• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Modernizacja gdańskich torowisk

am
23 kwietnia 2003 (artykuł sprzed 21 lat) 
Od czwartku rozpoczną się remonty gdańskich torowisk. Prace na poszczególnych odcinkach trwać będą przez cały okres letni. Zainauguruje je modernizacja torowiska w ciągu al. Legionów. W czasie remontów nastąpią zmiany w ruchu ulicznym. Zmienią się też godziny przejazdów tramwajów.

W Gdańsku jest 114 km torów tramwajowych, z czego 70 procent wymaga remontu. W czwartek, 24 kwietnia rozpocznie się remont torowiska w al. Legionów pomiędzy placem Komorowskiego a ul. Hynka wraz z przejazdami drogowymi Wybickiego, Kościuszki i Hynka oraz przystankami Hynka, Kościuszki, pl. Komorowskiego. Prace, których zakończenie planowane jest na 16 czerwca, wykona konsorcjum TORPOL-WPRD Gravel. Firma pokonała drugiego oferenta - firmę PEBEK-UNIBUD z Radomia i wygrała przetarg. Wybór został zaakceptowany przez EBOR, a wczoraj doszło do podpisania umowy z konsorcjum. Na modernizację torów Gdańsk przeznaczył 20 mln zł. W następnej kolejności, od 20 czerwca do 20 sierpnia, przeprowadzona zostanie modernizacja 2 km torów na ul. Grunwaldzkiej, na odcinku od Miszewskiego do węzła Opera.

Od 20 czerwca do 20 lipca trwać będzie natomiast remont w ciągu ul. Hallera od alei Zwycięstwa do ul. Klinicznej. W planach jest też modernizacja torów na skrzyżowaniu Kartuska-Pohulanka, Chłopska-Piastowska, odcinek w al. Zwycięstwa od ul. Hallera do ul. 3 Maja.

Dyrektora Antoniego Szczyta, odpowiedzialnego za infrastrukturę w mieście, nie przeraża, że największe prace przypadną na okres wakacyjny.
- Według badań przeprowadzonych w latach 2000-2001 w tym czasie zmniejsza się ruch uliczny. Natężenie spada o 20 procent - twierdzi dyrektor.

Konsorcjum Torpol-WPRD Gravel ma doświadczenie w realizacji podobnych zadań. Prowadziło prace o takim samym charakterze w Poznaniu, a także przeprowadzało inwestycje drogowe dla kolei państwowych. Ścisłe harmonogramy i krótkie terminy prac nie są dla firmy nowością. Dotychczas nie zdarzyło się przeciąganie robót. Wszystkie remonty finansowane będą z kredytu zaciągniętego w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju. Gdańsk podpisał z EBOR umowę na 12 mln zł 16 lipca 2001 roku. Pieniądze te są przeznaczone na poprawę komunikacji zbiorowej, w tym zakup autobusów, modernizację wagonów tramwajowych i infrastruktury torowej. W ramach kredytu w roku 2002 sfinansowano zakup 23 autobusów niskopodłogowych marki MAN na łączną kwotę 20 mln 378 tys zł, modernizację 7 wagonów tramwajowych typu 105 na kwotę 4 mln 475 tys. zł, wykonano dokumentację projektowo-kosztorysową na modernizację torów tramwajowych na kwotę 292 tys. zł oraz przeprowadzono modernizację torów tramwajowych za 2 mln 578 tys. zł.

Roboty w ciągu al. Legionów rozpoczną się w czwartek o godzinie 4 rano. Na czas trwania remontu zamknięty zostanie dla ruchu tramwajowego odcinek pomiędzy ul. Mickiewicza a pętlą Zaspa. Nastąpią też zmiany w funkcjonowaniu tramwajów linii 2, 4, 8. Z kolei zamiast tramwajów na odcinkach remontowanych pasażerów przewozić będą autobusy. W sumie będzie ich 7.

Głos Wybrzeżaam

Opinie (47)

  • Kombatant

    Jak wróbelek, jedną nóżkę będzie miała bardziej...

    • 0 0

  • na takie roboty każda pora jest zła
    nie marudźcie
    zrobione być musi
    magistrat nauczony doświadczeniem (bo zdaje mi sie że umoczył w sądzie poprzednią afere)
    dmucha na zimne
    w końcu to jedno skrzyżowanie na kilkadziesiąt innych, czynnych..

    • 0 0

  • Gallux

    To już zapomniałeś misiu jaki remontik zrobili na Primorie ? Jak rozgrzebane skrzyżowanie Chłopska - Kołobrzeska umilało mieszkańcom życie, bo jakiś palnt nie dopatrzył procedury zamówień publicznych ? Tak, tak to ta sama firma ZKM, to ten sam św. Antoni.

    • 0 0

  • Kombatant
    myślisz że muskulatura mi wzrośnie?

    • 0 0

  • Mama,

    muskulatura to raczej ci nie wzrośnie, co najwyżej wykoślawisz sobie sylwetkę, nabierzesz figury "gęsi wyścigowej" (d... odstająca do tyłu, głowa do przodu). Lepiej nie.

    • 0 0

  • i lepiej niż węzeł Hucisko

    • 0 0

  • No jestem ciekaw czy tym razem cos im sie uda?

    Pewnie powyginaja palnikami tory ze niby proste sa i zgarna szmal za remont...
    Ludzie moze mi ktos powie czy w Gdansku mamy specjalistyczne Plasery do ukladania i naprawy torowisk?
    Takie maszyny po prostu jada i klada tor. Trwa to bardzo krotko i ma te zalete ze szyny sie tak szybko nie zwichruja, tory sa lepiej wyprofilowane. Jest to w perspektywie lat duzo tansze rozwiazanie. Tylko czy komus zalezy na tym zeby bylo taniej? Bardzioej licza sei procenty od inwestycji splywajace potajemnie do kieszeni. A wowczas im drozszy remont tym lepiej dla biorcow...

    • 0 0

  • Mamo nie dam ci hulajnogi

    bo masz za cieżki tyłek i mi ja połamiesz

    • 0 0

  • Remont torowiska czy głównych dróg komunikacyjnych ?

    Zamiast remontu torów należałoby natychmiast remontować główne ciągi komunikacyjne. Miasto wojewódzkie a jezdnia przed dworcem PKP przypomina tor przeszkód, podobnie jest z innymi głównymi drogami. Czy napewno jest konieczność natychmiastowego remontu torowisk, bo z wypowiedzi dyrektora MPK wynika, że torowiska nie są tak bardzo zniszczone.
    Uważam, że prace inwestycyjne i remontowe miasta Gdańska są żle planowane należałoby tylko odpowiedzieć na pytanie DLACZEGO ?

    • 0 0

  • Wrzosek, odpowiedzia na Twoje pytanie sa wladze Gdanska no i slynny pan Antoni Szczyt, ktory rekoma i nogami trzyma sie stolka!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane