- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (142 opinie)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (89 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (183 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (72 opinie)
- 5 Autobus nie przyjechał? Oddadzą za taxi (109 opinii)
- 6 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
Motorniczowie uspokajali pasażerów w kryzysowe popołudnie
Komunikaty podawane przez motorniczych i kierowców komunikacji miejskiej podczas utrudnień w ruchu to dobry pomysł na rozładowanie emocji u zdezorientowanych pasażerów. To powinno być regułą.
Pechowe popołudnie dla pasażerów tramwajów
Bardzo dziękujemy za wszystkie te zgłoszenia do Raportu z Trójmiasta.
To wszystko sprawiło, że powroty do domów wielu mieszkańców opóźniły się. Zdezorientowani pasażerowie mieli prawo się niepokoić, część z nich wędrowała wzdłuż tras tramwajowych, inni szukali hulajnóg czy taksówek.
Pasażerowie wędrujący wzdłuż alei Zwycięstwa 15.11.2023 r.
Pomocne komunikaty motorniczych
W tej sytuacji warto docenić motorniczych, którzy przez interkom informowali pasażerów na bieżąco o przyczynach utrudnień. Co najmniej dwóch z nich, obsługujących tego popołudnia linie kursujące po al. Zwycięstwa, tłumaczyło, z czego wynika zator.
Zwrócił na to uwagę nasz czytelnik, który podczas podróży do Wrzeszcza aż dwukrotnie musiał się przesiadać.
- Po raz pierwszy jestem świadkiem, jak motorniczy przez interkom informuje pasażerów, że stoimy na Błędniku, bo przed nami stoi popsuty tramwaj - pisał w Raporcie z Trójmiasta.
Kilkanaście minut później, już w innym tramwaju, kolejny motorniczy tłumaczył nową przyczynę zatoru.
- Motorniczy poinformował o interwencji pogotowia na przystanku przy operze.
Motorniczy przez interkom informuje pasażerów o przyczynie postoju (28 opinii)
Nie wiemy, czy informacje podawane przez motorniczych wynikały z ich własnej inicjatywy, czy też z polecania wydanego przez pracowników nadzoru ruchu ZTM. W każdym razie taką praktykę należy pochwalić. Parafrazując klasyka, pasażer poinformowany o problemie jest pasażerem mniej awanturującym się.
Wesoły kierowca lubi to
Znaczenie pozytywnych komunikatów rozumiał zawsze pan Krzysztof Siudek, wieloletni kierowca autobusów gdańskiej komunikacji. Już wiele lat temu, obsługując długie linie na południu Gdańska, często wiodące przez zakorkowane ulice, zabawiał pasażerów opowieściami o sytuacji na drodze i tłumaczył im przyczyny korków. Zwykle to wystarczyło, by poprawić wszystkim nastrój.
Wesoły kierowca autobusu linii 256. Film z 2009 r.
Opinie (93) 10 zablokowanych
-
2023-11-17 10:39
Krzysiu?
Dalej auta są bee? a komunikacja jest super?
- 0 0
-
2023-11-17 14:16
Co jeszcze popkorn i napoje ???
Za donoszenie pisanie skarg i inne cuda mam pomagać temu tępemu społeczeństwu ??? Za to ile krwi napsują ??? NEVER.
- 0 0
-
2023-11-17 14:34
Tak dzisaj
Jedzie tramwaj na cieszyńskiego bez numeru, z trasą na Chełm Witosa, dojechał i motorniczy zamiast wyjść powiedzieć, że zmienia się na 12 i wraca tą samą drogą to nic. Jak widać nie wszyscy podwyższają standardy bo wiele jeszcze je zaniża
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.