• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Motorniczy ma pomysły na usprawnienie komunikacji

Maciej Korolczuk
24 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Pan Marcin jest motorniczym od pięciu lat i ma głowę pełną pomysłów, jak rozwiązać bolączki transportu publicznego w Gdańsku. Pan Marcin jest motorniczym od pięciu lat i ma głowę pełną pomysłów, jak rozwiązać bolączki transportu publicznego w Gdańsku.

Po tym, jak opisaliśmy pomysł Zarządu Transportu Miejskiego o wydłużeniu części przystanków w celu przyspieszenia tramwajów, skontaktował się z nami pan Marcin, motorniczy spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Jak mówi, pomysł ZTM wzbudził wiele dyskusji wśród motorniczych, którzy na co dzień korzystają z miejskiej infrastruktury i najlepiej znają jej bolączki. Przedstawił też swoje propozycje na usprawnienie publicznego transportu.



Jak często korzystasz z komunikacji miejskiej w Gdańsku?

Pan Marcin jest motorniczym GAiT od pięciu lat. Skontaktował się z nami po przeczytaniu artykułu, w którym opisaliśmy pomysł ZTM - w ramach nadania priorytetu dla tramwajów ZTM chce wydłużyć niemal 30 przystanków, by mogły się na nich zatrzymywać po dwa tramwaje.

Zdaniem pana Marcina sama idea jest słuszna i warto o niej dyskutować, ale diabeł tkwi w szczegółach i część propozycji przedstawionej przez ZTM jest nielogiczna.

- Problem polega na tym, aby w pierwszej kolejności wydłużone były te przystanki, które krzyżują się przynajmniej dwiema liniami lub więcej, i skrzyżowania ze światłami, które mają pewne cykle przejazdu. Tam najczęściej dochodzi do opóźnień. Na przystankach wskazanych do przebudowy, np. przy Helskiej, Cebertowicza, Płockiej, Chodowieckiego czy przy Uniwersytecie Medycznym, wydłużanie przystanku będzie całkowicie niepotrzebne, bo z racji umiejscowienia tych przystanków nie da się osiągnąć efektu przyspieszenia. To jest całkowicie nielogiczne. Wielu motorniczych się temu dziwi i uważa, że to marnotrawstwo pieniędzy. Warto ten projekt poprawić, zanim trafi do dalszych konsultacji - uważa pan Marcin.
Korki tramwajowe na Hucisku to smutna codzienność. Zdaniem pana Marcina zatory można udrożnić niewielkim nakładem prac i kosztów. Korki tramwajowe na Hucisku to smutna codzienność. Zdaniem pana Marcina zatory można udrożnić niewielkim nakładem prac i kosztów.
Jednocześnie nasz czytelnik przesłał nam listę własnych propozycji, które mogłyby usprawnić funkcjonowanie komunikacji tramwajowej w Gdańsku. Swoje pomysły pan Marcin przedstawił władzom Gdańska i ZTM-owi już w 2019 r. Głównym problemem obecnego układu komunikacyjnego w mieście jest jego zdaniem niewydolny węzeł Hucisko, przez który przejeżdża zbyt mało tramwajów. Pan Marcin ma jednak pomysł, jak to zmienić. I to niewielkim kosztem.

- Zmiany infrastrukturalne skrzyżowania Hucisko powinny w dużym stopniu zostać dostosowane pod nowo wybudowaną, przedłużoną trasę dla linii 12 w kierunku Jasienia, wprowadzić kilka rozwiązań ułatwiających integrację z linią 10 w kierunku Brętowa oraz zwiększyć mobilność transferu pasażerów pomiędzy przystankami autobusowymi oraz tramwajowymi - wylicza pan Marcin.
Pierwszą propozycją udrożnienia ruchu jest modernizacja około 50-metrowego odcinka torowiska przy skrzyżowaniu Hucisko od strony Dworca Głównego.

Dużą bolączką powolnych tramwajów jest układ torów tramwajowych. Nasz czytelnik twierdzi, że miasto w tej kwestii ma jeszcze spore pole do działania. Dużą bolączką powolnych tramwajów jest układ torów tramwajowych. Nasz czytelnik twierdzi, że miasto w tej kwestii ma jeszcze spore pole do działania.
- To przede wszystkim zastosowanie rozwiązania podwójnej szyny - identyczne jak na przystanku Pomorska kier. Jelitkowo - na odcinku ok. 50 m. Pomysł ma na celu wbudowanie nowej zwrotnicy najazdowej, dostosowanej do tego typu rozwiązania oraz przesunięcie tzw. "sanek" sterujących zwrotnicą elektrycznie o ok. 70 m w stronę przystanku Dworzec Główny, a także zastosowanie radiowej zmiany zwrotnicy. Zakres prac, które w stosunku do oczekiwanych efektów można przeprowadzić niewielkim nakładem finansowym w ciągu jednego weekendu, obejmowałby utwardzenie, nowe podkłady pod szynę podwójną na długości ok. 50 m oraz wymianę ok. 10 m szyn na łuku dla skrętu w kierunku Migowa. Rozwiązanie to pozwoliłoby na zwiększenie przepustowości przejazdu bez konieczności wydłużania cyklu świateł dla tramwajów oraz zniwelowałoby ryzyko potencjalnych kolizji tramwajów skręcających w stronę Dworca Głównego od Migowa i tramwajów jadących z Dworca Głównego w kierunku Bramy Wyżynnej i Migowa.
Kolejnym rozwiązaniem jest dokończenie prowizorycznie istniejącej nawierzchni przystanków podwójnych dla linii tramwajowych 10 i 12. Dołożenie barierek ochronnych oraz stworzenie dodatkowych przejść dla pieszych na krańcach przystanków (wzorowanych na projekcie przebudowy Dworca Głównego) łączących przystanki autobusowe i tramwajowe w obu kierunkach, celem zwiększenia transferu przepływu pasażerów pomiędzy liniami autobusowymi i tramwajowymi (stworzenie małego węzła przesiadkowego bez konieczności dużej ingerencji w infrastrukturę drogową).

Wśród pomysłów pana Marcina na usprawnienie transportu szynowego w Gdańsku znalazły się też plany przebudowy samych przystanków - ale nieco innych, niż wskazał ZTM. To m.in. przystanek Galeria Bałtycka, gdzie wydłużenie jego nawierzchni oraz dołożenie barierek od strony budynku samej galerii poprawiłoby transfer pasażerów oraz zniwelowałoby ewentualne opóźnienia tramwajów linii 5, 6, 9, 11, 12 w szczytach komunikacyjnych lub po awariach.

Jednym z pomysłów pana Marcina jest przesunięcie tzw. sanek w kierunku dworca, by tramwaje jadące w stronę Huciska nie musiały czekać na zmianę świateł. Jednym z pomysłów pana Marcina jest przesunięcie tzw. sanek w kierunku dworca, by tramwaje jadące w stronę Huciska nie musiały czekać na zmianę świateł.
Ingerencji wymagałby też przystanek przy Wojska Polskiego.

- Przesunięcie przejścia dla pieszych i drogi rowerowej o około 2 m w stronę al. Grunwaldzkiej pozwoliłoby na wydłużenie przystanku od strony Klubu Żak. Konieczne byłoby także wydłużenie nawierzchni przystanków tramwajowych o około 10 m oraz przesunięcie skrzynki sterowniczej w stronę zajezdni tramwajowej Wrzeszcz, a także zwężenie ścieżki rowerowej o około 70 cm na długości ok. 20 m od przejścia na jezdni w stronę zajezdni. Konieczne jest też dołożenie sygnalizacji dźwiękowej "uwaga - tramwaj" - wymienia pan Marcin.
Wydłużenie przystanków i dodatkowe barierki ochronne - zdaniem pana Marcina - poprawiłyby komfort pasażerów przesiadających się z tramwaju linii 5, 6, 9, 11, 12 na autobus (127, 162, 262) na przystanku "Jaśkowa Dolina", a także na przystankach: "Osiedle Wejhera", "Pomorska" i "Opera Bałtycka". Zwłaszcza ten ostatni ma według naszego czytelnika duże znaczenie z punktu widzenia opóźnień na trasach linii 2, 3, 4, 6, 9, 11, 12. Na liście przystanków do wydłużenia w pierwszej kolejności pan Marcin uwzględnił też przystanki tramwajowe "Sikorskiego" i "Wyspiańskiego" w obu kierunkach.

Sporym ułatwieniem dla pasażerów jest właściwe zainstalowanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej, by były - tak jak przy Bramie Wyżynnej - frontem do wchodzących na peron pasażerów. Sporym ułatwieniem dla pasażerów jest właściwe zainstalowanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej, by były - tak jak przy Bramie Wyżynnej - frontem do wchodzących na peron pasażerów.
Nasz czytelnik zwrócił też uwagę na niewłaściwe umiejscowienie wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej na poszczególnych przystankach.

- Ekrany powinny być montowane jak najbliżej wejścia na peron przystanku tramwajowego, frontem do wejścia, tak aby pasażer nie musiał iść przez cały przystanek celem sprawdzenia realnego czasu odjazdu pojazdu. Przykładem błędnie zamontowanych monitorów są przystanki: Wyspiańskiego, Jaśkowa Dolina, Wojska Polskiego, Hucisko czy Traugutta - wylicza pan Marcin.
Wiele do zrobienia jest też w kwestii ułatwienia pracy samym motorniczym. Jako jeden z priorytetów pan Marcin wskazuje zastosowanie radiowej zmiany zwrotnic na skrzyżowaniach, czego brakuje m.in. przy Bramie Oliwskiej, Operze Bałtyckiej, Hucisku od Dworca Głównego w kierunku Migowa i Łostowic oraz na węźle Groddecka.

Co ciekawe, część propozycji przedstawionych urzędnikom przez pana Marcina w 2019 r. została zrealizowana. To m.in. likwidacja świateł przy przejściach dla pieszych na przystankach "Klonowa", "Reja" oraz "Pomorska osiedle". Po wniosku naszego czytelnika urzędnicy zdecydowali się też na zastosowanie separatorów na jezdniach przy ul. Mickiewicza i al. Hallera.

Opinie (294) 7 zablokowanych

  • Zielona fala dla pojazdów szynowych. (22)

    Tramwaj jedzie to ma zielone a wszystko staje . I tyle w temacie .

    • 268 31

    • Dokładnie (1)

      Wystarczy się rozejrzeć a nie czekać na światła...

      • 14 3

      • Nie da sie. Zielonego swiatla nie mamy a pozatym do konca nie wiadomo czy w ogole istnieje.

        • 0 3

    • (2)

      Ale jak to rowery też?

      • 7 3

      • (1)

        jak wszyscy to wszyscy

        • 6 0

        • "idaho stop" załatwił by sprawę od ręki

          ale nasze prawodawce i urzędniki gait za cienkie zenki by to rozkminić

          • 1 1

    • To w Orłowską nie wjedziesz (8)

      I nie wyjedziesz.Między 7 a 8 rano tramwaje jadą co kilka-kilkanaście sekund.Zielona fala trwała by non stop minimum godzinę

      • 9 5

      • Pójdziesz na tramwaj i wyjedziesz . Tramwajem . (3)

        Tylko nie pisz że chora matka siedzi z tyłu .

        • 28 7

        • ciekawostka przyrodnicza (2)

          bo jak menel jedzie tramwajem - to tramwaj jedzie menelem

          • 12 3

          • To tak zwany paradoks menela

            • 0 0

          • To nie ciekawostka przyrodnicza tylko

            zjawisko fizyczne. Odkryte i opisane przez nowobogacka klase powstala na poczatku lat 90tych we wschodniej europie. Po zmianach i upadku zelaznej kurtyny. A brzmi ono tak. Cialo a jedzie cialem b podczas gdy cialo b w tym samym momencie jedzie cialem a. Sila z jaka cialo a jedzie cialem b jest rowna sile jaka cialo b jedzie cialem a.

            • 0 1

      • Skoro taki problem z Orłowską (2)

        To ją zamknąć dla samochodów, a nie generować korki dla tramwajów.

        • 21 5

        • Tutaj nie ma korków dla tramwajów. (1)

          Przecież napisałem że jadą co kilka sekund,a jak do torowiska podjeżdża samochód to trąbią,też co kilka-kilkanaście sekund i jadą dalej.Szybko jadą,dlatego trąbią

          • 2 0

          • Położyć więcej torów i blachosmrody na tory

            zrobić z nich ekologiczne i przyjazne środowisku tramwajochody

            • 3 5

      • Orłowska

        jak nie potrafisz bezpiecznie wyjechać z Orłowskiej na Pomorską to jeździj przez Wejhera lub zmień pracę od 9.00 wtedy jeżdża rzadziej

        • 7 1

    • majster

      Myślę dobry pomysł wydłużenie przystanków, bo faktycznie zatrzymują się co kawałek, a tu chodzi o wydłużenie peronów co też jest potrzebne, jak patrzę na inne miasta, to na prawdę jesteśmy w tyle od innych. Np. szybkie tramwaje, torowiska w bezkolizyjnych wąwozach, czy odcinki podziemne, to co jest na Morenie, porażka to mało

      • 9 4

    • Zielona fala? Po średniowieczu był renesans, a nie nowożytność.

      W Warszawie się da, w Krakowie się da, wszędzie się da, ale nie w nowoczesnym Gdańsku.
      Tu się nie da.

      Zielona fala dla tramwajów to marzenie, ale najpierw wejdźmy do XX w. i zamontujemy rozjazdy, które są przedstawiane z pojazdu, a nie ręcznie.
      Biletomaty to także sfera marzeń i biedni motorniczowie i kierowcy autobusów robią za konduktorów - to już jest nowinka z XIX w.

      • 28 3

    • Facetom też???

      • 0 1

    • Zieloną to ty masz najwyrazniej kapuste zamiast mózgu :)

      • 1 6

    • To może być dobre

      W Norwegii w niektórych miejscach tak jest nawet na rondach że zbliża się autobus jadący środkiem przez rondo i auta mają czerwone światło.

      • 3 1

    • I wjezda w tyl poprzedzajacego tramwaju

      i smiechu co nie miara
      Metro czas zaczac a nie te halasujace bimbaje po miescie rozsylac

      • 1 6

    • Nie da sie. Zielonego nie mamy.

      • 0 1

    • niewykonalne

      tak powinno byc ale np. na przystanku wyspianskiego w strone galerii baltyckiej czesto tramwaj stoi na tyle dlugo ze swiatla zdarza sie zmienic. a to ile tramwaj stoi zalezy od wielu czynnikow, ruchu pasazerow, godzin szczytu itp.

      • 0 0

  • (1)

    A może niech motorniczy znajdzie pomysł na szkolenia innych motorniczych, bo jak ostatnio widzimy część z nich nie pamięta, że należy się zatrzymać jeśli znaki i sygnalizatory to nakazują..

    • 67 97

    • lisiciki i tak

      ma lepsze, przeciez jest specjalista od spraw transportu
      swoj, to znaczy odpowiedni czlowiek na odpowiednim miejscu

      • 5 0

  • (9)

    Chłopie ale podpadłeś skostniałemu betonowi :)
    Tak trzymaj dobrze prawisz ale betonowi nie zależy zeby bylo lepiej tylko żeby trwało bo beton ma mieć pracę :)

    • 390 11

    • To prawda, beton sobie zapewnia wysokopłatną pracę na następny rok. A jak się nie sprawdzi robota będzie w następnym roku. Pan Marcin ma rację

      • 45 2

    • No wlasnie

      Przecierz komunikacja zarządza taki maly co to zna się na wszystkim.
      Pamietam jak zarzadzil podwyżkę w mieszkaniach komunalnych ktore mozna bylo zalatwic za łapówkę. Miasto przegrało protest sadowy, odpowiedzialnych brak, a on nadal na miejskiej posadzie.

      • 29 2

    • (1)

      Urzedasy go pewnienienawidza. Az im pączki w gardlach stanely

      • 40 2

      • haha, a Radni z PO pewnie znowu zdziwieni

        • 6 5

    • Oj tam oj tam, urzedasy jak mowia ze sie nie da to sie nie da! Po co chlopie drazysz temat :D

      • 15 1

    • O ile jak wysłał w 2019 i siedział cicho było OK, ale teraz ... (1)

      otworzył publicznie puszkę Pandory, a to się nie spodoba. Myślę, że długo tam nie popracuje.
      Urzędasy w myśl zasady, ze nie gryzie się ręki pana, podziękują Panu za udaną współpracę

      • 24 0

      • Jeszcze przydaży się coś takiego że dostanie 52...

        • 1 1

    • Niestety tak to już jest

      Byle jakość rządzi tym światem

      • 6 0

    • Marcinie nie wychylaj, jak nie chcesz szukać nowej pracy... Przypną ci łatę wichrzyciela i po tobie, nie znajdziesz pracy w

      Trójmieście

      • 9 2

  • motorniczy z glowa pelna pomyslow na zarządzanie komunikacja (21)

    aż dziw, że z takim potencjałem został motorniczym. marzyciel?

    • 284 9

    • Bo to praktyk...:)

      • 58 0

    • To jest właśnie rzeczywistość której władze nie ogaarniają, że to pracownik widzi co jest potrzene a nie oni. (16)

      I to pomysły pracowników na usprawnienia powinny być realizowane a nie ich sztucznie wymyślane na specjalnych zebraniach.

      • 93 1

      • Praktyk widzi tylko część świata (13)

        Planista ma zobaczyć całość i to nie na teraz, ale na przyszłość.
        Typowe, praktyk stania w korku uważa, że trzeba rozbudować skrzyżowanie. Planista wie, że korek przeniesie się skrzyżowanie dalej - praktyk tego nie widzi.

        • 8 35

        • lisicki widzi wiecej

          bo moze stanac na swoim ego i zobaczyc

          • 35 1

        • no faktycznie (2)

          mamy tu planistów w tym mieście że hoho!

          • 26 0

          • I korki na każdym skrzyżowaniu. Więc właściwie nie mają się gdzie "przenosić". Ja ze swej strony praktyka cem usprawnienia ruchu sugeruję by śmieciarki nie jeździły i nie stawały na środku kluczowych ulic w godzinach 7.00-9.00

            • 8 0

          • Mamy takich planistów co przez lata rozbudowywały kolejne skrzyżowania

            I dzisiaj wszędzie jest korek. A wystarczyło pomyśleć i nie rozwalać pół miasta pod drogi.

            • 3 0

        • gu**cio prawda

          prezes założyciel i właściciel firmy Hewlett-Packard regularnie chodził wśród szeregowych pracowników ze sławnym czarnym notatnikiem ... słuchał pomysłów zwykłych roboli i je wprowadzał w życie - dzięki temu HP z małej lokalnej firemki od liczydeł, stało się światową korporacją....

          • 29 0

        • I taki właśnie planista

          zaplanował wyświetlacz na drugim końcu przystanku ekranem w przeciwnym kierunku. Pewnie dla motorniczego, żeby widział kto go ściga.

          • 23 0

        • planisci? (2)

          Ci pracujący w Gdańsku w większości nawet w Trójmieście się nie urodzili, a co najmniej nie wychowywali. Jaką wizje oni magą mieć nie znając miasta, historii, uwarunkowań, przeszłości?
          Przyjedzie taka/taki z Warmii czy Kujawskiego i idzie do pracy jako planista nie utożsamiając się z miastem. Ciekawe skąd pochodzi ta urzędniczka, która zmieniła ruch na Piramowicza....

          • 13 4

          • Skoro rodowity gdańszczanin (1)

            Ma problemy z inteligencją i wykształceniem, i się nie załapie nawet na podstawowe stanowisko w urzędzie z to robotę muszą robić napływowi.

            • 3 1

            • doprawdy?

              A może chodzi o to ze płacą za mało osobom które są stąd i znają realia życia w Trójmieście. Przyjedzie "słoik" i na dzień dobry ma więcej niż u siebie na wsi, ale co z tego jak płaca jest oderwana od rzeczywistości na realia Gdańska. Zastanów się zanim obrazisz kogoś bo to nie o inteligencje chodzi a o płacę, no chyba ze o Twoja inteligencję....

              • 0 1

        • (1)

          jeden planista załozył że będą wiadukty na Armi krajowej. Nawet wybudowali nasypy i kawałek jezdni.
          Przyszedł inny planista i stwierdził że korki przeniosą sie dalej.

          Korki jak były tak są dalej.

          Pytanie, który myśli przyszłosciowo ?

          • 7 0

          • Ten, który zrezygnował z nasypów.

            Dzięki temu w korku stoisz na dojeździe do miasta, a nie na Hucisku.

            • 1 0

        • Planista to teoretyk tzw spec od powerpointa i pdfa.

          Porysuje, poopisuje, a fachowiec i tak zrobi aby bylo dobrze po swojemu. A planista nawet nie skuma, ze jego power point nijak sie ma do tego co narzezbil fachowiec. Tak jak z architektami. Nawymyslaja bzdety nie dajace sie ogarnac w praktyce, a inz budownictwa zrobi aby bylo dobrze.

          • 4 1

        • co to za argument, że korek przeniesie się gdzieś dalej ??

          Żaden argument !! - widocznie nie wystarczy przebudowa jednego przysłowiowego skrzyżowania lub drogi tylko trzeba wykonać modernizację (przebudowy/rozbudowy) na całym odcinku !

          • 0 0

      • dokładnie tak (1)

        w USA był taki seryjny TVprogram - Szefowie/Właściciele firm przebierali się za zwykłych pracowników... dopiero patrząc "od dołu" dowiadywali się dlaczego nie zarabiają i że organizacja pracy jest w ich firmie do d**py
        - i wtedy to dopiero byli baaaardzo zdziwieni

        • 15 0

        • I program był reżyserowany :)

          Wiedzą praktyków jest ważna, ale to tylko uzupełnienie, a nie podstawa do wprowadzenia zmian.

          • 3 2

    • nie wiem czemu kpisz?

      uważasz, że jak ktoś ma papierek i trzy literki przed nazwiskiem tytułuje się profesorem to ma więcej rozumu od zwykłego wiejskiego parobka? - Doświadczenie mówi, że Absolutnie NiE - bo u takich ludzi logika i zdrowy rozsądek prawie zawsze mocno szwankuje!

      • 34 0

    • Hucisko to znany problem od lat

      pytanie dlaczego nic sie tu nie poprawia

      • 4 0

    • Dziwisz sie? Tu jest Polska.

      Rzadza znajomosci i niekompetencja. Jest nawet takie powiedzenie. Potrafisz cos robic to pracujesz i wykonujesz prace specjalisty. Nie potrafisz nic robic to kierujesz i zarzadzasz specjalistami. A jak nie potrafisz ani pracowac bo nic nie umiesz, ani kierowac i zarzadzac, to uczysz :) I tak jest wlasnie w Polsce. Miernoty bez wiedzy ale z plecami pna sie w gore. Specow trzeba nizej. A prowadzacych pseudo szkolenia no coz. Wydmuszka :)

      • 4 0

  • Kiedyś byłem nawet motorniczym (1)

    Teraz jestem niczym.

    • 43 19

    • nie byłeś.

      • 1 0

  • Wręcz przeciwnie

    • 9 12

  • Szkoda że Pan nie mieszka w Gdyni i nie jest kierowcą autobusu. (4)

    W Gdyni wszystkie pomysły kierowców są z góry torpedowane w ZKM bo są tylko kierowcami i nie mają minimum magistra :(. Wyższość urzędników nad pracownikami.

    • 139 7

    • Kierowcy w Gdyni mają słabe pomysły. Zasadniczo jedyna rzecz, w której maja rację to konieczność remontowania dróg i poprawa czasów przejazdów.

      • 1 8

    • Miedzy motorniczym a kierowca autobusu są lata swietlne .Wiec ich nie ,porównuj bo wiekszosc motorniczych (1)

      nigdy by nie zdało egzaminu na autobus.A na motorniczego to może nawet i babcia emerytka.

      • 0 10

      • A skąd wiesz, że by nie zdało? Mnie na kursie kat. D zmieniał ok 50-60-letni facet.

        • 3 0

    • ZKM

      Stary skostniały układ odporny na wszelkie nowinki 21 wieku . Niedługo przejazd ZKM będzie atrakcją turystyczną Gdyni ,Na przykład papierowy bilet kupowany u kierowcy .

      • 1 0

  • Karol Krawczyk też miał pomysł jak usprawnić tramwaje.

    Tramwaje jeżdzą stadami, bo za dużo ich jeździ, no i wysłali go na postojowe :D

    • 94 5

  • Odważny (4)

    Stanąć przeciwko całemu kombinatowi. Podziwiam ale widzę też wolny wakat...

    • 189 8

    • Zmiany na kierowniczym stanowisku to dobry moment (2)

      Jest teraz dobry moment, żeby otwarcie mówić o swoich pomysłach. Tylko ignorant nie słuchałby głosu załogi. W każdej firmie dobry menager to taki, który korzysta z mądrości pracowników.

      • 15 0

      • Buahahahahaha!!! (1)

        Manager?! Nie ma takich! Tylko kasior się liczy.

        • 4 3

        • manager to ten od liczenia many many many

          kasa+

          • 0 2

    • Wolny wakat...

      To takie "masło maslane", bo wakat to własnie wolne miejsce pracy , wolny etat

      • 5 1

  • Tramwiaje na TIR'y... (2)

    ...TIR'y na tory.

    • 41 5

    • (1)

      księża na księżyc

      • 5 3

      • Za blisko

        • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane