• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mocno oryginalne reklamy wyborcze. Kandydaci daleko za Monty Pythonem

Michał Sielski
18 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Wszyscy posłowie z Pomorza

Śledziem po twarzy - czyli sposób na zainteresowanie po gdyńsku.


Jedni chcą być niczym karetka reanimacyjna, inni po chrześcijańsku nadstawiają drugi policzek, by otrzymać cios... śledziem. Kandydaci na posłów i senatorów prześcigają się w - ich zdaniem - zabawnych hasłach i reklamówkach przedwyborczych. Poziom humoru oceńcie sami.



Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona... Nawiązywanie do seksualności to nie tylko polska specjalność. W Niemczech plakat Very Lengsfeld i Angeli Merkel z hasłem "Oferujemy więcej" tak się spodobał, że większość została szybko ukradziona...
Największą odwagą wykazał się gdyński poseł PO Tadeusz Aziewicz, który zaufał Młodym Demokratom, przygotowującym krótki film, dostępny w Internecie. - To młode pokolenie, wychowane na skeczach w stylu Monty Pythona. Film miał zachęcić do odwiedzenia mojej strony internetowej - mówi poseł.

Scenariusz z pewnością nie jest oscarowy. Troje młodych ludzi wpatruje się z nadzieją w gdyńskie niebo. Nagle na nieboskłonie pojawia się lecąca ryba - śledź - którą dostają... w twarz. I na koniec hasło: "Śledź nas".

- Skutek został osiągnięty. Ilość wejść na moją stronę radykalnie wzrosła. A tam można zobaczyć dużo poważniejszy film o sprywatyzowanym gdyńskim Radmorze, który osiąga coraz większe sukcesy - podkreśla Tadeusz Aziewicz.

Czy politycy mają poczucie humoru?

Walka o głosy toczy się nawet pomiędzy posłami z tych samych list. Zwłaszcza gdy sami układający kolejność liczą na to, że wyborcy się pomylą. Na gdańskiej liście PO dziewiąte miejsce ma poseł, były wojewoda pomorski Piotr Paweł Ołowski, a tuż za nim jest poseł, były wiceprezydent Sopotu Paweł Orłowski. Ten drugi na plakatach odróżnia się więc od swojego partyjnego kolegi, poprzez czerwoną - a według niektórych "platformersko pomarańczową" - literę "R". Ołowski postawił za to na mundur (jest z zawodu pilotem) i hasło "Kandydat wysokich lotów".

Minister edukacji Katarzyna Hall (PO), skrytykowana ostatnio za sesję zdjęciową w jednym z tabloidów, w którym pozowała ze spuszczonymi spodniami u lekarza, najwyraźniej chce podkreślić, że był to tylko wypadek przy pracy. Swoją fachowość próbuje więc podkreślić hasłem: "Wiem co robię".

Na razie pomorscy kandydaci nie wymyślają jednak tak "chwytliwych" haseł, jak choćby specjalista od rymów częstochowskich Paweł Nogalski, który podczas wyborów do Rady Miasta Gdyni w 2006 roku, lansował się hasłem: "Szczurek, oddaj sznurek", opowiadając, że ludzie prezydenta niszczą jego plakaty. Elektorat najwyraźniej uwierzył, bo autor tego krótkiego wiersza został radnym z ramienia PiS.

Tym razem kandydaci na posłów stawiają na sprawdzone slogany: skuteczność, doświadczenie itp. Zaskakują za to partie. PSL w spocie lansuje hasło: "chodźmy szybko za stodołę", po czym okazuje się, że para młodych ludzi gra tam w tenisa. Wyjaśnieniem ma być podpis: "Nie wszystko jest takie jak myślisz. Spójrz na nas z innej strony!".

Jak dotąd w Trójmieście nie mamy zbyt wielkiej kolonii żartownisiów, ale obserwacja innych regionów, może budzić spore nadzieje. W Koszalinie kandydująca z czwartego miejsca na liście PiS Anna Mętlewicz pozuje w czerwonym sweterku, spod którego wystaje czarny stanik. Na plakacie jest też hasło: "Inteligentna czwóreczka". Kandydatka przyznaje, że zainspirował ją plakat przedstawicielki niemieckiej CDU, która sfotografowała się z kanclerz Angelą Merkel. Obie miały wyeksponowane biusty, a hasło brzmiało: "Oferujemy więcej". Inni kandydaci całkowicie zrezygnowali z ulotek. Znany ze skandali Piotr Gadzinowski (SLD) zamierza w Warszawie rozdawać... prezerwatywy.

Czekamy zatem z nadzieją na więcej, bo - jak głosi hasło wyborcze PJN - "Wszystko jest możliwe"...

Zobacz także

Opinie (119) 4 zablokowane

  • jako spot wyborczy powinin byc emitowany kazdego wieczooru "spot" pt. NOCNA ZMIANA (2)

    • 20 3

    • To fakt

      Jednak przypuszczam, ze 90% wyborców tego nie widziało

      • 8 3

    • ale dla równowagi powinno się przypominać sprawy "Telegrafu" i inne pomniejsze

      • 1 0

  • :) (3)

    Tylko chory idzie na wybory-od 20 lat jak zwykle nie idę - nie ma na kogo glosowac ciągle te same twarze tak czy siak nie poprawi to sytucji z cenami i jakościa zycia w tym chorym kraju.Biore sprawy w swoje rece-nie ogladam tv i nie czytam gazet.Amen.

    • 8 12

    • zagłosuj na KNP jeśli tylko reżim nam na to pozwoli

      • 4 2

    • a wcześniej chodzięłś bo było w czym wybierać/

      • 3 2

    • Charaszo malczik, charaszo!

      • 2 0

  • chyba tylko skończony baran widzi w tym beznadziejnym filmiku nawiązanie do Monty Pythona!

    trochę szacunku dla tych genialnych komików...

    • 18 2

  • Apel do Gdynian (5)

    Powiedzcie NIE Leszkowi Milerowi i jego czerwonej orkiestrze.

    • 28 0

    • się wie Marian! :) głosuję na R. Biedronia!

      • 4 5

    • Aziwiczowi też NIE!

      • 7 3

    • Wielki

      wsyd dla tego miasta że taki spalony gostek reprezentuje nasze miasto !!!!

      • 4 1

    • Nie ma większego zera od Leszka Millera

      • 4 0

    • W ogóle macie fajna ferajnę

      Miler, Biedroń, Szczypińska... U nas na szczęście tylko Fotygę nie wiadomo skąd wrzucili.

      • 2 0

  • Anna Fotyga (1)

    postawiła na naturalność ,jej plakaty przyciągają wyborców wyrazem twarzy tęskniącej za rozumem.

    • 23 7

    • A jaki wyraz twarzy ma miec dziecko z probowki?

      • 2 4

  • mi się podobało

    Śledź w Gdyni beka, koleś ma dystans.

    • 12 6

  • epokowe odkrycie

    domyślam, się że dziannikarz, który odkrył, że gdyńskiej młodzieży daleko do Monthy Pythona (co niewatpilie jest prawdą i za to odkrycie powinien dostać Nobla) jest przekonany, że blisko mu do chociażby ogólnopolskich mistrzów dziennikarskiej profesjii, ja tam doceniam luz młodych i poczucie humoru

    • 8 2

  • Naprawdę (3)

    czy tak trudno dostrzec, że ten flimik jest prześmiewczy? Ludzie, gdzie Wasze poczucie humoru?

    • 7 7

    • (2)

      bardzo łatwo jest dostrzec, że ten filmik miał być prześmiewczy. A że wyszło debilnie...

      • 12 0

      • Ludzie (1)

        żrecie śledzie, szprotki i inne paskudztwa, ale jak ktoś dostanie tym w twarz to gadacie, że wyszło debilnie:) śmiesznie wyszło - ja tam się uśmiałem:)

        • 0 7

        • no cóż.. każdemu jego porno...

          • 1 1

  • Ale Polacy to są hipokryci:) (2)

    Już widzę jak z wypiekami na twarzy czekają na "merytoryczne" reklamy kandydatów:) Dziwnym trafem dziennikarz o takich akurat spotach słowem nie napisał.

    • 5 3

    • A są takie? (1)

      Sam ich poszukiwałem, ale poza zbiorami pobożnych życzeń ciężko coś znaleźć. Nawet projekty ustaw mających pociągnąć te partie to nie żadne projekty tylko kilku słowny opis pomysłów, bez uwzględnienia w ogóle tego czy ich realizacja jest możliwa.

      • 0 0

      • Pewnie że są

        mają z 50 wyświetleń na YT.

        • 0 0

  • Wieszają swoje buźki

    gdzie się da. I nic mi to nie mówi! Mogliby chociaż, obok facjaty, zamieścić krótki programik wyborczy.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane