- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (480 opinii)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (315 opinii)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (195 opinii)
- 4 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (32 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Szybko odzyskali skradzionego pheatona (68 opinii)
Most Stągiewny udostępniony pieszym. Na zwodzenie poczekamy do 3 sierpnia
5 lipca 2022 (artykuł sprzed 2 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa
Przebudowany Most Stągiewny został udostępniony pieszym kilka minut po godz. 16, 5 lipca 2022 r.
Jeszcze nie zwodzony, ale już dostępny dla pieszych, którzy mogą korzystać z nowego Mostu Stągiewnego w Gdańsku. Przeprawa zostanie oddana do użytku pod koniec lipca, a jej oficjalne otwarcie zaplanowano na 3 sierpnia.
Zanim jednak most będzie działał jako zwodzony konieczne jest przeprowadzenie prób technologicznych.
- Ze względu na Jarmark św. Dominika, próby rozplanowano tak, by z nim nie kolidowały. Kładka tymczasowa, znajdująca się obok mostu, zostanie zdemontowana prawdopodobnie dopiero po zakończeniu tej imprezy - informuje inwestor przebudowy mostu, firma Granaria.
Instalacje pod dnem Motławy
Przeprawę zamknięto w październiku 2021, wtedy też uruchomiono tymczasową kładkę dla pieszych na przyczółkach nieodbudowanego po wojnie Mostu Rogoźników
Modernizacja Mostu Stągiewnego rozpoczęła się w lutym ubiegłego roku. Przeniesiono wtedy instalacje, m.in. gazową, c.o. i teletechniczną, pod wodę. Wcześniej były one poprowadzone pod stałym przęsłem mostu.
Największy dźwig lądowy w akcji
Elementy nowego mostu dotarły na miejsce w trzech częściach. Do jego złożenia użyto jednego z
największych dźwigów lądowych o udźwigu 500 t.
Nowa przeprawa wyglądem przypomina most Schwedlera, który łączył brzegi Motławy w latach 1883-1926. W obecnej konstrukcji wykorzystano istniejące przyczółki i dawną komorę maszynową.
Projekt nowego mostu powstał w biurze projektowym Europrojekt Gdańsk S.A., a wykonawcą przęsła była firma Vistal Gdynia SA.
Równolegle ze zwodzoną przeprawą powstała też nowa marina na 60 miejsc. Inwestycja realizowana jest w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego między miastem i firmą Granaria, która zabudowuje północny cypel Wyspy Spichrzów. Koszt budowy mostu wyniósł 4,5 ml zł.
Kolejny etap zabudowy Wyspy Spichrzów
Do zakończenia zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów pozostał drugi etap prac. Powstanie w nim 500 mieszkań, tyle samo miejsc garażowych oraz hotel na 320 pokoi. Oddanie tych obiektów nastąpi w pierwszej połowie 2024 r.
Most Stągiewny prawie gotowy. Film z początku czerwca 2022 r.
on