• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Możesz poprzeć budowę OPAT w internecie

Maciej Naskręt
12 lipca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Na razie nie ma szansy, by tak barwne zdjęcia, powstawały na Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Fotografia została wykonana nad Obwodnicą Trójmiasta. Na razie nie ma szansy, by tak barwne zdjęcia, powstawały na Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta. Fotografia została wykonana nad Obwodnicą Trójmiasta.

W piątek rusza strona internetowa, na której będzie można poprzeć budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Czy inicjatorzy akcji przekonają ministerialnych urzędników, by przyznali dotacje na budowę drogi? Jej szacunkowy koszt to 1,1 mld zł.



Przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej (w skrócie OPAT) ma liczyć ok. 14 km. Według planów ma być przedłużeniem trójmiejskiej obwodnicy zobacz na mapie Gdyni. Umożliwi ominięcie Rumi i połączy się z krajową szóstką w Redzie, przy wylocie na Puck. Droga będzie miała przekrój dwóch jezdni, każdy po dwa pasy ruchu. Ma ona odciążyć krajową "szóstkę".

Czytaj także: błąd wykonawcy przyczyną ugięcia się jezdni na Południowej Obwodnicy Gdańska

Radni Gdyni nie chcą, by plany związane z OPAT-em trafiły do szuflady i czekały na lepsze czasy. Od piątku z inicjatywy Mirosławy KrólŁukasza Cichowskiego rusza strona internetowa PopieramOPAT.pl.

- Witryna ma ułatwić zbieranie poparcia dla budowy drogi na północ od Gdyni. Aby je wyrazić, internauta odwiedzający naszą stronę będzie musiał wypełnić prosty formularz. Liczymy na duże zainteresowanie - mówi Łukasz Cichowski, radny Gdyni.

Czy kiedykolwiek uda się zbudować OPAT?

Co ciekawe, w portalu społecznościowym Facebook, już istnieje profil, wokół którego gromadzą się osoby popierające budowę OPAT-u. Prowadzony jest on przez władze miasta. Stronę polubiło zaledwie 212 osób. Czy większy sukces odniesie strona radnych? Przekonamy się.

Witryna radnych i profil na Facebooku mają przekonać urzędników Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, że choć budowa drogi nie będzie tania (szacunki sprzed kilku lat mówią o kwocie ok. 1,1 mld zł) to ona sama jest niezbędna. Aktualnie prace przy OPAT zatrzymały się na etapie opracowania koncepcji przebiegu drogi i zabezpieczenia rezerwy terenowej pod przyszłą drogę.

Na niekorzyść finansowania OPAT-u z budżetu państwa przemawia wstępny projekt, który nie spełnia warunków technicznych trasy kategorii S, czyli ekspresowej. Taką kategorię miałby on zyskać po wybudowaniu, bo takie tylko drogi może dofinansować ministerstwo. Projekt OPAT-u posiada m.in. niewielkie odległości między węzłami, a także niewłaściwie zaprojektowane zjazdy z drogi. Widać to na wizualizacjach.

Ponadto ministerialni urzędnicy uważają, że budowana Trasa Kaszubska - S6 - z Gdyni do Lęborka odciąży istniejącą drogę wiodącą przez Wejherowo, Redę Rumię i oczywiście Gdynię.

Jednak dla budowy OPAT-u jest światełko w tunelu. Droga może powstać, jeśli rząd zdecyduje się na budowę elektrowni w Żarnowcu. Nowa trasa, nie dość że może wtedy zostać wybudowana w całości z rządowej kasy, zapewni najszybsze połączeniem Trójmiasta z przyszłą infrastrukturą energetyczną.

Zobacz jak może wyglądać OPAT.

Opinie (115) 5 zablokowanych

  • Połączenie z ul. Hutniczą jest najbardziej konieczne... (2)

    ...pod lub nadziemne,cała reszta może okazać się fikcją...

    • 11 2

    • (1)

      tylko właśnie to połączenie nie spełnia minimalnych odległości między węzłami, i dlatego drogi nie można zaliczyć do klasy dróg ekspresowych, a tym samym nie będzie finansowana przez ministerstwo...
      jedyne rozwiązanie to chyba wciśnięcie jej do sieci dróg krajowych, nawet w klasie GP, i finansowanie przez gddkia.... ale to musiałby być bardzo silny lobbing takiego rozwiązania przez samorząd... gdaka sama z siebie tej drogi nie przejmie, bo ona roli drogi krajowej pełnić nie będzie po wybudowaniu Trasy Kaszubskiej...

