- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (174 opinie)
- 2 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (331 opinii)
- 3 Okradała drogerie, zmieniając peruki (44 opinie)
- 4 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (219 opinii)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Mniej przeciążonych ciężarówek w Gdańsku
Port w Gdańsku zamawia 18 wag dla ciężarówek. Mają one sprawić, że na ulice wyjedzie mniej przeciążonych pojazdów. Inspektorzy transportu drogowego zapewniają, że zyska na tym całe Trójmiasto.
- Przede wszystkim kontrahentom i zarządowi portu. Wagi zapewnią skuteczną kontrolę towarową na poszczególnych terminalach, poprawiającą bezpieczeństwo i eliminującą ryzyko kradzieży. Badanie przeciążeń aut ciężarowych ma też swoje znaczenie zwłaszcza w kontekście ewentualnego niszczenia wewnętrznych dróg portowych oraz nowych parkingów, które budujemy - wyjaśnia Marcin Osowski, wiceprezes zarządu ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk
Na tej inwestycji zyska też Gdańsk. W jaki sposób?
- Dla miasta jest to korzystne, o tyle że będziemy mogli sprawdzać ciężar pojazdów na terenie Portu, zatem eliminując przeciążone ciężarówki z naszych terenów jednocześnie ograniczymy ich negatywny wpływ na drogi w mieście. To kolejny przykład, jak inwestycje portowe służą mieszkańcom Gdańska - mówi Osowski.
Zainteresowane firmy mają czas na składanie ofert do 21 stycznia tego roku. W 100 proc. o wyborze oferty zdecyduje cena.
ITD: mniej przeciążonych aut to więcej bezpieczeństwa
Inspektorzy Transportu Drogowego wyjaśniają, jaki to przyniesie zysk dla miasta i mieszkańców.
- Montując taką infrastrukturę działamy pozytywnie w trzech obszarach. Po pierwsze, zabezpieczamy drogi przed ciężkimi pojazdami, co prowadziło do nadmiernego zużycia. Po drugie, poprawiamy bezpieczeństwo uczestników ruchu, bowiem przeciążone auta są dla nich zagrożeniem - m.in wydłuża się droga hamowania czy stabilności takich pojazdów. Po trzecie, likwidujemy szarą strefę - nieuczciwe działanie przewoźników, którzy zabierają na zestaw dodatkowe tony towaru - mówi Janusz Staniszewski, zastępca Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Kary administracyjne za przeciążone pojazdy są bardzo wysokie. Najwyższe wnioski o ukaranie kierowców sięgają kwoty nawet 80 tys. zł.
Miejsca
Opinie (108) 4 zablokowane
-
2019-01-04 11:18
Kontrolowanie wagi ciężarówek, które niszczą nasze drogi to powinna być sprawa oczywista, a tu wielkie objawienie.
- 6 0
-
2019-01-04 11:21
Łapać i karać pazernych właścicieli firm transportowych i zburaczałych kierowców
- 4 2
-
2019-01-04 11:59
polska to musi byc albo bardzo
bogaty kraj albo bardzo glupi /ja uwazam ze bardzo glupi/ , najpierw buduje sie drogi za miliardy zl a potem nie ma kilkaset tysiecy zeby wazyc ciezarowki , ogolnie uwazam ze kazda ciezarowka opuszcvzajaca port powinna byc zwazona jesli bedzie oszustwo port powinien dostac kilka set tysiecy kary , a przewoznik powinien utracic licencje i powinien miec nalozony wysoki mandat , w usa naczepy maja czujnik obciazenia , takie urzadzenie powinno byc obligatoryjnie montowane we wszystkich naczepach , nie jest tajemnica ze za lapowki ciezarowki wyjezdzajace z portow sa przeciazone i strasznie niszcza drogi , juz nie wspomne o koleinach w ktorych zbiera sie woda i sa smiertelnie niebezpieczne
- 2 1
-
2019-01-04 13:19
Służby sa mało skuteczne.
Służby powołane do kontroli pojazdów nienormatywnych nie realizuja tego w sposób skuteczny. Zapisy PRD są martwe. ITD nie ma pomysłu na skuteczną walkę z przeciążonymi pojazdami. Wagi w portach nie rozwiażą problemu. Przy każdym terminalu i porcie są place z suwnicami. Każdy kto będzie chciał doładować 2 kontener zrobi to - na terminal będzie wieżdzał 2 razy, raz po 1 kontener a po rozładunku na placu po drugi i w kraj pojedzie z 2 kontenerami 20 stopowymi. Nie jest też prawdą co twierdzi z-ca pwitd, że kary wynosiły ok. 80 tyś. zł. Najwyższa kara za przeciążony pojazd wyniosła ponad 100 tyś. zł. (nacisk jednego koła to 10 t.) Są stacje preselekcji i co i nic, wydano po 1,5 miliona zł. na każdą i stoja i niszczeją. Mineło 5 lat od ich wybudowania i nic się nie zmieniło. Pojazd zarejestrowany przeba dogonić, zatrzymać,skierować na punkt wazenia i recznie zważyć. Mamy XXI wiek i co i nic. Jak drogo są niszczone tak sa niszczone i nikt za to nie odpowiada a Państwo codziennie traci miliony zł.
- 0 0
-
2019-01-04 15:09
Ważcie tiry i za każde przeciążenie 1kg powinien być mandat 1000zł.
- 0 0
-
2019-01-04 15:33
Pobożne zyczenia.
No tak tylko w większości to przeładowane są kontenery 20 więc tak zwane rozpinki dalej będą brały 2x20 i w każdej 20 będzie 23tony. W gdyni na tył załaduje ciężką 20 pojedzie do Gdańska rozepnie się i weźmie na przód następne 23t wyjedzie z portu zepnie naczepy i jedzie ciężkim
- 1 0
-
2019-01-04 20:04
A panowie co drewno woza?
- 0 0
-
2019-01-05 09:52
Przy okazji tematu warto wspomnieć o małych ciężarówkach. Niemal każda chłodnia do 3,5 T poruszająca się po drogach jest przeciążona. Te pojazdy mają ładowność 0,6-0,8 T. Mało która firma może sobie pozwolić na wysyłanie niemal pustego samochodu z zaopatrzeniem. W tym przypadku nie jest to niefrasobliwość kierowców, tylko nieżyciowe przepisy. Te same ciężarówki u Niemców czy w Szwecji mają DMC 7T i są bezpieczne. Przepis jest chyba z początków motoryzacji. Zarejestrowanie pojazdu pow. 3,5 T wiąże się z poważnymi obciążeniami finansowymi i biurokratycznymi w późniejszej eksploatacji. Jeśli przepisy nie zmienią się to będą nadal łamane.
- 1 0
-
2019-01-05 11:35
Na Viatol
Była kasa? Jest monitoring Viatola? Tak samo można zrobić wagi przy wyjeździe z portu,zwirowni,wjezdzie na te,czy inna drogę. Ale spedycja to ulubiony biznes starych posłów i jeszcze starszych komuchow. To oni zniszczyli tory i bocznice w imię własnego biznesu.
- 0 0
-
2019-01-05 11:58
a gdzie są kontrole aut dostawczych na prawo jazdy kat b do 3.5 TONY ?
Większość tych aut nie powinna się poruszać po drogach bo są przeładowane bo właściciele wolą załadować jedno auto do fula niż trzy z przepisową wagą.
Tu jest problem bo te auta niekiedy ważą 5-7 ton.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.