- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (85 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (72 opinie)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Na Kartuskiej bez wyprzedzania
Modernizacja ul. Kartuskiej będzie kosztować 2,5 miliona złotych. Dotychczas samochody jeździły tutaj w czterech rzędach, mimo że na jezdni wyznaczono tylko dwa pasy - kierowcy wykorzystywali ich ponadstandardową szerokość. Według drogowców ta anarchia narażała na ogromne niebezpieczeństwo pieszych, którzy musieli szczególnie uważać na wyprzedzające "na trzeciego" auta.
- Policja od dawna apelowała, byśmy wykonali przebudowę z myślą o bezpieczeństwie przechodniów - tłumaczy Maciej Lisicki, wiceprezydent Gdańska.
W maju, kiedy prace zostaną zakończone, Kartuska ma wyglądać tak jak Kołobrzeska na swoim jednokierunkowym odcinku (pomiędzy Dąbrowszczaków a Chłopską). Są tam trzy pasy ruchu - dwa dla samochodów oraz jeden środkowy służący jako lewoskręt przed skrzyżowaniami i wysepka dla pieszych w miejscach, gdzie jezdnię przecina zebra.
Opinie (156) 3 zablokowane
-
2007-03-07 13:45
Jak być powinno...
Jeżeli urzędnicy nie dają rady i nie potrafią opracować spójnej i zrozumiałej koncepcji ruchu (i w ogóle transportu) w mieście, musimy ich nauczyć. Czego jak czego, ale stołków nie oddadzą, więc trzeba im pomóc, dla dobra nas samych. Żeby nie brnęli w ślepą uliczkę, czyli w pułapkę. Pytanie skierowane do tłumu o to, czy ma być po dwa pasy czy po jednym, to to samo, co głosować nad tym czy lato ma być deszczowe, czy suche. Albo - czy powódź w Chinach będzie latoś, czy też nie. Dlatego rozumiem naciski różnych stowarzyszeń. Ale sie do nich nie dołączę, bo one też są aroganckie i niewiele wiedzą. I nie tłumaczą swoich stanowisk. A co do ruchu, to jego koncentracja w śródmieściu jest o wiele za duża w porównaniu z pojemnością jezdni i ulic. Dlaczego nie zadbano najpierw o trasy tranzytowe? Nie ma tu żadnych gór, nie muszą przebijać tuneli, jest względnie płasko,czyli z pozoru łatwo. Ale nie, fachowcy (che, che) kombinują, jakby tu upchać i przepuścić więcej aut po starych i za ciasnych ulicach...
- 0 0
-
2007-03-07 14:27
Janie, jak to nie ma gor?
No wlasnie caly problem Gdanska polega na tym, ze jest wcisniety miedzy morze i bagnisty pas nadmorski od wschodu, podmokle Zulawy od poludnia oraz wzgorza morenowe od zachodu. Wbrew pozorom to nie takie hop-siup pobudowac drogi od zera.
Co nie znaczy, ze nie zgadzam sie z Toba. Najpierw rozwiazania tranzytowe, potem kosmetyka. Z tym ze zdaje sobie sprawe, ze w Gdansku to jest naprawde twardy orzech do zgryzienia.
Pokazcie mi inne takie miasto w Polsce o podobnym, niekorzystnym infrastrukturalnie polozeniu.- 0 0
-
2007-03-07 14:43
Jan ma racje!
Brak jest tras tranzytowych łączących dzielnice i odległe obszary. Nadzieja jest w drodze różowej, która Gdynia ciągnie w stronę Gdańska, ale pewnie Sopot i tak jej nie przepuści.
Co z tego , że trasa WZ w Gdańsku niedługo połączy się z obwodnicą skoro tranzyt na Warszawe i tak utknie w centrum. Brakuje bezkolizyjnych skrzyżowań.
Przydałby się pierścień szybkiego, bezkolizyjnego ruchu wokół centrum. Może na bazie Nowolipie pociągnięte dalej do Armii krajowej, przez Chełm, na dół w okolicach Oruni, i dalej może nowym mostem wiszącym i przez stare tereny stoczniowe w stronę Brzeźna. To taki szybki przykład.- 0 0
-
2007-03-07 17:24
Dwie propozycje odciążenia centrum Gdańska.
Za stan paraliżu komunikacyjnego miasta odpowiedzialne są władze Gdańska. Prezydent Adamowicz już trzecią kadencję (dziewiąty rok) sprawuje ten urząd, a wcześniej był przewodniczącym Rady Miasta. Ten stan nie wynika jedynie ze wzrostu liczby samochodów w mieście. Wynika on także z braku rozsądnej, planowej gospodarki remontowej i inwestycyjnej. Ażeby można było zamknąć jakąś ulicę i rozpocząć jej remont, trzeba dać możliwość objazdu sąsiednimi ulicami. Wiadomo, że układ komunikacyjny Gdańska jest stary, i nie zmieniany od kilkudziesięciu lat (ostatnia większa przebudowa, to Węzeł Okopowa - nieudana zresztą). Nam wiadomo, a władze miasta o tym zapomniały, że od samych tylko remontów nawierzchni, tak uciążliwych, które cierpliwie znosić musimy, ulic nam nie przybędzie. (Opisuje to pani E.Grabarek w art.pt. "Szerokiej drogi"). Wiadomo też, że miejscami najbardziej zatłoczonymi, gdzie tworzą się korki, jest centrum, a konkretnie Węzeł Okopowa, rondo Hucisko oraz Wały. Czy nie należałoby pomyśleć o otworzeniu ulic (po ich modernizacji) równoległych do wskazanej osi, i odciążających Centrum??. Przyznaję, że nie mam pomysłu na zlikwidowanie korków na osi wschód-zachód. Lecz wydaje mi się, że częściowe odciążenie kierunku północ-południe jest możliwe. Oto dwa przykłady/propozycje:
1.Z kierunku Błędnika ulica Podwale Grodzkie zaraz za dworcem PKP w prawo, powinna być stale otwarta, i od Bastionu św Elżbiety do Huciska 2-kierunkowa. I dalej przez Targi Rakowy i Sienny prowadzić aż do Węzła Okopowa (tam mała przebudowa). Ale "wylatywałoby się" aż na skrzyżowanie z Toruńską, z ominięciem Huciska. Oczywiście, że to wymaga pewnych przebudów.
2.Z kierunku Orunia ulica Zaroślak powinna być udrożniona(!) aż do skrzyżowania z ul.Armii Krajowej. Wymaga to gruntownej przebudowy ul.Na Stoku i Biskupiej, nawet kosztem wyburzenia budynków, ażeby je poszerzyć. Mostek Zaroślaka na kanale Raduni należałoby przebudować, ażeby połączyć ul.Na Stoku z ulicą Trakt św Wojciecha. Jadąc tym kierunkiem z południa "wylatywałoby się" aż na ul.3 Maja, i dalej na północ.
To wszystko wymaga pieniędzy, o które należy gdzieś wystąpić. Gdzie i jak napisać wnioski? - od tego to już Pan Adamowicz ma (powinien mieć) urzędników-specjalistów.
Ale najpierw potrzebny jest program i szczegółowe projekty. Proponuję nazwę programu: "Modernizacja układu komunikacyjnego centrum Gdańska na lata..."- 0 0
-
2007-03-07 17:26
trasy tranzytowe
Najnowsze wiesci w sprawie realnych tras tranzytowych:
Trasa Leborska - oprotestowywana przez mieszkancow Osowy
Trasa Sucharskiego - oprotestowywana przez mieszkancow Przymorza i Zabianki
Kto nastepny?- 0 0
-
2007-03-07 19:49
DEPTAK!!!
Zrobic DEPTAK!!! Ale będzie q...a bezpiecznie....
- 0 0
-
2007-03-07 21:21
pomocy
gdyby kazdy jezdzil zgodnie z przepisami i mial kulture do jazdy na zachodzie nie potrzebne by bylo mozliwosc zwezanie ulic,pomyslcie zanim zrobicie kolejny glupi manewr by przyspieszyc bieg o kilka sekund
- 0 0
-
2007-03-07 22:16
Janku drogi
daj sobie spokój, cytujesz panią Grabarek, która (uwierz) zupełnie sie nie zna na tym co opisuje. To taka drobna cwaniara, której wyborcy na szczęście podziękowali
- 0 0
-
2007-03-07 22:32
nie porównujcie
nie porównujcie urzędasy ul Kołobrzeskiej (od Chłopskiej do Dąbrowszczaków) do ul. Kartuskiej, bo to jeden z nielicznych zjazdów do centrum Gdańska, a ul.Kołobrzeska to tylko droga do (hmm) Brzeźna, Letniewa i N.Portu, których zresztą jest kilka do tych dzielnic, które zresztą są na obrzeżach miasta.
Zamiast zwężać należałoby poszerzyć, tak żeby zrobić z Kartuskiej po dwa pasy z prawdziwego zdarzenia, a miejsca jest, bo wystarczyłoby wykorzystać pas dla parkujących aut, po jednej ze stron tej ulicy.- 0 0
-
2007-03-08 11:42
Pamiętliwy, zgadzam się z Tobą.
Masz rację, znam jej działalność w RM.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.