      • 3 0

      • wreszcie głos rozsądku

        obrazujący rzeczywistość OPAT, a nie wrażenia wirtualne.

        • 2 1

  • Nie wiedziałem, że "jest budowana" S6 (Trasa Kaszubska)? (2)

    Kiedy mają skończyć?

    • 7 1

    • (1)

      już skończyli (na razie)

      • 4 0

      • a jeszcze nie zaczęli

        • 2 0

  • Wybaczcie, ale to że nie ma OPAT to pośrednio wina Samorządności i Szczurka (1)

    Aby robic takie inwestycje trzeba miec kasę z budżetu centralnego, a tym samym mocne plecy w Warszawie. W Gdyni forsuje się politykę rządzącej partii regionalnej, która nie ma kontaktów w Warszawie. Przez to lobby jest słabiutkie (m.in. tak przepadł projekt linii trolejbusowej na Fikakowo). Szczurek paradoksalnie miałby szanse na uzyskanie kasy gdyby współpracował z gdańskim establishmentem (jak by nie było stolicą województwa). Ale Szczurek zaprzepaścił to w momencie powołania NORDY, w przepychance z lotniskiem. Nie twierdzę, że Gdańsk nie powinien sam z siebie lobbowac z OPAT, ale w tym momencie na swoim podwórku ma swoje inwestycje do realizacji.

    • 24 11

    • tak jest! cała władza w ręce PO

      Masz rację bo tak naprawdę Szczurek to ukryta opcja pisowska. Bo Szczurek nie jest z PO a to znaczy ze jest w PIS. czyli w Gdyni rzadzi PIS czyli Kaczyński. Gdyby Kaczyński nie rzadził w Gdyni, to nasz rząd łaskawie mógłby wybudować autostrady tak jak np buduje w całej polsce tysiące kilometrow autostrad. Ale nie na Pomorzu wszyscy głosują na PIS, wieć niech sie nie dziwią ze pan premier ma prawo sie troche obrazić na Pisowską gdynię i jeszcze bardziej pisowskie Kaszuby

      • 0 0

  • ZA DUŻO HDRa

    trochę realizmu, a nie szopowanie i męczenie tym HDRem

    • 4 0

  • tak, ludzie zdurnieli, myślę, że profil na pejsbuku wszytsko załatwi

    założę profil NIE DLA GRYZOŃ KOSMODROM i nie wybudują lotniska?

    • 10 4

  • Gratulacje dla Gdyni za apel o obwodnice z projektem, ktory nie spelnia parametrow drogi ekspresowej :) Powodzenia w forsowaniu projektu!

    • 13 2

  • Mysle ze budowa obwodnicy zakloci wedrowke dzdzownic i dlatego nie popieram projektu.

    Bedziemy walczyc!

    • 18 2

  • Zrobic narazie pierwszy odcinek do hutniczej i styka !!! (3)

    • 15 1

    • i połączyć z portem!!! (2)

      • 2 2

      • (1)

        Połączenie z portem już jest od kilku lat. Kwiatkowskiego! Heloł, obudź się!

        • 1 5

        • Obecne połączenie z portem nie spełnia warunków obciążeniowych (Estakada Kwiatkowskiego), a ponadto zabraknie mu przepustowości po modernizacji i przebudowie portu. Heloł obudź się!

          • 2 1

  • A czy będzie też strona (2)

    popierająca naprawę fuszerek przy budowie OPAT ? Niech najpierw Adamowicz ujawni całość umowy z Polnordem. Szukają ewidentnych frajerów, ha, haa, haaa !

    • 1 3

    • Przecież OPAT nie istnieje... (1)

      • 4 1

      • BEDZIE - to czas przyszły. Co z tego, że

        OPAT nie istnieje (czas teraźniejszy) ? Błędy w logice kolego krytykujący Pana/Panią
        XTCC....

        • 0 0

  • Jechalem ostatnio tą trasą, gładko, szybko i bezproblemowo.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane