- 1 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (296 opinii)
- 2 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (78 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (62 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (69 opinii)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (128 opinii)
- 6 Trójmiejskie mola, których już nie ma (110 opinii)
Modernizacja gdańskich torowisk
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/20/300x0/20270__kr.webp)
W Gdańsku jest 114 km torów tramwajowych, z czego 70 procent wymaga remontu. W czwartek, 24 kwietnia rozpocznie się remont torowiska w al. Legionów pomiędzy placem Komorowskiego a ul. Hynka wraz z przejazdami drogowymi Wybickiego, Kościuszki i Hynka oraz przystankami Hynka, Kościuszki, pl. Komorowskiego. Prace, których zakończenie planowane jest na 16 czerwca, wykona konsorcjum TORPOL-WPRD Gravel. Firma pokonała drugiego oferenta - firmę PEBEK-UNIBUD z Radomia i wygrała przetarg. Wybór został zaakceptowany przez EBOR, a wczoraj doszło do podpisania umowy z konsorcjum. Na modernizację torów Gdańsk przeznaczył 20 mln zł. W następnej kolejności, od 20 czerwca do 20 sierpnia, przeprowadzona zostanie modernizacja 2 km torów na ul. Grunwaldzkiej, na odcinku od Miszewskiego do węzła Opera.
Od 20 czerwca do 20 lipca trwać będzie natomiast remont w ciągu ul. Hallera od alei Zwycięstwa do ul. Klinicznej. W planach jest też modernizacja torów na skrzyżowaniu Kartuska-Pohulanka, Chłopska-Piastowska, odcinek w al. Zwycięstwa od ul. Hallera do ul. 3 Maja.
Dyrektora Antoniego Szczyta, odpowiedzialnego za infrastrukturę w mieście, nie przeraża, że największe prace przypadną na okres wakacyjny.
- Według badań przeprowadzonych w latach 2000-2001 w tym czasie zmniejsza się ruch uliczny. Natężenie spada o 20 procent - twierdzi dyrektor.
Konsorcjum Torpol-WPRD Gravel ma doświadczenie w realizacji podobnych zadań. Prowadziło prace o takim samym charakterze w Poznaniu, a także przeprowadzało inwestycje drogowe dla kolei państwowych. Ścisłe harmonogramy i krótkie terminy prac nie są dla firmy nowością. Dotychczas nie zdarzyło się przeciąganie robót. Wszystkie remonty finansowane będą z kredytu zaciągniętego w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju. Gdańsk podpisał z EBOR umowę na 12 mln zł 16 lipca 2001 roku. Pieniądze te są przeznaczone na poprawę komunikacji zbiorowej, w tym zakup autobusów, modernizację wagonów tramwajowych i infrastruktury torowej. W ramach kredytu w roku 2002 sfinansowano zakup 23 autobusów niskopodłogowych marki MAN na łączną kwotę 20 mln 378 tys zł, modernizację 7 wagonów tramwajowych typu 105 na kwotę 4 mln 475 tys. zł, wykonano dokumentację projektowo-kosztorysową na modernizację torów tramwajowych na kwotę 292 tys. zł oraz przeprowadzono modernizację torów tramwajowych za 2 mln 578 tys. zł.
Roboty w ciągu al. Legionów rozpoczną się w czwartek o godzinie 4 rano. Na czas trwania remontu zamknięty zostanie dla ruchu tramwajowego odcinek pomiędzy ul. Mickiewicza a pętlą Zaspa. Nastąpią też zmiany w funkcjonowaniu tramwajów linii 2, 4, 8. Z kolei zamiast tramwajów na odcinkach remontowanych pasażerów przewozić będą autobusy. W sumie będzie ich 7.
Opinie (47)
-
2003-04-23 08:56
Kombatant
Jak wróbelek, jedną nóżkę będzie miała bardziej...
- 0 0
-
2003-04-23 08:58
na takie roboty każda pora jest zła
nie marudźcie
zrobione być musi
magistrat nauczony doświadczeniem (bo zdaje mi sie że umoczył w sądzie poprzednią afere)
dmucha na zimne
w końcu to jedno skrzyżowanie na kilkadziesiąt innych, czynnych..- 0 0
-
2003-04-23 09:27
Gallux
To już zapomniałeś misiu jaki remontik zrobili na Primorie ? Jak rozgrzebane skrzyżowanie Chłopska - Kołobrzeska umilało mieszkańcom życie, bo jakiś palnt nie dopatrzył procedury zamówień publicznych ? Tak, tak to ta sama firma ZKM, to ten sam św. Antoni.
- 0 0
-
2003-04-23 09:42
Kombatant
myślisz że muskulatura mi wzrośnie?- 0 0
-
2003-04-23 09:52
Mama,
muskulatura to raczej ci nie wzrośnie, co najwyżej wykoślawisz sobie sylwetkę, nabierzesz figury "gęsi wyścigowej" (d... odstająca do tyłu, głowa do przodu). Lepiej nie.
- 0 0
-
2003-04-23 10:51
i lepiej niż węzeł Hucisko
- 0 0
-
2003-04-23 13:01
No jestem ciekaw czy tym razem cos im sie uda?
Pewnie powyginaja palnikami tory ze niby proste sa i zgarna szmal za remont...
Ludzie moze mi ktos powie czy w Gdansku mamy specjalistyczne Plasery do ukladania i naprawy torowisk?
Takie maszyny po prostu jada i klada tor. Trwa to bardzo krotko i ma te zalete ze szyny sie tak szybko nie zwichruja, tory sa lepiej wyprofilowane. Jest to w perspektywie lat duzo tansze rozwiazanie. Tylko czy komus zalezy na tym zeby bylo taniej? Bardzioej licza sei procenty od inwestycji splywajace potajemnie do kieszeni. A wowczas im drozszy remont tym lepiej dla biorcow...- 0 0
-
2003-04-23 13:58
Mamo nie dam ci hulajnogi
bo masz za cieżki tyłek i mi ja połamiesz
- 0 0
-
2003-04-23 14:46
Remont torowiska czy głównych dróg komunikacyjnych ?
Zamiast remontu torów należałoby natychmiast remontować główne ciągi komunikacyjne. Miasto wojewódzkie a jezdnia przed dworcem PKP przypomina tor przeszkód, podobnie jest z innymi głównymi drogami. Czy napewno jest konieczność natychmiastowego remontu torowisk, bo z wypowiedzi dyrektora MPK wynika, że torowiska nie są tak bardzo zniszczone.
Uważam, że prace inwestycyjne i remontowe miasta Gdańska są żle planowane należałoby tylko odpowiedzieć na pytanie DLACZEGO ?- 0 0
-
2003-04-23 15:09
Wrzosek, odpowiedzia na Twoje pytanie sa wladze Gdanska no i slynny pan Antoni Szczyt, ktory rekoma i nogami trzyma sie stolka!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.