- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Będzie nowe przejście ze światłami na Morskiej. Piesi będą naciskać przycisk
Do końca roku ma powstać nowe przejście ze światłami dla pieszych na ul. Morskiej w Gdyni w okolicach elektrowozowni SKM. Piesi będą przechodzić w tym miejscu po naciśnięciu przycisku. Przy okazji powstanie też przejazd rowerowy.
- Ten rejon ulicy Morskiej użytkują nie tylko mieszkańcy Cisowej, ale również osoby dojeżdżające do Gdyni do pracy. W sezonie letnim odnotowujemy tu bardzo natężony ruch. Tak więc każda tego typu inwestycja bezwzględnie poprawia standardy komunikacji pieszej, jak i kołowej - tłumaczył Marcin Wołek, radny Gdyni.
Cisowa: inteligentne przejście, które nie blokuje ruchu
Nowe przejście ze światłami na Morskiej na wysokości elektrowozowni SKM
Kolejne przejście dla pieszych pojawi się kilkaset metrów dalej. Przetarg na inwestycję został właśnie ogłoszony. Wybrana firma będzie miała za zadanie wykonać kompletną dokumentację projektową, na podstawie której zostanie wybudowane przejście dla pieszych oraz przejazd rowerowy przy ul. Morskiej 509 z sygnalizacją świetlną. W okolicach są salony samochodowe oraz m.in. elektrowozownia Szybkiej Kolei Miejskiej.
Priorytet i tak będą mieli kierowcy, dla których zielone światło będzie świeciło się wtedy, gdy w pobliżu nie będzie nikogo chętnego do skorzystania z przejścia na ul. Morskiej.
Kierowcy z priorytetem, piesi będą naciskali przycisk
Sygnalizacja zatrzymująca kierowców będzie uruchamiana "na przycisk" dla pieszych bądź poprzez pętlę indukcyjną dla chcących przejechać przez Morską rowerzystów, dla których pojawi się tam przejazd.
- Wyjście ze stanu podstawowego i załączenie światła zielonego w pozostałych grupach sygnalizacyjnych powinno następować w chwili zarejestrowania zgłoszenia od właściwego przycisku dla pieszych lub detektora przypisanego rowerzystom (przycisk, pętla indukcyjna) - precyzują urzędnicy w specyfikacji przetargowej.
Powiązanie z sąsiednimi skrzyżowaniami
Programy oraz długość cyklów poszczególnych programów mają być identyczne jak w przypadku sąsiednich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną na odcinku od skrzyżowania z obwodnicą Trójmiasta do skrzyżowania z ul. Chylońską w Cisowej. Sygnalizacja ma być przystosowana do włączenia do systemu Tristar, a maszty będą pokryte powłoką "antygraffiti".
Wiadomo, że pojawią się dwa sygnalizatory dla przejścia przez jezdnię prowadzącą w kierunku Rumi oraz dwa sygnalizatory dla przejścia przez jezdnię w kierunku centrum Gdyni.
Sygnalizacja będzie pracować całodobowo. Obok przejścia pojawi się przejazd dla rowerzystów.
- Projekt i przebudowa powinny umożliwić poruszanie się rowerem na pewnym odcinku ciągu usytuowanego na poboczu przy jezdni południowej - do pobliskich punktów i tak, by zapewnić możliwość zjazdu z jezdni, wyjeżdżającym z Rumi - czytamy w specyfikacji.
Jeśli uda się rozstrzygnąć przetarg za pierwszym razem, przejście powstanie do końca roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-08-03 21:32
(4)
Brak spójności w Gdyni. Cały czas Prezydenci Szczurek i Łucyk wmawiają nam że auto ma być wrogiem a pieszy priorytetem a tu to kierowca ma mieć priorytet. Nie rozumiem tego
- 43 36
-
2021-08-03 23:10
Brak spójności w twoich wypowiedziach (3)
Raz popierasz kierowców a innym razem pieszych.
- 10 4
-
2021-08-04 09:22
zarówno kierowcy jak piesi są ludźmi (2)
uspokajanie ruchu i działanie na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych jest paradoksalnie także w interesie osób poruszających się samochodami: one najbardziej wyraźnie odczuwają skutki nadmiaru samochodów. Dlatego działania na rzecz poprawy warunków ruchu pieszych (skracanie dróg dojścia do przystanków transportu publicznego - zwłaszcza szynowego) leży w interesie wszystkich.
- 4 4
-
2021-08-04 09:40
Bzdura, uspokajanie ruchu NIE jest ani w interesie kierowców, ani pasażerów komunikacji miejskiej (1)
Aktywiści mają jakieś głupie przekonanie, że zmniejszając przepustowość zmniejszymy korki. Tymczasem może i po jakimś czasie zmniejszymy liczbę samochodów (ale też tylko do pewnego momentu, bo duża część samochodów to nie "popyt indukowany" tylko realna potrzeba, i oni będą jeździć autem tak czy owak), ale nie zmniejszymy korków, bo ta mniejsza
Aktywiści mają jakieś głupie przekonanie, że zmniejszając przepustowość zmniejszymy korki. Tymczasem może i po jakimś czasie zmniejszymy liczbę samochodów (ale też tylko do pewnego momentu, bo duża część samochodów to nie "popyt indukowany" tylko realna potrzeba, i oni będą jeździć autem tak czy owak), ale nie zmniejszymy korków, bo ta mniejsza liczba samochodów wciąż będzie stała w korkach, bo przecież przepustowość będzie mniejsza.
Co więcej, jeśli wydłużając korki zmusimy ludzi przejścia na transport publiczny, to ten nie będzie miał impulsu do poprawy, do optymalizacji rozkładu jazdy czy poprawy jakości taboru. Będzie miał monopol na transport ludzi, i na tym stracą wszyscy, również ci, którzy i tak zawsze korzystali z komunikacji miejskiej.
Jedynym rozwiązaniem które ma sens jest separacja ruchu samochodów i pieszych, i rozbudowa infrastruktury drogowej i kolei podmiejskich (które są jedyną realną alternatywą dla samochodów), i żeby to transport publiczny "gonił" szybkość i wygodę samochodów, a nie żeby samochody były spowalniane do prędkości komunikacji miejskiej.- 11 3
-
2021-08-04 14:55
nadmiar samochodów jest główną przyczyną spowalniania ich ruchu
Uspokojenie ruchu (rozszerzanie stref Tempo 30) paradoksalnie wpływa na wzrost przepustowości korytarzy ruchu drogowego dla samochodów. Momentami dobrze prawisz, (kolej podmiejska faktycznie jest 'realną' alternatywą dla samochodów, ale doświadczenie miast mających za sobą okres fascynacji samochodem wskazuje, że ścisła separacja nie jest
Uspokojenie ruchu (rozszerzanie stref Tempo 30) paradoksalnie wpływa na wzrost przepustowości korytarzy ruchu drogowego dla samochodów. Momentami dobrze prawisz, (kolej podmiejska faktycznie jest 'realną' alternatywą dla samochodów, ale doświadczenie miast mających za sobą okres fascynacji samochodem wskazuje, że ścisła separacja nie jest konieczna. Uspokojenie i redukcja skali ruchu samochodów w centrum miasta znakomicie przyczynia się do zmiany nawyków komunikacyjnych ludności, czego i Tobie, szanowny przedpiśco, życzę.
- 2 2
-
2021-08-04 00:08
Powinno być! (1)
Powinno być przejście naziemne z wolności do 10 lutego, kiedyś były plany ale jak widać
- 20 11
-
2021-08-04 07:38
I jeszcze..
..z Wolności!
- 2 3
-
2021-08-03 23:15
W Gdyni przejścia to powinny być nie na przycisk (6)
tylko na bilon. Konsekwentnie.
- 92 8
-
2021-08-04 09:39
Nie podpowiadaj..
- 3 1
-
2021-08-04 06:39
Przed każdym przejściem bramki dla kierowców (2)
Wrzucasz 5 zł i jedziesz dalej
- 7 6
-
2021-08-04 08:17
Kierowcy już płacą za parkowanie (1)
teraz czas żeby zapłacili piesi
- 13 7
-
2021-08-04 09:31
oni już płacą od dawna: w podatkach na darmowe parkingi dla wielmożnych kierowców
wpływy z akcyzy na paliwo pokrywają jedynie ułamek już przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej naszych miast
- 3 7
-
2021-08-04 00:09
Flanszuj
Się kino
- 1 5
-
2021-08-03 23:40
Breaking News
Artykuł na samej górze
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.