• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Most wciąż bez operatora, ale zwodzenie działa

on
14 kwietnia 2024, godz. 12:00 
Opinie (110)

Most StągiewnyMapka jeszcze bez operatora, ale nie ma to znaczenia dla zwodzenia tej przeprawy. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w drugim w tym roku postępowaniu na obsługę mostu otrzymał jedną ofertę, która mieści się w budżecie. Trwa jej analiza.



Widziałe(a)ś zwodzenie Mostu Stągiewnego?

Most Stągiewny został oficjalnie otwarty na początku sierpnia 2022 roku. Służy pieszym i wodniakom. Obok, od ubiegłego roku, działa nowa marina wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego przez Granarię.

Granaria przejęła też opiekę nad marinąMapka na dziewięć lat, ale w ubiegłym roku, jeszcze przed wakacjami, zleciła zarządzanie tym miejscem firmie IMG sp. z o.o.

Most Stągiewny wciąż bez operatora Most Stągiewny wciąż bez operatora

Most otwierany maksymalnie siedem razy na dobę



By dostać się do mariny potrzebne jest podniesienie mostu. Od początku tego miesiąca działa on w trybie sezonu żeglarskiego obowiązującego od kwietnia do października.

Harmonogram zwodzenia Mostu Stągiewnego obowiązuje niezależnie od tego, czy jest operator czy nie. Harmonogram zwodzenia Mostu Stągiewnego obowiązuje niezależnie od tego, czy jest operator czy nie.
Chęć przepłynięcia jednostki pływającej w podanych godzinach należy zgłosić z minimum godzinnym wyprzedzeniem. Odbywa się to maksymalnie siedem razy na dobę.

Zgłoszenia o konieczności przepłynięcia przez jednostkę pływającą jest możliwe 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu pod numerem telefonu: 513 382 832. W czasie godzin pracy mostu kontakt możliwy jest również na kanale 15 lub 14 radiostacji w paśmie VHF.


738 zł za dzień obsługi mostu



Do czasu wyłonienia operatora obsługi mostu tę rolę pełni GZDiZ. Jak przekazał rzecznik, postępowanie niedawno się zakończyło.

- Zgłosiła się jedna firma, której oferta mieści się w założonej kwocie na obsługę. Teraz jest czas na uzupełnienie wymaganej dokumentacji i podjęta zostanie decyzja, czy z tą firmą zostanie podpisana umowa - przekazał Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ.
Ofertę złożył operator mariny - firma IMG. Za dozór i obsługę mostu zwodzonego przez 200 dni ma otrzymać 147,6 tys. zł, czyli 738 zł dziennie. GZDiZ miał w budżecie na ten cel zarezerwowane 160 tys. zł.

Warto jednak dodać, że dla zwodzenia mostu nic się nie zmienia. Obowiązuje ten sam harmonogram. Godziny zwodzenia mostu są takie same jak można znaleźć na stronie GZDiZ, numer również pozostanie bez zmian.
on

Miejsca

Opinie (110) 5 zablokowanych

  • Zwodzenia, podobnie jak kuszenia i opętania

    dokonuje kosmaty. Nie widać go, za to jakie efekty

    • 4 0

  • Dopiero otwarty

    i już jedna blokada nie działa

    • 3 0

  • 100 zł za jedno otwarcie mostu. Świetny biznes z kieszeni podatników. Czy żeglarze płacą?

    • 3 0

  • Mosty zwodzone

    Bardzo bardzo
    .

    Bardzo, bardzo
    by się przydała informacja o podniesionym moście na wcześniejszych przeprawach aby nie utknąć przed podniesionym mostem

    • 0 1

  • Miała być marina.

    Bo w centrum Gdańska brakuje miejsc do cumowania-zwłaszcza w sezonie. Zamiast tego stoii kilka hausboutów. Po co inwestowano dziesiątki milionów złotych w zwodzenie mostu i marinę? Żeby powstało kilkadziesiąt dodatkowcyh miejsc noclegowych? Totalny bezsens. Co więcej Państwo nocujące w hausboutach nie chce płacić na parkowanie na miejscach przy ul.Szopy. Stawiają auta na trawnikach pod blokami przy Szopy 1,2,3, tylko po to żeby nie płacić. Tak działa to miasto.

    • 62 6

  • Ani most, ani kwota mnie nie dziwią..

    To wszystko powiedzmy, że mieści się w jakiś jeszcze standardach.. powiedzmy..
    Ale oddanie mariny w zarządzanie na 10 lat - to jest patologia. Wszystkie umowy z miastem powinny być zawierane na rok, ew. w wyjątkowych sytuacjach na 2-3... ale 10!

    • 1 1

  • Jak rozumiem - most jest podnoszony o tych godzinach tylko jeśli ktoś zgłosi chęć przepłynięcia

    a nie że będą podnosić czy coś płynie, czy nie - tak jak te chore przepisy na kładce z Ołowianki? Bo to jest po prostu coś, co odbiera sens tej przeprawie.. Stoisz i czekasz nie wiadomo na co, a w tym czasie przepłyną raptem może 3 kajaki.
    Inna sprawa, czemu właściciele jachtów za to nie płacą, tylko miasto (czyli my)? Stać ich.

    • 2 0

  • Ten pomost na stale powinien być opuszczony

    Jest 21 wiek a nie średniowiecze.
    Za mostem ustawiać te trupy statków

    • 0 1

  • Pożyjemy zobaczymy

    Czekam, aż Granaria zakończy prace, ul. Chmielna stanie się jednokierunkowa i most zostanie podniesiony, a wraz z nim ciśnienie tych wszystkich kurierów, taksiarzy, dostawców i turystów, którzy utkną na wyspie. :D

    • 4 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Zwodzenie Mostu Stągiewnego

    Most

    Jeżeli już, to przepłynąć

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane