• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Milion za projekt buspasa na Chwarznie

Patryk Szczerba
8 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Jeden czy dwa dodatkowe pasy na Spacerowej?
Buspas zacznie się w okolicach ul. Gierdziejewskiego. Buspas zacznie się w okolicach ul. Gierdziejewskiego.

Koncepcja i dokumentacja projektowa nowego buspasa na Chwarznie będzie kosztować prawie 1 mln zł. Władze Gdyni przyjęły ofertę, mimo że była jedyną i droższą o 100 tys. zł niż szacunki miasta. Projekt będzie gotowy w połowie 2022 roku.



Czy miasta powinny inwestować w buspasy?

Przypomnijmy:

  1. Buspas powstanie na odcinku od przystanku Chwarzno PolankiMapka do włączenia do obwodnicyMapka.
  2. Ma mieć 1,8 km długości.
  3. Autobusy będą jeździć na dobudowanym, trzecim pasie.

By zacząć budowę pasa dla autobusów, potrzebna jest dokumentacja projektowa rozbudowy ul. Chwarznieńskiej. W ogłoszonym przetargu pojawiła się jedna oferta. Zaprezentowało ją konsorcjum firm Urban Media wraz z Rem Projekt z Warszawy.

Rozkład ZKM Gdynia



1 mln zł za projekt, miasto chciało wydać mniej



Warszawscy projektanci zaoferowali cenę 974 tys. zł. Gdynia zamierzała wydać 100 tys. zł mniej, ale przyjęła przedstawione warunki finansowe, dając ponad rok na wykonanie dokumentacji.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowego projektu koncepcyjnego układu drogowego, a także kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem uzgodnień i opinii. Ponadto konsorcjum będzie odpowiedzialne za prace geodezyjne, sprawując też nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Omijają korki, jadąc buspasem



Buspas będzie miał około 1,8 km długości. Zostanie poprowadzony wzdłuż ul. Chwarznieńskiej - od przystanku Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do włączenia z trasą S6 na wysokości Obwodnicy Trójmiasta.

Projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego ma zostać podzielony na dwie części:

  • od przystanku autobusowego Chwarzno Polanki (dawniej Gierdziejewskiego) do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w ul. Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


Buspasy mają być korytarzami



- Dążymy do tego, by poszczególne odcinki buspasów utworzyły korytarze, które znacząco skrócą czas podróży transportem miejskim pomiędzy dzielnicami Gdyni. Planowany buspas w ul. Chwarznieńskiej na odcinku pomiędzy przystankiem autobusowym Chwarzno Polanki a trasą S6 jest ważnym elementem korytarza buspasowego łączącego centrum Gdyni z Chwarznem-Wiczlinem - podkreśla Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
Przykładem jest utworzony dwa lata temu kontrapas na ul. Chwarznieńskiej. W piątek doszło tam do czołowego zderzenia z autobusem jadącym nim w kierunku centrum.

Przypomnijmy przy okazji, że od 1 marca autobusy różnych linii z Chwarzna jeżdżą w stronę śródmieścia w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w stałych odstępach pięciu minut, co ma zachęcić mieszkańców Chwarzna i Wiczlina do przesiadki z samochodów do autobusu.

Miejsca

Opinie (185) 3 zablokowane

  • (14)

    Nie ma pieniędzy na nowe drogi choćby droga Chwarzna-Wiczlina omijająca Witomino to próbują ratować się buspasami. Gdynia to miliard długu. Zamiast na drogi kasa idzie na obsługę długu czyli na odsetki. Ktoś się nieźle na tym żywi.

    • 173 18

    • Szkoda że nie 10 milionów (1)

      • 12 1

      • Najlepsze ze oferta akurat 100 tys więcej hahaha

        • 1 1

    • (1)

      Proponujesz budować więcej dróg (co i tak nie poprawi sytuacji) zamiast obsługiwać dług? Na prezydenta go!

      • 13 3

      • Nie zaciągać długów!

        • 6 1

    • są pieniądze na nowe drogi - buspas jest właśnie nową drogą

      • 13 10

    • Obywatelu prawdziwie godziwe pieniądze (4)

      zarobisz obecnie na eksponowanych etatach państwowych po zgłoszeniu się do dyspozycji w najbliższej placówce delegatury PiS lub w siedzibie naszej partii na Nowogrodzkiej. uwaga nabór ograniczony czasowo - Wymagana pełna dyspozycyjność wobec prezesa - oraz odręczne napisany list polecający od zasłużonej córki leśniczego - tego nieoPiSanie zasłużonego sprawie !!!

      • 14 10

      • A po co na Nowogrodzką?

        wystarczy podejść do UM Gdynia

        • 16 3

      • zarobisz więcej niż prezes spółki Atom? za poprzedniego rzadu miał budować elektrownie atomową . gdzie ona jest? (2)

        Prawie 100 tys. zł miesięcznie wynosiła płaca w zarządzie spółek państwowego koncernu Polska Grupa Energetyczna zajmujących się przygotowaniem polskiej elektrowni atomowej - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
        Koncern do przygotowania inwestycji powołał spółkę PGE EJ1. Gazeta dotarła do oświadczenia majątkowego wiceministra skarbu Zdzisława Gawlika, który był wiceprezesem w atomowych spółkach PGE. W pierwszej połowie 2013 r. uzyskał wtedy dochód w wysokości 599 340 zł, czyli niemal 100 tys. zł miesięcznie.

        Były minister skarbu Aleksander Grad po odejściu z atomowej spółki PGE został w lutym zeszłego roku wiceprezesem Taurona i na tym stanowisku zarobił 1 mln 63 tys. zł, czyli blisko 120 tys. zł miesięcznie.

        • 11 0

        • (1)

          no i? Przyszli następni elektrowni dalej nie ma spółka niezlikwidowana a pensje dla swoich dalej pobierane ;D

          • 3 1

          • czyli jeden pies.... skad ta wyzszosc POwcow?

            • 1 3

    • to że nie budują obwodnicy Witomina ale buspasy to akurat bardzo dobrze (1)

      buspas przyspiesza podróż autobusem a kolejnych samochodów w centrum nie potrzeba, niech sobie utkną w korku, nikt nie broni pojechać autobusem, do tego rozwiązanie jest znacznie tańsze i oby ta kasa poszła na remonty tego co już jest ale się sypie

      • 15 11

      • Ta obwodnica Witomina przy innych potrzebach to fanaberia

        • 5 4

    • kiedy internauci wypowiadający się na tym portalu zrozumieją (1)

      że budowa / poszerzanie dróg nie jest sposobem na rozwiązywanie problemów komunikacyjnych dużych miast takich jak Gdynia? Tylko śmiałe postawienie na rozwój sprawnie działającej komunikacji szynowej (elektryfikacja PKM, wymiana taboru i radykalna poprawa częstotliwości połączeń SKM oraz rozbudowa połączeń do Gdyni Północ i Gdyni zachód) może poprawić warunki docierania do pracy coraz większej liczby ludzi wyprowadzających się z zakorkowanej i zastawionej parkującymi samochodami Gdyni do gmin sąsiednich. Same buspasy to rozwiązanie doraźnie poprawiające może sytuację, ale w okresie pandemii nie skłoni zbyt wielu mieszkańców do rezygnacji z prywatnego samochodu, tworzącego korki i inne uciążliwości motoryzacji indywidualnej.

      • 4 1

      • nigdy nie zrozumieją

        albo rozumieją, ale są totalnymi ignorantami widzącymi tylko czubek maski własnego samochodu

        • 1 0

  • Szanowna Redakcjo (13)

    Zróbcie zestawienie. Ile Gdynia wydała na koncepcje i projekty i ile z tych planów udało się zrealizować.

    • 243 3

    • Forum Kultury 8 milionów, urząd miasta bis 6 milionów (10)

      Węzeł Karwiny 9 milionów, przebudowa skrzyżowania na Witominie 2 miliony, lodowisko 3 miliony, basen olimpijski 3 miliony

      • 31 1

      • Gdynia miasto z morza i projektow !!

        • 36 1

      • (8)

        I te wszystkie pieniadze winien oddac osobiscie Szczurek, sprawca nieszczescia tego miasta.

        • 30 2

        • on cały majatek przepisał na żonę (7)

          • 26 2

          • podonie (6)

            jako obajtek, morawiecki ....

            • 8 8

            • Czyli taki sam złodziej jak oni? (5)

              • 14 4

              • Tylko PiS (4)

                Precz z nieudacznikami z pelo

                • 3 7

              • Imponuje Ci, ze PiS tak duzo potrafi krasc, a przy tym okradani bija im brawo, prawda? (3)

                • 9 3

              • pioswcy to bez muzgi!!!

                • 5 3

              • Bądź co bądź (1)

                Jest to jednak imponujące

                • 3 0

              • Te kartki to chyba na złotych

                stellach będą jak projekt za milion narysowany na papierze.

                • 1 0

    • Szanowna Redakcja nie podskoczy ani wladzy tego miasta, ani deweloperom, bo z nich zyje. Niestety ale w Gdyni nie ma zadnej opozycji co pozwala wladzom robic co tylko im przyjdzie do glowy. Dzialanosc wszystkich wydzialow jest dublowana przez agencje i laboratoria utrzymywane przez miasto. Dlaczego miasto nie ma swego biura projektowego ktore opracowywaloby projekty tych prostych prac / jak. np buspasy itp/

      • 29 3

    • Wszystko po to, aby wybrać najbardziej optymalne rozwiązanie....... To jakbym budował dom i zamówił kilkanaście projektów szukając najlepszego rozwiązania. Na to może sobie pozwolić naprawdę majętna osoba.

      • 4 1

  • (4)

    Na projekcie zostanie. Za kolejne kilka lat kolejny projekt i ktoś zarobi.

    • 115 4

    • Kolejny buspas

      Dla cwaniaków, którzy łamią przepisy i omijają korki, ewentualnie dla autobusów, które jeżdża co 20 minut.

      • 4 3

    • Niby jak buspas (1)

      ma odkorkować miasto??? Ludzie nie zrezygnują w cudowny sposób z samochodów.

      • 1 3

      • zależy którzy

        ważne, byś zrozumiał(a), że jak chociaż niektórzy się przesiądą, to nadal wybierającym samochód do jazdy do pracy będzie lżej. Chyba że lubisz siedzieć w fotelu samochodu coraz dłużej, wtedy taka perspektywa nie będzie ci straszna. Tylko współczuć.

        • 2 0

    • Potem trzy razy wykonywanie czegos co sie zapcha w rok

      I solarny irnbecyl zadowolony. Po co raz a dobrze jak mozna pięć razy.

      • 1 0

  • Gdynia to miasto gdzie pieniądze wyrzuca sie w błoto (3)

    A tak w ogóle to weźcie się w końcu za odśnieżanie bo to was w tym roku totalnie przerosło

    • 137 6

    • a Ty weź sięza siebie i sprzedaj auto, kup rower (2)

      zrobisz więcej dla wsyzstkich niż inni dla Ciebie

      • 2 26

      • Zrobisz więcej dla wszystkich jak sprzedasz lowelek i zaczniesz chodzić z buta.

        • 7 2

      • Z głową wszytko ok?

        Chyba nie bardzo

        • 6 1

  • Projekty i wizualizacje to zawsze solidny procent budżetu Gdyni.

    Co prawda na realizacje może zabraknąć pieniędzy, ale to już drobnostka.

    • 111 5

  • (8)

    Zawsze mi za imponuje cię z tymi pomysłami! Wiadomo było że powstanie tutaj kilka osiedli a oni teraz gdzie już wprowadziło się z 1000 rodzin myślą o buspasie a to dopiero korki się zaczną

    • 63 6

    • Logika fana sarenek (6)

      Wyprowadzić się tam, gdzie nie ma żadnej infrastruktury, bo folder dewelopera ładny, i nominalnie taniej. A później tracić życie w korkach i wymagać od innych mieszkańców, aby to "taniej" uzupełnili z podatków budując hrabiemu infrastrukturę. Wieczne "dej".

      • 6 6

      • A gdzie mają budować nowe osiedla? (3)

        Na Śródmieściu?

        • 4 3

        • Budują w śródmieściu, ale dla kogo?

          • 5 0

        • Mało wolngo miejsca na dolnym tarasie?

          W cywilizowanych krajach bloki na środku pola nie mają zbytu.

          • 2 1

        • w pobliżu stacji SKM zapewniającej częstotliwość co 7 minut lub mniej w godzinach szczytu.

          • 1 0

      • A podatki na co płacę, jak nie na infrastrukturę? (1)

        • 0 1

        • poczytaj na temat produktywności wydatków na infrastrukturę

          na infrastrukturę drogową produktywność jest ujemna - pogarsza warunki życia. Na infrastrukturę pieszą i rowerową jest najwyższa z możliwych.

          • 1 0

    • Chodzi o to aby robic droge 5 razy

      Bo to 5 przetargów a nie jeden ;)

      • 0 0

  • W Gdyni od projektu do realizacji daleka droga

    Niestety w Gdyni liczą się tylko projekt i wizualizacje a realizacje to melodia przyszłości.

    • 71 5

  • Czy bedzie wizualizacja projektu? (3)

    • 92 1

    • Zapewne będzie wizualizacja przed wyborami..... i planami budowy. Emerytki i Lemingi zapewne to łakną.....

      • 12 2

    • jak ktoś sypnie kolejny milion

      to pewnie tak...

      • 2 1

    • Bedzie tylko wizualizacja propozycji wizualizacji planu, ale to jednak coś.

      • 5 1

  • To co się dzieje w tym mieście to jeden wielki skandal (8)

    Oby do wyborów.

    • 119 6

    • Spokojnie (2)

      będę głosowała na Szczurka. a, moja rodzina jak i znajomi i przyjaciele. I uprzedzam zarzuty - nie pracuję w UM.

      • 3 16

      • No tak całe życie na utrzymaniu męża urzedasa

        • 13 2

      • Dlatego mała Sycylia ma sie dobrze

        W 3miescie

        • 5 1

    • Roman, wyjedź bo nie rozumiesz ;) (3)

      Gdynia coraz więcej stawia na sport, rowery, to dobrze.

      Auta są złe i należy jak najwiecej ograniczeń nakladać, żeby ludzie nie kupowali nie używali aut.

      • 3 15

      • :) (1)

        Nie wszyscy sa sportowcami i nie wszystkim zdrowie pozwala na jazde rowerem bezmozgu

        • 7 3

        • wystarczy by tacy jak ty zrozumieli, że im więcej osób wybierze rower lub przejście piechotą

          i zrezygnuje z samochodu, to warunki poruszania się samochodem po mieście ulegną poprawie. Największą zawalidrogą utrudniającą jazdę samochodem po Gdyni jest nadmiar samochodów i skłonności do korzystania z nich na małe odległości (do 5 km). Rowerem przejedziesz 5 km w czasie ok. 12 minut, to da ci połowę dziennej dawki aktywności fizycznej, bez której będziesz płacił coraz więcej na służbę zdrowia i leczenie chorych na nadwagę i otyłość.

          • 1 4

      • Lecz się

        • 0 2

    • I co dalej....Szczurek.

      • 2 0

  • Kolejny projekt do szuflady? Wszystko po to żeby mamić mamić mieszkańców

    • 84 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane