• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co zrobić, żeby ulepszyć działanie SKM?

Michał Brancewicz
6 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Remont przystanku na Zaspie ma być jednym z ważnych elementów przyszłej modernizacji linii SKM. Remont przystanku na Zaspie ma być jednym z ważnych elementów przyszłej modernizacji linii SKM.

Szybka Kolej Miejska ma w planach na najbliższe lata modernizację swojej linii kolejowej. O tym, jak szeroki ma być to zakres, zadecyduje studium wykonalności. Dokument będzie powstawał do końca roku.



Korzystam z SKM, bo:

Ocena stanu Szybkiej Kolei Miejskiej przypomina ciągłe przeciąganie liny. Przedstawiciele SKM szarpią w swoją stronę, przekonując, że robią wszystko co w ich mocy i finansach, by poprawić komfort podróżnym. Pasażerowie ciągną do siebie narzekając na wieczne awarie, spóźnienia i archaiczność.

Nie ma nowych pociągów, ale przystanki będą jak nowe



Pasażerom wciąż najbardziej brakuje nowych pociągów. SKM od kilku lat przymierza się do zakupu 10 składów. W zeszłym roku odbył się nawet pierwszy przetarg na zakup jednego pojazdu, ale nikt się nie zgłosił.

Brak nowych składów jest jedną z ważniejszych bolączek pasażerów SKM. Brak nowych składów jest jedną z ważniejszych bolączek pasażerów SKM.
Lepiej wygląda sytuacja jeśli chodzi o modernizacje przystanków. W Gdańsku wiele z nich zostało już wyremontowanych, chociaż nie wszystkie. Obecnie prace koncentrują się na terenie Gdyni, gdzie trwają remonty peronów w Leszczynkach, Orłowie i na Grabówku.

Zobacz także: Stary przystanek znika w oczach

Przygotowania do perspektywy UE 2021-27



Trwają również przymiarki do budowy nowego przystanku SKM na wysokości ul. Wielkopolskiej, między Orłowem a Redłowem.

By być gotowym na kolejną perspektywę unijną (2021-2027), spółka ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji linii kolejowej nr 250.

Oferty można składać do 13 kwietnia. O wyborze zadecyduje cena w 90 proc. oraz termin realizacji w 10 proc. Przy czym opracowanie studium nie może trwać krócej niż sześć i nie dłużej niż osiem miesięcy.

Czytaj też:

Pomorze kupi 31 pociągów za 600 mln zł



Ogólny cel modernizacji linii SKM:

  • poprawa komfortu podróży, jakości świadczonych usług i dostępności kolei,
  • przystosowanie przystanków dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • redukcja hałasu na linii kolejowej,
  • poprawa płynności ruchu kolejowego,
  • likwidacja miejsc niebezpiecznych.

Wybrany wykonawca ma przygotować dwa autorskie warianty modernizacji, przeanalizować skutki wariantu 0, czyli takiego, w którym żadne prace nie zostałyby podjęte. Kolejnym zadaniem jest opracowanie wariantu nr 1 częściowo w oparciu o wytyczne SKM.

Wytyczne do wariantu nr 1:

  • szlifowanie i wymiana szyn w celu redukcji hałasu,
  • budowa ekranów dźwiękochłonnych,
  • montaż absorberów szynowych w miejscach, gdzie nie można postawić ekranów dźwiękochłonnych,
  • modernizacja przystanku SKM Gdańsk Zaspa (w jej ramach ma powstać m.in. przejście pod torami, większa wiata z instalacją fotowoltaiczną, winda z wiaduktu nad torami),
  • modernizacja przystanku SKM Gdańsk Politechnika.

Dla wariantu rekomendowanego oszacowane zostaną koszty oraz przygotowany będzie wstępny harmonogram prac z podziałem na etapy.

Miejsca

Opinie (180) 4 zablokowane

  • (1)

    Zrobić kasowniki w wagonach, tak jest w Warszawie od lat i działa!!!

    • 6 0

    • Ma być pro dziadostwo .

      • 0 0

  • Teraz ...

    ... bardzo sporadycznie korzystam z SKM-ki, ale to tylko dlatego że nie kursuje w kierunku Tczewa i Malborka.
    Pasażera nie obchodzi czyje są tory, ważne jest czy ma połączenie, kiedy jedzie i ile kosztuje.

    • 6 0

  • Zmiany zmiany

    Powinno się przywrócić połączenia do Słupska i częstsze połączenia do Lęborka. Przycisnąć PKP do budowy drugiego toru od Wejherowa do Słupska.

    • 3 4

  • Chyba nikogo nie interesują piękne przystanki...

    ...ale każdego interesuje szybkość. Brakuje też kilku przystanków w Małym Trójmieście Kaszubskim. Punktualność jest mega ważna.

    • 6 0

  • co zrobić ?

    wymienić obecne władze bo usiadły na laurach a zatrudnić chętnych do pracy,ludzi którzy na tym się znają

    • 2 1

  • Zawsze zaskakują mnie opinie o SKM na trojmiasto.pl. Jezdze SKM od ponad 5 lat i bardzo to lubię. Wbrew opiniom nie wyczulam nigdy brzydkich zapachów ani nie odczulam duzych spoznien. Jest wygodnie i spokojnie Nie rozumiem tych narzekań. Nawet gdy byla ta covidowa paranoja to duzo lepiej bylo sie poruszac SKM. Zadnych awanturujących sie o brak maski ludzi i prawie zero komunikatów o maskach.

    • 1 5

  • Pod linią skm trzeba wybudować metro, bedzie szybsze i nad nim nogą powstać nowe drogi.

    • 2 1

  • a może

    a może by tak uruchomić drzwi do tejże kolejki a nie przyklejać naklejki że drzwi nieczynne-ale to chyba norma u tegoż dyrektora bo gotowe naklejki o niesprawności drzwi w kursującej skm-ce

    • 5 1

  • przywrócić kwartalne bilety

    • 2 1

  • (1)

    A ja proponuję żeby zrobić kasowniki w wagonach, tak jest od wielu lat w warszawie od lat

    • 3 1

    • bolszewizm nie przewiduje przejrzystości i empatii .

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane