• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most Zielony do remontu, ale nie będzie zielony

Michał Brancewicz
4 stycznia 2024, godz. 15:30 
Opinie (67)
Most Zielony aż "ugina się" od liczby spacerujących po nim, szczególnie latem. Warto więc zadbać o estetykę tej popularnej przeprawy w sercu Gdańska. Most Zielony aż "ugina się" od liczby spacerujących po nim, szczególnie latem. Warto więc zadbać o estetykę tej popularnej przeprawy w sercu Gdańska.

Po 30 latach od ostatniego dużego remontu Most ZielonyMapka zostanie gruntownie odnowiony. Choć pojawił się pomysł, żeby zmienić jego szaroburą kolorystykę, by nawiązywał do swojej nazwy, to nie zgodził się na to konserwator zabytków. Prace potrwają rok i muszą być skoordynowane z pracami na Długim Pobrzeżu.



Jak oceniasz wygląd Mostu Zielonego?

Ponad dwa lata temu zapowiadaliśmy, że Most Zielony doczeka się w końcu remontu. Taka była wówczas deklaracja władz miasta. Mieszkańcy i radni dzielnicowi narzekali na estetykę przeprawy łączącej Długie Pobrzeże z odzyskującą blask Wyspą Spichrzów.

Most ostatni raz był odnawiany w 1993 r. I dokładnie 30 lat później, w ostatnich dniach grudnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni otrzymał pozwolenie na jego remont i przebudowę.


Zakres planowanego remontu jest bardzo szeroki.

W ramach remontu naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni i chodników na moście. W ramach remontu naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni i chodników na moście.
Remont Mostu Zielonego obejmuje:

  1. Renowację powłok tynkarskich murków żelbetowych oraz filarów.
  2. Demontaż istniejących parapetów betonowych i montaż opierzeń z ciemnozielonego piaskowca.
  3. Renowację istniejącej, granitowej tablicy pamiątkowej z datą budowy mostu oraz wykonanie i montaż nowej tablicy z napisem "Most Zielony".
  4. Renowację balustrad stalowych - szczeblinkowych
  5. Naprawę powłok antykorozyjnych stalowej konstrukcji przęsła środkowego.
  6. Oczyszczenie komór mechanizmów zwodzenia.
  7. Przebudowę dylatacji.
  8. Wymianę nawierzchni chodników.
  9. Naprawę nawierzchni jezdni.
  10. Renowację konserwatorską przyczółka ceglanego od str. Bramy Zielonej, będącego pozostałością mostu z 1883 r.
  11. Naprawę dalb drewnianych na filarach.
  12. Naprawy lamp oświetleniowych.
  13. Wzmocnienie przęsła najazdowego od strony Bramy Zielonej do klasy nośności D umożliwiającej ruch pojazdów o ciężarze całkowitym nieprzekraczającym 20 ton

Most Zielony ok. 1907 r. Wówczas przeprawa była zwodzona. Most Zielony ok. 1907 r. Wówczas przeprawa była zwodzona.
Uzyskanie pozwolenia nie oznacza, że prace natychmiast ruszą.

- Termin realizacji robót musi być skoordynowany z trwającymi pracami na Długim Pobrzeżu - wyjaśnia Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ. - Po rozpoczęciu roboty budowlane będą trwały ok. rok.
Remont Długiego Pobrzeża złapał roczne opóźnienie Remont Długiego Pobrzeża złapał roczne opóźnienie

W czasie remontu most nie będzie w całości zamknięty. Ruch pieszych zostanie zachowany, ale na zwężonej szerokości.

Dwa lata temu, gdy padła deklaracja remontu mostu, pojawił się pomysł, by zmienić jego kolor, tak by nawiązywał do nazwy. Ten pomysł jednak nie przeszedł.

- Dotychczasowa kolorystyka obiektu pozostanie bez zmian, z uwagi na odrzucenie propozycji zmiany odcienia na zielony przez PWKZ - dodaje rzecznik GZDiZ.

Miejsca

Opinie (67) 1 zablokowana

  • Szwagry urzednikow juz zacieraja rece bo koszt bedzie z 10x wiekszy niz faktycznie jest warty.buuura janusze biznesu-bedziecie

    Mieli na 5 z rzedu mieszkanie i na bialego suva dla kochanki buahaaa

    • 1 0

  • Kloc

    Popieram opinie, że most wygląda na betonowego kloca, zwłaszcza w kontraście do pozostałych obiektów mostowych na Starej Motławie. Uważam, że jako minimum należałoby usunąć - w maksymalnym stopniu - betonowe barierki i zastąpić je ażurowymi, metalowymi. To doda Zielonemu Mostowi lekkości. Może przy okazji wykonać pomost prowadzący w jednym poziomie do sąsiedniego Mostu Krowiego jako alternatywną drogę - żeby nie trzeba było schodzić tylko schodami w dół, a potem rampą w górę - z tyłu kamieniczek ulicy Powroźniczej ?
    Skoro Most Stągiewny jest znowu zwodzony, to chyba konsekwentnie to samo powinno stać się z Zielonym? W tym punkcie mam pewne wątpliwości, bo jednak masa ludzi przechodzi nim ciągle na Wyspę Spichrzów.

    • 0 0

  • Tak

    Teczowy

    • 0 0

  • Niech przebudują ta obrzydliwa kamienice w tle prz Hiltonie

    Bo ten budynek to jakiś upiór jak zieleniak albo forum

    • 0 0

  • Beton

    Wyciąć ten beton od strony zielonej bramy i zastąpić metalowymi barierkami nadało by to lekkości i nie kuło w oczy jak teraz przy remoncie jest okazja poprawić estetykę!

    • 0 0

  • Do pełnego blasku Wyspy Spichrzów jeszcze dalega droga

    Trzeba najpierw zabudować dziurę na przeciwko ZUSu, następnie odbudować spichlerze obok mostu krowiego potem zabrać się za część południową Wyspy a znając opieszałe podejście Władz Gdańska tak jak do zabudowy miejsca po obskurnym budynku dawnego Lotu obok Bramy Wyzynnej i choćby nawet tego małego fragmentu chodnika ul.Sw.Ducha z odwrotnym spadkiem gdzie wiecznie stoi woda za Teatrem Wybrzeze od wjazdu na Targ Weglowy do ul.Latarnianej o którym istnieniu rzecznik ZDiZ z Wrzeszcz zupełnie nie wie , to upłynie jeszcze wiele wody w Motlawie - czytaj lat niż to nastapi. Żal na to wszystko patrzeć.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane