- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (433 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (129 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (272 opinie)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Most Stągiewny będzie zwodzony. Rusza także budowa mariny południowej
W piątek, 12.02.2021 r., rozpoczęły się prace związane z przebudową Mostu Stągiewnego, który w efekcie stanie się obiektem zwodzonym. Równocześnie trwają także prace przy budowie nowej mariny południowej. Przystań pomieści do 60 jednostek pływających. W związku z prowadzonymi pracami do połowy 2022 r. obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu na ul. Motławskiej.
Most Stągiewny znów będzie zwodzony
W celu uzyskania zwodzenia nowego mostu zastosowane będzie przęsło jednoramienne klapowe. Takie rozwiązanie jest nawiązaniem do konstrukcji mostu sprzed II wojny światowej. Projektowany obiekt będzie umożliwiał bezkolizyjne przeprowadzenie ruchu kołowego w ciągu ul. Stągiewnej
Dane techniczne nowego Mostu Stągiewnego
- Długość całkowita obiektu: 23,90 m
- Rozpiętość teoretyczna przęseł: 21,5 m
- Szerokość całkowita: 17,70 m
- Wysokość konstrukcyjna: 1,45 m
- Kąt skrzyżowania z przeszkodą: 90º
- Prześwit pionowy pod obiektem: 2,3 m
- Pozioma skrajnia żeglowna: 13,0 m
- Kąt otwierania przęsła: 72º
- W ramach projektu przewiduje się renowację nabrzeża ceglanego Nowej Motławy w sąsiedztwie mostu zwodzonego zgodnie z programem prac konserwatorskich, a także przebudowę instalacji technicznych znajdujących się na moście Stęgiewnym (instalacja gazowa, elektryczna, ciepłownicza itp.) przewidzianych do przełożenia pod dno Motławy - mówi Rafał Kraśnicki, dyrektor kontraktu z firmy Doraco.
Harmonogram prac związanych z przebudową Mostu Stągiewnego:
- wykonanie instalacji podwodnych - przełom lutego i marca,
- prefabrykacja nowego mostu - aktualnie trwa, wykonane zostało już około 90 proc. przęsła,
- rozbiórka istniejącego mostu - planowana jest na jesień 2021,
- montaż nowego mostu - jesień 2021 - wiosna 2022,
- prace wykończeniowe: lato - jesień 2022.
Nowa marina południowa
O nowej marinie południowej mówi się od połowy 2019 r. Wówczas decyzją prezydent Gdańska zatwierdzono projekt budowlany oraz udzielono pozwolenia na budowę mariny dla żeglarzy na południe od Mostu Stągiewnego.
- Budowa nowej mariny to część inwestycji miasta Gdańska oraz firmy Granaria w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, polegającej na zagospodarowaniu północnego cypla Wyspy Spichrzów. Oprócz powstania nowej mariny, w ramach umowy przebudowany ma zostać również Most Stągiewny, który stanie się obiektem zwodzonym - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Południowa marina powstanie przy ul. Motławskiej, mierzyć będzie około 200 m. Przystań będzie mogła pomieścić do 60 jednostek pływających. Przebudowa Mariny pozwoli na zwiększenie liczby miejsc do cumowania jachtów, a dzięki temu, że Most Stągiewny będzie zwodzony jednostki pływające będą mogły swobodnie poruszać się po Motławie i w okolicach wyspy.
Harmonogram prac związanych z budową mariny południowej:
- wycinka drzew wzdłuż ul. Motławskiej potrwa do końca lutego 2021,
- budowa mariny - jesień 2021 do wiosny 2022.
Wyspa Spichrzów. Inwestycje mają być zakończone do 2023 roku
Zmiany w organizacji ruchu w rejonie budowy mariny południowej
- W związku z rozpoczęciem prac budowlanych zmieni się organizacja ruchu na ul. Motławskiej
Taka organizacja ruchu na ul. Motławskiej obowiązywać będzie do końca czerwca 2022 roku.
Miejsca
Opinie (119) 5 zablokowanych
-
2021-02-13 12:13
To w ramach sentymentów i bezsensownych (2)
Wydatków rozbierzcie Podwale Przedmiejskie i cały ruch na Długą, bo kiedyś tak było. Pomysł z mostem zwodzonym tak głupi jak pomysły z Wiejskiej. Kilka jachtów przyniesie komuś korzyści, a ta durna inwestycja uprzykrzać będzie życie tysiącom gdańszczan.
- 12 4
-
2021-02-14 11:49
Jakoś nie jestem zdziwiony tym, żeś tylko adoptowany...
- 0 1
-
2021-02-14 16:20
Chca to zrobić tylko ze względu na jachty żeby ten co kupił od dewelopera lokum mógł pod oknem cumować !!!
- 0 0
-
2021-02-13 12:47
latem trudno zmieścić się na chodniku mostu Stągiewnego, taki jest ruch pieszych.
Ale widzę w tym logikę deweloperów z Wyspy. Po co turyści mają wędrować na Długie Ogrody i Szafarnię niech siedzą na d*pach w ich lokalach i płacą za to. Z drugiej strony przybysze z Dolnego Miasta nie są nowym gospodarzom cypla potrzebni. Niech się przebiegną Podwalem Przedmiejskim.
PS. Władze komunalne ze świętym łapówkarzem i jego nie świętą następczynią zdecydowanie bardziej pogardzają mieszkańcami, wyborcami, niż kiedyś władze komunistyczne. Tamte na czas remontu mostu Stągiewnego tymczasowo odbudowały sąsiedni most Matników, w latach 60 tych.- 7 2
-
2021-02-13 14:10
Nie pozdrawiam władz miasta (1)
Czyli jak mieszkam na Długich Ogrodach i będę chciał dostać się na Stągiewną to jedynie przez most na Podwalu Przedmiejskim w razie podniesienia tego mostu i kładki na ołowiance. Szkoda, że władze miasta mają mieszkańców gdzieś
- 6 2
-
2021-02-13 14:53
Dulkiewicz, zapomnij o drugiej kadencji!
- 1 1
-
2021-02-13 14:12
Chłopaki na promie pod Żurawiem, trochę zarobią.
A jakiś dźwig z budowy mógłby w kuble przenosić niecierpliwych przez Nową Motławę. Takie bungee dla hipsterów. Czekający na opuszczenie mostku, nie nudziliby się.
- 0 0
-
2021-02-13 14:18
Wcale się z tego nie cieszę, utrudnienie dla osób które mieszkają w okolicy
- 3 2
-
2021-02-13 14:39
Co by tu jeszcze w Gdańsku spie*rzyć?
Po w miarę potrzebnej kładce przy Filharmonii, z rozpędu zbudowano kontrowersyjną kładkę przy Żurawiu. Psuje ona średniowieczną panoramę z Mostu Zielonego, ale niech tam. Zamknięta bardzo nie razi. Ale przecięcie intesywnego ruchu pieszych wzdłuż Drogi Królewskiej, to granda. Most Stągiewny powinien być tylko dla pieszych i rowerzystów. Jachty mogą cumować przy Ołowiance i za nią. Wyznaczanie mariny przy Motławskiej to jak parking przed drzwiami sklepu albo kościoła.
Pewnie ten most będzie podnoszony głównie w nocy. Tak jest głupio zlokalizowany.- 3 3
-
2021-02-13 15:24
Ankieta
A może interesuję się a tego nie wiedziałem ?
- 0 0
-
2021-02-13 15:54
Ratujmy zieleń (1)
Wycinka drzew wzdłuż ul. Motławskiej...
znowu drzewa przeszkadzają ?- 0 1
-
2021-02-14 11:56
Idź, zobacz jakie tam "dzrewa" i ile ich...
Ja drzewa widziałem tam ze cztery - jakieś parchate samosiejki osiki i topoli, do tego kilka ciut większych krzaków wierzby, to wszystko.
Oczywiście - etatowi "ratowacze drzew" woleliby, żeby tych kilka roślin dalej rozsadzało korzeniami nabrzeże.
I żaden z nich nawet nie zająknie się, że w ramach kompensacji zasadzone zostaną nowe drzewa - tyle że w rozsądnej odległości od nabrzeża...- 0 0
-
2021-02-13 19:09
To bardzo fajny pomysł. Może kiedyś Zielony też będzie zwodzony?
No i nasuwa się pytanie po ch... nam tunel pod Martwą Wisłą, mógł być 10 razy tańszy most zwodzony!
Dziękujemy Ci Pawełku!- 1 1
-
2021-02-13 20:26
Most musi byc stale otwarty, znaczy podniesiony. A wtedy kazdy kto
bedzie chcial przejsc na druga strone musi wpierw zaplacic wrzucajac do slotu 50 groszy aby go opuscic. Koszt budowy tego przedsiewziecia zwroci sie w ten sposob wielokrotnie w dalszej perspektywie.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.