• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na Węźle Kliniczna znów dziury. Rok po remoncie

Jakub
13 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Dziura na estakadzie (Węzeł Kliniczna) relacji Nowy Port - centrum Gdańska. Dziura na estakadzie (Węzeł Kliniczna) relacji Nowy Port - centrum Gdańska.

Od remontu Węzła Kliniczna w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska minął rok. To fuszerka, nawierzchnia pozostawia wiele do życzenia - przekonuje nasz czytelnik, pan Jakub.



Wielu z nas pewnie pamięta, że wiadukty na Węźle Kliniczna zostały wyremontowane dokładnie tuż przed Euro 2012, czyli niecały rok temu. Naprawione wtedy zostały dylatacje, bariery i ułożona nowa nawierzchnia. Bardzo często pokonuję ten wiadukt nie tylko samochodem, ale także rowerem. Wcześniej, czyli przed remontem, jezdnia była tam w fatalnym stanie.

Już w ubiegłym roku pod koniec wakacji zauważyłem odkształcenia nawierzchni bitumicznej, choć były one na tyle niewielkie, że zrzuciłem to na karby wakacyjnych temperatur. Jakie było moje zdziwienie, kiedy to w ostatni weekend rozpocząłem sezon rowerowy i przejechałem przez wiadukt rowerem.

Na nitce prowadzącej z Letnicy w stronę Gdańska Głównego, oprócz zniekształceń asfaltu, pojawiła też się dziura, zastrzeżenia mam też co do dylatacji, w pobliżu których moim zdaniem widoczne są delikatne ugięcia powierzchni jezdni.

Zastanawia mnie fakt, po co robione są remonty dróg, wiaduktów, skoro już po niecałym roku wykazują one tak poważne usterki? Przypomnę tylko, że podobnie wygląda sprawa z ul. Czarny Dwór, na której po położeniu nowej warstwy asfaltu zaczęły pojawiać się poprzeczne przełamania - takie same, które są dobrze znane kierowcom pokonującym ten odcinek przed remontem.

Władze gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni powinny jak najszybciej wezwać wykonawcę nawierzchni i kazać mu wykonać poprawki. Prace przecież na pewno objęte są rękojmią.
Jakub

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (153) 2 zablokowane

  • Nie róbmy POlityki - budujmy mosty! (1)

    • 6 1

    • I POżyczajmy zegarki!

      • 6 1

  • Prawda jest taka (2)

    Ten cały remont od samego początku był zle wykonany ciekaw jestem tylko kto wogole odebrał to co ci partacze zrobili !

    • 14 1

    • potwierdzam

      każdy laik widział jak prace były prowadzone. Dziadostwo i fuszerka.... Nie wiem gdzie nadzór miasta był wtedy ?

      • 6 1

    • Temu wykonawcy niedosc ze nie powinni wogole zapłacić to teraz powinien odszkodowanie zapłacić

      • 1 0

  • drogi

    skorupka kaczmarek do sprzatania ulic GDANSKA razem z ADAMOWICZEM I LISICKIM

    • 11 0

  • Fuszerka

    Jeżdżę tam codziennie i stan tej drogi jest dużo gorszy niż piszą !!! To jest skandal rok po oddaniu a droga nadaję się do remontu. Najlepszy jest próg gdzie samochód podskakuję jak skoczek narciarski, który wychodzi z progu i leci do góry !!!

    • 13 1

  • ważne że na ełro się pokazaliśmy (1)

    • 9 2

    • +30 mln dopłaty do działalności bieżącej

      pod różnymi pretekstami, np. 4mln dla Lehijki za "promowanie"
      Gdańska (niech sobie Lehijka promuje Kartuzy jak się nie podoba
      w Gdańsku)

      • 7 1

  • "Na Węźle Kliniczna znów dziury. Rok po remoncie" (1)

    Czy kogokolwiek, to jeszcze dziwi?!

    • 4 1

    • powinno być w tytule: "dopiero rok po remoncie"

      • 1 0

  • jeśli ciężkie samochody jeżdżą szybko to nawierzchnia się szybciej niszczy (7)

    jak zwykłe samochody jeżdżą szybko, ostro hamują i stoją w korkach, nawierzchnia się szybciej zużywa. Stąd między innymi sens postulatu traktowania ograniczeń prędkości jako górnych granic dopuszczalnej prędkości jazdy, a także europejska inicjatywa obywatelska: http://www.30kmh.eu

    Jak się jeździ po mieście rowerem, to się dziury łatwiej zauważa - stąd warto promować taki styl poruszania się po mieście.

    • 5 9

    • A

      jak się jedzie samochodem, to jak?

      • 1 1

    • (4)

      Podpisuje się pod tym obiema ręcyma. Przykładów tego jest aż nadto. W Cesarstwie Rzymskim na wszystkich drogach obowiązywał zakaz poruszania się w prędkością powyżej 30 km/h. Rydwan czy wóz konny nie mógł pędzić ile mu się podoba, kary za przekraczanie prędkości były drakońskie. Dlatego też mieli takie dobre drogi. A z drugiej strony. Autostrady w Niemczech. Tam ciężkie samochody jeżdżą szybko i od razu widać jak fatalnie ich drogi wyglądają. Podobnie rzecz się ma z większością autostrad w Europie Zachodniej. Dlatego tez ograniczanie prędkości na autostradach i drogach szybkiego ruchu do 30 km/h jest jak najbardziej zasadne. Nie dość że kierowca będzie jechał bezpieczniej to jeszcze znajdzie czas na rozglądanie się dookoła i poznawanie kraju po którym się porusza.

      • 8 1

      • poszła bym dalej (1)

        wybudować drogi i zakaz ruchu postawić

        • 5 1

        • Pomysł wdrożony na Arinie... W Poznaniu nie pomyśleli

          i już im jedna trybuna się posypała

          • 1 2

      • znowu kradniesz nicka trollu? (1)

        przestań wypisywać dyrdymały o ograniczaniu prędkości na autostradach do 30 km/h: w korkach na początku lipca i tak ruch na nich nie odbywa się z większą prędkością (poznaj pojęcie Stau). Ograniczenie do 30 km/h to propozycja na większość ulic terenów zabudowanych, ale ty byś wolał zabudowywać je piętrowymi parkingami budowanymi za publiczne pieniądze i chciał na nich stawać za darmo. Nie ma prostych rozwiązań, tylko inteligentne wyboru. To jest proste jak cep trollu, może coś wreszcie skumasz.

        • 1 1

        • pojecie Stau ?

          Ki czort...:) A parkingi wielopoziomowe by sie przydaly jako inteligentny wybor

          • 2 0

    • ty weź się lepiej spokojnie połóż do łóżka

      • 3 0

  • to proste, Polacy mają to po PRLu że jak nie zakombinujesz to nie zarobisz...

    właściciele tych firm to cinkciarze, kombinatorzy i reszta dna ...

    • 3 1

  • a gdzie byl nadzor - kto to pilnuje

    • 9 0

  • polski burdel

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane