Do 10 czerwca możemy spodziewać się utrudnień w korzystaniu z mola w Brzeźnie - lada dzień rozpocznie się na nim wymiana zniszczonych desek oraz prace malarskie. Jednak jest to tylko doraźna naprawa obiektu, a nie zaplanowana kilka lat wcześniej rozbudowa.
Ostatnie prace naprawcze
mola w Brzeźnie ![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
w Brzeźnie były wykonywane dwa lata temu. Dlatego w najbliższym czasie ponad 400 m kw. górnego i 80 m kw. dolnego pokładu mola ma otrzymać nowe deski. Przekazanie obiektu do remontu przez MOSiR, który zarządza molem, nastąpiło w czwartek, ale jeszcze nic się tam nie dzieje.
-
Wykonawca ma faktycznie mało czasu, do 10 czerwca musi wywiązać się z zadania. Na wymianę blisko 500 m kw. pokładów zostało zaplanowane 35 m szesc. tarcicy. Drewno trzeba specjalnie obrobić, musi być konserwowane ciśnieniowo - tłumaczy
Janusz Podraska zastępca dyrektora ds. technicznych MOSiR -u.
Prace naprawcze będą kosztowały 200 tys. zł. Poza wymianą desek będą też malowane barierki.
- Molo nie będzie zamknięte, ale mogą wystąpić pewne utrudnienia w korzystaniu z niego. Prace będą wykonywane odcinkami, głównie w początkowej części obiektu. Nie jesteśmy pewni czy zakres prac się nie zwiększy, to okaże się w ich trakcie - wyjaśnia Janusz Podraska.
Jednak jest to remont doraźny.
- Nie planujemy większych prac w związku z koncepcją rozbudowy mola, która zakłada, że ma ono być dłuższe i szersze. Jednak czy rozbudowa nastąpi trudno mi w tej chwili obiecać. Miasto ma dużo wydatków z Euro 2012 - przyznaje Podraska.
Po raz pierwszy pomysł na przedłużenia mola w Brzeźnie pojawił się w kwietniu 2006 r. Nowe molo zgodnie z pierwotnymi obietnicami miało powstać do końca 2010 r. Miało być dwukrotnie dłuższe, bo po przedłużeniu o 130 m wedrze się w Zatokę Gdańską na odległość 246 metrów. Będzie oparte na konstrukcji żelbetowej. Miała je wyróżniać głowica wyniesiona 5 m ponad powierzchnię wody. Po obu jej stronach przy specjalnych podestach będzie mogło cumować od 5 do 8 jachtów oraz dwa statki żeglugi pasażerskiej.