• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mniej decyzji podatkowych do osobistego doręczenia w Gdańsku

on
11 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (109)
W tym roku urzędnicy dostarczą decyzje podatkowe gdańszczanom w dniach od 11 stycznia do 10 lutego, od poniedziałku do soboty w godzinach 9-20. W tym roku urzędnicy dostarczą decyzje podatkowe gdańszczanom w dniach od 11 stycznia do 10 lutego, od poniedziałku do soboty w godzinach 9-20.

Gdańscy urzędnicy już po raz 15 będą osobiście dostarczać decyzje podatkowe mieszkańcom. W tym roku będzie ich jednak mniej niż w poprzednich latach. Powód? To efekt kampanii "Podatki on-line - przyjazne deklaracje w Gdańsku". Elektroniczne decyzje trafią do 21 tysięcy mieszkańców.



Deklarację podatkową:

Akcja roznoszenia papierowych deklaracji do rąk własnych mieszkańców rozpocznie się 11 stycznia i potrwa miesiąc.

To - jak podkreślają urzędnicy - zdecydowanie bardziej ekonomiczne oraz efektywniejsze rozwiązanie niż korzystanie z usług operatora pocztowego.

Koszty doręczenia przez pracowników są niższe, a skuteczność przekazania decyzji bezpośrednio do mieszkańców wynosi ponad 90 proc.

Sopot będzie mieć nowe logo. Inspiracją Oslo, Wiedeń i Porto Sopot będzie mieć nowe logo. Inspiracją Oslo, Wiedeń i Porto

110 urzędników dostarczy ponad 100 tys. decyzji



Urzędnicy będą roznosić deklaracje przez sześć dni w tygodniu od poniedziałku do soboty w godzinach 9-20.

W sumie 110 urzędników dostarczy ponad 100 tys. decyzji podatkowych. Żaden z nich nie ma prawa pobierania opłat z tego tytułu, a na żądanie podatnika każdy ma obowiązek pokazać legitymację służbową. Urzędnik może zostawić przesyłkę u dorosłego domownika lub sąsiada, jeśli ten zobowiąże się do przekazania jej adresatowi. Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie czytelnych podpisów na potwierdzeniu odbioru.

Akcja rozpocznie się 11 stycznia i potrwa do 10 lutego włącznie. Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane pocztą.

Sprawdź dokładne adresy urzędów i instytucji w swoim mieście


Jak opłacić podatek?



Podatek można opłacać elektronicznie przez:

  • platformę ePłatności w aplikacji mObywatel
  • poprzez stronę internetową
  • w opłatomatach zlokalizowanych w Zespołach Obsługi Mieszkańców:
Nowe Ogrody 8/12Mapka, Wilanowska 2 MapkaPartyzantów 74Mapka, Milskiego 1Mapka, Żaglowa 11.Mapka

Wpłat podatku bez prowizji można dokonać również w wybranych oddziałach Banku PEKAO S.A. na terenie Gdańska:

  1. Cieszyńskiego 36Mapka
  2. Garncarska 23Mapka
  3. Grunwaldzka 92/98Mapka
  4. Kołobrzeska 43Mapka
  5. Lastadia 2Mapka
  6. Nowe Ogrody 8/12Mapka
  7. Ogarna 116Mapka
  8. Uphagena 27Mapka


Decyzje w formie elektronicznej



Podatnicy, którzy zadeklarowali chęć otrzymywania decyzji drogą elektroniczną, otrzymają je na skrzynkę ePUAP. Aby ją odebrać, należy zalogować się bezpośrednio na platformę ePUAP, a nie przez serwis mObywatel.

Jeżeli ktoś chciałby otrzymywać decyzje drogą elektroniczną w przyszłości, instrukcja jak otrzymywać decyzje elektronicznie dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Deklaracja podatkowa on-line



Podatnicy mogą też składać informacje podatkowe w formie on-line.

Platforma "Przyjazne deklaracje w Gdańsku" ułatwia wypełnienie oraz umożliwia wygenerowanie i automatyczne przesłanie dokumentów drogą elektroniczną - to najprostsze i najszybsze rozwiązaniem.
on

Opinie (109) 9 zablokowanych

  • Kiedy

    US odda mi za pół roku 2022 nadpłacone 5% podatku jestem na emeryturze oddawać złodzieje natomiast

    • 2 2

  • Haracz

    • 3 1

  • Ja juz odebrałem elektronicznie i mam spokój.

    • 0 3

  • Sprytny sPOsób UM

    na dalsze nabijanie kabzy swoim dworzanom i dwórkom.

    • 1 3

  • A o jakie podatki chodzi?

    • 2 1

  • Link jak uzyskać to drogą elektroniczną bo zabrakło linku w artykule.

    https://bip.gdansk.pl/urzad-miejski/komunikaty/podatek-OD-nieruchomosci-otrzymywanie-decyzji-wymiarowej-droga-elektroniczna,a,180590

    Oprócz kliknięcia zgody i zapisanie trzeba kliknąć dalej by podpisać i wysłać.

    • 1 1

  • no nie wiem (2)

    urzędnicy nie robią tego za darmo, dostają dodatkowe, niemałe wynagrodzenie i dlatego wszyscy chcą to robić. na pewno wysyłka pocztą wychodzi o wiele taniej

    • 2 5

    • każdy dostaje 1000 decyzji jesli będzie miał 100% doręczenia dostanie 4000 zł brutto, jeśli nie to pobiera lub nie dodatkowe decyzje do rozniesienia. Na poczcie taka przesyła kosztuje 9,80 więc sobie możesz pomnożyć co wychodzi taniej urzędnik czy listonosz poczty polskiej.

      • 3 0

    • Pocztą jest prwie dwa razy drożej i byle jak

      • 3 0

  • W Gdyni tez

    Podatki to masakra, same potwierdzenia odbioru i kilka listów do podpisania przez jednego adresata. Urząd Miasta powinien się tym zająć w 100%, bo to w ich interesie.

    • 0 0

  • Na ul. Cieszyńskiego 36 już nie ma placówki Banku pekao s.a.

    Na ul. Cieszyńskiego 36 już nie ma placówki Banku pekao s.a., bankomat również zlikwidowany.

    • 1 0

  • (1)

    czy to ten 1 dzień w roku kiedy 110 urzędników pracuje ? :D

    • 1 1

    • nie oceniaj ich tak źle

      w końcu w pocie czoła przez 8 dni wystawiali te decyzje

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane