• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej autobusów jeździ na południe Gdańska. Mieszkańcy pytają: "dlaczego"?

Maciej Naskręt
26 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Nie tylko korki, ale także mniejsza liczba autobusów miejskich będą doskwierały przynajmniej do wiosny mieszkańcom południowych dzielnic Gdańska. Nie tylko korki, ale także mniejsza liczba autobusów miejskich będą doskwierały przynajmniej do wiosny mieszkańcom południowych dzielnic Gdańska.

Na czas budowy linii tramwajowej z Chełmu na Orunię i Łostowice ZTM ograniczył liczbę kursów autobusów miejskich na południe Gdańska. Powód? Brak pieniędzy na dłuższe kursy.



Czy ZTM postąpił dobrze zmniejszając liczbę kursów autobusów miejskich na południu Gdańska?

Budowa linii tramwajowej z Chełmu do ul. Świętokrzyskiej nie tylko wywołała korki na południu Gdańska - o czym pisaliśmy we wtorek - ale też wpłynęła na zmianę linii i częstotliwość kursowania autobusów miejskich. Aktualizacja rozkładu jazdy dotknęła podróżnych na liniach: 118, 155, 195, 227, 255, 295, N1 i N4.

- Wypadło aż osiem kursów autobusu 295 w ciągu całego dnia. Zanim zmiany wprowadzono, autobusy były przepełnione - ludzie jechali w nich, jak sardynki w puszce. Wejście do nich teraz jest niemożliwe. Władze miasta apelują, by mieszkańcy przesiadali się do komunikacji miejskiej. Tylko jak? Prędzej spodziewałbym się, że ZTM zwiększy liczbę kursów autobusów z południa Gdańska do centrum miasta. Czy można zwiększyć liczbę tych kursów? - pyta Jarek Stasieło, mieszkaniec Ujeściska.

O sprawę zapytaliśmy w gdańskim ZTM-ie. - Zamknięcie ulicy Witosa spowodowało zmianę i, niestety, wydłużenie trasy autobusów na linii: 118, 155, 195, 227, 255, 295, N1 i N4. W skali prognozowanego okresu trwania przebudowy powoduje to koszt rzędu ćwierć miliona złotych dla wszystkich linii. Przy ograniczonych środkach finansowych, jakimi dysponuje ZTM, jedynym wyjściem było ograniczenie ilości kursów w godzinach najmniejszego zapotrzebowania na komunikację - wyjaśnia Alina Żarnoch Garnik, rzecznik prasowy ZTM.

Władze ZTM podkreślają również, że ze względu na duże zatory na ulicach południa Gdańska i utykające w nich autobusy miejskie, dochodzi do wykonania nieregularnych kursów i przepełnienia pojazdów. Sytuacja monitorowana jest przez ZTM na bieżąco. - W zależności od potrzeb, planowane jest skierowanie autobusów przegubowych do obsługi tras w dzielnicach południowych Gdańska - dodaje Alina Żarnoch Garnik.

Utrudnienia w komunikacji wynikające z budowy nowej linii tramwajowej i ulicy Nowej Łódzkiej mieszkańcy mogą zaakceptować, bo w konsekwencji dojazd do ich osiedli się poprawi. Zmniejszenia liczby połączeń na trasie, na której autobusy od dawna jeżdżą przepełnione, ani zrozumieć, ani zaakceptować już nie można.

Miejsca

Opinie (348) ponad 10 zablokowanych

  • na południu (1)

    głupie ludzie mieszają. Zobacz radnego Arkadiusz Zukowskiego, w szkole na Wielkopolskiej gdzie chodzi 2000 ldziecii, poparło go około 240 wyborców - a on tam starał się o obiekty sportowe -- co mu się udało. Głupi naród idzie i popiera pierwszego albo drugiego (Budnia i Oleszka) przez co głos dostał asystent budynia Grzelak, któr już powidział w TVP2 (pamorama) że będzie ścigał autorów plakatu Gdańsk Europejską Stolicą Biedy.... (czyli zgodnie z hasłem nie róbmy polityki, budujmy drogi ) czyli radny zasłużony się nie dostaje. Popierają bezmyślenie na ślepo budynia jako radnego .... nie mówiąc juz ze na prezydenta... Głupi naród i tyle. A szkoda. Opluwa się inne partie i kandydatów, a PO to kłamcy i sympatyzują wiadomo z kim ze wschodu. Budyń jest największym kłamcą. I jszescze PODWYŻKI BILETÓW od nowego roku... -- budyń gadał przez plame.... COŚĆIE ZROBILI LUDZIE !!!!!!! Gdzie rozum ???

    • 22 4

    • a wez mi nawet nie mow... zalamac sie mozna

      • 3 0

  • tak w calej Polsce: samochody to luksus, komunikacja miejska lezy (1)

    to jakas paranoja, to wkoncu jak ma sie dojezdzac do pracy z domu? miejsce parkingowe platne, samochod opodatkowany jak zboze, a inaczej nie ma jak dojechac.

    Ale trzeba cisnac z ludzi, poki sie da ostatnia zlotowke wycisnac

    • 9 1

    • znajdż miasto przyjazne dla samochodów

      z którego kierowcy są zadowoleni?

      dam ci nagrodę Nobla jaco

      • 2 1

  • Dalej głosujcie na Adamowicza

    on wam w zamian zgotuje piekło na ziemi.

    • 16 1

  • to ja p***dole i bede jezdzil samochodem.
    teraz jest problem zeby sie do busa zmiescic wiec ztm wyszedl naprzeciw potrzebom pasazerow i teraz nie bedzie scisku bo nie bedzie busa.
    ze tak powiem - bomba :/
    tylko ile jeszcze poludnie bedzie obrywac po dupie?
    rozumiem ze sie remontuje zeby bylo lepiej ale ladu ani skladu w tym zadnego - wszystko naraz, na hura..

    • 14 1

  • Kolejny aby jeżdzić samochodem

    Cóż że w korku przynajmniej bez ścisku , ciepło i jeszcze można muzyczki posłuchać .Zresztą do korków też sie mozna przyzwyczaić.

    • 9 1

  • a co z buspasami? (1)

    • 11 2

    • Zróbmy buspas na Małomiejskiej i Świętokrzyskiej !!!

      • 4 0

  • gdyby niektóre ulice przeznaczyć wyłącznie dla ruchu autobusów, problem braku środków na kolejne autobusy (1)

    spalające paliwo w korkach by się zmniejszył

    jak pyskujecie na Budynia, to zastanówcie się czy ci którzy są uzależnieni od samochodu
    wyśmiewają się z tych, którzy poważnie traktują jego apele do korzystania z transportu zbiorowego lub jeżdżą rowerem mają rację?

    • 5 8

    • a czym jeździ Budyń?

      • 0 0

  • 157

    157 też nie jeździ zgodnie z rozkładem i tym się nikt nie zajmie, rano mają godzinne opóźnienia, 3 autobusy pod rząd wypadają z trasy!!! I jak tu dojechać do pracy?

    • 4 1

  • przegubowy autobus 295.......hm marzenie

    • 8 1

  • Dyrekcja ZTM do dymisji

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane