• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Stągiewny dla samochodów od października

on
14 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa
Most Stągiewny został udostępniony pieszym 5 lipca. Zmotoryzowani będą mogli z niego korzystać od października. Cały czas odbywają się próbne zwodzenia przeprawy. Most Stągiewny został udostępniony pieszym 5 lipca. Zmotoryzowani będą mogli z niego korzystać od października. Cały czas odbywają się próbne zwodzenia przeprawy.

Most StągiewnyMapka nad Motławą od października zostanie udostępniony do użytku zmotoryzowanym. W tej chwili na miejscu prowadzone są testy automatyki. Podczas ich trwania piesi korzystają z dostępnej wciąż tymczasowej kładki na przyczółkach dawnego Mostu RogoźnikówMapka.



Czy korzystasz z ruchomych kładek na Motławie?

Most Stągiewny po przebudowie, która na powrót uczyniła go przeprawą zwodzoną, został udostępniony pieszym na początku lipca. Oficjalnego otwarcia dokonano miesiąc później. Przeprawa jednak wciąż pozostaje niedostępna dla ruchu kołowego. Nie odbywa się także jej regularne zwodzenie.

Most Stągiewny: od października 2022 zwodzenie i ruch kołowy



Od 13 do 23 września prowadzone są poranne próby techniczne na moście. W tym czasie piesi nie mogą z niego korzystać.

- W czasie trwania testów technicznych czynne jest przejście po położonej nieopodal kładce tymczasowej na przyczółkach Mostu Rogoźników. Po zakończeniu prac inwestor przystąpi do demontażu kładki. Od początku października 2022 planowane jest natomiast udostępnienie Mostu Stągiewnego dla ruchu kołowego i uruchomienie zwodzenia mostu, które będzie się odbywało "na żądanie" przepływających jednostek - przekazała Joanna Bieganowska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Wynika więc z tego, że inaczej niż w przypadku kładki na Ołowiankę Most Stągiewny nie będzie miał stałych godzin opuszczania i podnoszenia. Przez większość czasu będzie opuszczony, a przęsło będzie podnoszone jedynie w przypadku, gdy jakaś jednostka będzie chciała wpłynąć na tę część Motławy.

  • Jedno z próbnych zwodzeń Mostu Stągiewnego, jeszcze przed oficjalnym udostępnieniem go dla zmotoryzowanych.
  • Jedna z prób podnoszenia przeprawy, jeszcze przed oficjalnym udostępnieniem mostu jako zwodzonego.

Nowy most, większa marina



Przebudowa Mostu Stągiewnego została zrealizowana przez firmę Granaria, w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z miastem Gdańsk. Przygotowania do modernizacji przeprawy rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku. W październiku 2021 r. przeprawa została zamknięta, a dla pieszych uruchomiono kładkę zastępczą.

Równolegle z pracami przy moście, na południe od niego, powstała na Motławie nowa marina żeglarska, która dysponuje 60 miejscami dla jednostek pływających.

on

Miejsca

Opinie (77) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (3)

    Biorąc pod uwagę delikatnie mówiąc: charakter funkcjonowania wielu apartamentów na pobliskiej Wyspie Spichrzów, proponuję przemianować Most Stągiewny na Most Glonojadów;)

    • 30 9

    • (1)

      Zawiść Ciebie zżera. Pozostań na Szadółkach.

      • 6 7

      • Standardowa i najgłupsza odpowiedź jaką można było napisac

        • 5 5

    • Zapomniałeś o tych z pod flagi w kolorowe paski i znaku wysokie napięcie.

      • 1 4

  • Haber

    Bo widzisz, Życie jest jak wielki żelazny most...

    • 3 2

  • Tylko po co to komu

    • 12 12

  • (8)

    Dla czego?
    Dla samochodów?
    Samochody powinno się wyprowadzać z miasta a nie wprowadzać dodatkowe.
    Na pohybel kierowcom.
    Na szafot.
    Hańba tym, którzy tworzą przestrzeń w mieście dla samochodów, albowiem z tego jest tylko smog, korki, hałas i zniszczona zieleń.

    • 46 53

    • (1)

      Najpierw trzeba wywalić z miasta rowery i hulajnogi, bo jeżdżą w kółko bez sensu i zagrażają pieszym.

      • 22 10

      • Jeżdżą do celu

        w kółko to jeżdżą samochody - w poszukiwaniu darmowych miejsc

        • 9 9

    • Lecz się człowieku.

      • 16 7

    • (1)

      No, też założę się, że fragment drogi zagracą zaraz turysci, ubery i taksiarze.

      • 5 2

      • korzystajmy, póki zamknięte

        fajnie byłoby zrobić porównanie przed/po, chyba skoczę porobić fotki

        • 5 3

    • to już podpada pod groźby karalne i nawoływanie do przemocy (1)

      uważaj cwaniaczku, bo nie jesteś anonimowy

      • 6 6

      • Witamy pana złotówę

        • 4 3

    • Widać, kto nie zdał egzaminu na prawko.

      • 3 5

  • Kładka na Ołowianke też powinna być tylko na żądanie

    Obecnie 50% dla statkow, co to za kładka...

    • 18 2

  • Opinia wyróżniona

    Bardzo fajnie, że to zrobili (6)

    no i most już nie wygląda obskurnie. Fajnie byłoby teraz zrobić remont Mostu Zielonego i wyremontować Krowi Most + odtworzyć most tam gdzie teraz tymczasowa kładka. Wiem, wiem... marzenia.

    • 102 6

    • Na miejscu obecnej kładki powinien zostać odbudowany most Rogoźników. (4)

      Przy zwodzeniu Stągiewnego będą się robić zatory. Już teraz jest duży ciągły ruch na moście, a przecież niebawem na wyspie spichrzów przybędzie kilkaset miejsc hotelowych i apartamentów. Przed wojną Stągiewny i Rogoźników były zwodzone naprzemiennie dla płynności ruchu.

      • 18 3

      • Właśnie

        Bardzo słuszna uwaga. To by dalo dużo większe pole manewru i ułatwiło życie wszystkim. Nie mówiąc o walorach estetycznych miejsca

        • 9 0

      • Tam będą pływające apartamenty

        • 0 3

      • (1)

        Odbudowa jest w planach. Wiąże się to z przebudową ulic na zapleczu Novotelu

        • 4 0

        • Poproszę o wiarygodne źródło tej sensacyjnej informacji?

          • 4 0

    • I iluminacja baszty mlecznej

      • 5 0

  • Zwodzonosc mostu jest potrzebna jak lotnisko "PCK" w Baranowie. Kazda wladza ma jakas kase do zmarnowania.

    • 20 15

  • Trzeba poznać godziny w których most będzie podnoszony. (1)

    Bo inaczej będzie można sporo tam odstać.

    • 9 13

    • Przeczytaj artykuł!

      • 5 2

  • Do dzis nie kumam sensu tej "inwestycji" (15)

    Motława w góre jest nieżeglowna, wciśniecie mariny po południowej stronie mostu jest zatem irracjonalne.
    Miasto nie zyskując praktycznie nic dostaje na utrzymanie kilka etatów dla obsługi nowej kładki, która większość czasu bedzie zamknieta zwłaszcza w sezonie jesienno-zimowym ale musi być w stałej gotowości. Po prostu stosunek korzyści do kosztów jest w tym pzrypadku wyjątkowo niekorzystny.

    • 82 42

    • komuś zrobiono dobrze

      za miejską kasę

      • 16 16

    • (3)

      Nie wszystkie inwestycje są z początku racjonalne, ale ich realizacja otwiera nowe możliwości.

      • 29 10

      • Jakie możliwości otwiera zwodzony most w tym miejscu? (1)

        • 4 10

        • możliwość zwiększenia miejsc do cumowania łodzi i jachtów przepływających tam bez konieczności składania masztów

          • 1 0

      • Czyli jaz z przekopem mierzeji

        • 3 7

    • Dlatego nie powinienes

      zajmować sobie głowy sensem tej inwestycji , skoro jej nie rozumiesz

      • 19 9

    • Może jesteś słabo kumaty? (1)

      Bo korzyści wynikające z uruchomienia tego mostu są jasne i czytelne.

      • 12 6

      • To prawda

        Będę mógł tam sobie nareszcie pływać moim jachtem

        • 6 0

    • Zysk polega na miejscach postojowych

      powinni tak samo most zielony zrobić otwierany

      • 10 1

    • Wszystkie mariny po północnej stronie mostu są latem zajęte. (4)

      Będzie więc kolejna marina po południowej stronie mostu. Czego nie możesz zrozumieć? Że do Gdańska przypływa coraz więcej jachtów, które warto gdzieś ugoscić?

      • 9 1

      • nie (1)

        tam miał być park. W trójmieście powinno się budować tylko parki i sadzić drzewa

        • 1 3

        • Jedno nie przeszkadza drugiemu.

          • 3 0

      • powtarzam jeszcze raz, gdzie zyski a gdzie koszty? (1)

        Jakie i gdzie wylądują zyski z tych marin po południowej stronie? Prywatne firmy czy też miejska instytucja (która przejje wszystko co zarobi)? Bo to że koszty utrzymania poniesie miasto to nie ulega chyba wątpliwości.

        • 2 3

        • O to już się nie martw kto ma zarobić zarobi

          • 1 1

    • ale sam już sobie odpowiedziałeś po co to... + może jakieś inne przewałki o których wiedzą nieliczni.

      • 0 2

  • Most Stagiewny nie dla aut (14)

    Po co ma być kładka udostępniona dla samochodów. Mało mamy spalin i wariatów. Mam małe dzieci i często już przechodziliśmy przez nową kładkę most Stagiewny i nie powinien być dla aut

    • 87 70

    • (1)

      A jak mają dojechać do domu mieszkańcy i dostawy do biznesów? Nie jesteś sam na świecie, matko ....

      • 28 27

      • od strony Podwala

        skrzyżowanie z Chmielną jest dojazd do Spichrzowej, Stągiewna i tak jest deptakiem

        • 16 8

    • człowieku, przecież 30 lat temu to był główny wyjazd z Gdańska na Warszawę. Więc dua lipa cicho tam (2)

      • 15 23

      • (1)

        Co ty opowiadasz za głupoty, bardziej 70 lat temu

        • 4 1

        • 70 lat temu to tam była sterta gruzu

          • 4 4

    • Nie do końca jasne te twoje wywody (2)

      ale rysuje się sugestia, że ten samochodowy most powinien służyć wyłącznie tobie i twoim dzieciom. Aż strach pomyśleć co się stanie jak ze swoimi dziećmi zaczniesz się kręcić w okolicy wjazdu do tunelu pod Martwą Wisłą.

      • 18 12

      • Albo w okolicy lotniska!

        • 13 3

      • nie podobają mi się twoje "wywody"

        Pewnie jesteś kierowczykiem wjeżdżającym dizlem do marketów po pączka. Kiedy się  tam kiedyś przejdziesz to zrozumiesz jak dużo jest tam ludzi, pieszych i rowerzystów i że samochody spowodują tam makabrę.

        • 3 4

    • A na Długą będzie łatwiej wjechać

      • 5 2

    • (2)

      No to teraz musisz nauczyć dzieci, że po asfalcie się nie chodzi, bo jest dla aut

      • 8 7

      • to jak będzie można przejść na drugą stronę wyasfaltowanej ulicy?

        katapultować się czy wynajmować helikopter?

        • 5 1

      • No to musisz si ę nauczyć, że parkować dizla pod oborą.

        • 3 1

    • Most Stagiewny nie dla aut (1)

      Kładkę to masz na wsi, z której za pewne pochodzisz. Samochody na tym moście jeździły zawsze!

      • 2 10

      • nie zawsze. Pierwsze samochody pojawiły się na przełomie XIX i XX wieku

        samochodozę się leczy. Samochód wg dyrektora firmy Volvo nie jest pojazdem do poruszania się po (dobrze zarządzanym) mieście. Motława mogłaby służyć jako naturalna bariera umożliwiająca stworzenie dla niezmotoryzowanych bardziej konkurencyjnych tras poruszania się niż samochodem.

        • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane