• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muldy na Podwalu Przedmiejskim do remontu

Michał Brancewicz
31 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość. Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość.

Na fragmencie ulicy niszczonej latami przez ciężarówki, stale zakorkowanej w godzinach szczytu zostanie wymieniona nawierzchnia. Prace ruszą w połowie maja. W tym czasie należy spodziewać się gigantycznych utrudnień w ruchu w centrum Gdańska.



Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę. Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę.
Koleiny, jakie potworzyły się na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska mogą przyprawić przejeżdżających tamtędy kierowców o ból zębów. Niestety ich ilość wzrasta wraz z dojazdem do skrzyżowania z ul. Okopową. Niedługo powinno się to zmienić. Gdański ZDiZ ogłosił właśnie przetarg na modernizację tego odcinka jezdni, od ul. Słodowników w kierunku centrum.

- Prace powinny ruszyć w połowie maja, czyli w momencie kiedy skończymy modernizację al. Zwycięstwa. Nie chcemy wprowadzać jednocześnie utrudnień w dwóch miejscach - wyjaśnia Wiesław Szańca, zastępca kierownika działu utrzymania dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Nowa nawierzchnia ma zakończyć jeden problem kierowców, ale podczas jej wymiany może powstać inny - korki. Postój w kilkusetmetrowym sznurze aut to już dzisiaj codzienność kierowców z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów, jadących do Centrum. Wykonawca w trakcie trwania remontu trzypasmowej jezdni będzie zobowiązany udostępnić pozostałe pasy do jazdy. Może to jednak nie wystarczyć i ilość aut stojących w korku może drastycznie wzrosnąć.

- Remont potrwa dziewięć tygodni. Gdybyśmy mogli zamknąć całą jezdnię to wyrobilibyśmy się nawet w trzy tygodnie - tłumaczy Wiesław Szańca.

Niestety niemożliwe jest zamknięcie całego, ponad 300-metrowego odcinka ulicy. Nie ma też możliwości stworzenia sensownego objazdu. Jedyny realny musiałby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, a to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

W trakcie wymiany nawierzchni wyremontowana zostanie także izolacja podziemnych tuneli na wysokości ul. Żabi Kruk i pod węzłem Okopowa.

Opinie (229) 2 zablokowane

  • ciekawe komu lewa kasa na tej inwestycji wpadła? (1)

    • 5 0

    • tym samym co zawsze, dlatego jest jak jest!!!

      POlityczna hołota

      • 1 1

  • Takie cos to max tydzien!

    dlaczego na zachodzie robia takie rzeczy w tydzien , w Stanach w jedna noc, a u nas 9 (!) tygodni?

    • 4 2

  • z jednej strony - w końcu :)
    z drugiej strony - prace "powinny ruszyć" od połowy maja, plus pewnie jakieś dwa tygodnie na rozstawienie sprzętu, to może się rozpocząć nawet od połowy czerwca przy dobrych wiatrach. licząc 9 tygodni - to daje nam jakiąś połowę sierpnia - ooo i zastał nas jarmark, czyli znowu część dróg zamknięta... powtórka z rozrywki z remontu Okopowej i Wałów Jagiellońskich, kiedy to remoncik też był latem i w okresie jarmarku :(
    suma sumarum - chciałabym postać trzy tygodnie w gigantycznych korkach (pewnie przerzuciłabym się na tramwaj) niż przez 9 tygodni smażyć się w samochodzie i patrzeć jak robol jeden z drugim opierają się o łopatę. niech zamykają w cholerę ten "300 metrowy?!" :( odcinek i wezmą się za robotę porządnie.
    można by "puścić" jedną nitkę wiaduktu przy Okopowej w kierunku Gdyni, może to by troszkę usprawniło przejazd przy założeniu zamknięcia drogi remontowanej całkowicie na 3 tygodnie. kierowcy jadący od strony Dolnego Miasta - konieczność przerzucenia się na przeprawę promową. Toruńską na czas remontu uczynić drogą dwupasmową jednokierunkową; kierowcy jadący od strony Pruszcza a chcący skręcić w Toruńską - ruch skierowany przez okolice urzędu wojewódzkiego (Dolna Brama, Grodza Kamienna-niech miasto wymyśli tymczasowe połączenie tej ulicy z Redutą Wilk?) albo nadrabiamy kilkaset metrów i skręcamy na następnych światłach :). możnaby udostępnić darmowy duży (nawet tymczasowy) parking dla osób przesiadających się na tramwaje (bardzo dobra komunikacja z dolnym miastem, tramwaj co 5, 10 minut).
    mam nadzieję, że urzędnicy czytują opinie kierowców, użytkowników dróg (sami nimi są) i mogliby się czasem zasugerować radami dawanymi przez nich. nie mówię, że moje rozwiązanie jest ok (jestem tylko kierowcą) ale jak by tak zebrać wszystkie pomysły do kupy i wymieszać - to wyszedłby niezły pomysł :)

    • 8 0

  • Niech wiaduktem puszcz ruch (1)

    napewno jest jakies wyjscice aby zamknaccaly odcinek ruchu ;)

    Wiem jak ominac korki w miare najszybysz sposob ale trzeba 5 zl zaplacic :D

    • 1 0

    • proszę 5zł

      • 0 0

  • A dlaczego wszystkie remonty tępole z ZDiZ planują zawsze na lato, kiedy najwięcej ludzi się (1)

    do 3miasta zwala? Drogi na półwysep też zawsze w środku lata się remontuje. Nie wczesną wiosną i jesienią. Latem. Żeby robole mogli nabrać łądnej opalenizny przy podpieraniu łopat.

    • 5 4

    • pewnie dopiero w tym roku dostali kaskę. A zanim przygotowali koncepcję, projekt itp...

      • 0 0

  • chciałem taniej i szybciej - zrobic podwójną ciągła i ograniczenie do 10km/h

    a na rogu postawić na stałe krzakpolicmajstrów, idą święta im szczególnie potrzebne premie!!!

    • 1 0

  • BŁOGOSŁAWIEŃSTWO!!!!! NARESZCIE!!!!!

    • 0 1

  • czy będą granitowe krawężniki???

    proszę koniecznie wymienić jak przystoi na metropolię, nie dziury i muldy są zmorą, ale brak granitowych krawężników pokrytych warstwą 20-letnego brudu

    • 4 1

  • Pani Magda Kołek

    A jak Pani Magda Kołek tarzała się po trawniku przed blokiem, to też się muldy porobiły.

    • 0 0

  • noca robic drogi!! (1)

    nie mozna normalnie pracowac w ciagu nocy ? a nie w dzien gdzie najwiekszy ruch ?

    • 7 2

    • Jeżeli droga przechodzi przez obszar z zabudową mieszkaniową przeciwwskazaniem może być cisza nocna

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane