• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Na park and ride parkuje kto chce, bo nikt tego nie pilnuje

Patryk Szczerba
12 czerwca 2024, godz. 07:00 
Opinie (133)
Najnowszy artykuł na ten temat Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni
Parking przy ul. Korzennej zyskał już oznakowanie. Parking przy ul. Korzennej zyskał już oznakowanie.

Bezpłatny parking przy ul. KorzennejMapka - nieopodal stacji PKM Karwiny - zgodnie z zapowiedzią funkcjonuje na zasadach "park and ride". Przynajmniej w teorii. Bo choć oznaczenia informują o tym, że jest on dla korzystających z komunikacji, to żadnego szlabanu ani ochrony tam nie ma.



Brak kontroli na parkingu przy PKM Karwiny to dobry pomysł?

Przypomnijmy:

  • Parking przy PKM Karwiny na 158 aut, w tym 16 dla osób z niepełnosprawnością i 8 miejsc dla motocykli został otwarty w styczniu.
  • Powstał w tym samym miejscu, gdzie wcześniej samochody parkowały na klepisku.
  • Jako że został otwarty zimą, to zabrakło oznaczeń na jezdni.
  • Te pojawiły się w ostatnich dniach.




- Zgodnie z zapowiedzią, parking będzie pełnił funkcję "park and ride", w związku z tym, przy wjeździe zamontowane zostało również oznakowanie pionowe informujące o tym, że parking jest dostępny za darmo jedynie dla posiadaczy biletów elektronicznych lub z kodem QR dla transportu zbiorowego: MZKZG, ZKM Gdynia, SKM Trójmiasto, Polregio - tłumaczy Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni.
Nowy-stary parking przy węźle Karwiny Nowy-stary parking przy węźle Karwiny

Zasada działania? Taka sama jak pod placem Dworcowym



Dodaje, że ma funkcjonować podobnie jak parking pod placem Dworcowym. Tyle że tam są ochroniarze pilnujący, by nie parkował nikt, kto nie ma biletu na komunikację miejską.

Miał zostać zautomatyzowany, gdy ruszy Fala. Jest nawet gotowy system za blisko pół miliona złotych. O jego uruchomieniu nie słychać. Może dlatego, że Gdynia będzie płaciła ochroniarzom do końca 2026 roku pół miliona złotych za pracę.

Pół miliona złotych za dwuletnią ochronę parkingu Pół miliona złotych za dwuletnią ochronę parkingu

...tyle, że tam są ochroniarze



Przy ul. Korzennej na razie ma wystarczyć jeszcze mniej. Pojawiły się oznaczenia. Nie ma ani szlabanu, ani ochroniarzy.

- Planujemy zamontować system, ale na razie kontroli parkujących nie będzie w tym miejscu - opowiada Magdalena Wojtkiewicz.


Parking początkowo miał być zautomatyzowany



Przypomnijmy przy okazji, że początkowo przy okazji węzła Karwiny planowano większy parking z systemem zliczania miejsc postojowych, płatnościach oraz monitoringiem oraz tablicami informacyjnymi.

Zrezygnowano z niego, co jak policzyli działacze Gdyńskiego dialogu przed wyborami oznaczało w ten sposób rezygnację z prac o wartości 1,6 mln zł.

- W ich miejsce wprowadzono nowy parking Korzenna 1, którego budowa zakłada wyłącznie prace drogowe oraz wykonanie oświetlenia. Powyższych systemów zliczania miejsc, płatnego parkowania czy monitoringu nie ujęto - zwracali uwagę w listopadzie 2023 roku.
Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany Węzeł Karwiny: skończony, ale krytykowany

Miejsca

Opinie (133) 4 zablokowane

  • 10% miejsc dla NPS? (1)

    hojnie...

    • 8 0

    • Urzędników

      • 1 0

  • Brak kontroli ułatwia ludziom życie !!!!!!!!!!!!!

    • 5 2

  • Samochodoza (8)

    Samochody już od lat 70 zdominowały przestrzeń miejską, co próbowano rozwiązać poprzez budowę wielopasmowych arterii środkiem miasta. Niestety to nie działa, ludzie się bogacą, a w krajach ościennych auto to nadal symbol statusu społecznego, więc jeśli kogoś stać to kupuje. To jest droga do nikąd, potrzebne są ograniczenia w poruszaniu się autami jak w Chinach, żeby zrobić miejsce dla pasażerów środków transportu zbiorowego, rowerzystów oraz pieszych. Przywróćmy miasta ludziom. Zielony Ład potrzebny na cito. Uwolnijmy ludzi z blaszanych puszek.

    • 7 16

    • Nie musisz mnie od niczego uwalniac. Soba sie zajmij.

      • 8 1

    • Wszystko prawda, tylko kolejność nie ta. (3)

      Dopiero w ostatnich latach inwestycje miasta są mniej samochodocentryczne. A wcześniej? Centrum Matarnia, Osowa, Szczęśliwa przy Obwodnicy. To było od początku pomyślane jako miejsca, gdzie jedzie się samochodem. Niby są autobusy, ale są niewydolną protezą w porównaniu z dwujezdniową Armii Krajowej i Słowackiego. Spacerowa miała być tunelem pod Pachołkiem, nie przyjęło się ze względu na koszty i już się nie przyjmie, bo jest zmiana kierunku myślenia.

      Odchodząc od Obwodnicy: tunel pod Wisłą (tylko dla zmotoryzowanych, pieszy albo płaci 5 zeta za bilet, albo biegnie dookoła przez Gdańsk), Obwodnica Południowa, S6 a teraz jeszcze otworzą Metropolitalną. Trochę przesady jest w tym co teraz napiszę, ale oddaje to myślę stan faktyczny: wychodzę z domu, chcę podjechać autobsem, ale nie mogę kupić biletu. Ściągam aplikację, ale nie wiem, którego przewoźnika i jaką taryfę mam wybrać. To próbuję rowerem. Ale w drodze do domu po rower ociera się o mnie pędzący cyklista, którego 30 lat uczono jeździć po chodniku nie po ulicy. Mając wszystkiego dosyć biorę swojego blachosmroda i, wiem, postoję trochę w korku, ale nikt na mnie nie trąbi, nikt nie spycha, nikt nie pisze na Trójmiasto, że mam stąd wy***. Nawet plecak mogę na siedzeniu położyć. Taki lajf.

      • 3 5

      • dlatego planuje się wyburzyć Alfę na Kołobrzeskiej albo Manhattan pod kolejne patodeweloperki? (2)

        już widzę jak wszyscy pomykają rowerami na Matarnię bo niedługo nigdzie bliżej nie wyskoczysz na zakupy

        • 2 1

        • To nie jest tak, że wszystko jest spójne. (1)

          Alfę wyburzą i postawią ,,apartamenty" bez miejsc parkingowych, żeby ,,zachęcić ludzi do przesiadki na ekologiczne środki transportu". Mają remontować Kołobrzeską i tam nawet pomyślany jest DDR jako część ulicy, żeby dać wytchnienie pieszym. Choć, gdy patrzę, jak wyremontowali Bażyńskiego, to lepiej może, żeby nic nie ruszali...
          Jest niby strefa 30, ale jezdnia wąska, strach jechać rowerem, szczególnie w stronę lasu, gdy jest lekko pod górę. I oczywiście wszystkie rowery (bliskość uniwersytetu to też liczni rowerzyści) od młodości uczą się nieprzestrzegać przepisów zabraniających jazdy po chodniku. O szykanie, która uniemożliwia przejazd autobusu wspomnę, ale nie będę się rozpisywał. Z drugiej strony Adamowicza mogło być dwujezdniową estakadą, a jest wąską drogą z tramwajem i szerokim DDRem (i niezbyt szerokim chodnikiem).

          Podsumowując: polityka miasta to chaos, ale ostatnio ten chaos odrobinę mniej dopieszcza zmotoryzowanych.

          • 2 0

          • zachowania wielu kierowców sprawiają, że coraz więcej osób dostrzega prostą prawdę:

            największym źródłem trudności w poruszaniu się samochodem po mieście jest zachowanie innych osób poruszających się samochodami wtedy, gdy mają możliwość poruszania się mniej terenochłonnymi środkami lokomocji.

            • 2 1

    • budowę wielopasmowych arterii środkiem miasta (1)

      czy te wielopasmowe arterie są z Tobą w pokoju? bo w Gdańsku ich zdecydowanie nie widać

      • 2 3

      • główna arteria drogowa Gdańska i Trójmiasta ma na wielu odcinkach 2 razy po trzy pasy, a w pobliżu wielu skrzyżowań

        jeszcze dodatkowe pasy do skrętu w lewo i w prawo. Jeśli tego w Gdańsku nie widzisz, to wybierz się do lekarza (okulisty lub psychologa klinicznego).

        • 3 0

    • ironia szyta grubymi nićmi

      tak czy inaczej identyfikuje pewne ograniczenia samochodu, który stał się w miastach ofiarą własnego sukcesu.

      • 2 0

  • Tak. I jeszcze szlaban na P&R na Wiczlinie. Zniknie jedyny samochód, który tam parkuje. ;-)

    • 14 1

  • Żartem jest ilość niebieskich miejsc parkingowych. W PL zawsze ze skrajności w skrajność.

    • 14 3

  • PKM raz na godzinę

    serio robić cyrk ?
    kto będzie się przesiadał, albo pojedziesz albo wrócisz, przy takim rozkładzie to nie działa. Robienie cyrku, ponoszenie dodatkowych kosztów żeby dowalić komuś, kto zostawi samochód. Pojedzie PKM co 15 minut, to można wrócić do tematu.

    • 14 1

  • Miejsca dla niepełnosprawnych (1)

    Już widzę jak niepełnosprawni w tej liczbie w jakiej pomalowano miejsca na niebiesko zostawiają tam auta i na wózkach czy o kulach przesiadają się na komunikację zbiorową. Czy wy urzędnicy kiedykolwiek myślicie?

    • 16 3

    • Miejsca dla niepełnosprawnych są wszędzie w centrum

      Po to są dla tych osób specjalne miejsca w centrum, żeby nie musieli się przesiadać na takim parkingu. 16 miejsc??? Wątpię, że kiedykolwiek będą zajęte więcej niż 2.

      • 5 1

  • Mnie wkurzaja te wyrastajace jak grzyby po deszczu stare kampery. Na zdjeciu tez taki widac. Akurat przyjechal nim ktos na skm. Osiedla tez nimi pozawalane a ruszane toto w porywie raz na rok.

    • 8 1

  • Sama lokalizacja tego parkingu to żart i jestem bardzo ciekawa czy powstała jakakolwiek analiza przydatności przed podjęciem decyzji 'Wylejmy tu trochę asfaltu i nazwijmy to parkingiem'. Kto ma niby z niego korzystać w myśl Park&Ride? Mieszkańcy Karwin? Albo na piechotę przyjdą albo podjadą przystanek czy dwa autobusem, który dowiezie ich tak samo blisko jak w przypadku pojechania samochodem i zaparkowania na parkingu. Dąbrowy, Małego lub Wielkiego Kacka? Znowu - co najmniej kilka autobusów, jeżdżących co chwila ich dowiezie do PKM. Miejscowości poza Gdynią jak Chwaszczyno, Bojano itd? Już łatwiej im skorzystać ze stacji w Osowie.
    Sama idea tego parkingu to kpina, nie wspomnę już o częstotliwości kursowania PKM która lekko mówiąc jest nieśmiesznym żartem.
    jak już machnęli ten śmieszny parking to co, ma stać pusty? Do niedawna ludzie parkowali tam kiedy chcieli i nadal połowa miejsc była pusta, a i tak będzie jeszcze luźniej po skończonej budowie bloków mieszkalnych po drugiej stronie ul. Strzelcow, bo przecież robotnicy tej budowy ochoczo stawiali tam swoje samochody, a za kilka miesięcy się stamtąd wyniosą.
    Kpina jedna wielka i jak widać nowa władza nijak nie stara się łatać baboli poprzedniej, tylko działa identycznie

    • 14 4

  • Patryk uspokój się pieniądze w Gdyni nie biorą się z nieba a Gdyński Dialog to populiści

    Dlaczego nie przyczepisz się do tego że pan Zmuda obiecywał że nie będzie zajmował w Gdyni żadnego stanowiska a tu nagle bierze udział w spotkaniach pani Kosiorek i miał dostęp jako osoba nieuprawniona do informacji poufnych co z ciebie za dziennikarz panie Patryku? Teraz pan Zygmunt wbrew zapewnieniom dostał stanowisko prawda to Patryk czy plota?

    • 1 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane