka Pomaska.
Rzeczywiście trudno sobie wyobrazić, że rodzina, która była przygotowana na wykup mieszkania w cenie 550 tys. zł, znajdzie na ten cel 1,5 mln złotych.
- Założenia programu znacząco odbiegają od jego rzeczywistej realizacji, co wpędza nas w nie lada problem. Zaufaliśmy rządowi i jego obietnicom, inwestując w surowe mieszkania często oszczędności życia albo zadłużając się - mówił podczas konferencji Krzysztof Kluska, kolejny z mieszkańców osiedla. - Żądamy przywrócenia wcześniej oferowanych nam stawek. To na ich podstawie podjęliśmy ważną życiową decyzję.
Sytuacja jest o tyle dziwna, że nie mogłoby do niej dojść w przypadku zakupu lokalu na rynku deweloperskim. Tam klient również podpisuje umowę, zwykle oczekuje na wydanie lokalu, ale pierwotnie obiecana cena nie ma prawa się zmienić (wyjątkiem są zapisy o waloryzacji ceny zakupu).
- Wydaje mi się, że ma tutaj miejsce stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych. Wydaje mi się, że można tu interweniować w oparciu o ustawę o zbiorowych interesach konsumentów, dlatego zwracam się do prezesa UOKiK o przygotowanie informacji ws. ochrony praw konsumenta na rynku deweloperskim w ramach programu Mieszkanie Plus - mówił poseł Tadeusz Aziewicz.
Odpowiedź PFR Nieruchomości, 23 lutego godz. 13.45
Najemcy osiedla przy ul. Puszczyka otrzymali ofertę zawierania umów z dojściem do własności. Osoba zawierająca umowę z dojściem do własności zobowiązuje się do terminowego opłacania czynszu najmu powiększonego o cenę lokalu mieszkalnego płatną w comiesięcznych ratach. Prawo własności do mieszkania jest przenoszone na najemcę po zapłaceniu całej kwoty w okresie trwania umowy, która w Gdyni jest zawierana na 30 lat.
Średnia stawka dochodzenia do własności w Gdyni wynosi 52 zł/m kw. W tej kwocie zawarty jest czynsz najmu oraz koszt spłaty mieszkania. Proszę pamiętać, że w przypadku kredytu hipotecznego kupujący spłaca zobowiązanie w banku w miesięcznych ratach oraz musi płacić czynsz i pozostałe opłaty za użytkowanie mieszkania. Ponadto musi posiadać wkład własny stanowiący istotną część wartości mieszkania.
Kwota czynszu najmu z dojściem do własności na osiedlu w Gdyni wynika z aktualnej wartości nieruchomości, kosztów obsługi nieruchomości, kosztów obsługi najmu, a także poziomu inflacji, która wpływa na wysokość czynszu najmu, zgodnie z zapisami umów.
W kalkulacjach przedstawionych najemcom zainteresowanym skorzystaniem z tej formuły zawarliśmy informacje dotyczące tego jak będą się kształtowały opłaty w całym okresie spłaty. Są to dane zawierające dwie składowe - czynsz najmu (uwzględniający prognozowaną inflację) oraz kwotę spłaty kapitału. Należy podkreślić, że przez cały okres spłaty wszelkie koszty związane z remontami, kosztami ubezpieczenia nieruchomości czy podatkami ponosi fundusz.
Formułę dochodzenia do własności w inwestycjach Funduszu Mieszkań dla Rozwoju reguluje Ustawa o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego. Zapisy ustawy dają szerokie uprawnienia najemcom dochodzącym do własności m.in. w zakresie wypowiedzenia umowy. W takiej sytuacji najemca otrzymuje zwrot całej kwoty wpłaconej na poczet wykupu mieszkania. Z tej perspektywy jest to propozycja dużo korzystniejsza i bezpieczniejsza w porównaniu z zaciągnięciem kredytu hipotecznego.
16 lutego Polski Fundusz Rozwoju i PFR Nieruchomości podjęły decyzję o "zamrożeniu" stawek czynszu najmu do końca 2025 roku. Oznacza to, że najemcy mają gwarancję, że obecny czynsz za najem mieszkania pozostanie na obecnym poziomie niezależnie od inflacji w bieżącym i kolejnym roku. Przeciętna kwota oszczędności dla budżetu domowego najemcy wyniesie w Gdyni w skali dwóch lat ponad 4 tysiące złotych. Jest to propozycja także dla najemców, którzy podpiszą umowy z dojściem do własności. Dodatkowym wsparciem będzie zwrot kaucji w wysokości jednomiesięcznego czynszu, który będzie dotyczył wszystkich najemców osiedli Funduszu Mieszkań dla Rozwoju, którzy w chwili obecnej mają podpisane umowy. Szczegółowe informacje na temat procedury zwrotu będą przekazywane najemcom w marcu br. Należy podkreślić, że inwestycja Funduszu Mieszkań dla Rozwoju w Gdyni jest objęta programem dopłat do czynszu "Mieszkanie na Start". Korzysta z niego 122 najemców, czyli 71 proc. Najwyższa dopłata wynosi 684 zł miesięcznie. Średnia dopłata wynosi blisko 393 zł miesięcznie. Suma dopłat dla osiedla w Gdyni to blisko 50 tys. miesięcznie.
Średni czynsz najmu mieszkania w Gdyni wynosi obecnie 22,89 zł/m kw. i jest ponad 50 proc. niższy niż występujący na rynku komercyjnym.
Opinie (698) ponad 50 zablokowanych
-
2023-02-23 07:54
Opinia wyróżniona
mieszkania + (146)
Takie mieszkania powinny być tylko na wynajem. Chcesz własność to kup na rynku nieruchomości. Tylu mlodych ludzi chętnie by się usamodzielniało. Wystarczą konkretne ii rygorystyczne umowy najmu.
- 765 23
-
2023-02-23 16:16
W Gdańsku to norma
Tu PO rozdaje z UM mieszkania zasłużonym za walkę z PiS
- 2 5
-
2023-02-23 12:32
Bzdura najlepszą recepta na brak mieszkanc jest budowa mieszkann komunalnych na wynajem przez zarzady miast !! (2)
Tak robią w całej UE i własnie teraz praktycznie wszystkiemiasta w europie zachodniej zdecydowały ze wybuduja wiecej mieszkancn komunalnych na tani wynajem.To nie są apartamenty tylko mieszkania podstawowe bez zadnej specjalnej wygody .Zeby ludzie mieli gdzie mieszkac a nie pod mostem albo by nie wydawali całej wyplaty na wynajem prywatny
- 7 4
-
2023-02-23 12:41
(1)
d**ilny pomysł. Dlaczego miasto ma budować dla kogoś mieszkania. Miasto nie jest od tego. Chcesz mieszkanie to kup je sobie i spłacaj go. Jak nie możesz zapłacić raty z jednej pracy idź do drugiej. Dlaczego miasto ma Kowalskiemu budować mieszkanie, na które każdy z podatków musi złożyć a nie będzie pieniędzy np. na szpitale czy szkoły.
- 9 10
-
2023-02-23 13:06
Rozum masz kozy tak jak podpisałes tak robia w całej UE ale według ciebie to oni sa d...
A jest to najlepszy pomysł bo wlasnie blokuje ceny mieszkan i podwyzki na wynajem tobie to przeszkadza czyli dobry pomysł:)
- 8 3
-
2023-02-23 11:40
PiS sprowadził nas ponownie do komuny! (2)
Dykatatura, propaganda, kolesiostwo, wzrost wydatków na kancelarie (premiera o 700% a miałoby taniej niż za PO), wielomilionowe dotacje dla podejrzewanych fundacji, miliardy dla Rydzyka, rozdawnictwo na lewo i prawo, dodrukowywanie pieniędzy, zaciąganie drogich kredytów, kupowanie głosów na wybory, dobijanie małych i średnich przedsiębiorstw, ogromną inflacja! Można pół dnia wymieniać. Krytykują PO, a są o wiele gorsi od nich...
- 15 6
-
2023-02-23 12:22
Ile wpisów już dałeś? Ile ci płacą? (1)
- 4 14
-
2023-02-23 12:34
Tobie 60kopiejek od wPiSu.
- 9 3
-
2023-02-23 11:26
Nie ważne czy powinny być czy nie. Ważne co rząd obiecał
Wygląda to wszystko inaczej niż zapewniali. Nie skończyli jednego projektu a już biorą się za kolejny!!! Tylko Willa+ dla swoich im wyszła!!!!
- 6 6
-
2023-02-23 08:40
Tam (17)
powinni przyjechac ci z rządu i wytłumaczyć ludziom że to co mówią w telewizji nie znaczy że w realu będzie tanio. Od lipca znów przed wyborami ogłosili cudowny plan mieszkaniowy dla młodych Rockefellerów bo tak to będzie
musisz być bogaty za młodu by podołać tym kredytom i opłatom.- 21 12
-
2023-02-23 09:04
mogliby zatrudnić sie w samorządzie (7)
jeden taki za ciężką pracę dla samorządu dorobił się kilkunastu mieszkań
- 13 7
-
2023-02-23 12:27
I co mu z nich przyszło? (1)
Karma wróciła.
- 6 4
-
2023-02-25 07:05
Karma?
TVPutin mogła jeszcze więcej szczuć na Pawła Adamowicza, średnio sześć materiałów dziennie o prezydencie Gdańska.
- 0 1
-
2023-02-23 12:09
Daniel z Pcimia? (4)
Bo to on ma trzydzieści dziewięć (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju.
- 12 3
-
2023-02-23 12:21
Adamowicz i Kropiwnicki (3)
- 3 8
-
2023-02-23 12:33
Trochę hipokryzja pisać o pięciu mieszkaniach byłego prezydenta Gdańska. (2)
Kiedy były sołtys Pcimia ma ich trzydzieści dziewięć.
- 8 3
-
2023-02-23 13:19
Pięciu??? (1)
- 2 2
-
2023-02-25 07:03
A ile już wam wmawia Danka Koreanka w TVP dezInfo?
- 0 1
-
2023-02-23 08:47
Tak to jest jak się wierzy patologicznej propagandzie TVPiS (8)
- 36 17
-
2023-02-23 09:04
tylko gazetka koszerna (1)
tam jest jedyna słuszna prawda
- 11 14
-
2023-02-23 12:08
Prawda jest tylko w Uważam łRZe.
- 9 5
-
2023-02-23 09:02
(5)
Alleluja! TVN to jest rzetelne dziennikarstwo! Nie bądź obłudny słoiku
- 18 26
-
2023-02-23 11:37
Nie ma nic gorszego anizeli TVPis (3)
Kiedy pisowska telewizja poinformowała chociaż raz o jakimś skandalu rządu, a ten ma za uszami wiele?! Nigdy! TVN potrafi prześwietlić i partie rządzące i opozycję! To jest ta różnica!!!
- 16 8
-
2023-02-23 12:21
Pocztaj pismo szechtera (2)
Piszą, że prostytucja to praca jak każda inna
- 2 8
-
2023-02-25 07:03
Zdradzę ci mały sekret i to całkiem gratis.
Prostytucja jest w Polsce legalna, nielegalne jest czerpanie korzyści z nierządu. A gdyby nasi wspaniali rządzący pomyśleli, to by ten biznes opodatkowali jak każdy inny.
- 1 0
-
2023-02-23 21:20
A nie?
Sa kraje gdzie prostytucja jest legalna i odprowadzane są podatki z owej dzialalnosci. Czysty zysk dla klienta bo bezpiecznie, uslugodawczyni bo bezpieczenstwo i socjal oraz panstwa bo kasa.
- 2 0
-
2023-02-23 09:17
Taka prawda
Rzetelnego dziennikarstwa nie ma tu, ani tu. Natomiast społeczeństwo spolaryzowane do granic możliwości, skacze sobie do gardeł zgodnie z planem.
- 21 8
-
2023-02-23 08:37
(4)
A dlaczego nie mogą byc na wykup?? Ludzie młodzi mogliby założyć swój dom/mieszkanie zaraz na starcie z opcją wynajmu. Później spłacać go choćby w ratach. Nie musieliby latami wynajmować mieszkań od patodeweloperki która kupuje grunty od miasta za śmieszne pieniądze, płaci /lub nie/ podwykonawca kolejne śmieszne pieniądze i dokłada do tego super
A dlaczego nie mogą byc na wykup?? Ludzie młodzi mogliby założyć swój dom/mieszkanie zaraz na starcie z opcją wynajmu. Później spłacać go choćby w ratach. Nie musieliby latami wynajmować mieszkań od patodeweloperki która kupuje grunty od miasta za śmieszne pieniądze, płaci /lub nie/ podwykonawca kolejne śmieszne pieniądze i dokłada do tego super kasę która chce sama zarobić. Państwo/miasto nie musi czerpać bajońskich zysków z budowy tych mieszkań. Dla nich zyskiem jest obywatel płacący podatki, dla nich zyskiem jest rodzina która mając swój kącik może myśleć o dzieciach, która napędza gospodarkę, a nie o tym czy za miesiąc jakiś cwaniak nie wywali ich na bruk czy podniesie czynsz o 100%
- 10 24
-
2023-02-23 09:33
Trojmiasto to mekka liberałów (3)
Nic nie należy się dla polskich rodzin
- 12 19
-
2023-02-23 12:07
I bardzo dobrze. (2)
Bóg dał dzieci, niech Bóg da na dzieci.
- 15 4
-
2023-02-23 12:19
Po co nam dzieci jak możemy sprowadzić imigrantów z Afryki? (1)
- 4 8
-
2023-02-23 12:32
Turyści z krainy U lepsi?
- 10 2
-
2023-02-23 08:27
Jak mnie by ktoś oszukał, to bym zrezygnował (2)
Nie ma przymusu wynajmowania takiego mieszkania
- 39 2
-
2023-02-23 09:38
Umowa (1)
Bo jak z nimi podpiszesz umowę to potem jest na prawdę ciężko ją zerwać nie robiąc sobie problemów... w tych umowa są kruczki takie jakich u osób prywatnych na wynajmie nie znajdziesz
- 4 13
-
2023-02-23 09:59
Od umów jest prawnik ! Nie zwykły tumanowaty Kowalski !
- 17 1
-
2023-02-23 08:23
Takich mieszkań nie powinno być wcale. (4)
Dlaczego ciężko pracujący podatnik ma fundować komuś mieszkanie?
- 58 15
-
2023-02-23 08:43
(3)
Jak wylądujesz pod mostem, panie ciężko pracujący podatniku, to będziesz wiedział dlaczego.
- 15 35
-
2023-02-23 16:52
To nie są mieszkania socjalne, mędrcze pisowski.
- 3 1
-
2023-02-23 12:07
Dla mnie możesz sobie mieszkać w kartonie pod mostem
Co mnie to obchodzi, że ciebie nie stać?
- 10 2
-
2023-02-23 09:01
Jeżeli kogoś stać na spłate kredytu w kwocie 540 000 zł to jaki to bieda? no sorry, pewnie znajomi królika chcieli mieszkanko zdobyć i chwile potem byłoby do wynajęcia :(
- 31 4
-
2023-02-23 08:14
też chciałabym wynająć takie mieszkanie i na pewno nie robiłabym z tego polityki jak ci w artykule (67)
- 51 33
-
2023-02-23 10:10
Nie wiem czy chciałbyś wynajmować,gdyż nadal to słabo... opłacalne. Bo sam czynsz, jest także bardzo duży plus opłaty, to 2 tysiące to mało. Wiem, to na pewno, bo mieszka tam ktoś z mojej rodziny.
Także ten, lepiej już coś spłacać i mieć po iluś latach na własność.- 9 11
-
2023-02-23 09:55
Byłem widziałem (1)
Byłem w takim jednym mieszkaniu na parterze i powiem szczerze że to padaka a nie mieszkanie. Grzyb na ścianach a hitem było jak gospodarz domu pokazał mi jaki jest podmuch wiatru(uwaga) z gniazda elektrycznego,tak było. Żal mi tych ludzi
- 15 14
-
2023-02-23 10:20
mogą wynająć na rynku wtórnym
- 20 3
-
2023-02-23 08:21
Rząd Cie okrada. To właśnie jest polityka. (63)
Przeczytaj uważnie tekst. Ci co chcieli dojść do własności musieli sami wykończyć mieszkania, a wynajmujący mieli wykończone. Teraz rząd próbuje ich oszukać, w czym zresztą ma dużą doświadczenie.
- 104 34
-
2023-02-23 16:17
Rząd... a może jakiś urzędnik?
- 1 3
-
2023-02-23 09:01
jako mieszkaniec Gdańska rzeczywiście czuję się okradany i mam pewność, że władze trwonią moje pieniądze (2)
mam takie odczucie do władz samorządowych
- 33 21
-
2023-02-23 11:54
Twoje podatki idą na "nauczycieli" religii w świeckich szkołach.
Więc skończ narzekać jak to ty za wszystko w tym mieście płacisz.
- 10 12
-
2023-02-23 10:21
też prawda
- 10 6
-
2023-02-23 08:38
kto mnie okrada? nie czuję się okradana a z pewnością żyje mi się lepiej niż za rządów platformy (58)
- 38 179
-
2023-02-23 13:09
za PRLu członkom PZPR też żyło się lepiej
- 12 6
-
2023-02-23 11:32
Socialne państwo, jest gorzej niż za komuny!
Nie dostaje żadnego 500plus, 18 emerytury, inflacja mnie dobija, a koszta jakie mam w firmie prowadzą mnie do bankructwa. Ot, całe nieudacznictwo PiS. Jak porównujemy to mi akurat żyło się lepiej za Tuska. Składki ZUS wynosiły 1.000 zł, a nie 2.000 zł. Nie dostawałem tysiąca zł mandatu za kilkudniowe opóźnienia w płatności VAT, ceny w sklepach były
Nie dostaje żadnego 500plus, 18 emerytury, inflacja mnie dobija, a koszta jakie mam w firmie prowadzą mnie do bankructwa. Ot, całe nieudacznictwo PiS. Jak porównujemy to mi akurat żyło się lepiej za Tuska. Składki ZUS wynosiły 1.000 zł, a nie 2.000 zł. Nie dostawałem tysiąca zł mandatu za kilkudniowe opóźnienia w płatności VAT, ceny w sklepach były znacznie niższe! A ci co otrzymują mnóstwo zasiłków moim kosztem są zadowoleni! Niech przyjdzie inny rząd i wam wszystko zabierze! Zobaczymy jak będzie się wam żyło inaczej niż na garnuszku państwa! Ja nie chce by mi cokolwiek rząd dawał. Ja chce by mi tyle nie zabierał!!!
- 35 7
-
2023-02-23 11:21
Lepiej? (4)
Pewnie napisała konkubina Daniela z Pcimia, zasiadająca w trzech radach nadzorczych Spółek Skarbu Państwa.
Prąd, gaz, węgiel, paliwo drogie mimo niskich cen surowców na giełdach światowych. Rekordowe zyski Spółek Skarbu Państwa i wysokie dywidendy dla oligarchów z PiSu.- 29 10
-
2023-02-23 12:14
Jak elektrownia atomowa? (3)
Za platformy prezes spółki która miała wybudować elektrownię zarabiał 150 000 miesięcznie
- 9 14
-
2023-02-23 16:24
I oddawał 90 000 na działalność PO jak każdy rusek z PO
- 1 11
-
2023-02-23 12:30
Ile zarabia zarząd pustego pola zwanego CPK? (1)
I dlaczego PiS nie wybudował elektrowni atomowej przez osiem lat, skoro sprzedawał polskie pakiety emisyjne niemieckim i czeskim elektrowniom za grube miliardy złotych?
- 24 4
-
2023-02-23 13:16
Ile Paweł zarabiał w niemieckim GPEC?
- 5 10
-
2023-02-23 10:38
Lepiej? (10)
jak tam ceny masła, chleba i benzyny? :)
- 37 6
-
2023-02-23 16:22
A ten dziad to właśnie ten Tusk?
- 1 4
-
2023-02-23 11:07
za minimalną krajową mogę kupić więcej (8)
kostka masła za tuska 4 zł zarobki 3-5 zł na godzinę, masło teraz 6 zł minimalna stawka za godzinę 20 zł
- 13 29
-
2023-02-23 22:34
Mi tez inflacja nie straszna bo tankuje za 50.
Tylko nocami mi Tusk paliwo spuszcza bo coraz częściej muszę tankować.
- 3 0
-
2023-02-23 13:13
nie wiem jakim cudem za Tuska mogłeś zarabiać 120 pln na tydzień... (2)
a teraz 800?
no chyba że wtedy pracowałeś w jakimś Rosyjskim oblaście...- 8 3
-
2023-02-23 16:23
Za Tuska 2 000 000 000 dziennie kradli (1)
- 2 10
-
2023-02-23 16:44
Za Jarozbawa znacząco podnieśli poprzeczkę.
- 14 1
-
2023-02-23 11:53
Po co kłamiesz, jak to można w minutę zweryfikować?
- 5 3
-
2023-02-23 11:49
(2)
Jaki łeb :D a zauważyłeś że kostka masła z 250 zmalała już do 200gram a coraz częściej 180 :D
- 19 11
-
2023-02-23 12:12
Przypomjij sobie łbie od kiedy są kostki 200 gramowe (1)
- 15 4
-
2023-02-23 16:23
On stary trep w wojsku dostawał żarcie i nie wie że masło było 200 gram
- 3 4
-
2023-02-23 09:55
Zapewne lepiej ci się żyje z pieniędzy podatnikow (2)
Bo tym, którzy sami na siebie zarabiają i dodatkowo w coraz większym stopniu muszą finansować takich jak ty na pewno nie żyje się lepiej.
- 29 9
-
2023-02-23 10:20
platforma chciała finansować islamskich imigrantów (1)
- 17 32
-
2023-02-23 10:50
Jeszcze chciała karać Polske za nie przyjmowanie emigrantow z Afryki i Azji. Tusk twierdził nie przyjmowanie emigrantow wiąże się z konsekwencjami. Rok temu bronił emigrantow którzy nielegalnie chcą przekroczyć granicę polsko białoruska mówiąc ze to biedni ludzie. A ci biedni ludzie rzucali w polskich pogranicznikon kodami drewna. Chcieli ich zabić.
- 19 26
-
2023-02-23 08:59
(36)
mnie też nikt teraz nie okrada. A nie wróć, okrada mnie teraz WdG. Rydwany, bezsensowne wiece i FALA to się nazywa okradanie. No i nie mówie o Ryżym i przypadku OFE:(
- 46 74
-
2023-02-24 17:49
Rydwan przynajmniej jest, w przeciwieństwie do waszych ławeczek patriotycznych po 100tys zł sztuka.
- 1 1
-
2023-02-23 12:54
Ale finansowanie religii w świeckich szkołach ci już nie przeszkadza? (2)
- 14 5
-
2023-02-23 16:21
Nie a tobie? (1)
- 4 5
-
2023-02-24 10:19
Niech Watykan płaci za indoktrynację.
Wystarczy, że mają polskie grunty z 1% wartości.
- 1 0
-
2023-02-23 12:03
Ukochana pisowska (2)
legenda. Manewr Tuska z OFE nie kosztował nikogo ani złotówki. Pieniądze z OFE zostały przetransferowane do ZUS. I to cała akcja. Dopiero pisiarstwo chce ostatecznie wykończyć OFE, pobierając przy tym piętnastoprocentową opłatę. I kto tu jest hultajem?
- 34 12
-
2023-02-23 16:42
Dokładnie
Na OFE pasły się jedynie fundusze inwestujące te pieniądze, a Kowalski g... z tego miał.
- 11 2
-
2023-02-23 12:31
Już pobrało w zeszlym roku
- 6 3
-
2023-02-23 10:34
obecni przy korycie+ Ciebie nie okradają?
To ciekawe...
- 28 8
-
2023-02-23 09:27
(27)
Akurat rozwiązanie tamtej czesci OFE to było zakończenie okradania, bo mechanizm wyglądał tak że państwo dawało kasę a później ją pożyczali na stosowny % ale ludziom ówczesna opozycja a dziś rządzący skutecznie wmówili że jest inaczej... Dziś się ludzi ordynarnie rżnie na kasę a ci z jakiegoś niewiadomego mi powodu się jeszcze cieszą i mówią że im się lepiej żyje...
- 69 19
-
2023-02-23 12:11
Tusk mówił, że to nie są pieniądze Polaków
- 10 10
-
2023-02-23 09:42
Nie wysilaj się. (25)
Żeby zrozumieć co z OFE zrobił Tusk trzeba mieć minimalne pojęcie o ekonomii. Widzowie TVP raczej trzeba nie zrozumieją.
- 66 20
-
2023-02-23 14:49
przepraszam :D
- 0 1
-
2023-02-23 13:33
Te zarobione przez was pieniadze, to nue sa wasze pieniądze ....
- 3 1
-
2023-02-23 13:30
Ty nawet zdania nie potrafisz sklecić a oceniasz widzów TVP.
- 7 13
-
2023-02-23 11:06
ukradł ludziom 153 miliardy żeby załatać dziurę budżetową i uratować strefę euro (1)
29 miliardów dał Grecji
- 18 21
-
2023-02-23 16:20
Bo Berlin mu kazał
- 4 3
-
2023-02-23 10:18
a umorzenie 1,5 mld długu gazpromowi jak ekonomicznie uzasadnisz, bełkocie POwski? (16)
- 27 35
-
2023-02-24 10:16
Mieliśmy umowę z Gazprom na stałą stawkę m³ gazu.
Całe szczęście PiS tę umowę zerwał i płacimy cenę rynkową (a nawet wyższą niż na giełdzie światowej) i miliardy odszkodowania dla Gazprom.
Kraść to miliardy!- 1 0
-
2023-02-23 18:24
(1)
Skoro się tak bawimy to może wytłumaczysz dlaczego już po rozpoczęciu wojny odsprzedaliśmy Rosjanom wszystkie stacje Lotosu? ;)
- 11 2
-
2023-02-23 18:37
Według Ciebie Arabia Saudyjska to rosjanie?
Czyli jednak Radek bierze kasę od ruskich.
- 5 8
-
2023-02-23 16:18
Haracz za pozwolenie temu sprzedawcy drożdżówek aby poczuł się kimś...
- 0 0
-
2023-02-23 15:10
A sprzedaż Orlenu Saudi Aramco za ułamek wartośc, orle pisowski?? (5)
- 21 6
-
2023-02-23 19:23
Sprzedaż części (2)
Orlenu podyktowana była nakazem eurokołchozu, tak żeby nie zagrażał interesom niemiaszków
- 3 14
-
2023-02-24 10:17
Było nie robić fuzji?
- 0 0
-
2023-02-23 21:13
Ue nie nakazala sprzedazy orlenu.
Tylko zezwolila. Dla kmiota pisowskiego logika jest obca.
- 9 3
-
2023-02-23 16:20
To akurat dobrze bo chcieliście ruskim sprzedać łapami TW Oskara, kmiota i prostaka (1)
- 6 14
-
2023-02-23 17:49
oni chcieli, wy sprzedaliście
i jeszcze wmawiacie ludziom, że jesteście od nich lepsi
- 17 3
-
2023-02-23 12:30
Nic nie było umorzone
Łykasz fejki pisowskie jak młody pelikan
- 23 12
-
2023-02-23 11:05
Putin mówił o tamtym premierze nasz człowiek w Warszawie (4)
- 22 24
-
2023-02-23 12:41
A o wojnie na Ukrainie mówił operacja militarna. (2)
Chociaż w sumie mnie nie dziwi, że kacap PiSowski wierzy w słowa Putina.
- 17 10
-
2023-02-23 16:19
Kacapy to PO (1)
Nowak już jako Ukrainiec walczy?
- 6 11
-
2023-02-24 10:17
Kwicz koczkodałnie PiSowski, kwiiiiiiicz..
Już się nikt na waszą narrację nie nabiera, ciemny lud co wszystko kupi tylko w TVPutin.
- 3 1
-
2023-02-23 11:19
Skoro tak mówił Putin, to ja wolę patrzeć na ręce przeciwnikowi Tuska.
- 23 7
-
2023-02-23 10:18
ja oglądam tylko tvn i słucham podsiadło (2)
- 14 17
-
2023-02-24 10:14
Tak, kaczkodałnie PiSowski, już ci wierzymy.
- 0 0
-
2023-02-23 13:35
A ja słucham świętych słów z radia
- 6 5
-
2023-02-23 08:19
chciałabym zapytać największą partię opozycjyjną kiedy wyjawią swój program? jakie pomysły mają dla młodych? (38)
Kiedy rządzili ostatnim razem, to z kraju wyjechało 3 miliony młodych osób. Właściwie odbierając dyplom już miało się zabukowany bilet do Londynu
- 51 41
-
2023-02-23 11:59
Brak programu to dalej lepszy program niż produkcja oligarchów PiS. (4)
Niż kupowanie głosów wyborczych niepracującej patologii pieniędzmi ciężko pracujących Polaków. Niż willa+ maseczki od kolegi narciarza+ respiratory widmo od handlarza bronią+ "nagrody" dla Rydzyka+ marża na paliwo+ tarcze "rządowe" (przy rekordowych zyskach SSP)+
A jak już wspominasz te 3mln młodych którzy wyjechali (dzięki wejściu Polski do UE), to jakoś nie widać żeby wracali do tego dobrobytu o którym Danka Koreanka mówi w TVP dezInfo, a wręcz wyjeżdża coraz więcej.- 23 6
-
2023-02-26 00:15
A jak chcesz to zobaczyć ?
Wrócili. Są już w domu, na swoim.
- 0 0
-
2023-02-23 12:18
Chcę wiedzieć co Niemiec zrobi w Polsce (2)
- 3 11
-
2023-02-23 12:43
Porządek. (1)
- 9 3
-
2023-02-23 13:18
Xd
- 2 1
-
2023-02-23 11:34
PiS miało program i wyszło z tego jedno wielkie szambo! (3)
Naobiecywali, i nic z tego nie wyszło. Mogli już lepiej nic nie obiecywać. A jak opozycja nie ma sensownej propozycji to dobrze, że nic nie obiecuje. Nie skompromituje się jak PiS!
- 20 6
-
2023-02-23 12:18
Gdzie kontr program platformy? (2)
Chcę wiedzieć co zrobią
- 4 8
-
2023-02-23 21:18
Od zawsze glosuje przeciw, nigdy za. (1)
Wiec dla mnie brak programu to zaleta. Im mniej wpie*rzania partii w gospodarke tym lepiej.
- 2 1
-
2023-02-26 00:12
Co to za bełkot ?
Czy ty rozumiesz to co piszesz? Czy coś w ogóle rozumiesz co się w kraju i dlaczego dzieje?
- 0 0
-
2023-02-23 09:04
I po co kłamiesz? (6)
3 mln ludzi wyjechało w latach 2005-2006 a wtedy rządził PiS - dokładnie od 2005 do 2007 roku. Platforma rządził od 2007!
- 36 14
-
2023-02-26 00:08
Co za bzdura !
PiS rozpoczął rządy w lipcu 2006r do listopada 2007r . Większość młodych ludzi wyjechało do końca 2005roku w tym i mojej rodzinie.
- 0 0
-
2023-02-23 09:31
Są dostępne oficjalne startstyki więc możesz sprawdzić (4)
W latach o których piszesz nie wszystkie rynki pracy były otwarte dla Polaków więc mogli wyjechać.
- 9 5
-
2023-02-23 09:54
Najważniejsze były otwarte (3)
Irlandia, Wielkie Brytania, Szwecja, Holandia...
- 8 5
-
2023-02-23 10:22
na szparagi można było wyjeżdżać dopiero po 2007 roku (2)
Niemcy byli zamknięci
- 8 9
-
2023-02-23 10:41
Ale 2 miliony w 2005 wyjechały do GB i Irlandii (1)
Małe miejscowości w Irlandi to do dzisiaj 30% Polacy
- 8 6
-
2023-02-23 12:17
Nie wyjechało tylu ludzi, sprawdź dane
- 3 4
-
2023-02-23 08:36
Lepszy żaden program niż program typu
rozdam pieniadze i mieszkania z helikoptera.
- 30 21
-
2023-02-23 08:31
(8)
Program opozycji dla mlodych to kredyt. Bardzo czesto o tym mowia wystarczy uwaznie posluchac wywiadow.
- 21 22
-
2023-02-23 09:03
słucham i opozycja nie ma programu (1)
- 16 9
-
2023-02-23 16:50
Niestety
Ciężko się z tym nie zgodzić, nad czym ubolewam. Czas najwyższy na jakieś konkrety.
- 1 3
-
2023-02-23 08:39
kajdany do grobowej deski (1)
- 9 7
-
2023-02-23 10:13
No tak, bo przecież lepiej komuś płacić?A i tak wszyscy zmierzamy w jednym kierunku. Czyż nie?
- 1 6
-
2023-02-23 08:37
(3)
a obecnego to uniemożliwienie wzięcia kredytu xD coś jakoś nie słychać, żeby te 3mln wróciły - szczególnie do kraju który potem ich pieniądze rozdaje leniwej patologii
- 41 15
-
2023-02-23 09:02
na początek wystarczy, że przestali wyjeżdżać (2)
za Niemca inżynierowie wyjeżdżali na szparagi albo na zmywak
- 19 19
-
2023-02-23 09:46
Inżynierowie z Podlasia
- 15 4
-
2023-02-23 09:44
Ludzie zaczęli wyjeżdżać bo się granice otworzyły.
Eksodus zaczął się za PiS.
- 24 12
-
2023-02-23 08:26
(11)
ich program to wygrac wybory w Polsce, a potem szukac dobrej posady u Niemca.
- 38 38
-
2023-02-23 12:04
Ja bym wolał żeby wygrał PiS i niech pije piwo które nawarzył. (2)
Każdy kto przejmie rządy po Prawych i ZPRawiedliwych będzie musiał podjąć decyzje które się wielu nie spodobają więc porządzi jedną kadencję, bo PiS za 4lata będzie krzyczał - my wam daliśmy, a oni wam zabrali!
2 700 000 000zł rocznie na propagandę TVP dezInfo działa świetnie, bo wmawia Polakom, że 500+ 300+ bony wakacyjne i wszelkiej maści tarcze są od PiSu, a nie z kieszeni polskich obywateli.- 14 6
-
2023-02-23 12:16
Niemiec wyprostuje wszystko w 100 dni (1)
Silni ludzie wejdą do polskich urzędów
- 5 8
-
2023-02-25 23:56
I wówczas żaden nawet nie kwiknie.
Będą zadowoleni , że dostaną na chleb
- 0 0
-
2023-02-23 08:34
lepiej u niemca niż u ruska (7)
jak ci co obecnie są u władzy
- 51 33
-
2023-02-23 08:39
Niemiec nasz człowiek w Warszawie (6)
kto to powiedział?
- 20 17
-
2023-02-23 10:22
"drodzy przyjaciele rosjanie" (3)
kto to powiedział? i to blisko po katastrofie smoleńskiej :D
- 15 12
-
2023-02-23 13:12
Kto powiedzial o Lukaszence "to taki cieply czlowiek?"
Tego nie dowiesz sie z tvpis z oczywistych powodow. Nie dowiesz się tez z tvn bo oni nie znizaja sie do poziomu tvp.
- 11 2
-
2023-02-23 12:05
Jarosław Kaczyński.
"Bliżej nam do konserwatywnej Rosji, niż do lewackiej UE" - Krystyna Pawłowicz.
- 15 5
-
2023-02-23 11:09
stalin mordował hurtowo a nasz przyjaciel Putin detalicznie,
kto to powiedział?
- 10 4
-
2023-02-23 09:44
No kto? (1)
To jest tekst z gazety propagandy Moskwy powielany przez TVPiS dla swojego słabo myślącego elektoratu.
- 26 14
-
2023-02-23 10:55
Rosjanie byli zachwyceni uległościa Tuska wobec Rosji dlatego tak napisali. A słyszałeś ze Tusk nie zgadzał się się z tą opinią. Nie twierdził że to kłamstwo.
- 9 15
-
2023-02-23 07:34
Opinia wyróżniona
Przecież każdy kto bierze kredyt przy tej inflacji ma podobne stawki... (87)
Przez 25 lat spłacasz procenty a przez 5 mieszkanie! Ameryki nikt nie odkrył! Moi znajomi którzy brali kredyt 15 lat temu na 25 lat już dawno spłacili wartość mieszkania a dalej mają do spłacenia drugie tyle.
- 493 31
-
2023-03-02 16:26
Elo
Ziomuś nie kumasz że to miałobyć dla ludzi których niestac na kredyt a są za bogaci aby dostać komunalne. Bank ponadto twierdzi że nie mają zdolności kredytowej. Poza tym ludzie którzy dostali te mieszkania też płacą podatki i chodzą do pracy. Te mieszkania nie są za darmo. Płaca jak każdy inny człowiek, najem 2000 zl plus opłaty. Zazdrościcie nie ma czego heh
- 0 0
-
2023-02-23 19:28
Tak tylko...
Budowa mieszkań wystartowała 2 lata temu , grunty tańsze, materiał i robocizna tańsza itp itd. Ogólnie nie bylo wtedy inflacji
- 0 0
-
2023-02-23 09:26
Tylko śmiech mnie ogarnia. (3)
Ludzie myśleli, że wydymają system i będzie po taniości na własnym. Co więcej pomyśleli, że rząd daje na prawo i lewo, wię ci im skapnie, a poza tym zajmują się tym fachowcy. Ale jednak Janusz z Pcimia czy innej metropolii był sprytniejszy i wynajął ludziom mieszkania, ale później pomyślał, czemu by nie zarobić więcej. Teraz jak już ludzie
Ludzie myśleli, że wydymają system i będzie po taniości na własnym. Co więcej pomyśleli, że rząd daje na prawo i lewo, wię ci im skapnie, a poza tym zajmują się tym fachowcy. Ale jednak Janusz z Pcimia czy innej metropolii był sprytniejszy i wynajął ludziom mieszkania, ale później pomyślał, czemu by nie zarobić więcej. Teraz jak już ludzie wpakowali kasę to i tak zapłacą. No i zapłacą! Ale spokojnie zaraz będzie kolejna tarcza, błysk fleszy, przemówienia i ludzie dostaną upust 2%. jak spełnią 37 warunków. TV, radio będzie huczało, że ludzie dostali, więc już teraz niech nie marudza tylko płacą resztę. Znam to, sam zasiadam w 3 radach nadzorczych i na niczym się nie znam, ale mam wujka w partii.
- 18 8
-
2023-02-23 11:14
były prezydent Gdańska zasiadał w 4 radach i dorobił się kilkunastu mieszkań (2)
- 11 5
-
2023-02-23 12:19
No pacz pan, konkubina Daniela z Pcimia zasiada w trzech radach nadzorczych SSP. (1)
A sam Daniel dorobił się trzydziestu dziewięciu (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju i gruntów wartych pięć milionów złotych (w tym zupełnie przypadkowo działka na której ma stanąć elektrownia atomowa).
- 12 4
-
2023-02-23 13:00
Należy mu się.
Taka histeria.
- 2 3
-
2023-02-23 09:04
drugie tyle?
drugie tyle to jednak nie trzy razy tyle... !
- 3 2
-
2023-02-23 08:57
To trzeba było nadpłacać
- 1 3
-
2023-02-23 08:36
jednak umawiali się inaczej. jestem przeciwnym rozdmuchanemu socjalowi, który toczy ten kraj o 8 lat. (5)
to po prostu pokazuje kto ma nos większy niż pinokio
- 24 11
-
2023-02-23 08:41
tu trzeba drugiego Balcerowicza. Cieszę się, że platforma przejmie władze i wszystko zabierze (4)
- 14 21
-
2023-02-23 09:16
Kiepska socjotechnika (3)
Choć w sumie adresat od lat łyka jak pelikan
- 8 4
-
2023-02-23 09:35
(2)
Bo ludzie głupi niestety, bo ten rząd sięgnął do portfeli obywateli w sposób nie spotykany dotychczas w kraju nad Wisłą a ci się cieszą niewiadomo z czego...
- 13 7
-
2023-02-23 09:49
Oni mieli puste kieszenie wiec nic z nich nie wyciągnęli. (1)
Kasa na socjal jest to popierają.
- 13 4
-
2023-02-23 11:00
Może i puste kieszenie ale zaraz nie będzie ich stać na te wspaniałe mieszkania po PRLu co dastali...
- 5 6
-
2023-02-23 08:21
Trzeba terapi szokowej żeby ocucić społeczeństwo, bo przyzwyczaili się, że wszystko dostają (26)
Dobrze, że po wygranych wyborach zabiorą 500 plus, 300 plus, emerytury itd. Chcesz coś to idź zarób na to albo wyjedź za granicę.
- 35 19
-
2023-02-23 08:43
Już widzę miliony emerytów pozbawionych emerytury emigrujących na Zachód
- 4 9
-
2023-02-23 08:29
Zabiorą emertury (6)
Jednak mają program.
- 12 9
-
2023-02-23 09:33
(5)
Przecież emerytom zabrali wprowadzając podatek później łaskawie dali im 13,14 za które i tak biorą podatek więc sumarycznie są stratni ale że głupi to się ciszą że "dostali" haha
- 9 11
-
2023-02-23 10:19
(4)
Zdziwiony, napisz o jaki podatek chodzi. Piszesz klamstwa
- 10 6
-
2023-02-23 16:35
Zdrowotny
Czyli brak możliwości odliczania składki na NFZ. Taki se drobny dodatkowy podateczek. Zwykłe marności, jakby powiedział pewien ubogi toruński zakonnik.
- 2 0
-
2023-02-23 10:57
(2)
Nie che mi się tłumaczyć jak dymają ludzi ważne że są zadowoleni i wiedza na kogo głosować ;)
- 7 7
-
2023-02-23 12:58
Ciebie już dawno wydymali ale o tym nie wiesz. (1)
- 5 1
-
2023-02-23 16:36
Wiem doskonale
Dymania przez 7 lat trudno nie zauważyć.
- 3 0
-
2023-02-23 08:24
Zagłosuję na każdego kto zabierze te wszystkie pińcetplusy, choćby to był sam papież Franciszek. (17)
- 54 19
-
2023-02-23 09:52
Ja zagłosuje na PO jak tylko pokaże jakiś program
wyborczy. Bo na razie ich celem jest tylko i wyłącznie posiadanie władzy
- 13 10
-
2023-02-23 08:29
Ja też. Co to za absurd, że polskim dzieciom coś się należy (15)
- 12 33
-
2023-02-23 16:27
Nic się nikomu nie należy
Ponad to, co sam wypracuje. Z wyłączeniem osób pokrzywdzonych przez los - ale oni akurat w tym prawym i sprawiedliwym państwie dostają zasiłki zbyt małe by żyć i ciut za duże by zdechnąć. Tak po katolicku.
- 3 0
-
2023-02-23 12:14
Bóg dał dzieci a nie dał na dzieci?
Jak mnie nie stać na Porshe, to go nie kupuję licząc na pieniądze od innych.
- 11 1
-
2023-02-23 09:43
Absurdem jest to, że ludzie pracujący i płacący podatki zmuszeni są do finansowania tych wszystkich tzw. darmowych programów soc (3)
I cwaniactwo żyje sobie na koszt innych, dostając często z programów socjalnych więcej pieniędzy niż zarabia przeciętny pracujący
- 22 8
-
2023-02-23 10:16
idź pij, pal, nie pracuj, wykarm siebie i dziecko za 500 zł miesięcznie (2)
- 10 8
-
2023-02-23 16:31
Pińcet to na start
W ślad za tym idą darmowe obiady dla przychówku, zasiłki celowe, dodatki na wungiel, dopłaty do czynszu etc.
- 5 0
-
2023-02-23 12:16
500+ na dziecko, żarcie z Caritasu, ciuchy z MOPS..
..dodatek mieszkaniowy od Miasta, zwrot za media od Miasta, dorabianie "na czarno" i żyją lepiej niż bezdzietny na umowie o pracę.
- 17 4
-
2023-02-23 08:48
Bardzo dobrze będzie wiecej pieniedzy na wille (8)
I inne nagrody
- 15 23
-
2023-02-23 09:36
Na imigrantów z Afryki
- 3 6
-
2023-02-23 09:32
(6)
Tyle że to był program mający na celu zwiększenie dzietności i się nie sprawdził... Kamień magicznym sposobem został przemianowany na daninę socjalna która i tak już nawet szoku inflacyjnego nie łagodzi...
- 24 7
-
2023-02-23 10:16
dzietność nie zwiększyła się więc należy zabrać pieniądze polskim dzieciom (4)
jeżeli jest za mało ludzi w Polsce, to wystarczy sprowadzić imigrantów z Afryki
- 5 12
-
2023-02-23 12:15
Imigrant z Afryki czymś się różni od turystów z krainy U? (3)
- 6 3
-
2023-02-25 21:26
Długością i chętnością przyjmowania...
Afrykaniec ma hiva i dyma chętne krajanki?
- 1 0
-
2023-02-23 16:28
Zazwyczaj mniej pije i lepiej się zachowuje.
- 3 0
-
2023-02-23 12:56
Często kolorem.
- 5 1
-
2023-02-23 09:46
Za to wspomógł sprzedawców telewizorów, telefonów, alkoholu itp.
- 17 7
-
2023-02-23 08:14
dostali mieszkanie w atrakcyjnej cenie ale wciąż tylko daj, daj, daj. (45)
nie wejdą na ogłoszenia na tym portalu i zobaczą jakie są ceny
- 77 16
-
2023-02-23 09:35
Jak rządzili Niemcy to nie mieli żadnego wparcia dla polskich dzieci (40)
Chcieli za to relokować u nas tysiące imigrantów z Afryki
- 21 48
-
2023-02-23 19:51
No widzisz a mi i tysiącom innych polskich rodzin rzad PO dopłacił po 10% wartości mieszkania, niektórym i 15%. Na wkład własny było, mieszkania kosztowaly polowę tego co teraz, resztę dobrałem w kredycie i nie narzekam. Teraz pis tak załatwił tych ludzi, że mieszkanie sub standard, bez garażu, komórek lokatorskich i ogródków kosztuje więcej niż od dewelopera. To jest dopiero rzadzenie XD
- 5 0
-
2023-02-23 17:36
teraz masz też wsparcie inflacja + , deficyt + , energia + , gaz + paliwo + itp itd wspaniałe wsparcie dla twoich dzieci
- 5 0
-
2023-02-23 12:49
Coś ci się pląta. Niemców nie ma od 1945 roku.
- 5 5
-
2023-02-23 10:17
Normalni ludzie nie chcą zeby im dawać (13)
chcą zeby im nie zabierano. Za tych Twoich niemców nie było najobrzydliwszego podatku w postaci inflacji. Mogłeś ustalić sobie cel i odkładać na niego pieniądze. Dziś 16% inflacja zjada nasze oszczednosci w mgnieniu oka. Program mieszkaniowy "Rodzina na swoim" Młodzi ludzie brali kredyty na stałej stopie + przez 8 lat mieli dopłatę do raty od
chcą zeby im nie zabierano. Za tych Twoich niemców nie było najobrzydliwszego podatku w postaci inflacji. Mogłeś ustalić sobie cel i odkładać na niego pieniądze. Dziś 16% inflacja zjada nasze oszczednosci w mgnieniu oka. Program mieszkaniowy "Rodzina na swoim" Młodzi ludzie brali kredyty na stałej stopie + przez 8 lat mieli dopłatę do raty od państwa. Ale musieli mieć pracę, trochę odłożonej gotówki, po prostu musieli być ogarnięci a nie jak 500plusy teraz, czy się stoi czy się leży... kasa podatnika się należy
- 33 11
-
2023-02-23 11:12
wtedy było piniędzy nie ma i nie będzie a jak ci się nie podoba to zmień pracę i weź kredyt (12)
- 14 15
-
2023-02-23 16:22
I tak powinno być (1)
Chcesz zarabiać więcej to podwyższaj kwalifikacje i szukaj lepszej pracy, a nie tylko k... dej i dej!
- 7 0
-
2023-02-23 20:06
Ludzie tak myślach są w mniejszości
Inaczej nie mielibyśmy PiSu u władzy
- 0 0
-
2023-02-23 12:13
Więc twierdzisz, że pieniądze były i są? (1)
To po co PiS wprowadził trzydzieści pięć nowych podatków zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami? Po co #nowy wał? Skąd inflacja 19% przy rekordowych zyskach Spółek Skarbu Państwa? Skąd drogie paliwo, węgiel, gaz, energia elektryczna przy niskich cenach surowców na giełdach światowych?
- 17 7
-
2023-02-26 00:34
Jesteś za cienki, żeby to ogarnąć.
- 0 0
-
2023-02-23 11:33
(7)
Kiedy wy wreszcie pojmiecie, że od 30 lat zmieniają się tylko ryje przy korycie, ale chlew jest wciąż ten sam?
- 11 5
-
2023-02-23 12:24
Wybierzmy konfederacje albo Holownie (5)
Oni nie kradną tak jak platforma
- 4 10
-
2023-02-23 13:07
(1)
jak można na szali stawiać konfederacje z tvnowskim pajacem, nie rozumiem jak ktokolwiek może brać tego błazna w ogóle pod uwagę...przecież to stan tymiński 21 wieku, ludzie co z wami?!
- 8 5
-
2023-02-26 00:33
No i widać jak się młodzi znają na polityce. Żałosne
Typu : masz racje ale... z dwojga złego to wybieram...
i tacy idą na wybory, a później kwik i zgrzytanie ( jeśli jeszcze będą) zębów- 0 2
-
2023-02-23 12:55
Konfa nas oszukała ze szczepieniem. (1)
Na nich głosować już nie będę. Gorsi do pisu i po.
- 2 2
-
2023-02-23 14:05
To chołownia!
- 0 2
-
2023-02-23 12:46
Konfederosję? Hołownię - PiS light?
Wolałbym na kulawego psa zagłosować.
- 9 4
-
2023-02-23 12:01
masz rację, ale niestety od koryta ich nie oderwiemy jednak
wolę, gdy złodziej się chociaż trochę kryje z tym ze kradnie, nie to co teraz. Kradną a gdy złapie się ich za rękę to wmawiają motłochowi ze to dla jego dobra i kasa sie im należała.
- 8 10
-
2023-02-23 09:47
Daj mi 1000 a ja Ci dam 500. (16)
Tak wygląda wsparcie PiS. Więcej na tym tracimy niż zyskujemy. Oczywiście chodzi mi o pracujących. Bo "suweren" ma eldorado.
- 48 13
-
2023-02-23 09:54
Wersja z czasów PO: "Daj mi 1000 a ja Ci dam 0" (15)
Bo "te pieniądze nigdy do ciebie nie należały", "pieniędzy nie ma i nie będzie", "sorry taki mamy klimat" a jak chcesz coś mieć to "zmień pracę, weź kredyt" i całe życie pracuj na umowach śmieciowych. No, chyba że jesteś uchodźcą, to nagle mamy dla ciebie pieniądze bo "Polska jest w stanie przyjąć jakąkolwiek liczbę uchodźców"
- 27 44
-
2023-02-23 19:53
Kłamiesz PO dawało do 15% wartości mieszkania, a te kosztowały połowę dzisiejszej ceny
- 5 2
-
2023-02-23 10:19
co z tego ze pieniądze są jak ich wartość teraz to papier i tusz do drukarki (3)
propaganda drenuje twój mózg
- 12 9
-
2023-02-23 11:11
to daj mi ten papier (2)
ile zarabiasz na trollowaniu
- 9 8
-
2023-02-23 12:45
Idź do galpy, u niego drukarki robią brrrrrrr... 24/7
- 6 2
-
2023-02-23 11:44
Daj, to....
chiński sprzedawca jaj.
- 4 5
-
2023-02-23 10:07
(9)
No i to jest różnica między prawdziwym gospodarzem a utracjuszem. Pierwszy patrzy perspektywicznie i wie, że rozdawnictwo do niczego dobrego nie prowadzi. Drugi wydaje, bo dzięki temu jest lubiany i popularny, a to, że wydaje na kredyt, który będzie spłacać jeszcze pokolenie wnuków - nic go nie obchodzi.
- 26 13
-
2023-02-23 10:37
PO też żyło na kredyt (3)
W czasach PO zadłużenie rosło średnio 40% rocznie aż do 2014, gdy zrobili skok na kasę z OFE.
W czasach PiS przed pandemią zadłużenie rosło średnio 28% rocznie.
Czyli PO też żyło kredyt, ale różnica była taka, że cała ta kasa szła do polityków a nie do obywateli.- 18 25
-
2023-02-23 11:18
(2)
a skąd Ty takie rewelacyjne informacje wziąłeś? zadłużenie jakie generuje PiS jest największe od czasów waloryzacji złotówki. a wartość naszej waluty jak tylko odejdą od władzy i wyleje się całe wiadro spadnie tak drastycznie ze za chleb będziemy 10 zł płacić
- 18 11
-
2023-02-23 11:35
(1)
Teraz zadłużenie każdego kraju jest największe od Wielkiej Depresji lat 30-tych bo wszystkie kraje wpompowały w swoje gospodarki miliardy żeby przetrwać pandemię. Do tego jak spojrzysz na mapę to zobaczysz, że sąsiadujemy z Rosją, Białorusią i Ukrainą, które są ze sobą w pełnoskalowej wojnie i jako sąsiad też mocno obrywamy ekonomicznie.
- 9 8
-
2023-02-23 12:53
Pisowskie tłumaczenie jak nie pandemia to wojna.
- 11 8
-
2023-02-23 10:14
w latach 2007-2015, 800 cystern z lewym paliwem wjeżdzało codziennie do POlski (4)
- 18 21
-
2023-02-23 12:51
Teraz wjeżdża parę tysięcy dziennie
plus rurociąg przyjaźń.
- 7 3
-
2023-02-23 12:24
Komentarz nie na temat
- 4 3
-
2023-02-23 12:11
Zapytaj brata komedianta głównego jak się kręci karuzelą VATowską.
A nie, sorry.. jego chroni prokuratura Zbyszka Ziobry.
- 19 4
-
2023-02-23 10:21
I cieszyłeś się z taniego paliwka
- 14 8
-
2023-02-23 09:39
Tak, oczywiście, a pieniądze z KPO zabrał Tusk (5)
Wyłącz TVP i nie daj sobą wiecej manipulować
- 46 20
-
2023-02-23 14:02
KPO to kasa z kredytu na niemieckie wiatraczki a nie na mieszkania dla młodych
- 8 6
-
2023-02-23 10:13
kto wciąż donosi na Polaków do UE? Głownie europosłowie opozycji donosza na Polaków (3)
- 18 33
-
2023-02-23 17:58
Jak mozna donosic do swoich?
UE to my, Polska i Polacy. Logika proletariusza pisowskiego. Skoro "donoszą", znaczy ze dla PIS UE to wróg :) czyli co, Rosja to ich przyjaciele ? Fak logic.
- 5 5
-
2023-02-23 12:10
Broszka, Zero, Tępa.. (1)
Biegali do PE na skargę aż furczało, zwłaszcza w obronie mendiów Rydzyka.
- 26 8
-
2023-02-23 14:01
Zapomniałeś o tej co rzucała kamieniami w dinozaury
- 8 3
-
2023-02-23 09:30
(3)
Zwyczajnie ich oszukano bo ustalenia były inne a 600 tysięcy nawet na tamte czasy na mieszkanie na zad*piu to już było nieporozumienie...
- 21 24
-
2023-02-23 18:18
No nie. (2)
Na rynku kupujesz mieszkanie za powiedzmy 700k a spłacasz przez 30 lat 1mln 400, kumasz?
- 10 3
-
2023-02-23 18:58
Nikt ci nie broni nadpłacać (1)
- 6 4
-
2023-02-26 00:24
Im też nikt nie każe brać tych mieszkań, które planują mieć na własność
- 0 0
-
2023-02-23 07:26
Opinia wyróżniona
Od początku dziwaczny, kretyński "program" pozbawiony sensu i logiki (66)
Na domiar złego natrafił na specyficzne okoliczności ekonomiczne. Ale to dobrze, bo tylko uwypukliło to jego bezsens.
Przede wszystkim trzeba było jasno wskazać: to nie jest ponomoc dla ubogich tylko dla tych którzy mają duży problem z otrzymaniem kredytu (w czasach kiedy łatwo było go dostać). W zamian za to mieszkaniec bierze na siebieNa domiar złego natrafił na specyficzne okoliczności ekonomiczne. Ale to dobrze, bo tylko uwypukliło to jego bezsens.
Przede wszystkim trzeba było jasno wskazać: to nie jest ponomoc dla ubogich tylko dla tych którzy mają duży problem z otrzymaniem kredytu (w czasach kiedy łatwo było go dostać). W zamian za to mieszkaniec bierze na siebie ryzyko. A ryzyk można było sobie trochę wyobrazić. Nieprzygotowani ludzie naiwnie w to poszli jak Frankowi że w swoje hazardowe zabawy.
Są rzeczy po których od początku widać że to nie będzie tania zabawa.. Tak było z MEVO i tak było z M+ patrząc od strony mieszkańców.- 382 35
-
2023-02-23 21:54
Mi te mieszkania w Gdyni przypominają TBSy w Gdańsku
Mieszkania z dojściem do własności, chyba te mieszkania + miały być dla biednych ludzi. Coś mi się widzi, że tu miasto Gdynia maczało swoje palce, z programem rządowym to nie ma nic wspólnego.
- 2 0
-
2023-02-23 11:24
To był flagowy program PiS! (2)
Premier Pinokio powiedział, że mamy go rozliczyć z programu Mieszkanie+. No to go rozliczymy. Podczas wyborów...
- 7 5
-
2023-02-23 12:29
Niemiec obiecywał 3 x 15, likwidację Senatu i połowy Sejmu
Co dotrzymał?
- 6 2
-
2023-02-23 12:26
Program jest beznadziejnie głupi i bezwartosciowy ,ale takich tez niebrakuje w POKOzycji.
- 2 4
-
2023-02-23 11:15
Mówisz że frankowi poszli w ryzykowne zabawy. (2)
Tylko jakimś dziwnym trafem 94% wyroków sądowych wygrywają ci ryzykanci,a nie banki.
- 5 2
-
2023-02-26 17:19
To tylko świadczy w jakim socjalizmie żyjemy.
Jak przegram w kasynie to tez mam się zgłosić po pomoc bo nie zdawalems sobie do końca sprawy że mogę nie zarobić a stracić?
- 0 0
-
2023-02-23 20:34
Bo robią pannę lekkich obyczajów z logiki
A że na tej loterii zagrało sporo wpływowych osób to nagle się okazało że zapisy były nielegalne. Wszyscy to oglądali i nie było żadnych wątpliwości dopóki się opłacało, a nagle się nie opłaca i trzeba coś wymyślić. A jeszcze głupie państwo PiS nskupowalo umorzonych banków i teraz będziemy wszyscy płacić.
- 3 1
-
2023-02-23 08:30
Fala, mevo i owce to dobre pomysły (1)
- 11 17
-
2023-02-23 08:44
O widzę aktyw czujny...
- 12 5
-
2023-02-23 08:23
jestem młodym singlem, mam 37 lat, mieszkam z mamą, wszędzie jeżdżę rowerem i nie muszę mieć własnego mieszkania (11)
niech ludzie zrozumieją, że nie każdy musi mieć mieszkanie!
- 15 18
-
2023-02-23 23:31
Bez obrazy
Ale w wieku 37 lat już nie jesteś "młodym" singlem
- 2 0
-
2023-02-23 12:16
Kolega mieszkał z rodzicami znalazl sobie zone która miała duze mieszkanie teraz maja 5 dzieci czyli jednak jest szansa (2)
Dlaczego zawsze zakladacie ze to facet musi wiecej zarabiac .ze kobieta musi byc bedna a facet bogaty
- 4 3
-
2023-02-23 13:57
(1)
Facet nie musi być bogaty, ale nie może być leniwy i liczyć na łatwe życie na koszt innych (mamusi albo żony)
- 4 1
-
2023-02-26 17:17
Ale to kobieta w 99% liczy na łatwe życie i "złapanie" męża
- 1 0
-
2023-02-23 11:53
Rób jak chcesz
ale chłopaka tak nie znajdziesz ;)
- 3 2
-
2023-02-23 09:43
Młody singlu - wszystko jest ok, jeśli chcesz tym singlem pozostać do końca życia (2)
Wtedy zamiast wydawać pieniądze na kredyty i życie rodzinne - podróżujesz i cieszysz się życiem i jest to spoko. Problem zaczyna się tu, że niewiele osób chce żyć tak jak ty, więc rada jest bardzo subiektywna. Większość naturalnie dąży do poznania drugiej połówki i założenia rodziny.
- 11 7
-
2023-02-23 10:41
niewiele, to może z Twojego rocznika :) (1)
- 3 4
-
2023-02-23 11:54
Nie chcieć czy nie móc?
- 5 1
-
2023-02-23 08:32
I tym singlem to jeszcze będziesz.... (2)
Która normalna kobieta weźmie chłopa który w wieku 37 lat mieszka z mamą.... Ogarnij się !!!
- 31 11
-
2023-02-26 17:16
Co znaczy weźmie? Żeby wziąć to trzeba samemu mieć za co. A kobiety zwykle mają duuuużo mniej przy duszy od gościa który
mieszka z rodzicami i mu się kumulują pensje
- 1 0
-
2023-02-23 08:43
Czemu zakładasz że on chce mieć kobietę?
Po co sobie rujnować życie?
- 31 7
-
2023-02-23 08:17
Chciałabym żeby ktoś mi pomógł, żebym po latach wynajmu mogła taniej kupić wynajmowane mieszkanie (43)
Mam 25 lat, zarabiam 6000 zł netto i za wynajem mieszkania w Gdyni z opłatami płacę prawie 3000 zł. jak mam nazbierać na wkład własny? Takie programy to dla mnie jedyna szansa,
- 17 19
-
2023-02-26 17:09
Ale dlaczego chcesz taniej niż inni. Dlaczego masz być uprzywilejowana
- 1 0
-
2023-02-26 17:07
Po pierwsze to nikt nie musi ci pomagać
Po drugie już teraz zarabiasz nieźle i nie ma najmniejszej potrzeby żebyś teraz kupowała mieszkanie. Jak mam nazbierać na wkład własny? Oszczędzając, inwestując a tak w ogóle to nie ma obowiązku brania kredytu
- 0 0
-
2023-02-23 12:12
Zagranicą dostała bys mieszkanie komunalne za grosze w najnizszym standarcie i jak by ci sie polepszyło otbys sobie kupila inne. (1)
- 4 2
-
2023-02-23 20:43
To jedź za granicę
- 2 0
-
2023-02-23 11:33
Do Pani co zbiera na wkład własny: Znajdź bogatego męża, bądź dla niego dobra i zaspokajaj go co wieczór. (3)
- 1 8
-
2023-02-26 17:14
Czyli frajera, bo tylko frajer utrzymuje innych
- 0 0
-
2023-02-23 12:50
Typowy PiSowiec jest typowy. Kobieta to dla was inkubator.
- 4 4
-
2023-02-23 11:52
Mi by wystarczyło co drugi wieczór
no bo kiedy koleżanka?
- 2 5
-
2023-02-23 11:13
Jak mialem 25 lat dopiero zaczynalem odkladac na mieszkanie, na wklad.
Odkladaj zelazne 3k, staraj sie utrzymac za 3k. Wynajmij pokoj zamiast mieszkania. Ja do 30tki wynajmowalem pokoj. Dzieki temu odlozylem na wklad. Uprzedzam pytanie. Jak to nie zycie, a wegetacja i uwłacza twojej szlacheckiej godnosci, to zyj dalej jak szlachta, wynajmuj za 3k, żyw sie po restauracjach i zmieniaj co rok iphone na nowszy. Choice is yours.
- 10 8
-
2023-02-23 10:12
Uzbierałam 60 tysięcy na wkład własny przez dwa lata (13)
Zarabiając 3500 zł i biorąc dodatkowe zlecenia, jednocześnie wynajmowałam kawalerkę, żeby mieć gdzie mieszkać. Niech mi nikt nie mówi, że się nie da - trzeba po prostu zacisnąć pasa i wziąć się do roboty, zamiast narzekać i oczekiwać, że dostaniemy coś za darmo
- 15 14
-
2023-02-23 10:51
Czyli żyłeś za 1 tys. zł / miesiąc (11)
Wliczając w to koszt najmu. Takie bajeczki to tylko na Trójmiasto. pl
- 18 6
-
2023-02-23 13:37
Wyjaśnię leniwym niedowiarkom (6)
Malutką kawalerkę wynajmowałam za 1,5 tysiąca z opłatami, z dodatkowych zleceń miałam koło 2-2,5 tys. dodatkowo. Ograniczyłam wydatki inne niż niezbędne i teraz mam swoje mieszkanie. A wy dalej wylewajcie żale, że nikt wam nie chce dać, i pocieszajcie się, wydając kasę na pierdoły, które nic nie wnoszą do waszego życia
- 9 2
-
2023-02-23 14:00
Czyt. Pitolisz :)
- 0 3
-
2023-02-23 13:55
Fajnie że osiągnęłaś swój cel (4)
czyj jesteś szczęśliwa?
- 0 3
-
2023-02-23 16:01
A czemu miałabym być nieszczęśliwa? (2)
Mieszkanie mam, pracę, która daje mi satysfakcję i możliwość dodatkowych zleceń mam. Myślisz że wpadłam w depresję, bo trochę się przemęczyłam przez dwa lata? Otóż nie, za to da mi to znacznie więcej spokoju w przyszłości
- 4 1
-
2023-02-23 18:30
Konfabulujesz (1)
- 1 2
-
2023-02-23 20:42
Dla lenia i pasożyta to że ktoś potrafi na coś zapracować
To zawsze konfabulacja
- 3 1
-
2023-02-23 14:43
Na pewno bardziej szczesliwa niz wyspany najemca z pilotem
w jednej i perłą w drugiej łapie.
- 4 1
-
2023-02-23 12:38
"Biorąc dodatkowe zlecenia" (3)
Trudne to czytanie ze zrozumieniem... z dodatkowych zleceń to mógł mieć i 10 000
- 4 4
-
2023-02-23 13:02
Kwestia interpretacji jego nic niewnoszącego komentarza (2)
kwestia
- 2 1
-
2023-02-23 13:43
(1)
Mój komentarz wnosi bardzo dużo, bo pokazuje, że jesteście roszczeniowymi i leniwymi marudami. Dodam, że to mieszkanie kupiłam w wieku 26 lat w czasie piku cenowego w 2021 roku, a pracuję w teoretycznie mało dochodowym zawodzie w umierającej podobno branży. Możecie mi nie wierzyć, bo tylko tak możecie się pocieszać w swoim nudnym życiu
- 3 4
-
2023-02-26 17:12
To nie był żaden pik. Ostatni dzownek
- 1 0
-
2023-02-23 10:25
dla większości niestety to za trudne
- 8 6
-
2023-02-23 08:45
Zrób tak jak ja (6)
I przez rok pracuj na dwa etaty. W rok uzbierasz spokojnie
- 11 15
-
2023-02-23 13:04
(2)
Tak. W ogóle tylko pracuj.
Praca czyni wolnym.
Żyjesz żeby pracować, czy pracujesz , żeby żyć?- 4 7
-
2023-02-23 14:41
O masz doradce. Nie pracuj, glosuj na prawicowych socjalistow dalej.
Niech inni ci sie zrzucają na mieszkanie. Ty sie zajmij netflixem, perłą i spaniem.
- 6 1
-
2023-02-23 13:53
Czasami trzeba się poświecić żeby coś osiągnąć. Rok pracy na 2 etaty to nie jest długo. Chcecie wszystko za darmo?
- 5 5
-
2023-02-23 12:51
(2)
nooo, czego nie rozumiesz? zrob tak jak on...narazie podaruj sobie taki luksus jak spanie, tylko sie czas marnuje...wyspisz sie za dwa lata a teraz dymaj jak głupi kolega wyżej na dwa etaty...a jak juz uzbierasz za te dwa lata okaze sie jednak ze nie uzbierałes i trzeba zbierac kolejna dwa lata bo inflacja zrobiła z twojej gotówki prostytutke i jest juz nie wiele warta...
- 6 3
-
2023-02-23 18:16
Czyli chciałbyś uzbierać kilkadziesiąt tysięcy
Pracując na pół gwizdka, najlepiej w ogóle się nie męcząc.
Dlatego nigdy nic nie osiągniesz- 4 0
-
2023-02-23 13:47
Wystarczy rok-dwa przy dwóch etatach, żeby uzbierać na wkład. Można się przemęczyć i to wcale nie zabierze nam całego życia prywatnego. A mieszkanie zostanie już potem na zawsze. Ale dla polakówa to za dużo, on powinien dostać wkład za darmo, żeby mógł sobie wieczorem oglądać netfliksa i pić perłę, a broń boże się nie zmęczyć
- 9 5
-
2023-02-23 08:27
Co ty chcesz kupić albo jakie masz wydatki? (12)
WZnam osobę która w 2021 zarabiając 4000 netto (średnio 5000 że wszystkimi dodatkami i nadgodzinami) dostała kredyt na 440 tysięcy. Jak z 6000 tysięcy nie potrafisz odłożyć na wkład własny to musisz poważnie przestudiować swoje wydatki.
- 25 18
-
2023-02-23 13:03
6000 tysięcy oznacza 6 milionów, panie kolego.
- 3 0
-
2023-02-23 10:39
ale mamy 2023 rok
Kredyty już nie są rozdawane na prawo i lewo. Poza tym kto ma odłożone 6 mln na wkład własny xD
- 3 5
-
2023-02-23 09:51
(8)
Skoro musi z tego opłacić najem, a nie mieszka u rodziców, to realnie odkłada z 3 tys., nie z 6 tys. Wkład własny uzbiera może po 20 latach. Akurat, żeby spłacić kredyt przed emeryturą. Fantastyczna wizja.
- 14 5
-
2023-02-23 11:06
(2)
Ci co mieszkali u rodziców odkładając kupują mieszkania za gotówkę z palcem już nie napiszę gdzie i to większość młodego pokolenia która nie dała się nabrać na życie na kredyt a teraz są wygrani ;)
- 6 4
-
2023-02-23 11:51
wygrani że hej (1)
za mieszkanie które kupiłem w 2015 roku za 410k już w 2020 trzeba była zapłacić ok. 900k.
Kumpel z pracy zbierał wtedy i zbiera nadal.
Z inflacją nie wygrasz trzymając gotówkę.- 12 2
-
2023-02-23 12:40
czemu nie 4 mln za to mieszkanie?? xD
- 2 3
-
2023-02-23 10:13
A musi wynajmować za 3000? Nie ma tańszych opcji? (4)
- 9 5
-
2023-02-23 11:15
(2)
Obecnie? Klitkę, w której ledwo się ruszysz i będziesz jechał do pracy dwie godziny, może za 2000 gdzieś znajdziesz.
- 10 6
-
2023-02-23 12:20
Ciekawe, bo ja wynajmuję kawalerkę za 1500zł+media. (1)
I to nie w Żukowie, a na gdańskim osiedlu Niedźwiednik.
- 8 3
-
2023-02-23 14:39
+media, ktore z czynszem dają drugie 1500.
- 3 4
-
2023-02-23 11:15
taniej jest w Żukowie albo Koleczkowie. Niech tam wynajmie
- 4 8
-
2023-02-23 09:40
Kobieto, z góry wydajesz 100 dziennie?
Wydawaj połowę z tego, to na wkład własny uzbierasz w rok.
- 11 9
-
2023-02-23 08:19
Tak to jest jak niemoty biorą się za przygotowanie programu mieszkalnictwa
Dojna zmiana chce wydoić tych biednych i naiwnych ludzi, którzy im zaufali.... Tak jak doją nas za paliwa, inflacją i jednocześnie PiSowska nomenklatura robi skok na publiczna kasę - skalą bijąc na łeb nawet to co wyprawiały komuchy....
- 29 13
Wszystkie opinie
-
2023-02-23 07:02
(13)
1,5 mln za M3?Ktoś chyba zwariował...co prawda dzisiaj zdolność kredytowa Polaków przez wysokie stopy jest zerowa,budowy stoją a mieszkania kupują jedynie korporacje ale taki deal to gruba przesada.
- 50 62
-
2023-02-23 07:13
(6)
Weź kredyt na M3 i policz ile faktycznie będzie cię kosztowało to mieszkanie.
- 50 3
-
2023-02-23 07:29
Jakie korporacje kupują? Najwięcej kupuje O`Bajtek i pozostali towarzysze z PiS w ramach programu `willa+` :))) (2)
- 29 23
-
2023-02-23 11:02
S*anie
w banie. Fundusze inwestycyjne to nie ufo i faktycznie potrafią kupić hurtowo po 20-30% osiedla, jeszcze przed ogłoszeniem budowy.
- 6 2
-
2023-02-23 17:23
Zapomniałeś o Wesołej Wdówce & Company w ramach programu Mała Sycylia
- 8 2
-
2023-02-23 08:18
(1)
Jaki kredyt?Ja wszystko za gotówkę,brać pół miliona aby oddać milion?Nie,dzięki.
- 6 8
-
2023-02-23 09:46
Przy takiej inflacji to tylko zyskujesz.
Moje mieszkanie już w tym momencie jest warte dwa razy tyle ile było podczas zakupu. Przeanalizowałem to i drożeje jakieś 800 zł miesięcznie, co jest dość sporą kwotą. Czyli spłacę trzy razy więcej. Ale moje mieszkanie będzie wtedy tyle warte.
- 2 1
-
2023-02-23 11:00
Dokładnie
Zakładając, że nie stać cię na szybszą spłatę, to w skali 30 lat ta wartość nie jest w żaden sposób szokująca. Banki w polsce zarabiają znacząco za dużo, ale państwo (niezależnie od opcji rządzącej) samo sobie związało ręce, a jedyne logiczne rozwiązanie to interwencja UE w ten sektor. Tylko że nigdy do tego nie dojdzie, bo im ta sytuacja się opłaca - ile jest banków z polskim kapitałem wiecie sami.
- 5 1
-
2023-02-23 09:31
Niewiedza (4)
Klient wziął kredyt na 550 tysięcy, spłaca kilka lat, przy obecnym oprocentowaniu 9,5% dostał infomację, że łącznie zapłaci bankowi 1,5mln (z czego bank zarobi na nim 1mln) przy niższych stopach procentowych wychodziło że spłaci 900 tysięcy. Przy takim oprocentowaniu gdyby się utrzymywało przez 30 lat to każdy zapłaci bankowi przynajmniej 3x tego co pożyczył. To nie wina programu Mieszkanie Plus tylko braku edukacji społeczeństwa jak wygląda pożyczanie pieniędzy w banku.
- 29 0
-
2023-02-23 11:05
No w normalnym układzie tak (1)
Ale tu chodziło o "głupich, bo biednych" i jakąś formę rządowego wsparcia. A zgodnie z treścią artykułu, to niebałdzo zadziałało, bo wykup wychodzi po stawce wolnorynkowej, a baner "Mieszkania dla biedaków" jednak przed blokiem stoi.
- 9 1
-
2023-02-23 17:44
Dla biedniejszych jest wynajem. A jak kogoś stać na wykup, to po cenie rynkowej i słusznie
- 1 0
-
2023-02-23 16:26
Zgoda, ale bank nie zarobi calej roznicy
Pomiędzy wartością mieszkania, a suma spłat. Zarobi tylko na różnicy pomiędzy oprocentowaniem, a inflacja
- 1 1
-
2023-02-23 17:43
No, tak. Niestety, ale ze pani poseł taka sierota i nie wie??
Tyle się płaci. Rozumiem, że 18 latek może być zszokowany:)
- 1 0
-
2023-02-23 17:39
Rozumiem, że to 1.5 mln to raty i czynsz przez 30 lat?
52zl za metr to bardzo dobra cena i z czynszem już.
Powinien być tylko wynajem i problem z głowy- 2 1
-
2023-02-23 07:03
(13)
Rząd ma administrować w minimalnym stopniu państwem a nie zajmować się budownictwem czy wręcz dyktować ceny dóbr. Taki system zawsze koniec końców upadnie. Tym powinien zajmować się sektor prywatny a nie socjalistyczny moloch, który jest skazany na porażkę jak każdy w historii.
- 115 21
-
2023-02-23 07:16
(3)
Ten sam problem jest w Katowicach z tymi mieszkaniami plus. Już interweniował prezydent Katowic, bo ludziom podnieśli czynsze do prawie 4 tys zł. Może sam program na początku nie był zły, ale jak to w polityce( szczególnie obecnej), ktoś postanowił sobie na tym nieźle zarobić.....kosztem zwykłych ludzi.
- 13 2
-
2023-02-23 07:34
Był zły. Rząd nie jest od budowania mieszkań (2)
- 18 1
-
2023-02-23 08:37
socjalistyczny rząd pisowski jest od wszystkiego. musi wiedziec nawet co robisz w nocy w łóżku
- 12 4
-
2023-02-23 08:40
Niech żyje liberalna spekulacja
I "apartamenty" po 18m2
- 7 6
-
2023-02-23 07:26
Nie, (2)
rząd powinien interweniować, bo sytuacja jest patologiczna.
Deweloperzy, korzystając z niedoboru mieszkań, windują ceny licząc na szybki zarobek. Banki dokładają do tego bardzo niekorzystne umowy kredytowe i mamy całość.
Państwo powinno postawić na własnych gruntach taką ilość mieszkań, by zmusić patodeweloperkę do obniżenia cen do normalnego poziomu.
Druga sprawa to opodatkowanie tych, którzy mają po 2 i więcej pustych mieszkań.- 14 13
-
2023-02-23 07:31
(1)
Deweloperzy mogą windować ceny. Problem w tym, że banki w zasadzie z dnia na dzień odcięły finansowanie.
Tak jest skonstruowany system finansowy w tzw wolnym świecie. Dyktatura prywatnych banków centralnych determinuje cykle.
Jeżeli banki "drukują" i pieniądz idzie w rynek (pieniądz dłużny) to jest rozwój, jeżeli ściągają pieniądz z rynku jest kryzys, który mamy obecnie. Proste jak cep.- 5 2
-
2023-02-23 07:47
Mogą, a państwo powinno podejmować działania, które sprawią że to windowanie nie będzie takie łatwe. Mieszkanie to nie towar jak każdy inny.
- 9 10
-
2023-02-23 07:46
(4)
Zaskoczony jestem, że wciąż tylu liberałów się uchowało. Przecież patologia rynku mieszkaniowego, którą widzimy obecnie to efekt zostawienia rynku najmu i kupna sektorowi prywatnemu.
- 10 13
-
2023-02-23 08:12
Patologia jest rynek kredytów a nie mieszkan (3)
Rozdawali wszystkim kredyty za pol darmo to ceny rosły do kosmicznych poziomów. Od roku kredyty stoją to i sprzedaż stanęła. A ze niestety rząd idzie z kolejnym programem kredytowym, dla ludzi którzy go w normalnych warunkach brać nie powinny. To ceny jeszcze bardziej wystrzela. I we Wrzeszczu będzie po 30tys/m a na Polidniu po 15.
- 10 3
-
2023-02-23 08:27
(2)
Widzę po minusach, niemyślących sporo, marna moja krucjata. Ale pomogę, połącz kroki. Co jest bardziej patologiczne, rynek kredytu który mimo wszystko umożliwiał przeciętnym ludziom zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych? Czy rynek mieszkaniowy oparty tylko na deweloperach i najmie prywatnym promujący jedynie ludzi majętnych?
- 4 5
-
2023-02-23 08:41
Ten rynek nie promuje ludzi majętnych (1)
A spekulantów. Kup, wynajmij komuś, po pięciu latach (jak zacznie się sypać) sprzedaj za więcej, niż kupiłeś - powtórz
- 5 1
-
2023-02-23 08:47
Aby byc spekulantem trzeba mieć majątek. Nawet płotką w tej branży.
- 3 0
-
2023-02-23 12:27
A to ciekawe a w jakim panstwie tak jest?Bo w UE niema takiego panstwa ,zato to co piszesz to wyzywsk biednych przez bogatych
- 2 0
-
2023-02-23 07:04
Czy Pani Pomaska chcialaby moze zajac sie Fala? (23)
Bo nie slyszalem by cos mowila o opoznieniach i probie zrobienia w wala pasazerow
- 136 36
-
2023-02-23 07:12
(5)
A myślisz że radni pis porusza temat tych mieszkań?
- 16 19
-
2023-02-23 07:54
dlatego Pomaska ma nic nie robić? (2)
- 18 5
-
2023-02-23 15:44
Pomaska to jest raczej antyspołeczna (1)
- 6 0
-
2023-02-23 18:52
Pomaska.twierdzi,że program premiera Tuska
Był zdecydowanie lepszy
- 0 0
-
2023-02-23 19:04
(1)
Horala i Kacperek mi pomogą i mieszkanie będzie za free
- 1 0
-
2023-02-24 06:57
Kacperek juz isen parcowala przy aferze ze spoldzielnia na Ujescisku. wygral mand i tyle go widzieli
- 0 0
-
2023-02-23 07:15
Fala jeszcze wiele instytucji bedzie sie zajmowac.
- 19 3
-
2023-02-23 07:16
Ona lansuje się w mediach, jeździ w góry pod dom obajtka (4)
Nie ma czasu na trójmiasto
- 28 6
-
2023-02-23 07:49
Dba o posadę małżonka.
- 13 4
-
2023-02-23 08:18
Pod który? Bo Daniel z Pcimia ma tych domów trzydzieści dziewięć (na chwilę obecną) w całym kraju. (2)
- 6 11
-
2023-02-23 09:13
ale prezydenta A. i tak nie przebije :)
.
- 13 3
-
2023-02-23 15:45
Nie oglądaj szczujni antypolskiej WSI 24
- 6 2
-
2023-02-23 07:53
(1)
Hallo to wiadomości o mieszkaniu+ , nie zrozumiałeś ?
- 5 8
-
2023-02-23 08:19
o pomasce też
- 11 1
-
2023-02-23 08:17
A co? kacperek nie wyrabia z konferencjami?
Jakoś nie widziałem żeby kacperki się zajmowały wałkami rządu, więc dlaczego pomaska ma się falą zajmować?
- 4 12
-
2023-02-23 08:17
widziałeś kiedyś żeby pomaska robiła coś sensownego? (2)
- 21 5
-
2023-02-23 09:03
Ja nie
- 18 3
-
2023-02-23 15:45
Tak jak cała Peło to to POtologia
- 6 3
-
2023-02-23 08:40
Pami pomaska nic nie robi przez 3.5 roku (2)
Zero interpelacji, zapytań, wywiadów... ale na pół roku przed wyborami JEST. Wychodzi spod liści w biurze poselskim nareszcie odbierają telefony. Żenada. Żeby nie bylo nienawidzę pis, ale także miernoctwa i bierności co bylo domena Po.
- 18 3
-
2023-02-23 10:20
Nieprawda
Będąc przewodniczącą jakiejś komisji ekologicznej jest w czołówce posłów najwięcej latających samolotami na koszt podatników wylatała już prawie 120 tysięcy złotych. Oprócz tego kazała nam dziękować Niemcom że w trosce o nas szczepionki sobie od ust odejmują i że szczepionki za które Polska zapłaciła wcale nie są nasze (hmmm... brzmi znajomo ze skokiem Tuska na kasę z OFE...)
- 16 2
-
2023-02-23 10:34
Uff, dobrze że Kacper tak pracowity. I nawet nie musi brać jako niby bezrobotny przy milionowym majątku dotacji z urzędu. Aaa czekaj...
- 5 5
-
2023-02-23 08:46
FALA to niezly przekret.
- 15 1
-
2023-02-23 10:08
Jak fala to nie
Bo to realizuje spółka podległa miastu
- 7 2
-
2023-02-23 07:06
Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności (10)
nieznane w żadnym innym ustroju!
- 110 12
-
2023-02-23 07:34
Ale Polaki go kochają (3)
- 13 2
-
2023-02-23 08:39
dodaj, że Polaki przegrywy, którym całe życie nie wychodzi i zawsze ktoś inny jest winny, tylko nie oni (2)
- 10 0
-
2023-02-23 11:00
Wipisz wymaluj - PISuary
- 5 2
-
2023-02-23 12:46
Wszystko wina Tuska i Ruska ! Wiadomo !
- 0 1
-
2023-02-23 07:53
(4)
Na szczęście na rynku mieszkaniowym, mamy praktycznie wyłącznie kapitalizm. Dzięki czemu możemy delektować się chociażby takim szczytowym osiągnięciem ludzkiej myśli jak mikroapartamenty.
- 10 5
-
2023-02-23 08:16
(3)
Jak kogoś nie stać na duże mieszkanie może mieszkać w małym. Z drugiej stronty w czasach pięknie socjalistycznych mieszkaliśmy w 4 osoby na 30 metrach...
- 17 3
-
2023-02-23 08:30
(2)
Zdradzę Ci wielki sekret, można łączyć wolny rynek z socjalizmem/programami państwowymi. Nie trzeba wybierać między jedną patologią a drugą.
- 4 4
-
2023-02-23 09:20
Jakakolwiek obecność państwa w gospodarce
W roli inwestora okazuje się w tym kraju patologią. Płacisz koszty rynkowe, koleżeńskie i wynikające z elementarnej nieudolności.
- 5 1
-
2023-02-23 11:01
Rola panstwa ma sie ograniczyć
Do zera. Inaczej robi się z tego socjalizm. To już przerabialiśmy i już dziękujemy.
- 2 0
-
2023-02-23 18:21
Trudności, które samemu się stworzyło.
- 3 0
-
2023-02-23 07:06
Lepiej gdyby te mieszkania zostały na wynajem a nie na sprzedaż (6)
W Gdyni jest olbrzymi głód jeżeli chodzi o mieszkania na wynajem, bo władze miasta bardzo zaniedbały ten temat. W ciągu ostatnich kilkunastu lat wybudowali tylko 30 mieszkań.
- 86 16
-
2023-02-23 07:37
otwórz sobie otodom i zobacz ile jest mieszkań na wynajem.
- 15 7
-
2023-02-23 08:17
(1)
a miasto to deweloper?
- 9 3
-
2023-02-23 08:40
W cywilizowanych krajach miasto pełni rolę "dewelopera" i wynajmującego.
- 6 5
-
2023-02-23 08:32
W Polsce jest jakieś 1,5 miliona pustostanów (1)
właściciele nie chcą ich wynajmować bo boją się nieuczciwych najemców, których chroni prawo albo, że ktoś po prostu mieszkanie zdewastuje, zamieni w agencję towarzyską itp.
A jeśli rząd chce pomóc, to niech uchwali ulgę podatkową dla kupujących mieszkanie - niech np. rata kredytu zwiększa koszty uzyskania przychodu i tyle.
Kolejny problem to mieszkania jako inwestycje - z tym można i trzeba walczyć, począwszy od zaprzestania drukowania pieniędzy aż po podatki od aktywów (by nie opłacało się utrzymywać inwestycyjnych pustostanów). Dziś nawet 80% mieszkań jest kupowanych jako inwestycja i szacuje się, że za 20-30 lat ludzie, którzy chcieliby kupić pierwsze mieszkanie zostaną całkowicie wyeliminowani z rynku - zostanie im tylko wynajem albo mieszkanie na ulicy (polecam filmy pokazujące skalę bezdomności w bogatych metropoliach USA).- 19 3
-
2023-02-23 10:28
Na świecie młodzi głównie wynajmują mieszkania, jeśli nie posiadają zdolności kredytowej
- 2 1
-
2023-02-23 17:25
Przecież mieli wybór czy wolą wynajmować za tańszą stawkę czy dążyć do wykupu. Mieli nawet wybór czy chcą wykupić to po 15, 20, 25 czy 30 latach.
- 1 0
-
2023-02-23 07:07
Jak zwykle szary obywatel zapłaci za wszystko (4)
W Europie zachodniej obecnie za tonę węgla w portach ARA trzeba zapłacić około 128 dolarów czyli jakieś 569 zł. Dlaczego takich cen nie ma w Polsce? Uczciwie pracujący musi składać się na dodatkowe emerytury, 500+ itd.
- 84 18
-
2023-02-23 11:02
Bo tu mafia pisowska rzadzi
A prości ludzie ich wybrali.....
- 5 7
-
2023-02-23 13:14
hmm...
1 w portach nikt nie sprzeda ci 10t podana cena pewnie jest do uzyskania przy co najmniej kilku tysiącach ton doliczyć należy również koszty dystrybucji
2. to, że ceny latem/jesienią były dużo wyższe to zasługa gospodarki wolnorynkowej - sprzedający uważa, że w sytuacji nadmiaru popytu ekstra zysk po prostu mu się należy - nie podoba się cena? mam innych chętnych...
3. wyczekiwanie na obniżkę cen węgla do czasu aż wszyscy inni się zaopatrzą jest możliwe w państwach gdzie obywatele są ubezwłasnowolnieni, tak wbrew propagandzie totalnych nie jest w Polsce- 5 1
-
2023-02-23 16:22
ARA ...i wszystko jasne
w kopalnianym chodniku jeszcze tańszy :))
- 3 0
-
2023-02-23 17:13
Wyngiel
No bo najpierw muszą zabrać by dać przy błysku fleszow miseczka ryżu się kłania
- 2 0
-
2023-02-23 07:07
M3 (8)
M3 czyli ile metrów? Bo jak za 80m chcesz zapłacić 500 tysięcy to ja też tak chcę. Pozdro
- 92 3
-
2023-02-23 07:15
Ja wezmę 40m mieszkanie w tej cenie rozłożone na 30 lat
- 19 0
-
2023-02-23 07:42
(3)
Nowe mieszkania M4 75m2 na Łostowicach + 2 miejsca postojowe + komorka lokatorska za 520 tys.
- 9 8
-
2023-02-23 08:24
Ale do tego dolicz koszt kredytu (1)
Dziwnym trafem nikt w artykule nie mówi o cenie mieszkania tylko o koszcie rozłożonym na 30 lat (czyli kapitał + odsetki). Przy obecnej wysokości oprocentowania kredytów WIBOR + marża na poziomie 10% to nic nadzwyczajnego.
- 20 1
-
2023-02-23 14:33
To nie prawda
marża jest na poziomie 1-2%. Wibor 6%. Nigdzie nie ma 10%, chyba że w pisowskim programie.
- 2 5
-
2023-02-23 10:20
/gdzie tak tanio dają?
- 5 1
-
2023-02-23 08:42
Cena mieszkania to jedno a czynsz to zupełnie coś innego
Tutaj czynsz będzie szedł na urzędników a mieszkania pewnie będą stopniowo niszczały aż zamienią się w typowe komunalki. I w końcu po 30 latach "dojdziesz" do własności, która to okaże się ruderą wartą najwyżej połowę tego co mieszkania w okolicy.
Do tego w normalnej sytuacji grupa mieszkańców może się zbuntować i założyć tak zwaną wspólnotę mieszkaniową - tutaj to niemożliwe.- 7 4
-
2023-02-23 08:59
50 m
- 0 1
-
2023-02-23 12:29
M3 to w blokach M+ mieszkania od 55m2 do ok. 69m2
- 4 0
-
2023-02-23 07:08
Pomyśleć że w gdyni są aktywiści którzy gadają żeby zrobić komunalne domy w centrum i orłowie (3)
W ogóle, mieszkania komunalne i socjalne to takie które niby są dla biednych ale musisz miec kase zeby je utrzymac.
- 68 4
-
2023-02-23 07:20
Trójmiejskie gminy powinny dogadać się z gminami sąsiednimi gdzie jest dużo miejsca
I jeśli już to tam budować mieszkania komunalne, socjalne i inne wynalazki. Metr ziemi czy mieszkania w Trójmieście jest za drogi na takie marnotrawstwo i zresztą nie ma miejsca
- 7 6
-
2023-02-23 07:25
I dobrze gadają bo niedługo samochody będą nielegalne (1)
I będziecie musieli mieszkać w strefie 15 minutowej
- 6 8
-
2023-02-23 16:43
Haha eko obóz
- 1 0
-
2023-02-23 07:08
Kto ci każe kupować tam mieszkanie? (3)
Nie dość, że dostał mieszkanie na wynajem w atrakcyjnej cenie, to narzeka. Idź na rynek wtórny i zobacz jakie są ceny i warunki.
- 126 20
-
2023-02-23 07:11
Atrakcyjnej? Raczej komercyjnej
- 5 25
-
2023-02-23 11:40
Mieszkanie w stanie deweloperskim, bez sprzętów agd, bez podłóg, kafli i drzwi. (1)
Przy wpakowaniu oszczędności życia w pustą przestrzeń, cena zbliżona do rynkowej nie jest atrakcyjna.
- 2 7
-
2023-02-24 07:04
To trzeba było nie pakować w nie swoje
- 1 0
-
2023-02-23 07:09
Tak to jest, jak się tworzy prawo slajdami w powerpoint (4)
Namalowali kolorowe slajdziki i hajda. Tymczasem to co trzeba było zrobić, to jasno zapisać w regulacjach w jaki sposób ustala się takie a nie inne stawki, w jaki sposób finansuje się pozyskanie gruntu itp. Tymczasem poszli na rympał, wrzucili temat do spółki PFR bo łatwiej i nikt niczego się czepiał nie będzie i huzia. Tymczasem spółka nie jest organizacją non-profit i nie dziwię się ludziom którzy tam pracują, że nie zamierzają produkować w niej strat, bo to jest działanie na szkodę spółki i będą mieli CBA na kwadracie nim kur trzy razy zapieje.
Tak więc tak - wierzcie dalej pinokiowi i oglądajcie slajdy i koniecznie głosujcie bo telewizur powiedzioł że będzie dobrze - będziecie wydymani jak ci ludzie.
I nie to że tą ekipę bronię - oni posiadają niezwykły dar odwrotnego Midasa - wszystko co złote zamieniąją w g....o To jest po prostu niepojęte- 80 24
-
2023-02-23 08:36
Bo to specjaliści od roz...duchy.... Niemoty
Przyznam szczerze, że nie było gorszego (nie)rządu po 89 roku w tym biednym kraju! To co wyrabiają ci socjaliści spod znaku tzw zjednoczonej prawicy to kpina z ludzi! Okradanie nas z publicznej kasy i dodatkowo sprowadzenie państwa do roli degrengolady na każdej płaszczyźnie życia. Masz rację: odwrócony Midas wspierany propagandą, której pozazdrościłby sam Urban!
- 7 4
-
2023-02-23 10:08
dlaczego niepojęte ?
widać znaczna grupa ludzi lubi te prawicowe smaki, są po prostu kupowani,a potem ci co ich zakupili sięgają im bezpośrednio do kieszeni by odebrać sobie koszty zakupu,ale umysłowość wielbicieli zamulona propagandą nie pozwala im zrozumieć tego faktu. oczywiście winny temu jest putin tusk kosmici plamy na słońcu itd...prosty przykład,podobno w Polsce istnieje minimalna emerytura,dużo z nich w to wierzy.allbo chybione inwestycje... spływa jak woda po kaczce.
- 0 2
-
2023-02-23 10:24
nie powtarzaj sie (1)
Jak sobie przypominam to obecny senator wcześniej startujący na listach platformy twierdził że Tusk to anty Midas Wszystko co ruszył Tuska zmieniało się w g ....
- 4 1
-
2023-02-23 12:05
ty sobie nie przypominasz tylko wymyślasz
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.