- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (47 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (193 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (171 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Po Karwinach trzeba jeździć 30 km/h
Od poniedziałku niemal na całym obszarze na północ od ul. Chwaszczyńskiej i Nowowiczlińskiej w Gdyni obowiązuje strefa Tempo 30. Zmiany mają uspokoić ruch i wpłynąć na bezpieczeństwo.
- Na początku marca pisaliśmy o rozszerzeniu strefy Tempo 30 w Małym Kacku.
- Wolniej od kilkunastu miesięcy na osiedlowych ulicach trzeba jeździć także m.in. na Dąbrowie czy Działkach Leśnych.
- W planach są kolejne zmiany uspokajające ruch w gdyńskich dzielnicach.
W tym tygodniu ograniczenia, które - jak mówią urzędnicy - są zgodne z postulatami mieszkańców - dotarły także do Karwin.
W Strefie Tempo 30 są obecnie ulice: Staffa i Zapolskiej (objęte już wcześniej strefą Tempo 30) oraz Brzechwy, Makuszyńskiego, Tuwima, Porazińskiej, Fleszarowej-Muskat, Iwaszkiewicza, Baczyńskiego, Gałczyńskiego, Kruczkowskiego, Nałkowskiej, Gojawiczyńskiej, Buraczana, Tatarczana i Korzenna.
Strefa Tempo 30 pomoże rowerzystom
- Uspokojenie ruchu sprzyja bezpieczeństwu wszystkich niechronionych uczestników ruchu: pieszych i rowerzystów. Jest to kolejny krok, jaki podejmuje miasto na rzecz zrównoważonej mobilności i poprawy komfortu życia mieszkańców. Na ulicy takiej znacznie łatwiej i bezpieczniej przejść przez jezdnię, nawet w miejscu do tego niewyznaczonym, a ruch rowerowy odbywa się bezpiecznie w jezdni - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Urzędnicy przypominają, że zmiany są zbieżne z planami wprowadzenia fizycznego ograniczenia prędkości - budową progów zwalniających w ramach ubiegłorocznego Budżetu Obywatelskiego na ul. Nałkowskiej oraz na ul. Brzechwy.
Dodają, że pozwolą zachować kameralny charakter dzielnicy, w której większą wagę przywiązuje się do jakości przestrzeni, lepszych warunków ruchu pieszego i rowerowego niż do funkcji transportowych ulicy.
Kładka pieszo-rowerowa między Karwinami i Małym Kackiem
Krokiem w tym kierunku jest wymuszona przez mieszkańców decyzja o budowie wiaduktu pieszo-rowerowego pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem. Rok temu władze Gdyni jako najlepszy i zgodny z oczekiwaniami mieszkańców wariant prezentowały wiadukt dla samochodów.
Po zdecydowanym proteście i wysłuchaniu argumentów mieszkańców prezydent zmienił jednak zdanie. Kładka ma być gotowa w 2021 roku.
Kładka pieszo-rowerowa na Małym Kacku
Miejsca
Opinie (233) 7 zablokowanych
-
2019-03-27 16:49
oswiadczam nie bede tego respektowal
pozdrawiam -urzewdasow
- 8 6
-
2019-03-27 17:52
bez litości dla morderców za kółkiem.... (1)
- 8 2
-
2019-03-28 00:09
bez litości dla cofających świat w rozwoju...
- 0 1
-
2019-03-27 17:58
Blad
Tytul artykulu jest niepoprawny. Implikuje jazde conajmniej 30
- 0 1
-
2019-03-27 18:02
Niech to 70 % zapierdziela 30km/h a reszta jak normalni ludzie.
Normalni na Szczurka nie glosowali.
- 2 3
-
2019-03-27 18:33
Oczywiście, że prawdziwy Polak nie będzie nic przestrzegał
- 2 4
-
2019-03-27 19:21
śmiechu warte
Mieszkam na Makuszyńskiego, takie zmiany nic nie dadzą, raczej proponuję przed skrzyżowaniem z Brzechwy zrobić próg zwalniający, albo najlepiej przed każdym przejściem. Sam jestem kierowcą ale jak widzę co tu się wyprawia kiedy rodzice z maluszkami idą do przedszkoli lub jakieś dziecko idzie do szkoły to się za głowę łapię ... jak zwykle musi dojść pierw do tragedii żeby ktoś coś z tym zrobił...
- 7 0
-
2019-03-27 19:22
Kupa smiechu (1)
Na Buraczanej to nawet 20/godz nie da rady jechac bo dziura na dziurze w jezdni
- 6 2
-
2019-03-27 19:56
Na szczęście
Na szczęście się nie da
- 0 1
-
2019-03-27 20:31
Zakaz wjazdu (1)
Zakazać wjazdu samochodem. Tak najlepiej rozwiążecie problem zamiast inwestować w bezpieczeństwo na drogach. Kierowców trzeba tępić. Zabierzcie wszystkim prawko. Nonsens. Kolejne ograniczenia zamiast inwestycji w odpowiednią infrastrukturę. Wprowadzenie tego w życie wiążę się z postawieniem znaków pionowych i namalowaniem poziomych, które standardowo w Polsce pochłoną grube tysiące. Serio to jedyny kraj który tak robi. Zaścianek. Pewnie szwagier ma firmę która stawia znaki. Smuteczek :[
- 3 4
-
2019-03-29 06:47
Szwagier to pewnie ma siec parkometrow aby z nas kase doic.
- 0 1
-
2019-03-27 20:45
Czy w tępo 30 można przechodzić gdzie się chce (1)
- 1 0
-
2019-04-02 18:02
Tak
- 0 0
-
2019-03-27 20:45
A ja tam mam wyjechane to tempo, i tak będę jeździł ile mi się będzie chciało.
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.