• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Muldy na Podwalu Przedmiejskim do remontu

Michał Brancewicz
31 marca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W tym roku przebudowa Podwala z Łąkową
Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość. Od połowy maja kierowcy na Podwalu Przedmiejskim będą musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość.

Na fragmencie ulicy niszczonej latami przez ciężarówki, stale zakorkowanej w godzinach szczytu zostanie wymieniona nawierzchnia. Prace ruszą w połowie maja. W tym czasie należy spodziewać się gigantycznych utrudnień w ruchu w centrum Gdańska.



Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę. Nawierzchnia ulicy aż prosi się o wymianę.
Koleiny, jakie potworzyły się na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska mogą przyprawić przejeżdżających tamtędy kierowców o ból zębów. Niestety ich ilość wzrasta wraz z dojazdem do skrzyżowania z ul. Okopową. Niedługo powinno się to zmienić. Gdański ZDiZ ogłosił właśnie przetarg na modernizację tego odcinka jezdni, od ul. Słodowników w kierunku centrum.

- Prace powinny ruszyć w połowie maja, czyli w momencie kiedy skończymy modernizację al. Zwycięstwa. Nie chcemy wprowadzać jednocześnie utrudnień w dwóch miejscach - wyjaśnia Wiesław Szańca, zastępca kierownika działu utrzymania dróg Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Nowa nawierzchnia ma zakończyć jeden problem kierowców, ale podczas jej wymiany może powstać inny - korki. Postój w kilkusetmetrowym sznurze aut to już dzisiaj codzienność kierowców z Dolnego Miasta, Przeróbki czy Stogów, jadących do Centrum. Wykonawca w trakcie trwania remontu trzypasmowej jezdni będzie zobowiązany udostępnić pozostałe pasy do jazdy. Może to jednak nie wystarczyć i ilość aut stojących w korku może drastycznie wzrosnąć.

- Remont potrwa dziewięć tygodni. Gdybyśmy mogli zamknąć całą jezdnię to wyrobilibyśmy się nawet w trzy tygodnie - tłumaczy Wiesław Szańca.

Niestety niemożliwe jest zamknięcie całego, ponad 300-metrowego odcinka ulicy. Nie ma też możliwości stworzenia sensownego objazdu. Jedyny realny musiałby prowadzić ul. Kotwiczników i dalej ulicami Głównego Miasta, a to zniszczyłoby ich infrastrukturę.

W trakcie wymiany nawierzchni wyremontowana zostanie także izolacja podziemnych tuneli na wysokości ul. Żabi Kruk i pod węzłem Okopowa.

Opinie (229) 2 zablokowane

  • Powstać NOWY PROBLEM???

    Panie Brancewicz, Pan sobie chyba jaja robisz? :-( Ten problem koszmarny i nieogarniony jest stary jak .... ekipa Adamowicza. Korki zaczynają się coraz częściej przy skrzyżowaniu z Elbląską. Gdzie będą zaczynać się teraz? Przy Urzędzie Celnym? Przy Rafinerii? A może w Przejazdowie??? Skoro są bezmyślnie podejmowane takie działania, to należy przewidywać ich konsekwencje i zapobiegać skutkom np. zakazać w godzinach szczytu od X do Y poruszania się po tej drodze TIR-om etc. Adamowicz, ty chyba nie tylko nie chcesz być wybrany na kolejną kadencję, ale i %^&**. To się w głowie nie mieści.

    • 6 0

  • nuda. ten portal tylko o dziurach i ew.tramwajach. nuda.

    • 0 6

  • I co to da??

    Niech nie robią znowu asfaltu! Problemem są korki, przez które wraz z wysoką temperaturą rozpływa się asfalt i robią się wąwozy bo koleinami tego nazwać nie można! Niech utwardzą porządnie nawierzchnie i jak w każdym cywilizowanym kraju zrobić porządny bruk. Łatwiejsze i tańsze w przypadku ewentualnych kolejnych napraw!!!!!

    • 4 0

  • a nie można by......

    a nie można by tego wszystkiego robić przez np 24h albo tylko nocami?

    • 5 1

  • No właśnie.

    Jakie działania w zakresie reorganizacji ruchu i usprawnienia jego przepływu zostaną podjęte równolegle do działan remontowych? To nie jest Słowackiego, gdzie istnieje alternatywa kilku równoległych nieodległych od siebie ulic. Tutaj alternatyw nie ma. Obowiązkowo muszą być: dodatkowe tramwaje, objazdy przez Dolne Miasto i Olszynkę, pomoc policji w kierowaniu ruchem, ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych w ciągu dnia itp. Co z tego zamierza UM wprowadzić? Czy w ogóle ktoś ten temat poruszał? Przecież ten remont to właściwie zadanie dla sztabu antykryzysowego.

    • 7 0

  • Ogromna dziura na strzałce

    No właśnie wreszcie coś zrobią... Jak skręcacie w stronę skrzyżowania na chucisko z zielonej strzałki właśnie z tego rozszarpanego pasa jest na skręcie ogromna dziura... która nieźle daje po dupie autom w tym również mojemu.. i trzeba jechać nieco dalej żeby dopiero potem skręcić - taki dziwny manewr.

    • 2 2

  • Ale po co!

    • 3 0

  • ale po co!

    Przeciez tam samochody stoja, a nie jada.

    • 5 0

  • CAŁY TEN WĘZEŁ POWINIEN BYĆ PRZEBUDOWANY

    JEST TO CHYBA JEDYNE WĘZEŁ W POLSCE ALBO NAWET W EUROPIE GDZIE AŻ TRZY POZIOMOWE SKRZYŻOWANIE JEST KOLIZYJNE!!WSZYSTKO KORKUJĄ DZIELNICE POŁUDNIOWE A Z DZIELNIC WSCHODNICH I Z KIERUNKU WARSZAWY JEST TYLKO JEDEN PAS SKRĘTU W PRAWO DO CENTRUM.JEŚLI NIE BĘDZIE WPORE OBWODNICY POŁUDNIOWEJ I TRASY SUCHARSKIEGO TO NIE NIE DOJEDZIEMY NIGDZIE NAWET DO STADIONU.I PO CO ON NAM?SOBIESZEWO CZEKA NA MOST OD 20 LAT KTÓRY KOSZYUJE OK 50 MLN A UTRZYMANIE OBECNEGO TO WYDATEK OK 2 MILIONW ROCZNIE.A NA STADION PONAD MILIARD ZNALAZL SIE OD RAZU.I GDZIE JEST KALKULACJA??MOŻE PAN ADAMOWICZ NA ODPOWIE?
    PS(TERAZ SZUKAJA KASY - UWAZAJCIE NA MADATY,STRAZ MIEJSKA I POLICJA MAJA PRYKAS ZALATAC DZIURE I ZNALEŻĆ KASE NA STADION)

    • 6 0

  • Dodatkowych działań nie będzie

    Nie ma co liczyć na dodatkowe działania usprawniające ruch, objazdy, kierowanie ruchem przez policję, i tak dalej. A wiecie dlaczego? Bo za brak takich działań nikt nie odpowie. Remont zostanie zlecony, i na tym odpowiedzialność urzędnika się kończy. Każdy z nich odpowiada za swój wycinek pracy, a nikt nie odpowiada za całość. Po co więc ktoś miałby się starać? Żeby podpaść zwierzchnikowi? Albo żeby zaryzykować błąd? A po co jak nie trzeba?

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane