- 1 Ulewa przeszła przez Trójmiasto (30 opinii)
- 2 Nowożeńcy w kłopotach, bo zabrali to z plaży (87 opinii)
- 3 Tajemnicze konstrukcje w Dolinie Samborowo (29 opinii)
- 4 Zgubiłeś ponton na morzu? Szukają cię (69 opinii)
- 5 Kolbe i rodzina Ulmów wrócą do muzeum (460 opinii)
- 6 Zatopiony dźwig wyciągnęli w częściach (221 opinii)
Mniejszy tłok na lotnisku
Za dziesięć dni poznamy wykonawcę prac na gdańskim lotnisku. - Chcemy, żeby modernizacja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes Portu Lotniczego w Rębiechowie.
Tłok w głównym budynku lotniska to problem nowy. Jeszcze dwa lata temu było to ciche i spokojne miejsce. Wszystko zmieniło się za sprawą tanich linii lotniczych, które wciąż uruchamiają nowe połączenia. - Od trzech tygodni jest jeszcze gorzej - przyznaje prezes Machczyński. - Po wejściu wiosennego rozkładu właściwie co chwilę lądują i startują samoloty.
Większość to maszyny na minimum 150 miejsc, to wystarczy, by poważnie zakorkować terminal. Największym problemem są zbyt małe hale odlotów i przylotów, czyli pomieszczenia, gdzie po odprawie pasażerowie czekają na wejście na płytę lotniska lub po przylocie - na odprawę. Nieraz zdarza się, że po wylądowaniu kilku samolotów na płycie ustawia się kolejka osób czekających na wejście do budynku.
- Dlatego właśnie chcemy, aby wyłoniony w przetargu wykonawca zajął się przede wszystkim tą częścią budynku, by mieściło się tam więcej osób - mówi Machczyński.
Po przebudowie terminal zajmie część płyty postojowej dla samolotów. W środku uruchomione zostaną dodatkowe stanowiska odpraw (tzw. check-in) - trzy działają już od początku kwietnia. Poza tym, budynek będzie dostosowany do wymogów układu z Schengen, czyli pojawią się osobne punkty odpraw dla obywateli UE i tych z pozostałych państw.
Rozbudowa terminalu ma kosztować ok. 7-8 milionów złotych, zapłaci za nią Port Lotniczy. Jest częścią dużego programu inwestycyjnego w Rębiechowie. Obecnie budowany jest hangar dla samolotów tanich przewoźników, jeszcze w tym roku ma zostać powiększona płyta postojowa. W przyszłym zaś władze lotniska chcą rozpocząć budowę drugiego terminalu i wykonać drogę kołowania umożliwiającą więcej startów i lądowań.
Opinie (67) 1 zablokowana
-
2006-04-18 13:30
ja nie panikuje, ja kalkuluje
zastanawiam sie w którym hotelu pomiescimy tych 300 gości, bo grand w remoncie :-)- 0 0
-
2006-04-18 13:37
Gallux
kawtery prywantne...
pola namiotowe...
elytę do "Rezydenta"- 0 0
-
2006-04-18 13:41
hmmm
jakby zamieszkali w "rezydencie" toby im sie tanie latanie zamieniło w "nieopłacalne latanie" albo latanie za poręczeniem i żyrantami....- 0 0
-
2006-04-18 14:24
polecam ville sedan. bardzo przyjemnie i nie drogo. rezydent to tragedia. odradzam.
widac jak sopocianie znaja swoje miasto ;) zamiast reklame dla dobrych hoteli robic to tylko marudzenie. ale ten typ tak ma.
a wszystkim ktorzy marudza, radze przeleciec sie na lotniska z ktorych te linie do gdanska leca.
np. taka lubecka to ma lotnisko, uuuhhhhh... namiot i jeden imbis w ktorym zimna parowke z wody i kawe w platikowych kubkach podaja. nawet dutyfree juz zamkneli.
wiec jak widzicie, nie jest tak zle w tym rebiechowie, a moze byc tylko lepiej.
ale fakt, z dojazdem to wielki klopot :(- 0 0
-
2006-04-18 14:40
Rebiechowo
Biorąc po uwage ilość mieszkańców 3miasta (ok milion razem z wiochami) to takie lotnisko jakie mamy ,z jednym pasem ,małym terminalem bez rękawów jest naprawdę skandalicznie małe.
Najgorsze jest to ,że pewnie 80% podróżnych to rodacy ,którzy wyjeźdzają do pracy za granice (wyspy) ,a linie lotnicze sobie na tym zarabiają. Smutne ,ale prawdziwe ,dlatego jeżeli zobaczycie samolot w rejonie Rębiechowa to pomachajcie rodakom ,którzy opuszczają ten poj***ny kraj. LOL W tym mnie ,bo za 2 miechy Goobye Poland for long. Heh ,każdy zarobi na beznadziejnej sytuacji tego kraju ,od USA (F-16) ,Szwecje (Skanska) po Węgry (WizzAir).- 0 0
-
2006-04-18 14:48
Lubecka to trochę co innego.Tu jest miejskie lotnisko
które ma obsłużyć trzy miasta.Obsługa na lotnisku jest sprawna prócz leni z SG,kibel naprawdę jest troche zbyt mały(1).Jest tłok i nikt jeszcze nic nie zrobił aby to usprawnić,po co taksiarze włażą do środka z `odbierającymi` znajomych lub rodzinami?Samochody stojące gdzie popadnie,bo komuś zbyt drogo,wszędzie na lotniskach parkingi są drogie.I ludzie co słuchać i czytać potrafią jak jest boarding,najpierw wchodzą inwalidzi i matki z małymi dziećmi potem wywołani numerami lub literami a,b,c,a tu bydło wszyscy naraz.Jak luton padło to miałem okazje zobaczyć organizacje po polsku,polacy jako jedyni zrobili pięć kolejek!do jednego stanowiska :-) Zacznijmy od siebie.
- 0 0
-
2006-04-18 15:38
a najfajniej jest jak sie w zimie wysiada z samolotu i jest tłok żeby mili panowie sprawdzili paszporty. tłum ludzi bo pomieszczenie małe wiec trzeba stać na zewnatrz. a człowiek zmęczony i zimno mu a panowie sie grzebią bo myślą że złapią teroryste i się wypytują o daty urodzin czy inne dokumenty potwierdzający dane w paszporcie.
- 0 0
-
2006-04-18 16:17
parking ludzie parking!!!
niech sie ktos wreszcie wezmie za to! proponuje postawic w poblizu lotniska kilku pietrowy JEDEN platny parking, zamiast jak to ma miejsce teraz trzech! Lotnisko hmm... powinno byc ze 3x wieksze aby pozniej pan prezes nie obudzil sie znowu z reka w nocniku jak loty sie podwoja w przeciagu paru najblizszych lat!
- 0 0
-
2006-04-18 17:26
TERMINAL MUSI POWSTAC
Nieoszukujmy sie.Moim zdaniem glupia jest wypowiedz ze"ja latam i9 jest O.K" Osoba ktura tak pisze niema pojecia ze połaczeń bedzie jeszcze wiecej a miasto tez sie rozbudowuje(jesli wszyscy nieodleca do Londynu). A konkurencja w gdyni powstac ma z tego co wiem, dla rozwoju regionu to ok 2lotniska. Ale nie dla portu w rebiechowie
- 0 0
-
2006-04-18 17:54
Dyskusja o rozwoju i planach rozwojowych Rębiechowa ciągnie sie już dłużej jak rok a niektórym z kierownictwa tego interesu jakbydzisiaj ocka sie otwarły,że trzeba zacząć inwestować.Parking przed terminalem nie dość że drogi to jeszce zatłocziony.
Trzy stanowiska odpraw a bałagan jak na lotnisku w Luandzie.
Ceny w barku na pietrze niedługo przescigną te w Kopenchadze.
Celnicy to osobny temat a brk bankomatu zakrywa na kpine.
Tyle takich wsrepnych wrazń.
Jednak nie może być w zasadzie inaczej gdy budynkiem tym zarzadza firma która jest monopolistą we wszystkich portach lotniczych w Polsce.
W Warszawie np ceny nafty lotniczej są 30% wyższe niż gdziekolwiek indziej.
Ciesze sie z rozwoju ruchu lotniczego jednak mam takie odczucie że odbywa się to niejako bez udziału lub jego małym ze strony kierownictwa loyniska w Gdańsku.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.